تیپ شخصیتی زنان

معمولا مردان را با تیپ‌های شخصیتی مشابه با دسته‌بندی حیوانات طبقه‌بندی می‌کنند. برای مثال همانند دسته گرگ‌ها، رهبر یک گروه مردانه، آلفا بوده و دیگران در موقعیت‌های فرعی گروه قرار می‌گیرند. دسته بندی رایجی شبیه به این مورد نیز برای تیپ شخصیتی زنان وجود دارد. ما در ادامه به بررسی 6 مورد تیپ شخصیتی مختلف که سبب ایجاد ساختار شخصیتی مشابه و متفاوت بین زنان می‌شود خواهیم پرداخت.

انواع تیپ شخصیتی زنان

انواع مدل شخصیتی میان زنان را بر طبق این دسته بندی می‌توانیم در 6 گروه مختلف قرار دهیم. با درک این 6 مورد می‌توان متوجه شد که چرا برخی از زنان دارای رفتارهایی مشابه با سایرین هستند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

زنان آلفا

زنان آلفا

درست همانند مردان آلفا، زنان تیپ آلفا نیز دارای اعتماد به نفس بوده و در گروه خود رهبر هستند. از نوع رفتار یا حتی راه رفتن این زنان می‌توان متوجه شد که آنان برای خود ارزش قائل بوده و به آنچه هستند، افتخار می‌کنند. این تیپ یکی از پرطرفدار ترین تیپ شخصیتی در بین سایرین بوده، زیرا زنان تیپ آلفا حتی اگر در موقعیت‌هایی دشوار با وظایف نامشخص قرار گیرند، مطمئن خواهند بودن که می‌توانند از پس آن برآیند.

اعتماد به نفس زنان تیپ آلفا سبب می‌شود که مردان بسیاری را به خود جذب کنند. آنان می‌توانند انگیزه خود را حفظ کرده و هر کاری را که از ذهشنان عبور می‌کند، انجام دهند. زنان دارای این تیپ شخصیتی می‌دانند که چه کاری را باید انجام دهند و در این مسیر باید چه سختی‌هایی را طی کنند. به همین سبب است که آنان در میان سایر افراد برجسته‌تر به نظر خواهند رسید. یک مثال بارز از زنان تیپ آلفا، مدیران عامل زن در شرکت‌ها هستند.

در حالی که سایر زنان به افرادی نیاز دارند که از آنان پیروی کنند، زن آلفا معمولا فردی است که خودش دستوراتی برای پیروی صادر می‌کند. شخصیت این زنان دقیقا همانند مردان آلفا بوده و برای امتحان کردن خود و ارتقای جایگاه اجتماعی‌شان، نقش‌های چالش برانگیزی را بر عهده بگیرند.

زنان بتا

زنان بتا

زنان تیپ بتا شخصیتی مطیع و غالبا بیش از حد مهربان داشته و به همین دلیل ممکن است توسط سایر شخصیت‌ها تحقیر شوند. آنان واکنش خاصی نشان نمی‌دهند، زیرا تمایل دارند که از ایجاد تعارض جلوگیری کنند. این تیپ شخصیتی میان زنان ترجیح می‌دهند که به جای نظر دادن، ساکت باشند و واکنشی نشان ندهند. زنان تیپ بتا به راحتی مضطرب می‌شوند. چرا آنان فکر می‌کنند که نمی‌توانند هر آنچه را که از زندگی می‌خواهند به دست آورند.

شاید بتوان گفت زن بتا، دارای عجیب ترین تیپ شخصیتی است. زیرا او تمایل دارد که از طریق برخورد دوستانه و مهربانی با دیگران مورد قبول آنان واقع شده و تایید شود. برخورد دوستانه به او کمک می‌کند که در وهله اول بتواند ارتباطی برقرار کند. این دوستی و مهربانی بیش از حد اغلب در روابط به زنان تیپ بتا آسیب وارد می‌کند. زیرا برخی از افراد از رفتار دوستانه زنان تیپ بتا برای منافع شخصی خود سو استفاده می‌کنند.

زنان تیپ بتا بیش‌تر از هر تیپ شخصیتی دیگری به سایر افراد کمک می‌کنند. چه کمک به یک دوست باشد. چه حتی کاری که علاقه زیادی برای انجام آن ندارد. زن بتا همیشه می‌خواهد به دیگران کمک کند و با این کار دوستی و احترام آنها را به دست آورد.

زنان گاما

زنان گاما

این تیپ شخصیتی میان زنان کاملا مستقل است. او همیشه در تلاش برای برآورده کردن نیازهای خود جهت شاد کردن خویش است. همانند زن آلفا، این زنان نیز از ارزش خود آگاه بوده و برای این کار نیاز به اثبات چیزی به دیگران نخواهند داشت. زن گاما برای اطمینان از برآورده شدن نیاز‌های خود و برخورداری از زندگی راحت، بسیار سازماندهی شده هستند. آنان اطراف خود را بسیار منظم نگه داشته و برنامه ریزی منظمی نیز برای زندگی خود دارند. از نظر سایر افراد، سبک زندگی یک زن گاما احتمالا بیش از حد خوب به نظر می‌رسد.

مطالب جذاب :  شخصیت شناسی بنفش پوشان

 

وقتی ایده‌ای در ذهن زن گاما به وجود آید، آنان از نیروی درونی خود برای از اطمینان از رسیده به هدف استفاده خواهند کرد. وقتی تمام اطلاعات صحیح توسط این زن گرد هم آورده شود، او می‌تواند هر کاری و هر آنچه را که از او خواسته می‌شود، انجام دهد. این تیپ شخصیتی یکی از قوی ترین تیپ شخصیتی در میان سایرین بوده، زیرا می‌تواند تصویری بزرگ از آینده را در ذهن خود مجسم کند. به همین سبب اقداماتی را انجام می‌دهد که در آینده نتیجه خواهند داد.

زن گاما دارای اعتماد به نفس بوده و از آینده و اهداف خود مطمئن هستند. این زنان برای خود همچون سپری بوده که منفی گرایی را از آنان دور می‌کند. زن گاما در دوستی‌ها و روابط اجتماعی عالی بوده و برای ایجاد انگیزه در سازماندهی و حفظ ثبات می‌توان از آنان کمک گرفت.

زنان امگا

زنان امگا

این زنان در بیش‌تر موقعیت‌ها درونگرا هستند. آنان علاوه بر برخورداری از شخصیتی خجالتی و محجوب، پرشور و باهوش نیز خواهند بود. این تیپ شخصیتی میان زنان، به جای بیرون رفتن و گسترش دایره اجتماعی خود ترجیح می‌دهد که در خانه بماند و تلویزیون تماشا کند. او در ابتدای آشنایی بسیار محتاطانه عمل کرده، اما پس از برقراری دوستی خیلی صمیمی می‌شود.

شاید بگویید که زنان تیپ امگا دارای بی احساس ترین تیپ شخصیتی هستند. اما اصلا این طور نیست. در ابتدا می‌توان به سختی متوجه شد که زنان تیپ امگا دارای احساسات هستند. آنان تمایل دارند که احساسات خود را در درون خود حفظ کنند. اما گاهی در نهایت این احساسات سبب انفجار آنان خواهد شد. همین امر سبب می‌شود که این زنان نسبت به سایر زنان دارای تیپ‌های شخصیتی دیگر، بیش‌تر دچار حمله پانیک یا مسائل عاطفی شوند. این زن می‌تواند نقاب خوبی بر چهره بزند، درحالی که وجود او از احساسات قوی سرشار است.

یکی از نقاط قوت و تحسین برانگیز زنان تیپ امگا، هوش بالای آنان است. در انجام کارهای گروهی آنان فعالیت‌های دیگران را بررسی کرده که مطمئن شوند، نتایج به دست آمده مطابق با استانداردهایشان است. این زنان شاید در زندگی واقعی خود برای دنبال کردن عشق و علایقشان، خجالت بکشند، اما برای غرق شدن در رویاهای عاشقانه خود به کتاب و فیلم پناه می‌برد.

زنان دلتا

زنان دلتا

این زنان خجالتی بوده و ترجیح می‌دهند که در خانه بمانند، به جای اینکه به مهمانی بروند. او در برخورد با افراد جدید، ساکت مانده و حرف نمی‌زند و تمایل دارد تعاملات اجتماعی خود را محدود کنند. زنان دلتا واقع بین بوده و رویا بافی نمی‌کنند. آنان فقط به فرصت‌های عملی زندگی خود نگاه می‌کنند. آنچه را که دیگران بدبینانه می‌نگرند، زن دلتا آن را واقع بینانه نگریسته، زیرا باور دارد که بهترین امور در زندگی او اتفاق خواهد افتاد.

زنان دلتا خودآگاه بوده و همین امر سبب می‌شود که در موقعیت‌های اجتماعی شرکت نکنند. او نمی‌خواهد که همیشه با دیگران صحبت و تعامل داشته باشد، اما در برقراری ارتباط با دیگران برای بیان نیازهای خود و درک آنان بسیار خوب عمل خواهد کرد. افراد دارای این تیپ شخصیتی میان زنان از قدرت کلمات بسیار آگاه بوده و در برقراری مکالمات معنادار توانایی بالایی خواهند داشت.

زنان سیگما

زنان سیگما

زنان سیگما از نظر عاطفی وابسته بوده و اگر به کسی وابسته شوند، بدتر از آن چیزی خواهد بود که آنها در ابتدا فکر می‌کردند. اگر یک زن دارای تیپ شخصیتی سیگما به فردی وابسته شود، برای او قطع این دلبستگی بسیار سخت خواهد بود. این تیپ شخصتی زنان وقتی وارد جمع می‌شود یا در حال صحبت کردن است، نیازمند جلب توجه سایر افراد خواهد بود. زنان سیگما و زنان آلفا دارای اعتماد به نفسی بوده که سبب می‌شود بسیار دوستانه با مردم رفتار کنند.

مطالب پربازدید :  راهنمای مدل لباس مناسب تیپ‌های مختلف بدنی

 

شاید بتوان گفت که زنان سیگما دارای خطرناک ترین تیپ شخصیتی هستند. زیرا وقتی در مرکز توجه است، می‌تواند نیازمند جلب توجه دیگران به خود باشد، اما وقتی منافع او در میان باشد، پا پس می‌کشد. یکی از دلایل اصلی برای دوستی با زنان سیگما، وفادارای و فداکاری آنان برای دیگران خواهد بود. زن سیگما هرگز لطفی را که در حق او انجام شده فراموش نکرده و همیشه به دنبال جبران آن خواهد بود. یکی از ویژگی‌هایی که هم می‌توان به صورت منفی و مثبت برای زنان سیگما در نظر گرفت، طبع زیرک آنان است.

 

منبع : loriballen

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *