انواع سایه چشم

آرایش چشم یکی از مهم‌ترین بخش‌های آرایش صورت است که تاثیر فراوانی در آرایش چشم و جذابیت آن دارد. در این مقاله از مجله اینترنتی مدیسه ابتدا قصد داریم تا شما را با انواع سایه چشم آشنا نموده و پس از آن اصول سایه زدن را به شما آموزش خواهیم داد.

سایه چشم‌ها یکی از محصولات مورد نیاز جهت آرایش چشم به شمار رفته که به علت رنگ‌های متنوع خود، طرفداران بسیار زیادی دارند. این محصول از دسته لوازم آرایشی و بهداشتی زنانه با پالت‌های بسیار متنوع و گوناگونی در انواع سایه چشم جدید موجود هستند؛ که در ادامه به توضیح پالت‌ها و مدل‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تناژ رنگی انواع سایه چشم

تناژ رنگی انواع سایه چشم

به طور اصولی انواع سایه چشم دخترانه از نظر تناژ رنگی به دو گروه سرد و گرم تفکیک و دسته بندی می‌شوند. ولی در پالت‌های سایه چشم پرطرفدار و کاربردی، به طور معمول رنگ‌های مکمل و سرد و گرم در کنار هم قرار می‌گیرند.

این پالت‌ها برای افرادی که استفاده آن‌ها از انواع متنوع سایه چشم زیاد و دائم است و به انواع مدل سایه چشم اسموکی علاقه‎ دارند، مناسب هستند. چرا که با داشتن یک پالت، دیگر احتیاجی به خرید سایه چشم به طور جداگانه نخواهد بود، افزون بر این موارد هزینه نهایی پالت‌ها هم نسبت به سایه‌های تکی مقرون به صرفه‌تر است.

بافت‌‌های گوناگون انواع سایه چشم

بافت‌‌های گوناگون انواع سایه چشم

نخستین انواع سایه چشم ساده که امروزه نیز در بازار موجود هستند، به حالت پودری تولید شدند و بعد از آن مدل‌های دیگری مثل سایه‌های کرمی طراحی و سپس تولید شدند.

همچنین مدل‌های مدادی مثل مداد چشم، با بافتی چرب و روان بعد از مدتی جهت استفاده روزمره طراحی شدند. یک نکته مهم در مدل‌های سایه چشم این بوده که در زمان استفاده از آن مدل‌هایی که دارای بافتی کرمی و مایع هستند، اصلاحات تا حدی مشکل و در برخی مواقع ناممکن خواهد بود، چرا که این مدل‌ها سریعا خشک خواهند شد.

اسم انواع سایه چشم

اسم انواع سایه چشم

از محبوب‌ترین انواع سایه چشم عروس و حتی خانم‌ها و دختران جوان می‌توان به انواع سایه چشم اکلیلی، شاین‌دار و مات اشاره نمود. بعضی از مدل‌های سایه چشم مثل سایه‌های مات، هم به تنهایی کارایی داشته و هم به صورت ترکیبی قابل استفاده می‌باشند. به عنوان مثال در برخی از سبک‌های آرایشی، از مدل‌های مات و شاین‌دار به طور تلفیقی استفاده می‌شود.

سایه چشم مات

سایه چشم مات

پایه و اساس یک آرایش جذاب و زیباد با انتخاب یک سایه مات آغاز می‌شود. این سایه‌ها درخششی نداشته و نور را منعکس نمی‌نمایند، به همین خاطر جهت کانتورینگ بسیار مناسب هستند. از همین رو بر روی رنگ سایه‌هایی که پس از آن‌ها استفاده می‌شوند تاثیری خاصی نداشته و به منظور سایه پایه بسیار مناسب خواهند بود.

سایه چشم شاین دار

سایه چشم شاین دار

سایه شاین دار بسیار درخشان می‌باشد و بین چین و چروک‌های پلک جمع نخواهد شد. همچنین رنگ‌های تیره شاین جهت آرایش بسیار مناسب هستند، لذا که ظاهری جذاب و زیبا به چشم می‌بخشند.

قیمت انواع سایه چشم اورجینال

 

سایه چشم مخملی

سایه چشم مخملی

سایه‌های مخملی به علت ساختار و بافتی که دارند، به آسانی قابل استفاده هستند. در این پالت‌ها رنگ‌های روشن و براق وجود داشته که برای آرایش چشم‌های کوچک مناسب هستند. از رنگ‌های تیره این محصول باید برای آرایش چشم‌های درشت استفاده نمود. در مجموع مدل‌های مخملی روی پوست‌های چرب عالی‌ترین عملکرد را دارند.

اسم انواع مدل سایه چشم

اسم انواع مدل سایه چشم

آرایش چشم‌ها اصلی‌ترین بخش هر سبک میکاپی به شمار می‌رود. مدل آرایش چشم‌ها به سبک آرایش شما بستگی دارد. به همین خاطر باید نوعی هماهنگی بین مدل زدن انواع خط چشم، سایه و به طور کلی آرایش صورت وجود داشته باشد، تا در آخر آرایش جذابی داشته باشید. همچنین رنگ سایه باید متناسب با رنگ چشم‌ها و مدل آرایش انتخاب شود.

مدل سایه چشم عربی

مدل سایه چشم عربی

در آرایش‌های عربی و لبنانی، آرایش‌ها تقریبا سنگین هستند. به همین خاطر در مدل سایه چشم عربی رنگ‌های تیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در اغلب مواقع یک آرایش عربی با سایه چشم مشکی مات و تلفیق مشکی اکلیلی به همراه ریمل کامل می‌گردد.

همچنین در آرایش لبنانی که زیرمجموعه آرایش‌های عربی قرار دارد، از رنگ قهوه‌ای سوخته برای بخش میانی پلک بالایی و از سایه قرمز جهت فید کردن در حلقه بالای پلک استفاده می‌شود. البته می‌توانید سایه قرمز را به شکل گرد یا گربه‌ای بزنید، ولی هر دو این سایه‌ها باید مات انتخاب شوند.

مدل سایه چشم اروپایی

مدل سایه چشم اروپایی

در آرایش‌های اروپایی، برخلاف عربی، آرایش‌های سنگین مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در این سبک‌ها، از رنگ‌های روشن و مات به کار می‌رود. تناژ رنگ‌ها در آرایش اروپایی، اختلاف بسیار اندکی با هم دارند. انواع سایه چشم لایت را می‌توان در میکاپ‌های اروپایی مشاهده کرد.

مطالب کاربردی:  در زمان خرید پالت سایه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

مدل سایه چشم فشن

در میکاپ‌های فشن هیچ‌گونه محدودیتی از نظر پیروی از سبک، قاعده و قانون خاص جهت استفاده از یک‌سری رنگ‌های محدود در سایه‌ها وجود ندارد. به بیانی دیگر در این سبک‌ها، دست آرایشگر باز است. در مدل‌های فشن از رنگ‌های گرم و سرد که با یکدیگر همخوانی ندارند هم در کنار هم استفاده می‌شوند.

اصول سایه زدن

اصول سایه زدن

سایه زدن اصولی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ لذا که در فرم چشم (بزرگتر، کوچکتر و فاصله چشم‌ها) تاثیر بسیار زیادی دارد. اصول سایه زدن به صورت زیر است.

  • ابتدا از کرم بر روی پلک‌ها استفاده شده تا روی پلک به طور کامل صاف و مرتب شود، از سایه تیره برای گوشه‌های بیرونی پلک و از سایه‌های روشن برای گوشه‌های داخلی پلک استفاده می‌شود.
  • چنانچه سایه را از گوشه خارجی چشم به طرف بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم‌ها درشت و کشیده‌تر می‌شوند.
  • برای پایین ابرو می‌توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده کرد.
  • همچنین در پلک پایینی می‌توان جهت جذابیت بیشتر چشم‌ها از سایه استفاده کرد.

نکات مهم در سایه

نکات مهم در سایه

  • رنگ‌های تیره مثل مشکی، سورمه‌ای و قهوه‌ای موجب بزرگ شدن عنبیه می‌شوند.
  • رنگ های سبز، آبی، خاکستری و بنفش تیره برای چشم های قهوه ای بسیار جذاب هستند.
  • رنگ‌های روشن مثل گلبهی، قهوه‌ای روشن و صورتی بهترین گزینه برای آرایش لایت روزانه به شمار می‎روند.
  • بهترین انتخاب برای چشم‌های سبز، سایه‌های قهوه‌ای، سبز تیره و یاسی هستند.
  • برای چشم‌های آبی هم رنگ مشتقات سایه نارنجی بسیار زیبا خواهند بود.

مطالب پربازدید:  آشنایی با 17 مدل سایه‌ چشم ترند که حتما باید امتحان کنید

 

آموزش انواع سایه چشم به طور صحیح

زدن انواع سایه چشم از روش اصولی و صحیح اهمیت بسیاری زیادی دارد؛ لذا که در بزرگتر، کوچکتر و فاصله چشم‌ها تاثیر چشمگیری دارد. در وهله اول پیشنهاد ما به شما این است که سایه چشم خود را به گونه‌ای زده که نگاه شما جلب توجه نماید نه آرایش شما. ابتدا صورت به ویژه پلک‌های خود را به خوبی شسته و خشک نمایید. از کرم پودر یا کانسیلر جهت زیرسازی آرایش پلک خود استفاده نمایید.

سعی کنید زمان سایه زدن، چشم‌های خود را باز نگه داشته و سر خود را به عقب متمایل کرده تا روند کار به خوبی مشخص باشد. برای پلک‌های پف کرده از رنگ‌های مات استفاده نمایید. همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، بهتر است رنگ پایه آرایش چشم خود را از رنگ‌های روشن انتخاب کرده تا ماندگاری رنگ‌های به کار رفته افزایش یافته و در آرایش چشم شما خط نیفتد.

 

منبع : eyeko

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *