رنگ مو مرواریدی

اوژن شولر، شیمی‌دان فرانسوی را می‌توان بنیان‌گذار تولید نخستین رنگ مو مصنوعی جهان در سال 1907 دانست. این روزها با پیشرفت این صنعت بعد از گذشت یک قرن، رنگ موهای شیمیایی طیف رنگ بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرند. با این حال، بعضی از رنگ‌ها از محبوبیت بسیاری برخوردارند و رنگ مو مرواریدی را هم می‌توان در این گروه قرار داد.

کاتالوگ رنگ

کاتالوگ رنگ

اغلب خانم‌هایی که قصد رنگ کردن موهای خود را دارند، به طور معمول رنگ مو مد نظر خود را از کاتالوگ‌های رنگ انتخاب می‌نمایند. اما مشکلی که بیشتر افراد با آن روبه‌رو می‌شوند، تفاوت رنگ انتخاب شده و رنگ حاصل شده است. نکته بسیار مهمی در این باره وجود دارد که باید جهت انتخاب هر رنگ مویی به آن توجه نمایید. در هر دسته درجه‌بندی رنگ مو از 1 تا 10 می‌باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

هرقدر اعداد به 10 نزدیک‌تر باشند، طیف روشن‌تری داشته و هرقدر به یک نزدیک‌تر باشند، تیره‌تر هستند. اگر قصد خرید رنگ موی مناسبی برای خود دارید، باید موها را تا پایه مناسب دکلره نمایید. نکته مهم دیگر در به دست آمدن رنگ کاتالوگی، ترکیب رنگ است. پایه طبیعی مو، جنس مو و پیگمنت‌های به‌کار رفته در رنگ موهای گوناگون، همگی نقش مهمی در تعیین رنگ موی نهایی شما دارند.

ترکیب رنگ مو مرواریدی

رنگ مو مرواریدی در گروه رنگ‌های بلوند بسیار روشن قرار گرفته است. بنابراین نخستین قدم جهت مرواریدی کردن رنگ موها، دکلره نمودن آن‌ها تا پایه مناسب است.

فرمول رنگ موی مرواریدی نقره ای

فرمول رنگ موی مرواریدی نقره ای

رنگ مو مرواریدی، انتخابی شجاعانه است و تغییر بسیاری در ظاهر و چهره ایجاد می‌کند. اما پیش از آنکه این رنگ را انتخاب نمایید نیاز است مطمئن شوید که تناژ پدید آمده توسط این رنگ، با رنگ چشم و پوست شما هارمونی دارد. معمولا این رنگ با پوست سفید و روشن هماهنگی زیبایی ایجاد می‌نماید. همچنین اگر چشم‌های روشن سبز یا آبی دارید، لحظه‌ای جهت انتخاب این رنگ تردید نکنید.

جهت آن که موهای خود را به رنگ مرواریدی نقره‌ای در بیاورید، کافی است پایه دکلره موها به 10 رسیده باشد.

  • نصف تیوپ رنگ مو مرواریدی
  • نصف تیوپ رنگ مو شماره 9.2
  • اکسیدان 9 درصد

برای آغاز کار، باید رنگ‌ها را بنابر فرمول بالا در ظرف تمیز پلاستیکی یا شیشه‌ای مخلوط نمایید. سپس موهای خود را به 4 الی 8 دسته تقسیم نمایید. در مرحله بعدی، با استفاده از یک براش مخصوص رنگ مو، رنگ را به تمامی بخش‌های مو بمالید و صبر کنید 30 الی 40 دقیقه روی موهای شما بماند.

در این بین می‌توانید موها را ماساژ داده تا رنگ به‌راحتی جذب کوتیکول مو شود. پس از آنکه موها به طور کامل رنگ گرفتند، آن‌ها را آبکشی کرده و موهای خود را تمیز بشویید.

رنگساژ

برای این فرمول نیاز است اکسیدان، آب و رنگ را با نسبت برابری ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست و رقیق به وجود بیاید.

پس از رنگ کردن موها کار پایان نیافته است. اکنون نوبت به رنگساژ نقره‌ای مو می‌رسد. جهت رنگساژ مو، مواد را بنابر فرمول بالا ترکیب نمایید. موهای خود را خیس کرده و مواد آماده شده را به تمامی بخش‌های مو بمالید و برای 3 الی 4 دقیقه ماساژ بدهید و در آخر موها را کاملا بشویید.

فرمول رنگ مو مرواریدی صدفی

فرمول رنگ مو مرواریدی صدفی

بلوند مرواریدی دارای تناژ نسبتا گرم‌تری نسبت به رنگ مرواریدی نقره‌ای دارد. با این وجود، این رنگ باز هم در گروه رنگ‌های بلوند و سرد قرار گرفته و انتخاب بی‌نظیری برای پوست‌های روشن است.

تناژ بلوند استفاده شده در این رنگ، هارمونی زیبایی با چشم‌های قهوه‌ای روشن و عسلی ایجاد می‌نماید.  پایه مناسب دکلره جهت استفاده از این رنگ، 10 است. همچنین رنگ مو مرواریدی روشن یکی از پرطرفدارترین ترکیب رنگ‌های مرواریدی محسوب می‌شود.

  • رنگ مو بلوند مرواریدی
  • رنگ مو خاکستری
  • رنگ مو نقره‌ای
  • رنگ مو 000
  • اکسیدان 9 درصد

جهت آغاز، نخست رنگ‌ها را در ظرف پلاستیکی مخصوص رنگ با یکدیگر مخلوط نمایید و سپس اکسیدان را به نسبت 1/5 تا 2 برابر به رنگ اضافه نمایید. موها را با توجه به حجم و بلندی، به 4 الی 8 قسمت تقسیم کرده و به ترتیب تمام آن‌ها را به مواد رنگ آغشته نمایید و صبر کنید 30 الی 40 دقیقه روی موها بماند.

پس از آنکه کل موها رنگ گرفتند، آن‌ها را آبکشی کرده و سشوار بکشید. همچنین پیشنهاد می‌شود جهت شستشوی موها از شامپوهای مخصوص تثبیت‌کننده رنگ مو استفاده کنید. جهت تهیه این شامپو می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید.

قیمت انواع رنگ مو و ملزومات باکیفیت

 

رنگ مو مرواریدی صورتی

رنگ مو مرواریدی صورتی

این رنگ مو، با داشتن رگه‌هایی از رنگ شامپاینی، جلوه‌ای ویژه و خاص را به چهره و موهای شما می‌بخشد. بودن رنگ شامپاینی در این ترکیب رنگ سبب بخشش تناژ گرم و گیرایی به این رنگ مو می‌شود. این رنگ به‌خصوص هارمونی بسیار زیبایی با پوست‌های گندمگون و تیره ایجاد کرده و درخشش چشمان قهوه‌ای و تیره شما را چندین برابر می‌کند.

  • رنگ مو بلوند مرواریدی
  • رنگ مو شامپاینی
  • رنگ مو نسکافه‌ای
  • واریاسیون بنفش
  • اکسیدان 6 درصد

مطالب مرتبط:  تثبیت رنگ مو با ترفندهای خانگی جادویی

 

برای این رنگ به پایه 8 دکلره نیاز دارید و لازم نیست موها به طور یکدست سفید گردد و به پایه برسد. در نتیجه دکلره مدت زمان کم‌تری روی موها قرار گرفته و آسیب کم‌تری هم به ساختار مو وارد می‌کند. جهت شروع، رنگ‌ها را در ظرف مخصوص رنگ با یکدیگر ترکیب کنید.

در آخر به مقدار 5/1 تا 2 برابر اکسیدان 6 درصد را به آن‌ها اضافه نمایید و با یکدیگر مخلوط کنید. موهای خود را تقسیم کرده و رنگ را با استفاده از یک براش مخصوص، به تمامی بخش‌های مو بمالید. 20 الی 30 دقیقه صبر نمایید و پس از رسیدن به رنگ مدنظر خود، موها را به طور کامل بشویید.

اگر موها در پایه 8 دکلره، همچنان تناژ زردی غالبی داشت، 4 سانت رنگ ماهگونی و مقداری شامپو ضد زردی را به ترکیب رنگ خود اضافه نمایید.

رنگ مو مرواریدی دودی

رنگ مو مرواریدی دودی

مرواریدی دودی ترکیبی شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است که جذابیت آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌نماید. شما با این رنگ مو، در هر مراسم و مجلسی می‌درخشید. درصورتی که به دنبال ترکیب رنگ مرواریدی دخترانه‌ای هستید، یا قصد دارید با ترکیب رنگ مرواریدی جوان‌تر به نظر بیایید، دودی مرواریدی انتخاب بسیار خوبی برای شما می‌باشد. این رنگ مو با هر نوع تناژ پوستی هارمونی ایجاد کرده و جذابیت زیادی به ظاهر شما می‌بخشد.

مطالب کاربردی:  افزایش ماندگاری رنگ مو فانتزی با ترفندهای ساده و کاربردی

 

این رنگ مو در گروه رنگ موهای سرد تقسیم‌بندی شده و به عنوان رنگ موی مرواریدی تیره هم طرفداران بسیاری دارد، همچنین هماهنگی جالبی با رنگ چشم‌های روشن سبز و آبی ایجاد می‌نماید. رنگ دودی که از این ترکیب حاصل می‌شود، در گروه تناژهای بسیار روشن دودی جای می‌گیرد.

  • رنگ مو مرواریدی 7.21
  • رنگ مو پلاتینی سرد cp10
  • واریاسیون بنفش
  • اکسیدان 6 درصد

برای آغاز کار، رنگ و واریاسیون را در ظرف مخصوص با یکدیگر ترکیب نمایید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست آید. در ادامه اکسیدان 6 درصد را با میزان 2 برابر به رنگ موها اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. موها را به چند دسته تقسیم‌بندی نموده و رنگ مو آماده شده را به تمامی بخش‌های مو بمالید. صبر کنید تا رنگ مو 20 الی 30 دقیقه روی موها بماند و بعد موها را آبکشی نمایید.

بعضی از افراد جهت افزایش تناژ دودی موهای خود، از مقدار بیشتری رنگ دودی در ترکیب رنگ استفاده می‌نمایند. اما این کار نه تنها باعث تقویت تناژ دودی رنگ مو نمی‌شود، بلکه موجب ایجاد طیف سبز رنگی روی موهای شما می‌گردد.

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، ترکیب دودی مرواریدی تناژ بسیار روشنی از رنگ دودی را به وجود می‌آورد. در نتیجه اگر می‌خواهید رنگ دودی موها غالب باشد، نیاز است از سایر ترکیبات رنگ دودی جهت رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید.

ترکیب ترکیب رنگ موی یاسی مرواریدی

ترکیب ترکیب رنگ موی یاسی مرواریدی

رنگ‌های فانتزی میان دختران جوان بسیار محبوب است و چهره آن‌ها را شاداب‌تر جلوه می‌دهد. یکی از بهترین ترکیب‌های رنگ مو مرواریدی برای اشخاص با سن کم، ترکیب مرواریدی با یاسی ا‌ست. جهت ترکیب رنگ مو مرواریدی یاسی باید پایه دکلره مو بالاتر از ۹ و فاقد قرمزی یا زردی باشد. درصورتی که موی شما دارای این رنگ‌ها باشد، باید پیش از رنگ‌ کردن با استفاده از واریاسیون‌های سبز یا بنفش این تناژها را خنثی نمایید.

  • یک تیوب رنگ مو یاسی
  • نصف رنگ مو مرواریدی ۹.۱۸
  • ۲ سانتی‌متر واریاسیون نقره‌ای
  • اکسیدان ۶%

در این ترکیب مقدار رنگ یاسی استفاده شده بیشتر از مرواریدی می‌باشد. نخست رنگ‌های مرواریدی و یاسی را در یک کاسه غیرفلزی به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و پس از آن واریاسیون نقره‌ای را به ‌این ترکیب اضافه نمایید.

مطالب پربازدید:  مصرف رنگ مو تاریخ گذشته چه عوارضی دارد؟ تشخیص رنگ موی فاسد

 

مواد را با اکسیدان ۶% ترکیب نموده و رنگ را از ساقه تا فاصله یک سانتی‌متری موهای خود بمالید. صبر کنید تا رنگ به ‌مدت 20 الی 30 دقیقه روی موها بماند و سپس آن را کاملا بشویید. رنگ موهای فانتزی ماندگاری نسبتا کمی دارند؛ در نتیجه می‌توانید از شامپو یاسی جهت رنگساژ مجدد استفاده نمایید.

 

منبع : glowsly

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *