گره خوردن مو

گره خوردن مو یکی از آن اتفاق‌هایی بوده که بسیاری از خانم‌ها به علت آن، حتی گریه هم کرده‌اند. فکر کنید برای مثال به یک مهمانی دعوت هستید. از آن طرف به دلیل مشغله‌ کاری، سرتان بسیار شلوغ می‌باشد. در نتیجه فرصت بسیار کمی دارید تا به خودتان رسیدگی کنید. تنها کاری که در این لحظه می‌توانید بکنید، دوش گرفتن و شستن موها با شامپو می‌باشد. حتی جهت خشک کردن مو نیز باید به دنبال گزینه‌ سریعی مانند سشوار بروید؛ ولی امان از گره خوردن مو‌ها.

در چنین حالتی صدای پاره شدن تارهای مو و حرکت نکردن برس در بین آن به‌ راحتی به گوش می‌رسد. جدا از آن، دست‌ها هم در این مواقع بسیار خسته می‌شوند. آیا می‌دانید علت گره خوردن تار مو شما چیست؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اصلا گره خوردن مو نشانه چیست؟ آیا استفاده از شامپو مخصوص موهای گره خورده جواب می‎دهد؟ چه محصولاتی برای شما مناسب است؟ می‌دانید راه خلاص شدن از گره خوردن مو چیست؟ اگر درگیر این مشکل و سوالات قبل هستید، پس تا انتهای این مطلب از مجله اینترنتی مدیسه با ما همراه باشید.

گره خوردن مو به چه دلیل رخ می‌دهد؟

گره خوردن مو به چه دلیل رخ می‌دهد؟

یک رابطه‌ دوطرفه میان به‌هم آویختن موها و خشکی آن‌ها وجود دارد؛ موی شما خشک می‌باشد، در نتیجه گره می‌خورد. موی شما گره‌ خوردگی دارد پس حتما خشک می‌باشد. جملات قبل قاعده‌ جاافتاده برای افرادی که همیشه با گره خوردگی مو درگیر هستند، به شمار می‌رود. در صورتی که این مسئله برای شما هم صدق می‌کند، پس باید فکری به حال خشکی موی خود نمایید.

شاید بپرسید « گره خیلی شدید مو را چگونه باز کنیم؟ ». موهای گره خورده به یک نرم‌کننده نیاز دارند؛ اما نه نرم‌کننده‌هایی که در حمام از آن‌ها استفاده می‌گردد. اغلب ماسک و نرم‌کننده‌های موجود در بازار به آبکشی احتیاج دارند.

در نتیجه تاثیری بر روی موهای گره دار نمی‌گذارند؛ چرا که فرایند گره خوردن موها پس از حمام و در زمان خشک شدن آن‌ها آغاز می‌شود. در نتیجه باید دنبال محصولی باشید که پس از این زمان، به شما کمک نماید. همچنین شما می‎توانید جهت تهیه این محصولات از برندهای معتبر به فروشگاه‎های اینترنتی معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

روغن‌ها یا عصاره‌های گیاهی؛ مسیر پر پیچ‌وخم مقابله با خشکی موها

روغن‌ها یا عصاره‌های گیاهی؛ مسیر پر پیچ‌وخم مقابله با خشکی موها

فهم این که گره خوردن مو‌ شما با کدام یک از محصولات از بین می‌رود، مقداری به سعی و خطا نیاز دارد؛ چرا که بعضی از خانم‌ها موهایشان با سرم‌های روغنی روبه‌راه می‌شود و بعضی دیگر با عصاره‌های گیاهی.

در این مطلب به معرفی چند محصول جهت از بین بردن گره خوردگی مو می‌پردازیم؛ البته بعضی از آن‌ها دارای عصاره‌های گیاهی و بعضی دیگر دارای روغن‌های گیاهی می‌باشند. اگر هم نگران چرب شدن پوست سر خود هستید، حواس‌ ما به شما هم هست. بعضی از این موارد، عصاره‌های گیاهی غیرچرب هستند و شما هم می‌توانید مشکل خود را حل نمایید.

قیمت انواع روغن مو با کیفیت، اورجینال و طبیعی

 

راهکارهای خانگی مقابله با گره خوردن مو

راهکارهای خانگی مقابله با گره خوردن مو

قبل از بررسی اجناس بهتر است سری به روش‌های خانگی نیز بزنید. آیا تا به‌ کنون راجع به مشکل گره خوردن مو‌ها با دیگران حرف زده‌اید؟ گاهی اوقات با جمله‌ای مثل «برو موهایت را کوتاه کن» مواجه می‌شوید. این کار راه حل نیست و بلکه پاک نمودن صورت مسئله خواهد بود. در بخش پایین به دو مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

روغن زیتون: در میان مواد گیاهی، روغن زیتون یکی از بهترین گزینه‌ها و یک روغن بازکننده گره مو فوق‌العاده است. جهت انجام این کار، موها را با نمونه‌ بدون‌بو چرب نمایید. پس از گذشت نیم ساعت به حمام بروید. ضمنا از شامپو و نرم‌کننده‌های بسیار قوی استفاده نکنید. البته ماسک موی دارای مواد مرطوب‌کننده، می‌تواند مفید باشد. گره دار شدن مو‌ها به واسطه زبری سطح مو رخ می‌دهد. به همین علت هم مواد مذکور، از گره افتادن موها پس از خشک شدن جلوگیری می‌نمایند.

راهکارهای خانگی مقابله با گره خوردن مو

دوری از عوامل اضطراب‌زا: یکی از علت‌های گره افتادن موها عصبی شدن شما است. استرس، موجب تنش در بافت مو و پوست سر می‌شود. در نتیجه‌ آن نیز خشکی مو پدید می‌آید و این بخش بدن بیشتر گره می‌خورند. در صورت وقوع چنین اتفاقی با دم‌کرده‌ گیاه لیندن می‌توانید مشکل را برطرف سازید.

مطالب دیدنی:  آموزش ویتامینه کردن مو با ترفندهایی ساده در خانه

 

محصولات مناسب برای رفع گره خوردگی موها

راهکارهای خانگی مقابله با گره خوردن مو

زمانی که به دنبال محصولات کارخانه‌ای می‌روید باید بسیار مراقب ترکیبات شیمیایی موجود در آن‌ها باشید. چرا که مواد شیمیایی اگرچه موضوعی را حل می‌کنند، از جهتی صدمات خودشان را به متعاقب دارند. به همین دلیل هم در لیست محصولات زیر، به دنبال باکیفیت‌ترین و کم‌ضررترین محصولات رفتیم.

سرم مو فولیکا

سرم مو فولیکا

استفاده از سرم‌های مو قادر است تا جهت از بین بردن مشکل گره خوردن مو مناسب باشد. سرم براق‌کننده و بازکننده گره مو فولیکا، یکی از همین محصولات می‌باشد. این محصول مناسب موهای فر و مجعد می‌باشد و به بهترین شکل ممکن گره‌خوردگی و پیچ‌خوردگی را رفع می‌نماید. همچنین به ‌دلیل خاصیت رطوبت‌رسانی این محصول، شادابی را به گیسوی شما بازمی‌گرداند.

روغن مو او جی ایکس

روغن مو او جی ایکس

روغن مو او جی ایکس دارای روغن آرگان مراکشی است. در نتیجه یکی دیگر از محصولاتی بوده که موهای خشک و شکننده را به خوبی آبرسانی می‌نماید. این اتفاق از وز شدگی و گره خوردگی مو جلوگیری خواهد نمود.

مطالب کاربردی:  آشنایی با خواص روغن کرچک برای پوست و مو

 

اسپری نرم کننده و ضد گره موی سریتا

اسپری نرم کننده و ضد گره موی سریتا

در صورتی که نخواهید با روغن و چربی به مقابله با گره خوردن مو بپردازید، راه حل استفاده از شامپو و اسپری‌های باز کننده گره مو می‌باشد. این نوع محصولات منجر به حرکت روان و لغزندگی شانه، زمان مرتب کردن مو می‌شود.

از دیگر فواید آن‌ها کاهش میزان خشکی مو و در نتیجه باز کردن گره آن می‌باشد. اسپری سریتا توانایی افزایش میزان انعطاف را به سرِ شما برگردانده و دیگر زمان شانه زدن با مشکل مواجه نمی‌شوید. حتی این محصول برای کودکان هم مناسب است. در نتیجه اگر فرزند عزیزتان نیز درگیر این مشکل بود، با کمک اسپری سریتا او نیز از این مسئله رها می‌شود.

سرم موی مارال

سرم موی مارال

برند مارال هم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تولیدکنندگان فعال در بازار ایران است. سرم گره باز کن این شرکت یک محصول تخصصی در این زمینه به شمار می‌رود. ویژگی‌هایی مثل آب‌رسانی، ترمیم‌کنندگی، برق‌کنندگی و حتی محافظت از مو آن را به یک محصول همه‌جانبه تبدیل می‌نماید.

ماسک مو اویدرم مدل EviColor

ماسک مو اویدرم مدل EviColor

استفاده از رنگ مو هم می‌تواند منجر به آسیب دیدن موها شود. این محصول برند اویدرم با داشتن فرمول گیاهی مناسب موهای رنگ‌شده می‌باشد؛ چرا که علاوه بر حفظ رنگ، یک لایه محافظ هم روی این بخش ایجاد می‌نماید. به همین خاطر هم خرید آن می‌تواند مصداق یک تیر و چند نشان باشد.

شامپو کراتین سولکس

شامپو کراتین سولکس

از دیگر محصولاتی که برای کمک به موهای آسیب دیده به شما توصیه می‌کنیم، شامپو سولکس کراتینه می‌باشد. این محصول فاقد سولفات بوده و از همین رو مخصوص موهای شکننده و آسیب دیده به شمار می‌آید. شامپو کراتین سولکس از ایجاد گره و وز در موهای شما جلوگیری می‌نماید. همچنین استفاده از آن موجب افزایش لطافت و حالت پذیری این بخش بدن شما خواهد شد.

مطالب پربازدید:  روتین مراقبت از موی آقایان با 6 روش ساده

 

سخن پایانی

در این متن با چیستی گره خوردن مو، دلیل گره خوردن آن‌ و روش‌های حل این مشکل آشنا شدید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

منبع : mamaearth

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *