لیست انواع لوازم آرایش برای داشتن یک میکاپ عالی و بی‌نقص

انواع لوازم آرایش رنگارنگ که در طبقات مختلف چیده شده است و یک کمد پر از وسایل آرایشی از برندهای مختلف حتما هیجان‌انگیز است اما نمی‌توان گفت ضروری هم هست و یا بدون آن نمی‌توانید آرایش جذابی داشته باشید.

دلیل افراد برای آرایش کردن مختلف است. برخی از آرایش برای پنهان کردن نواقص روی صورتشان (چروک، آکنه، اگزما و غیره) که باعث ایجاد احساس بد در آن‌ها می‌شود، استفاده می‌کنند؛ در حالی که برخی هم عقیده دارند که مزایای آرایش نکردن آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت اما در کل آرایش به بيشتر افراد احساس اعتماد به‌نفس می‌دهد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اولین قدم این است که برای آرایش هرآنچه نیاز دارید را داشته باشید و یک کیف کامل لوازم آرایش برای خود بخرید. برای داشتن یک کیف آرایش کامل، ابتدا باید یک لیست از انواع لوازم آرایش ضروری تهیه کنید. در این مقاله از مدیسه قصد داریم تا لیست کاملی از انواع لوازم آرایش و نحوه استفاده از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

انواع لوازم آرایش صورت

لوازم آرایشی

یک آرایش عالی از یک پوست خوب شروع می‌شود. توصیه بهترین میکاپ آرتیست‌ها این است که بیشترین توجه خود را معطوف زیبایی و سلامت پوست خود کنید چراکه یک پوست زیبا و بی‌نقص حتی بدون آرایش هم می‌درخشد.

میسلار واتر

میسلار واتر

شستن پوست با آب و صابون‌ را فراموش کنید. میسلارواتر با ساختار مولکولی خاصی که دارد آلودگی و چربی را از پوست جذب می‌کند. برای خرید میسلار واتر دست شما باز است چراکه تمام برندها از این محصول تولید می‌کنند. اگر تصمیم به خرید این محصول کرده‌اید محصولی به توجه به نوع پوست خود تهیه کنید. برای اطلاعات بیشر درباره این محصول حتما مقاله میسلارواتر چیست را مطالعه کنید.

مرطوب کننده و آبرسان

مرطوب کننده

همان‌طور که احتمالاً خودتان می‌دانید، پیش از شروع به آرایش باید پوست صورت را به خوبی بشویید و بعد از شست‌وشو صورت همیشه به یاد داشته باشید که پوست خود را هیدراته کنید. استفاده از مرطوب‌ کننده‌ و کرم‌های آبرسان قبل از آرایش از پوسته‌پوسته شدن و ترک خوردن آرایش پیشگیری می‌کند و دوام آرایش را نیز بالا می‌برد و همچنین یک ظاهر طبیعی به چهره شما می‌دهد.

کرم ضد آفتاب

یکی از پرتکرارترین توصیه‌هایی که از هر دکتر و متخصص پوست می‌شنوید این است که به هیچ‌وجه پوست خود را بدون محافظ در مقابل آفتاب قرار ندهید. مهم نیست که هوا آفتابی است یا خیر شما همیشه قبل از بیرون رفتن از خانه به پوست خود کرم ضد آفتاب بزنید. اگر می‌پرسید که چگونه کرم ضدآفتاب همراه با آرایش بزنیم؟ باید بدانید که کار بسیار راحتی است.

فقط کافی‌است که کرم درست متناسب با پوست خود تهیه کنید و بعد از زدن ضد آفتاب به پوست کمی زمان دهید تا جدب شود و روی پوست سنگینی نکند.

پرایمر صورت

پرایمر صورت

پرایمر چیست؟ پرایمر صورت پایه و زیر ساز آرایش صورت است. پرایمر را باید پیش از استفاده از فون و کرم پودر به کار ببرید. اصولاً پرایمر به عنوان یک‌ لایه محافظ عمل می‌کند، به‌خصوص اگر پوستی چرب دارید. پرایمر صورت بافت پوست را صاف و یکدست می‌کند و استفاده از کرم پودر‌ را آسان می‌کند. همچنین به ماندگاری بیشتر آرایش روی صورت شما کمک می‌کند.

فاندیشن

فاندیشن

بعد از پرایمر، فاندیشن اولین چیزی است که باید روی صورت استفاده شود. از فاندیشن برای یکنواخت کردن رنگ پوست استفاده می‌شود. فاندیشن می‌تواند مایع، خامه، پودر یا یک موس کرکی سبک باشد که همگی عملکرد یکسانی دارند.

فاندیشن برای تغییر رنگ پوست شما ساخته نشده است، بلکه فقط آن را تقویت و صاف می‌کند. از این نوع لوازم آرایشی باید حتما با قلم‌مو یا اسفنج زیبایی استفاده کرد. استفاده از آن با دست توصیه نمی‌شود، زیرا قبل از رسیدن به پوست صورت در انگشتان دست جذب می‌شود.

کرم پودر

کرم پودر

کرم پودر روی فاندیشن زده می‌شود تا پوست صاف شود و در صورت نیاز رنگ آن را تغییر دهد. کرم پودر همچنین می‌تواند به پنهان کردن لکه‌های کوچک کمک کند. کرم پودر صورت را می‌توان در طول روز روی پوست‌های چرب دوباره استفاده کرد تا از براق شدن آن جلوگیری کند. کرم پودر در دو نوع مختلف وجود دارد: پودر شل و پودر فشرده. بهترین کرم پودر که بخواهید به بقیه خوانندگان معرفی کنید چیست؟

کانسیلر

کانسیلر

اگر پرسش شما هم این است که کانسیلر چیست، کانسیلر کمی شبیه فاندیشن است اما سنگین‌تر با رنگدانه‌های بیشتر و معمولاً رنگی روشن‌تر. کانسیلر برای پوشاندن عیوب، لکه‌ها یا هرگونه رد روی صورت، چه جای زخم کوچک یا آکنه استفاده می‌شود. کانسیلر انواع مختلفی دارد. برخی فقط برای چشم و برخی فقط برای صورت استفاده می‌شوند.

کرم‌های BB و CC

کرم‌های BB و CC

اگر تمایلی به استفاده روزانه از تمامی محصولات فوق ندارید، گزینه ساده‌تر بی‌بی کرم و سی سی کرم‌ها هستند. BB مخفف Blamish Balm است. این کرم ترکیبی از محصولاتی مانند مرطوب کننده، پرایمر، ضد آفتاب، کرم پودر و حتی کانسیلر است.

این محصول که ابتدا در آلمان اختراع شد، به دلیل راحتی و مناسب بودن برای آرایش لایت و روزمره به‌سرعت تبدیل به یک محصول آرایشی پرکاربرد جهانی شد. این کرم‌ها همچنین اغلب حاوی ویتامین‌های ضروری برای پوست شما هستند که به پوستتان خواص تغذیه‌ای نیز می‌بخشند. به دنبال کرم‌های BB، CC کرم‌ها یا کرم‌های اصلاح‌کننده رنگ نیز به فروشگاه‌های زیبایی راه پیدا کرد.

کانتور و هایلایتر

هایلایتر

برای کانتورینگ و هایلایت کردن به شکل ایده آل، مدل کرم و پودری در دسترس است که بستگی به شما دارد که با کدام مدل راحت‌تر هستید. رنگ پالت هایلاتر و کانتور خود را با دقت انتخاب کنید و توجه داشته باشید که تیره‌ترین رنگ پالت حداکثر سه درجه با تن پوست شما تفاوت داشته باشد. اگر پوستتان چرب است و ظاهری مات را ترجیح می‌دهید، سراغ پودر بروید.

کانتور امکان اصلاح ویژگی‌های صورت موردنظرتان را به شما می‌دهد. و هایلایتر این اصلاح فرم را تکمیل می‌کند.

 پنکک

پنکک

پنکیک برای تثبیت آرایش صورت بعد از کرم پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد و جلوه‌ای مات و یکدست به آرایش می‌دهد. گاهی از پنکیک‌ها برای کنترل چربی پوست و اصلاح آرایش نیز کمک گرفته می‌شود.

رژ گونه

رژ گونه

این لوازم آرایشی همان‌طور که از نامش پیداست برای رنگ کردن گونه‌ها به‌منظور داشتن ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر استفاده می‌شود. رژ گونه بسته به ظاهری که فرد می‌خواهد به آن دست یابد، می‌تواند به روش‌ها و مدل‌های مختلف استفاده شود. معمولا رژ گونه‌ها به صورت پودری هستند اما اگر پوست بسیار خشک دارید مدل کرمی رژ گونه هم در بازار در دسترس است.

برنزه کننده

برنزر

برانزر برای برنزه کردن و تغییر رنگ پوست استفاده می‌شود. استفاده صحیح از آن به پوست‌تان درخشش آفتابی می‌دهد و آرایش طبیعی به نظر می‌رسد.

فیکساتور و تثبیت کننده آرایش

فیکساتور و تثبیت کننده آرایش

فیکساتور و تثبیت کننده آرایش اساسا یک‌ لایه محافظ برای آرایش شما است و آن را در تمام طول روز تازه نگه می‌دارد و نیاز به تمدید مکرر در طول روز را کاهش می‌دهد. این آخرین مرحله در روتین آرایشی است و درست قبل از شروع آرایش مو انجام می‌شود. اگر مایل هستید در مورد پودر فیکس اطلاعات بیشتری به دست آورید، حتما مقاله پودر فیکس چیست؟ معرفی بهترین مارک فیکساتور‌های صورت را مطالعه کنید.

قیمت انواع لوازم آرایش صورت لوکس و اورجینال

 

انواع لوازم آرایش چشم

پرایمر چشم

پرایمر چشم

پرایمر چشم عملکردی مشابه پرایمر صورت دارد با این تفاوت که برای پلک‌ها استفاده می‌شود. پرایمر چشم از محو شدن و چروک شدن آرایش چشم جلوگیری می‌کند و سایه چشم را طولانی‌تر نگه می‌دارد و باعث شادابی بیشتر آن می‌شود. استفاده نکردن از پرایمر چشم ممکن است بعد از مدتی باعث ریختن آرایش چشم شود و کل آرایش را خراب کند.

سایه چشم

سایه چشم

داشتن یک پالت سایه چشم با تنوع رنگی بالا و با رنگ‌های کاربردی یکی از آیتم‌های مهم در لیست لوازم آرایشی است. اگر می‌خواهید از رژ لب پررنگ استفاده کنید، توصیه می‌شود آرایش چشم خود را روشن‌تر و سبک نگه‌ دارید. بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها پیشنهاد می‌کنند که آرایش چشم باید بلافاصله بعد از پرایمر و درست قبل از هر آرایش دیگری انجام شود تا اشتباهات بدون آسیب رساندن به زیرسازی روتوش شود.

براش سایه چشم

براش سایه چشم

براش سایه به پخش کردن و شکل دادن سایه در پشت پلک شما کمک می‌کند. اگر به سایه‌های مدل‌دار علاقه دارید، باید حتماً چند مدل براش سایه در لیست لوازم آرایشی خود داشته باشید. سعی کنید یک پالت کاربردی انتخاب کنید که از تمام رنگ‌های آن استفاده کنید.

خط چشم

خط چشم

خط چشم یکی از محبوب‌ترین انواع لوازم آرایشی است. خط چشم به چشم‌ها فرم می‌دهد و می‌تواند تغییر بزرگی در زیباتر شدن آرایش ایجاد کند. رنگ‌های زیادی برای خط چشم وجود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها آبی، مشکی و قهوه‌ای است. خط چشم یک محصول آرایشی ضروری است و امروزه حتی برخی از افراد خط چشم را روی پلک بالایی خود تتو می‌کنند تا خود را از دردسرهای روزمره کشیدن آن نجات دهند!

مطالب کاربردی:  آموزش ترفندهای محو کردن خط چشم با مداد و براش

مداد ابرو

مداد ابرو

مداد ابرو یک نوع لوازم آرایشی است که برای تعیین و اصلاح فرم ابروها استفاده می‌شود. همچنین مداد ابرو رنگ قوی‌تری به آن‌ها می‌دهد. مداد ابرو شبیه یک مداد معمولی است اما به‌جای سرب حاوی رنگ‌دانه‌های آرایشی است.

ریمل مژه

ریمل مژه

برای اینکه مژه‌های شما ظاهری پرتر داشته باشد باید از ریمل مژه استفاده کنید. ریمل مایعی است که برای تیره کردن، ضخیم کردن و بلند کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. بیشتر ریمل‌ها به دلیل شباهت به رنگ‌های طبیعی قهوه‌ای یا مشکی هستند، اما رنگ‌های دیگری مانند آبی، صورتی و بنفش نیز در بازار لوازم آرایشی موجود است.

ژل ابرو

ژل ابرو

یکی از لوازم آرایشی که در سال‌های اخیر بسیار ترند شده است، ژل ابرو است. از ژل ابرو برای ثابت نگه‌داشتن ابروها برای مدت طولانی استفاده می‌شود. افرادی که ابروهای پرپشتی دارند می‌توانند از ژل‌های شفاف استفاده کنند، در حالی که آن‌هایی که ابروهای نازکی دارند می‌توانند از ژل ابرو رنگی برای تقویت رنگ‌ ابرو‌ها در هنگام فرم دادن استفاده کنند.

قیمت انواع لوازم آرایش چشم باکیفیت و اورجینال

 

انواع لوازم آرایشی لب

رژ لب

رژ لب

رژ لب یکی از ضروری‌ترین انواع لوازم آرایش برای زنان است. استفاده از رژ لب ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای تغییر ظاهر افراد است. انواع مختلفی از رژ لب مانند رژلب های استیکی، مدادی، مایع و جامد در بازار لوازم آرایشی موجود است.

برق لب

برق لب

برق لب معمولا یک نوع لوازم آرایشی جامد یا مایع نرم است که برای ایجاد ظاهر براق و افزایش رنگ لب‌ها استفاده می‌شود. انواع مختلف برق لب جلوه متفاوتی به لب‌های شما می‌دهند.

خط لب

برق لب

خط لب می‌تواند به عنوان یک پرایمر برای رژ لب شما عمل کند و به ماندگاری بیشتر رژ لب کمک می‌کند. خط لب به بزرگ‌تر یا نازک‌تر نشان دادن لب‌های شما نیز کمک می‌کند (بسته به نحوه استفاده از آن) و می‌تواند رنگ عمیق‌تر و غنی‌تری به لب‌های شما بدهد. استفاده از خط لب ضروری نیست اما آرایشگران آن را توصیه می‌کنند.

بالم لب

بالم لب

بالم لب محصولی موم مانند است که برای حفظ رطوبت روی لب‌ها استفاده می‌شود. پوست لب در مقایسه با سایر قسمت‌های بدن نازک‌تر است به همین دلیل اولین پوستی است که علائم خشکی را نشان می‌دهد. خشکی هوا و دمای سرد باعث می‌شود رطوبت سریع‌تر از پوست بدن خارج شود و درنتیجه لب‌ها ترک‌خورده و خشک به نظر برسند.

مطالب کاربردی:  تفاوت تینت لب با رژ لب

 

پرایمر لب

پرایمر لب

پرایمر لب مانند انواع لوازم آرایش زیرساز به زیرسازی لب کمک می‌کند. پرایمر لب قبل از استفاده از رژ لب یا هر محصول دیگری روی لب استفاده می‌شود. پرایمر لب معمولاً شفاف است و بافت لب را صاف‌تر می‌کند و رژ لب و سایر انواع لوازم آرایش لب را نیز برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد. بهتر است از پرایمری استفاده کنید که خاصیت مراقبت در برابر آفتاب را هم داشته باشد.

انتخاب انواع براش آرایشی

انتخاب و خرید انواع برس و براش

در لیست وسایل آرایشی برای آرایش، انواع براش آرایشی هم جایگاه خاص خود را دارند، برس‌های آرایشی انواع گوناگونی داشته که با توجه به آن محصول باید خریداری شود. پس به برس های آرایشی خود برای یک آرایش دقیق و بی‌عیب توجه داشته‌باشید. برس‌ها انواع و سایزهای مختلفی دارند که هر یک مخصوص یک کار است. برسی که برای کرم پودر بکار می‌رود سفت‌تر و متراکم‌تر است تا کرم پودر بین آن نرود.

اما برس رژگونه نرم و لطیف است. برس‌های سایه نیز اشکال مختلفی دارند. براشی که برای سایه زدن زیر چشم هستند، باریکند تا سایه زیر چشم پهن نشود.

همچنین برای کرم‌ پودر توصیه می‌کنیم از براش گرد حجیم استفاده‌ کنید تا یکنواخت‌تر کرم را پخش‌کنید.

براش تخت

برسهای تخت ازبهترین نمونه‌های برس برای پخش کرم پودرند. این برسها فشرده و بزرگند و باعث می‌شوند خیلی راحت کرم پودر را بصورتی یکنواخت پخش‌کنید. سایز متوسط این برسها برای رژگونه و پشت چشم است.مارک گوچی یکی از مارکهای خوب برس  می‌باشد.

براش نازک

براش نازک

برخی افراد ماهر برای کشیدن خط چشم از برسهای خیلی ظریف استفاده‌می‌کنند. برس مخصوص این کار دسته بلند داشته تا بتوانید به راحتی آن را حرکت‌دهید. برس خط چشم باید تخت بوده و موهایش به هم فشرده و محکم باشد تا به راحتی با ان بشود کار کرد.

براش ابرو

حتما برسهای ابرو را دیده‌اید. برسهای دوکاره‌ای که یک سر آنها برس وشانه و سر دیگرشان برسی برای سایه زدن است. با برس ابرو می‌توانید ابروهایتان را شانه و مرتب‌کنید.

مطالب مرتبط:  کاربرد انواع بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

 

براش مخصوص رژ لب

یک نمونه رژ لبهای کاسه‌ای هست که آرایشگران حرفه‌ای از آن استفاده‌می‌کنند. این رژها را با برس می‌زنند. برس مخصوص رژ لب از موهای مصنوعی درست‌شده و زیاد فشرده و متراکم نیست. این برسها خیلی راحت رژ را روی لب پخش می‌کنند. این برسها شامل نوع تخت و گرد هستند.

براش مخصوص سایه

برس سایه از ملزومات کیف آرایش است. برسی نرم و کوچک که سر آن مربعی شکل است. سایه‌های پودری را با این برس بزنید. البته گاهی اوقات با دست می‌توان کار کرد اما در بعضی موارد وجود برس الزامیست.

خرید انواع لوازم آرایش باکیفیت

لیست انواع لوازم آرایش ارائه‌ شده در بالا می‌تواند برحسب نیاز افراد مختلف تغییر کند. برخی از انواع لوازم آرایش اصلا مناسب آرایش روزانه نیست و برخی دیگر برای مهمانی کاربرد ندارد. پس شما باید بر اساس نوع کاربرد، لوازم آرایشی موردنیازتان را تهیه کنید. برای خرید لوازم آرایشی باکیفیت فقط به فروشگاه‌های معتبر که اصالت کالاهایشان را تضمین می‌کنند مراجعه کنید.

مطالب پربازدید:  چگونگی انتخاب لوازم آرایش صورت متناسب برای پوست

 

داشتن چند قلم لوازم آرایشی باکیفیت بهتر از یک کیف لوازم آرایشی پر از محصولات فیک و درجه پایین است. برای حفظ سلامتی و شادابی پوست خود، هرگز به سراغ خرید انواع لوازم آرایش فیک و تقلبی نروید.

 

منبع : lauralouisebeauty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “لیست انواع لوازم آرایش برای داشتن یک میکاپ عالی و بی‌نقص

  1. ناشناس گفت:

    💋❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *