تکنیک کاموفلاژ پوست چیست؟

در گذشته گریم نقش مهم و اساسی برای آرایش خانم‌ها نداشت و تنها برای آراستن بازیگران سینما و تئاتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. ولی با پیشرفت لوازم آرایشی بهداشتی در جهان، رفته رفته گریم صورت جایگاه خود را در آرایش روزانه خانم‌ها نیز، پیدا کرده است.

تکنیک کاموفلاژ پوست هم همچون گریم می‌تواند به پوشاندن نواقص پوستی کمک نماید. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که کاموفلاژ پوست چیست و چگونه باید از آن استفاده نمود. ما در این مقاله هرآنچه که لازم است که درباره این تکنیک و آموزش کاموفلاژ پوست بدانید را توضیح داده‌ایم؛ پس آن را از دست ندهید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تکنیک کاموفلاژ پوست چیست؟

تکنیک کاموفلاژ پوست چیست؟

زیباترین آرایش صورت، آرایشی بوده که طبیعی به نظر برسد و این مسئله با استفاده از تکنیک کاموفلاژ در گریم به راحتی امکان ‌پذیر است. این تکنیک در حقیقت برای پوشش دادن معایبی مثل ماه‌گرفتگی، آکنه، لک و جای تاتو بسیار موثر عمل می‌نماید. افزون بر این، می‌توانید با استفاده از کاموفلاژ پوست روشنی یا تیرگی بیش از اندازه پوست خود را نیز اصلاح نمایید.

تکنیک کاموفلاژ با پدید آوردن سایه روشن روی پوست صورت، زیبایی به‌خصوصی به آن می‌بخشد؛ اما پیش از استفاده از آن نیاز است همه چیز را در رابطه با آموزش تکنیک کاموفلاژ بدانید.

این تکنیک با استفاده از پالت‌های کاموفلاژ صورت می‌گیرد. بافت فشرده این محصولات، موجب می‌شود که افزون بر پوشش نواقص بزرگ پوستی، حتی بانوانی که پوست بسیار نازکی دارند هم بتوانند برای پوشاندن رگ‌های پوست از آن‌ها استفاده نمایند. درنتیجه می‌توان گفت نخستین و مهم‌ترین گام در آموزش کاموفلاژ پوست، انتخاب محصول باکیفیت از بهترین برندها می‌باشد.

مزایای تکنیک کاموفلاژ

مزایای تکنیک کاموفلاژ

این تکنیک به علت مزایای بسیار زیادی که دارد، توسط آرایشگران حرفه‌ای، جهت آرایش عروس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی شما نیز می‌توانید با یاد گرفتن مراحل آن، صورت خود را به سادگی آرایش نمایید.

برخی از مزایای تکنیک کاموفلاژ عبارتند از:

  • متعادل سازی چهره با کاموفلاژ، ماندگاری بسیار زیادی داشته و حتی در مقابل رطوبت نیز مقاوم است.
  • این شیوه از آرایش، با هیچ یک از دیگر روش‌های از نظر طبیعی بودن و ماندگاری قابل مقایسه نیست.
  • در این تکنیک، می‌توانید با ایجاد سایه روشن در صورت، فرم صورت خود را به سادگی تغییر بدهید، نقاط بی‌نقص را برجسته نمایید و نواقص چهره را هم محو کنید.

کاربرد رنگ‌های گوناگون در تکنیک کاموفلاژ پوست

کاربرد رنگ‌های گوناگون در تکنیک کاموفلاژ پوست

کاموفلاژ دارای رنگ‌های گوناگون و متنوعی بوده که برای استفاده از آن‌ها باید ابتدا بدانید که هر رنگ برای چه کاری مناسب است.

به عنوان مثال رنگ‌های پرکاربرد در این تکنیک عبارتند از:

  • سفید: مناسب برای پوست‌‌های روشن و سایه‌های برش‌دار
  • زرد: مناسب ترکیب شدن با برخی از فون‌ها به عنوان مکمل
  • زیتونی: موثر جهت پوشاندن لک، آکنه و ماه‌گرفتگی
  • نخودی: کمک به مخفی کردن گودی و کبودی‌ها
  • بژ هلویی: مناسب برای افزایش شادابی صورت
  • بژ نارنجی: پوشش دهی عالی برای اشخاص دارای پوست نازک، رنگ بخشیدن به پوست‌های کدر
  • ارغوانی: مناسب روح بخشیدن به پوست‌های بی‌رنگ یا مهتابی و صورت‌های بی‌ حالت
  • نارنجی و بنفش: کاور کردن پوست‌های خاکستری
  • قهوه‌ای: مناسب برای تیره و برنز نمودن پوست صورت
  • قهوه‌ای تیره: مناسب طراحی و کشیدن ابرو

قیمت انواع لوازم آرایش صورت ایرانی و خارجی اورجینال

 

کاموفلاژ تیرگی دور چشم

کاموفلاژ تیرگی دور چشم

یکی از کاربردهای این تکنیک جهت پوشاندن تیرگی‌های پوست می‌باشد و از این رو، یاد گرفتن کاموفلاژ تیرگی دور چشم بسیار حائز اهمیت است. گاهی کانسیلرهای معمولی نه تنها تیرگی زیر چشم را پوشش نمی‌دهند؛ بلکه موجب بیشتر نمایان شدن آن هم خواهند شد. شما می‌توانید با استفاده از کاموفلاژ نخودی، به سادگی گودی و تیرگی زیر چشم خود را پوشش بدهید.

کاموفلاژ برای پوشاندن ماه‌ گرفتگی

کاموفلاژ برای پوشاندن ماه‌ گرفتگی

لک‌های قرمز رنگی که از زمان تولد روی صورت یا بدن برخی از افرد وجود دارند، به اسم ماه ‌گرفتگی شناخته می‌شوند. این لک‌ها را نمی‌توان با استفاده از کرم پودر معمولی پوشش داد؛ ولی با تکنیک کاموفلاژ پوست و رنگ زیتونی به سادگی محو خواهند شد.

کاموفلاژ ترک پوستی چیست؟

کاموفلاژ ترک پوستی چیست؟

کاموفلاژ ترک پوستی به روشی گفته می‌شود که با استفاده از انواع محصولات آرایشی و ضد آب، ترک‌های پوستی را مخفی نموده و ظاهری صاف و یکنواخت به پوست ببخشد. این محصولات به طور معمول به شکل کرم، رنگ‌دهنده یا پودر وجود داشته و قادر هستند تا رنگ ترک‌ها را به رنگ پوست تطابق داده و آن‌ها را کمتر قابل مشاهده نمایند.

مطالب پربازدید:  شی باتر چیست و چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

 

آموزش تکنیک کاموفلاژ در گریم

آموزش تکنیک کاموفلاژ در گریم

اکنون که می‌دانید هر رنگ در تکنیک کاموفلاژ چه کاربردی دارد؛ در این قسمت به آموزش کاموفلاژ پوست برای شما عزیزان پرداخته‌ایم تا بتوانید با استفاده از این روش، پوست خود را زیباتر کنید.

در حقیقت تکنیک کاموفلاژ در گریم کردن شامل مراحل زیر می‌باشد:

مرحله اول: تمیز کردن پوست

مرحله اول: تمیز کردن پوست

اولین قدم پیش از شروع به آرایش، تمیز کردن پوست می‌باشد. این کار موجب می‌شود منافذ پوست شما به طور کامل تمیز شده و ماندگاری آرایش شما نیز بیشتر شود. جهت انجام این کار می‌توانید از یک پاک کننده صورت ملایم با شستشو و یا بدون نیاز به شستشو کمک بگیرید.

مرحله دوم: مرطوب کردن صورت

مرحله دوم: مرطوب کردن صورت

جهت داشتن یک آرایش تمیز و بی‌نقص، حتما از یک کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید. این کار موجب می‌شود تا مواد آرایشی راحت‌تر و بهتر روی پوست شما قرار بگیرند.

مرحله سوم: استفاده از کاموفلاژ

مرحله سوم: استفاده از کاموفلاژ

ابتدا رنگ متناسب با پوست خود را از بین کرم‌های کاموفلاژ پیدا نمایید. اکنون با استفاده از یک اسفنج لاتکس، لایه اول کاموفلاژ را روی پوست خود بزنید؛ می‌توانید این کار را دو الی سه مرتبه تکرار نمایید تا رنگ پوست به طور کامل یکدست شود. درصورتی که پوستی نازک دارید که رگ‌های آن به سادگی قابل رویت هستند، می‌توانید چندین مرتبه از کامفولاژ روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

البته به یاد داشته باشید که نکته مهم در آموزش تکنیک کاموفلاژ، زدن لایه‌هایی نازک روی پوست می‌باشد. این کار موجب می‌شود که در پایان کار یک لایه ضخیم روی صورت شما نماند و آرایشی کاملا طبیعی داشته باشید.

مرحله چهارم: فیکس کردن آرایش

مرحله چهارم: فیکس کردن آرایش

کاموفلاژها، بافتی سنگین روی پوست داشته و درصورتی که تثبیت نشوند، به خصوص در هوای گرم ماندگاری کم‌تری خواهند داشت. در نتیجه توصیه می‌کنیم در آخرین مرحله با استفاده از یک فیکساتور آرایش که بهتر است پودری بی‌رنگ باشد، کل صورت خود را بپوشانید.

پس از گذشت 10 دقیقه، با یک براش آرایشی نرم پودرهای اضافه را از روی صورت خود بردارید. اکنون صورت شما آماده آرایش کردن بوده و می‌توانید طبق روال معمول خودتان شروع به آرایش کنید.

مطالب مرتبط:  اهمیت استفاده از فیکساتور آرایش

 

تکنیک کاموفلاژ پوست کره ای چیست؟

تکنیک کاموفلاژ پوست کره ای چیست؟

در کاموفلاژ پوست به این روش، کرم پودر جهت پوشاندن نقص‌های پوست صورت توسط سوزن به زیر پوست تزریق شده و از آن به منظور آرایش نیمه دائم پوست هم یاد می‌شود و همین‌طور به آن bb glow هم گفته می‌شود. اما باید بدانید که این روش یک کلاه برداری بزرگ است.

چراکه خانم‌هایی با پوست تیره و لک و جای جوش به علت ارزان بودن این روش نسبت به روش‌های درمانی و علمی به دنبال آن می‌روند و تعداد بسیاری از آن‌ها بعدا از کرده خود پشیمان می‌شوند. معمولا عکس‌ها و فیلم‌های این روش در فضای مجازی فتوشاپ شده و با فیلتر بوده و تعداد مواردی که نسبت به بقیه بهبودی داشته‌اند، گذاشته می‌شود و موارد ناموفق بسیار زیاد هستند که درج نمی‌شود.

 

منبع : changingfaces

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *