آمبره مو

شاید از خود بپرسید آمبره مو چیست؟ امروزه رنگ مو روش‌های مختلفی دارد که آمبره مو یکی از این روش‌های هنری رنگ مو محسوب می‌شود. ریشه کلمه آمبره فرانسوی بوده و در لغت به معنی سایه است.

این رنگ مو از تناژ تیره شروع و به روشنی می‌رسد که رنگ تیره آن که سایه‌ای از رنگ طبیعی مو دارد، از بالای موها آغاز و در انتهای مو به روشنی ختم خواهد شد. امروزه این رنگ مو یکی از بادوام‌ترین رنگ‌ها شناخته شده است که به مدت طولانی می‌توان از زیبایی آن نهایت لذت را برد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آمبره تکنیکی از رنگ آمیزی مو بوده که ریشه موها تیره‌تر بوده و هرچه به ساقه می‌رسیم رنگ موها به سمت روشنی برود. برای داشتن یک آمبره جذاب باید بخش پایینی موها را دکلره کنید.

در این مقاله قصد داریم مرحله به مرحله آموزش آمبره را مورد بررسی قرار دهیم که بتوانید در انتهای کار روش آمبره كردن مو را بشناسید و خودتان این کار را انجام دهید.

آمبره مو چیست؟

آمبره مو چیست؟

رنگ آمبره مو دو نوع دارد که شامل سنتی و معکوس است. در روش سنتی ریشه مو تیره است و هر چه به پایین بروید، شاهد روشن شدن رنگ مو خواهید بود. اما در روش معکوس، این ترکیب رنگ برعکس انجام می‌گیرد، به عبارتی یعنی پایین مو تیره است و هر چه به ریشه نزدیکتر می‌شوید، روشنی رنگ مو نیز روشن‌تر خواهد شد.

مراحل مقدماتی جهت آماده سازی آمبره کردن مو

1- انتخاب رنگ آمبره مو

انتخاب رنگ مو متناسب با مو.

برای این منظور بهتر است رنگی را انتخاب کنید که به رنگ موهای طبیعی شما نزدیک باشد، به طوری‌که فرق بین ریشه و انتهای مو تنها دو درجه روشن‌تر درآید، در این صورت جلوه مو طبیعی‌تر خواهد بود. معمولا برای آمبره از رنگ‌هایی مثل شرابی، قهوه‌ای روشن و بلوند استفاده می‌شود که به سلیقه افراد و تناسب با رنگ موی آ‌نها بستگی دارد.

2- مرز رسیدن موی طبیعی و رنگ مو را مشخص کنید

مشخص کردن مرز رنگ مو و موی طبیعی.

مرز بین موی رنگ شده و طبیعی به اندازه انتخاب رنگ اهمیت دارد. هر چه رنگ‌های این دو مرز به هم نزدیک‌تر باشند، جلوه مو طبیعی‌تر خواهد شد. در صورتی که محل تلاقی مو و رنگ مو اختلاف زیادی داشته باشد، بیشتر شبیه به این می‌شود که گویی قبلا موی خود را رنگ کرده‌اید و مو رشد کرده است. در صورتی‌که اصل آمبره، تغییر رنگ مو به شکل نامحسوس و طبیعی است.

آمبره مو معمولا در موهای بلند زیبایی بیشتری دارد، چرا که هر چه مو بلندتر باشد، کنتراست آمبره نیز قابل کنترل‌تر خواهد بود، اما استفاده آن در موهای کوتاه باعث تعادل بین رنگ‌ها نخواهد شد.

3- مرتب کردن مو

شانه کردن مو.

توصیه می‌شود قبل از شروع کار حتما موهای خود را شانه کنید، این موضوع در دکلره و رنگ کردن موها به صورت منظم و مساوی کمک فراوانی می‌کند.

 

قیمت رنگ موهای ترند سال جدید

4- استفاده از روپوش در حین کار

استفاده از روپوش.

برای استفاده از هر نوع رنگی حتما از روپوش یا لباس کهنه استفاده کنید، زیرا امکان دارد مواد دکلره یا رنگ روی لباس شما بریزد و باعث خراب شدن آن شود.

5- استفاده از دستکش

استفاده از دستکش در حین رنگ کردن مو.

امروزه در برخی از بسته‌بندی‌های رنگ مو دستکش نیز وجود دارد. استفاده از دستکش هنگام رنگ کردن مو توصیه می‌شود، در غیراین‌صورت با رنگی شدن دست‌ها علاوه بر شستشوی سخت آن‌ها، امکان حساسیت یا سوزش پوست نیز وجود دارد.

مطالب خواندنی:  پاسخ به تمام سوالات پرتکرار قبل از رنگ کردن مو

مراحل اصلی روش آمبره کردن مو

1- شروع دکلره مو

انجام دکلره مو.

از دکلره برای بی‌رنگ کردن مو قبل از رنگساژ استفاده می‌شود، البته دکلره به مو آسیب بسیاری وارد می‌کند. به همین جهت می‌توانید از رنگ موهای بلوند به عنوان جایگزین دکلره نیز استفاده کنید.

نکته قابل توجه این است که رنگ بلوند، مو را به روشنی دکلره نمی‌کند. لذا آمبره مو شما به زیبایی استفاده از دکلره نمی‌رسد. هنگام ترکیب پودر دکلره با اکسیدان به میزان مساوی حتما از ماسک استفاده کنید، چون ممکن است گازهای شیمیایی وارد سیستم تنفسی شوند.

2- تقسیم بندی مو برای انجام دکلره

تقسیم‌بندی مو برای انجام دکلره.

برای انجام راحت‌تر دکلره، موهای خود را به چندین دسته تقسیم کنید. بهتر است در ابتدا موهای خود را به دو قسمت تقسیم کنید، سپس هر کدام از آن‌ها به دو قسمت مساوی تقسیم شوند. در نهایت هر یک از قسمت‌های مو را با گیره ببندید که از هم جدا بمانند. موها را از قسمتی که می‌خواهید آمبره مو را شروع کنید، پوش دهید.

این کار باعث می‌شود در قسمتی که دکلره می‌زنید، خطی به وجود نیاید و موها از خط واضحی بی‌رنگ نشوند.

مطالب جالب:  با آموزش خواندن کاتالوگ رنگ مو برای همیشه از آرایشگرها بی نیاز شوید

3- انتخاب برسی مناسب برای دکلره

برس رنگ مو بهترین وسیله برای دکلره مو.

بهترین گزینه برای این کار برس رنگ مو است که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های لوازم آرایشی تهیه کنید. پس از آن از انتهای مو شروع به دکلره کنید و به تدریج به قسمت‌های بالایی بروید.

در انجام این کار اصلا عجله نکنید و با آرامش کامل به همه قسمت‌های مو مواد دکلره را آغشته کنید، در غیراین‌صورت تمام دسته‌های مو به صورت یکسان دکلره نخواهند شد. پس از اتمام آن، دوباره چک کنید که جایی از موها از قلم نیفتاده باشند.

اجازه دهید دکلره به مدت 10 الی 45 دقیقه روی موهایتان بماند. البته هر 10 الی 20 دقیقه میزان روشن شدن موهای خود را بررسی کنید. در صورت رسیدن به میزان دلخواه، نسبت به شستشوی آن با آب گرم و شامپو بدون سولفات اقدام کرده و در نهایت موهای خود را کاملا خشک کنید.

4- رنگساژ مو

رنگساژ مو.

دوباره موه‌های خود را طبق تقسیم‌بندی قبل از هم جدا کنید و با گیره آن‌ها را ببندید. مواد رنگ مورد نظر خود را ترکیب کرده و به آرامی با برس رنگ، مواد را به موهای خود آغشته کنید. حتما به خط مرزی بین رنگ مو و موهای طبیعی توجه کنید که بتوانید محو شدن طبیعی در این نقطه را به صورت دقیق انجام دهید.

مطالب کاربردی :  کاتالوگ انواع رنگ مو شرابی

در صورتی که مطمئن شدید همه قسمت‌های مو آغشته به رنگ است، مدتی رنگ را روی مو نگه دارید. پس از 10 دقیقه رنگ مو را بررسی کنید، در صورتی‌که به رنگ دلخواه رسیده باشد، موها را همانطور که بعد از دکلره شستید، به صورت کامل شستشو دهید. در این مرحله می‌توانید از شامپوی نرم‌کننده استفاده کنید که رطوبت و نرمی کافی به موها برسد. در نهایت سشوار بکشید و از آمبره مو خود نهایت لذت را ببرید.

مهمترین تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ

اگر بخواهیم درباره تفاوت این سه تکنیک بگوییم، باید اشاره کنیم که آمبره و سامبره مو زیر مجموعه بالیاژ مو هستند. در آمبره مو فقط پایین موها دکلره می‌شوند، در سامبره پایین مو با رنگ تناژ روشنی به خود می‌گیرد. اما در بالیاژ علاوه بر روشن شدن نوک مو با دکلره شدن، سایه‌هایی به صورت هایلایت لابه‌لای موها ایجاد می‌شود و تا نزدیکی ریشه موها این سایه‌ها ادامه می‌یابند. با توجه به این توضیحات می‌توان فهمید تفاوت هایلایت و آمبره مو چیست.

کدام تکنیک رنگ مو برای شما بهتر است؟

تکنیک رنگ مو

انتخاب تکنیک رنگ موی مناسب برا هر فرد، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. شما باید با توجه به جنس و بلندی مو، تناژ مورد نظر رنگ مو و رنگ پوستتان، اقدام به انتخاب تکنیک رنگ موی خود کنید.

اما به طور کلی، می‌توانید از راهنمای زیر برای انتخاب تکنیک مورد نظرتان کمک بگیرید:

  1. گرادیان ایجاد شده در آمبره، باعث می‌شود مو کمی بلندتر از حالت معمول به نظر برسد. به همین خاطر، آمبره انتخاب مناسبی برای موی کوتاه تا متوسط به حساب می‌آید.
  2. تکنیک آمبره، بر حالت چهره نیز تاثیر می‌گذارد.این تکنیک، باعث می‌شود صورت‌های بلند و بیضی شکل، گردتر به نظر برسند.
  3. در تکنیک آمبره، بخشی از موی شما کاملا دکلره می‌شوند. اگر موهایتان آسیب دیده است یا موخوره زیادی دارد، توصیه می‌شود روش آمبره را انتخاب نکنید. این کار، ممکن است باعث ایجاد سوختگی و از دست رفتن موهایتان شود.
  4. تکنیک بالیاژ، ظاهری چند بعدی ایجاد می‌نماید و باعث حجیم و پر به نظر رسیدن موهایتان می‌شود. اگر موهای کم پشت، صف یا نازکی دارید، بالیاژ انتخاب مناسبی برای بهبود ظاهر آن‌ها است.
  5. بالیاژ، از قسمت بالای موها و نزدیک به ریشه اجرا می‌شود و با رسیدن به قسمت انتهایی، شدت رنگ مو افزایش می‌یابد. به همین خاطر، اغلب آرایشگران این روش را برای موهای متوسط تا بلند پیشنهاد می‌دهند.
  6. اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه هستید، بهتر است روی تکنیک آمبره سرمایه‌گذاری کنید.
  7. در صورتی که اغلب اوقات عجله دارید و نمی‌توانید زمان زیادی برای مراقبت از موهایتان بگذارید، بالیاژ انتخاب مناسبی برای شما نیست.

اولین تجربه رنگ مو را با آمبره امتحان کنید

مطالب پربازدید:  سامبره مو چیست؛ مدل های جذاب آن را ببینید

 

استفاده از رنگ مو آمبره معمولا در بین اکثر خانم‌ها طرفداران زیادی دارد، اما از فواید آمبره مو می‌توان به هزینه نگهداری کم و نیاز به مراقبت کمتر نسبت به موهای رنگ شده کامل نیز اشاره کرد. این گزینه برای افرادی که برای اولین بار موهای خود را رنگ می‌کنند نیز بسیار مناسب خواهد بود.

در این مقاله آموزش قدم به قدم آمبره مو را مورد بررسی قرار دادیم، امیدواریم پس از خواندن آن بتوانید با هزینه کم موهای خود را آمبره‌ کنید و از نتیجه آن نهایت لذت را ببرید.

 

منبع :  hadviser

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *