ماسک با آرد برنج

پوست زنان در آسیای شرقی همواره بسیار شفاف، جوان و شاداب است. زیبایی و شادابی پوست زنان آسیای شرقی نظیر کره و چین از زمان‌های دور مورد حسادت بسیاری از افراد قرار گرفته است. به راستی که راز این پوست شفاف چیست؟ در این مقاله از مدیسه قصد داریم به شما، روشی جادویی جهت محافظت از پوست را با استفاده از ماسک با آرد برنج آموزش دهیم.

فواید ماسک ارد برنج برای پوست صورت

فواید ماسک ارد برنج برای پوست صورت

ازگذشته تاکنون، استفاده از برنج یا سبوس برنج و آب برنج نقش مهمی در سلامت پوست و مو ایفا کرده است. وجود برنج در رژیم غذایی سبب استفاده از خواص فراوان این ماده شگفت انگیز می‌شود. اما طبخ و خوردن برنج تنها راه رساندن فواید این ماده به بدن نیست.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

قرار گرفتن در برابر نور خورشید سبب شده تا پوست درجاتی تیره‌تر شود. کدر شدن یا تیرگی امری اجتناب ناپذیر بوده و حتی با استفاده از بهترین ضدآفتاب‌ها هم امکان دارد پوست شما تیره شود. همچنین زندگی پر از استرس امروزی و شرایط آلوده موجب تغییر در وضعیت پوست و شادابی آن خواهد شد. در این زمان استفاده کردن از برخی ماسک‌های خانگی و داروهای گیاهی منجر به بازگشت این جذابیت و شادابی به پوست خواهد شد.

این موضوع همان راز زنان آسیای شرقی است. البته جهت رفع تیرگی پوست ماسک‌های دیگری هم وجود دارد. برای مثال استفاده از انواع ماسک خیار و گلاب، استفاده از ماسك با ارد برنج برای شادابی و جذابیت پوست یک روش بسیار راحت و سریع است.

ماسک با ارد برنج برای صورت می‌تواند با افزایش رطوبت پوست در مدت طولانی سبب تغییر در رنگ پوست و روشن شدن آن شود. دقت داشته باشید که استفاده از دانه برنج آسیاب نشده می‌تواند موجب آسیب به پوست شود و باید از پودر الک شده و همینطور نرم شده از برنج برای ماسک استفاده شود.

خواص ماسک با آرد برنج

خواص ماسک با آرد برنج

آرد برنج دارای خواص فراوانی است و ماسک خانگی با آرد برنج هم بسیار مفید است. در ادامه برخی از اصلی‌ترین خواص آن را برای شما شرح خواهیم داد.

لایه‌برداری

آرد برنج دارای خاصیت جذب کننده است. این ماده می‌تواند چربی اضافی سطح پوست را پاک کند و در نتیجه موجب تمیز شدن منافذ پوست شود. چربی موجود در پوست موجب تیرگی بیشتر آن خواهد شد، بنابراین لازم بوده تا چربی از روی پوست پاک شود. این تمیز شدن در آخر منجر به حذف جوش‌های سرسیاه، سر سفید شده و همینطور موجب بسته شدن منافذ موجود در سطح پوست می‌شود.

آرد برنج لایه‌برداری بسیار قوی است. این موضوع سبب می‌شود تا ترکیب این ماده با موادی همچون شیر، ماست یا روغن نارگیل، بسیار مفید باشد.

کلاژن‌سازی

کلاژن‌سازی پوست با آرد برنج

وجود کلاژن برای پوست یک نیاز ضروری است و سبب جوانسازی پوست می‌شود. ماسک صورت خانگی با آرد برنج نقش بسیار مهمی در کلاژنسازی پوست داشته و می‌تواند مشکلات پوستی را به میزان چشمگیری کاهش دهد. پس استفاده مداوم از انواع ماسک با آرد برنج باعث شده تا پوست نرم و شادابی داشته باشید.

تسکین پوست آسیب‌دیده به کمک ماسک آرد برنج

غلات برنج خواص ضدالتهابی دارد. پس استفاده از این غلات کامل در قالب ماسک بر روی صورت، می‌تواند خارش و التهاب را تسکین دهد.

ترمیم پوست

خارجی‌ترین لایه پوست به سد دفاعی آن معروف است. کار این قسمت حفظ رطوبت و چربی مورد نیاز و همچنین مبارزه با عوامل خارجی و بیماری‌زا است. ماسک آرد برنج می‌تواند از این سد دفاعی محافظت کند و در صورت آسیب، آن را به سرعت ترمیم نماید.

ویتامین B

برنج و آرد برنج سرشار از ویتامین‌های گروه ب هستند. این موضوع سبب می‌شود تا استفاده از این ماسک موجب ویتامینه کردن پوست شود. نقش ویتامین گروه B در بدن، کمک به افزایش تولید مثل سلول و به تعویق انداختن روند پیری در پوست است.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

ملانین

ملانین برای پوست

ملانین هم یکی از مواد بسیار ضروری برای پوست بوده که افزایش آن، سبب می‌شود تا پوست اندکی تیره شود. بنابراین بهتر است بدانید استفاده از ماسک ارد برنج موجب کنترل ملانین در پوست خواهد شد. به همین خاطر نیز پوست رنگی روشن و شفاف پیدا می‌کند.

مطالب دیدنی:  انواع ماسک سفید کننده صورت فوری

 

آلانتوئین

آلانتوئین

آلانتوئین ماده اثرگذار در درمان سوختگی‌های پوست بر اثر افتاب سوختگی می‌باشد. ارد برنج حاوی مقادیر بسیار بالایی از این ماده است. ماسک ارد برنج موجب تسکین تیرگی و سوختگی بر روی پوست خواهد شد. پس این ماسک می‌تواند به عنوان تسکینی برای افتاب سوختگی مورد استفاده قرار گیرد.

خواص آنتی اکسیدانی

رادیکال‌های آزاد در بدن نهایتا منجر به ایجاد سرطان خواهد شد. آرد برنج دارای مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان است و پس ماسک آن قادر است در مقابله با سرطان به خصوص سرطان پوست نقش بسیار مهمی ایفا کند.

ویتامین E

ویتامین E

برنج مقادیر بسیار زیادی ویتامین E دارد. این موضوع سبب می‌شود تا ماسک ارد برنج هم از این ویتامین بهره‌مند باشد و موجب حفظ جوانی پوست شود.

مطالب کاربردی:  10 ماسک خیار برای صورت که پوست شما را دگرگون می‌کند

 

طرز تهیه ماسک با ارد برنج

برای تهیه ماسک ارد برنج فرمولاسیون‌های گوناگونی وجود دارد که در ادامه به معرفی بهترین آ‌ن‌ها می‌پردازیم.

ماسک صورت با آرد برنج و شیر

ماسک صورت با آرد برنج و شیر

شیر دارای خواص اسیدی است. لاکتیک اسید موجود در شیر سبب از بین رفتن سلول‌های مرده سطح پوست می‌شود. ترکیب این ماده با ارد برنج باعث ایجاد ماسکی شگفت انگیز خواهد شد.

این ماسک برای افرادی با پوست چرب بسیار مناسب است. بهتر است ارد برنج را با شیر گرم مخلوط کرده و به صورت خمیری سفت دربیاورید. این خمیر را باید حداقل به میزان 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. پس از آن با استفاده از آب سرد صورت خود را بشورید.

به جای شیر می‌توانید از آب برنج و یا آب ماست هم استفاده کنید.

ماسک آرد برنج برای جوش

ماسک آرد برنج برای جوش

یکی دیگر از ترکیبات بسیار مفید برای پوست، ارد برنج، بلغور جو دوسر و عسل است.

عسل افزون بر خواص التیام بخشی پوست، آبرسان و لایه‌بردار بسیار قوی و مناسبی برای هر نوع پوستی است

جو دو سر هم یکی از مواد بسیار مفید برای پوست و مو است. جو دوسر نقش بسیار مهمی در کم کردن اکنه‌ها و از بین بردن جای لکه‌های ناشی از اکنه و جوش دارد. اگر شما به خارش پوستی مبتلا هستید، جو دوسر می‌تواند به رفع این خارش کمک کند. همینطور خیسانده شده جو دوسر می‌تواند به عنوان یک ماده بسیار مفید برای پاکسازی پوست از لوازم آرایشی بهداشتی عمل کند.

  1. برای تهیه ماسک ارد برنج و جو دوسر لازم است تا در ابتدا مقداری جو دوسر را خیسانده و پس از 4 ساعت، جوها را از آب جدا کنید.
  2. به آب حاصل از خیساندنه جو، آرد برنج و عسل را اضافه کنید تا به حالت خمیری تغییر شکل دهد.
  3. این خمیر را روی پوست و گردن خود قرار دهید. ترکیب باید 20 دقیقه بر روی پوست قرار گیرد.

مطالب پربازدید:  بعد از استفاده از ماسک صورت چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

ماسک آرد برنج برای منافذ باز پوست

ماسک آرد برنج برای منافذ باز پوست

روش دیگر جهت استفاده از ماسک با آرد برنج، استفاده از ترکیب چای سبز با لیمو است. اگر شما پوستی چرب دارید و مدام درگیر مشکل جوش، اکنه و جای جوش هستید، استفاده از این ماسک را به شما توصیه می‌کنیم. ترکیب چای سبز و لیمو از بهترین نوشیدنی‌های ضد سرطان می‌باشد. اما از این ترکیب برای پوست هم استفاده می‌شود.

برای درست کردن این ترکیب نیاز است تا بعد از دم کردن چای سبز، اجازه دهید تا دمنوش سرد شود. به ان یک قاشق اب لیمو تازه اضافه کرده و ارد برنج را به آن اضافه کنید.

ماسک به دست آمده را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست خود قرار داده و پس از آن با آب سرد بشویید. اب لیمو دارای ویتامین C بسیار زیادی بوده و این موضوع سبب شده تا این ماده نقش مهمی در رفع تیرگی‌های پوستی داشته باشد. همچنین چای سبز حاوی مقادیر بالایی انتی اکسیدان است و موجب بهبود وضعیت پوست و از بین رفتن منافذ باز آن می‌شود.

 

منبع : bebeautiful

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *