انتخاب بهترین ضد آفتاب

شاید فکر می‌کنید این روزها همه از بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست‌ خود استفاده می‌نمایند، احتمالا با خواندن ادامه‌ متن تعجب خواهید کرد! استفاده از بهترین ضد آفتاب کار پیچیده‌ای نبوده و با مصرف آن به سادگی می‌توان پوست را از خطرات احتمالی مثل سرطان پوست حفظ نمود.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در سال 2013 یک پیمایش انجام دادند. یافته‌های این تحقیق در جولای 2015 در مجله‌ آکادمی درماتولوژی آمریکا چاپ گردید. طبق نتایج آن، تنها حدود 14 درصد مردان و 30 درصد زنان آمریکایی اعلام کرده که به صورت منظم از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند. حتما شما هم با ما هم عقیده‌اید که این نتایج امیدوار کننده نمی‌باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

فرانچسکو فوشکو، استادیار بالینی پوست در نیویورک تاکید دارد که: «با استفاده از بهترین ضد آفتاب بی رنگ یا رنگی می‌توان خطر پیشرفت سرطان پوست را کاهش داد. ما، مصرف‎کنندگان، بسیار خوش شانس هستیم که می‌توانیم این خطرات را به کمک انتخاب بهترین ضد آفتاب و استفاده از آن کاهش بدهیم». چنانچه اطلاعات و شواهدی که در بالا خواندید، جهت متقاعد کردن شما برای استفاده از یک کرم ضد آفتاب خوب کافی نمی‌باشد، احتمالا اطلاعاتی که به شما خواهیم گفت برای شما قانع کننده باشد:

شما واقعا به بهترین کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر احتیاج دارید!

شما واقعا به بهترین کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر احتیاج دارید!

از SPF  مناسب برای ضد آفتاب غافل نشوید! در حال حاضر، قانون طلایی در استفاده و انتخاب بهترین ضد آفتاب، انتخاب محصولی با SPF 30 یا بالاتر است. یک محصول ضد آفتاب با 30 SPF حدود 97 درصد مانع از عبور اشعه‌ ماوراء بنفش خواهد شد. در حالی که، SPF 15  تنها از عبور 93 درصد این اشعه به پوست شما جلوگیری می‌نماید. در صورتی که می‌خواهید بسیار عالی عمل کنید (که توصیه‌ ما هم همین است!) از SPF 50 استفاده کرده که 98 درصد اشعه‌ ماوراء بنفش را عبور نخواهد داد.

جهت محافظت کامل از پوست خود به برچسب «طیف گسترده» توجه نمایید

جهت محافظت کامل از پوست خود به برچسب «طیف گسترده» توجه نمایید

کرم‌ ضد آفتاب طیف گسترده به محصولی گفته شده که پوست شما را هم در مقابل اشعه‌ UVA و هم اشعه UVB محافظت نماید. ولی تفاوت میان این دو نوع اشعه فرابنفش خورشید در چیست؟ نور آفتاب دو نوع اشعه مضر فرابنفش UVA و UVB داشته که به زمین می‌رسند و قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض این دو اشعه، موجب سرطان پوست می‌شود. افزون بر سرطان پوست، این دو نوع اشعه منجر به موارد زیر می‌شوند:

  1. اشعه UVA قادر است تا موجب پیری زودرس پوست، چین‌ و چروک و لکه‌های پیری بشود. به یاد داشته باشید که این اشعه از شیشه پنجره عبور می‌نماید.
  2. اشعه UVB دلیل اصلی آفتاب سوختگی است. ولی این اشعه نمی‌تواند از شیشه پنجره عبور نماید.

به خاطر داشته باشید که تمامی ضد آفتاب‌ها به شکل یکسانی درست نمی‌شوند. بسیاری از کرم‌های ضد آفتابی که در بازار هستند، فقط از پوست در مقابل اشعه UVB محافظت می‌نمایند و به اشعه‌‎های UVA اجازه داده که به پوست صدمه بزنند. به همین خاطر، متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند از ضد آفتاب طیف گسترده استفاده کرده تا پوست در مقابل هر دو اشعه‌ UVA و UVB محفوظ بماند.

پوست‌های تیره را هم باید با ضد آفتاب پوشش دهید

پوست‌های تیره را هم باید با ضد آفتاب پوشش دهید

فکر نکنید اگر رنگ پوست شما تیره است، می‌توانید از ضد آفتاب استفاده ننمایید. طبق تحقیقات، حتی تیره‌ترین پوست هم سازوکاری نداشته که به طور کامل بتواند از صدمات آفتاب جلوگیری کند. SPF (عامل حفاظت در مقابل خورشید) در تیره‌ترین رنگ پوست 13.4 و در پوست‌ سفید 3.4 می‌باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2011 حکم داد این عددها در اندازه‌ای نبوده که بتوانند از آفتاب سوختگی، پیری پوست پیشرفته یا سرطان پوست پیشگیری نمایند.

در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب محصولاتی که SPF 4-2 هستند، کاملا بی‌فایده‌ هستند!

از سال 2013، ضد آفتاب‌های  SPF 4-2( که در حقیقت یک لوسیون بدن هستند) با هشداری نشان داده که این محصول جهت پیشگیری از سرطان پوست و پیری پوست مفید نیست.

هیچ ضد آفتابی، «ضد آب» و «ضد تعریق» نیست

هیچ ضد آفتابی، «ضد آب» و «ضد تعریق» نیست

طبق سیستم برچسب زنی جدید تولید کنندگان نباید ادعا کرده که ضد آفتابی «ضد آب» یا «ضد تعریق» است. به جای آن، می‌توانند ادعا نمایند که SPFها «مقاوم در برابر آب» هستند. همچنین، باید مشخص کرده که محصولات آن‌‎ها طبق آزمایش‌ها، از پوست به مدت 40 یا 80 دقیقه در زمان شنا یا عرق نمودن، محافظت می‌نمایند.

قیمت بهترین ضد آفتاب‌های خارجی و ایرانی

 

دو ساعت پس از خروج از منزل، ضد آفتاب خود را تجدید کنید

فقط لوسیون‌ها نبوده که بعد از دو ساعت محو و کم رنگ می‌شوند. نیاز است توجه نمایید که طبق قوانین جدید هیچ شرکتی بدون ارائه‌ نتایج آزمایش، نمی‌تواند ادعا کرده که بهترین کرم ضد آفتابی ساخته بوده که بیشتر از دو ساعت از پوست محافظت می‌نماید.

نوزادان زیر 6 ماه را دور از نور خورشید نگه دارید

نوزادان زیر 6 ماه را دور از نور خورشید نگه دارید

بعضی از افراد گمان می‌کنند باید از کرم ضد آفتاب برای نوزادان نیز استفاده کرد. به خاطر داشته باشید، آناتومی پوست نوزادن از بزرگسالان و حتی کودکان متفاوت است. این تفاوت‌ها با مقدار ضخامت، اسیدی بودن و حساسیت پوست نوزاد مرتبط است. بنابراین، جهت محافظت از پوست نوزادان یا باید آن‌ها را از نور آفتاب دور نگه دارید، یا با استفاده از لباس و محافظ مناسب پوست آن‎ها را بپوشانید.

عدد SPF در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب می‌تواند گمراه کننده باشد

می‌دانید منظور از SPF چیست؟ و بهترین درجه SPF چه میزان است؟ از لحاظ نظری، این اعداد مقدار زمانی بوده که می‌توانید بدون آفتاب سوختگی در مقابل خورشید قرار بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما به طور معمول بعد از 10 دقیقه آفتاب سوخته می‌شوید، کرم‌های ضد آفتاب با SPF 15 به شما کمک کرده تا 150 دقیقه پیش از آفتاب سوختگی بیرون از خانه بمانید. ولی، کارشناسان بر این باورند که بیشتر این اعداد در دنیای واقعی بی‌معنا هستند.

حقیقت چیست؟

در حقیقت، ضد آفتابی با SPF 100 قادر نیست تا 16 ساعت از پوست محافظت نماید. در حقیقت، میزان محافظت از پوست در SPF‌های بالاتر از 50 به مقدار ناچیزی افزایش پیدا می‎کند. به همین خاطر، متخصصان توصیه می‌کنند:

  • از کرم ضد آفتاب با SPF 30 تا 50 استفاده نمایید،
  • در استفاده از ضد آفتاب خود سخاوتمند بوده و آن را دو ساعت یک بار تجدید نمایید.

مطالب مرتبط:  SPF چیست و میزان مناسب آن برای ضدآفتاب چقدر است؟

 

هیچ گاه از ضد آفتاب جهت ایجاد تصویر هنری بر بدن خود استفاده نکنید

به تازگی، بعضی از افراد از آفتاب سوختگی جهت ایجاد تتو بر بدن خود استفاده می‌‎نمایند. حدس می‌زنیم از صدمات نور خورشید بر پوست آگاه هستید و ایراد این کار برای شما روشن است.

تمامی ضد آفتاب‌های خوب به طور مشابه تولید نمی‌شوند

تمامی ضد آفتاب‌های خوب به طور مشابه تولید نمی‌شوند

بعضی از آن‌ها ممکن است سمی باشند. در نتیجه، در انتخاب بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان وسواس داشته باشید. یعنی، نخستین محصولی را که مشاهده کردید، نخرید. در مقابل، از میان پرفروش ترین ضد آفتاب ایرانی و خارجی، محصول درست و مناسبی را پیدا نمایید. متخصصان می‌گویند باید از خرید ضد آفتاب یا دیگر محصولاتی که مواد زیر را دارند خودداری کرد :

  • اکسی بنزون: این ماده قادر است تا وارد جریان خون شود و یا واکنش‌های پوستی آلرژیک را تحریک نماید.
  • رتینیل‌ پالمیتات: این عنصر ممکن است سرعت رشد تومورها و ضایعات پوستی را افزایش بدهد.

در مقابل، متخصصان پیشنهاد می‌کنند، دنبال محصولاتی بوده که در آن‌ها از «اکسید ‌روی» یا «دی ‌اکسید تیتانیوم» استفاده شده است. حتما توجه کردید که برچسب‌ها و برگه‌های راهنمای بهترین کرم ضد آفتاب‌ در سالیان گذشته تغییر کرده‌اند.

مطالب پربازدید:  مضرات ضد آفتاب؛ عوارض استفاده از کرم ضد آفتاب

 

در مطلب بالا سعی کردیم اطلاعاتی را که در برگه‌های راهنمای این محصولات مشاهده می‌کنید، برای شما روشن‌تر توضیح بدهیم. همچنین جهت خرید و انتخاب بهترین ضد آفتاب مناسب پوست خود می‌توانید به فروشگاه معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : skincancer

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *