علت و درمان پف زیر چشم چیست

پف زیر چشم، تیرگی و چروک شدن این ناحیه، مشکلاتی هستند که ارتباط زیادی به بالا رفتن سن نداشته و ممکن است در سنین پایین هم برای بانوان و آقایان ایجاد شوند. بروز این مسئله ممکن است چهره‌ شما را پیر یا خسته جلوه دهد و به همین علت افراد بسیاری می‌پرسند که درمان پف زیر چشم چیست؟

در این مقاله برای شما عزیزان در رابطه با علت و راه‌های مختلف درمان پف زیر چشم، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد تا شما بتوانید با استفاده از آن‌ها، زیبایی و جوانی را به صورت خود برگردانید؛ پس با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

علت پف زیر چشم‌ها چیست؟

علت پف زیر چشم‌ها چیست؟

ورم یا پف زیر چشم‌ها به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد و ممکن است ژنتیکی باشد. ورم زیر چشم در حقیقت نشان‌دهنده این است که در بافت پوست اطراف چشم شما تجمع بیش از اندازه مایعات وجود دارد که به آن ادما، ورم یا آماس هم گفته می‌شود. افزون بر این با افزایش سن هم عضلات حمایت کننده از پلک، به مرور ضعیف شده و چربی این ناحیه به طرف پلک پایین می‌افتد؛ در نتیجه پف زیر چشم آشکار می‌شود.

دلیل پف زیر چشم ها می‌تواند ناشی از عوامل دیگری مثل نادرست بودن وضعیت خواب، حساسیت، استرس، نوسانات هورمونی، گریه کردن، اختلالات پوستی، رژیم غذایی نامناسب، پرکاری تیروئید، اختلال در غدد اشکی، گل‌مژه، عفونت‌های چشمی و … باشد. اما اصلا نیاز نیست نگران باشید، چراکه ما بهترین انواع درمان پف زیر چشم را به شما معرفی خواهیم کرد.

علائم پف زیر چشم

علائم پف زیر چشم

  • ورم و خارش چشم
  • بیش از اندازه بودن تولید اشک
  • اختلالات بینایی
  • قرمزی، خشکی یا پوسته پوسته شدن پلک
  • قرمزی، التهاب و عفونت چشم
  • درد و تورم

درمان پف زیر چشم چیست؟

درمان پف زیر چشم چیست؟

چنانچه پف پلک با مشکلات دیگری مثل سردرد، عطسه، کاهش یا افزایش وزن و بروز راش‌های پوستی همراه باشد، پیشنهاد می‌کنیم به پزشک مراجعه کنید، چراکه ممکن است در این حالت پف زیر چشم‌ها ناشی از آلرژی، مشکلات تیروئید یا بیماری‌های پوستی باشد. ولی اگر مشکلات بالا را نداشته باشید می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر جهت درمان پف و سیاهی زیر چشم اقدام نمایید:

استفاده از کرم‌های موضعی جهت درمان پف و سیاهی دور چشم

استفاده از کرم‌های موضعی جهت درمان پف و سیاهی دور چشم

در پاسخ به این سوال که چه چیزی برای درمان پف زیر چشم فوری خوب است؟ می‌توان گفت موثرترین و در عین حال راحت‌ترین راه‌حل استفاده از کرم‌های موضعی بوده که جهت رفع این مشکل فرموله شده‌اند.

برندهای گوناگون ایرانی و خارجی اقدام به تولید انواع کرم دور چشم جهت رفع تیرگی و پف زیر چشم کرده‌اند که می‌توانید با مراجعه به فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی یکی از آن‌ها را تهیه نمایید. در این بخش چند مدل کرم برای پف زیر چشم برای شما عزیزان معرفی می‌نماییم:

کرم دور چشم ضد پف لافارر

این محصول از برند لافارر با داشتن ترکیباتی از جمله کافئین و عصاره‌های گیاهی زالزالک، یاسمین، آرنیکا، گردش خون را تحریک نموده و موجب کاهش پف دور چشم می‌شود. افزون بر این، کرم دور چشم ضد پف لافارر جهت کاهش خطوط ریز و چین و چروک این ناحیه هم عملکرد موثر و مفیدی دارد.

قیمت انواع کرم و سرم دور چشم اورجینال

 

کرم دور چشم بیوآکوا

استفاده از کرم‌های موضعی جهت درمان پف و سیاهی دور چشم

کرم دور چشم بیوآکوا به دلیل داشتن سم مار، کمک زیادی به درمان پف و سیاهی زیر چشم می‌کند. این محصول بی‌نظیر از برند بیوآکوا با تحریک ساخت کلاژن در پوست، موجب افزایش استحکام طبیعی آن و کاهش خطوط و چروک ریز نواحی دور چشم خواهد شد.

کرم دور چشم الارو

تمامی محصولات برند الارو مورد تایید پزشکان و متخصصین پوست و مو بوده که این امر موجب شده این برند فرانسوی طرفداران بسیاری در تمام جهان، از جمله ایران پیدا نماید.

کرم دور چشم برند الارو با خون‌رسانی به پوست پلک، پف و تیرگی آن را کاهش داده و بهترین کرم برای پف زیر چشم به شمار می‌رود. رطوبت رسانی عمقی، محافظت از پوست در مقابل کاهش رطوبت و دهیدراته شدن پوست، افزایش حالت ارتجاعی پوست و جلوگیری از چین و چروک از دیگر فواید این محصول با کیفیت به شمار می‌رود.

سرم دور چشم آردن سری Expert Age

انواع سرم پوست به علت داشتن ساختار مولکولی، اثر بخشی بی‌نظیری برای رفع مشکلات پوستی دارند. سرم دور چشم برند آردن هم با اثر بخشی چندگانه، قادر است علاوه بر، برطرف نمودن پف و تیرگی دور چشم، جریان خون را هم در این ناحیه افزایش داده و از افتادگی پلک پیشگیری کند.

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

چنانچه پس از مصرف کرم‌های موضعی به نتیجه دلخواه خود نرسیدید و پف زیر چشم‌ها برطرف نگردید؛ می‌توانید با مراجعه به یک متخصص جهت جراحی پف زیر چشم اقدام نمایید. در این عمل جراحی که تحت بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد، چربی اضافه و برآمدگی زیر چشم برداشته خواهد شد.

این روش برای افرادی مناسب می‌باشد که بر اثر پوست اضافی در نواحی دور چشم و شل شدن پلک‌ها، بینایی آن‌ها با مشکل مواجه شده باشد. در این جراحی جهت بستن برش‌های ایجاد شده از بخیه‌های ظریفی استفاده شده و در نهایت برش‌ها در خطوط طبیعی پلک محو خواهند شد.

درمان پف زیر چشم با لیزر

یکی از روش‌های درمان پف زیر چشم با لیزر آر اف فرکشنال است. استفاده از دستگاه لیزر آر اف فرکشنال با تحریک کلاژن‌سازی پوست باعث ازبین‌بردن چین‌وچروک، استحکام ظاهر پوست و بهبود رنگ می‌شود، در این صورت ورم و تیرگی زیر چشم را کاهش می‌دهد. استفاده از این روش می‌تواند شلی و افتادگی زیر چشم را درمان نماید.

مطالب مرتبط:  چگونه و چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

 

روش غیر جراحی برای پف چشم

روش غیر جراحی برای پف چشم

چنانچه تمایلی به انجام عمل جراحی ندارید، می‌توانید فرآیند درمان از طریق دریچه اشکی را امتحان نمایید. این روش با استفاده از سوزن صورت می‌گیرد، بسیار فوری و آسان بوده و بعد از آن پف زیر چشم به معنای واقعی کلمه ناپدید خواهد شد.

چند راه درمان پف زیر چشم خانگی

چند راه درمان پف زیر چشم خانگی

به غیر از مواردی که پیش‌تر نیز بیان کردیم، روش‌های دیگری هم برای درمان پف چشم در خانه وجود دارند. در این بخش در رابطه با راه‌های درمان خانگی پف زیر چشم با شما صحبت می‌کنیم:

سرد کردن پوست

به صورت کلی پایین آوردن دمای پوست، یک تسکین موقتی برای پف چشم است. جهت انجام این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده نمایید؛ اما قبل از انتخاب دقت داشته باشید که کمپرس سرد باید حداقل به مدت 5 دقیقه روی محل تورم بماند.

می‌توانید با هریک از روش‌های زیر، عمل کمپرس سرد را انجام بدهید:

  • یک قاشق استیل را در فریزر گذاشته و بعد از سرد شدن، آن را زیر یا بالای چشم خود قراردهید.
  • چند قالب یخ کوچک را در کیسه فریزر ریخته و آن را روی ورم چشم خود بگذارید.
  • چند قطعه یخ را داخل یک حوله بپیچید و روی چشم بگذارید.

روغن گیاهی جهت رفع پف زیر چشم

روغن گیاهی جهت رفع پف زیر چشم

ماساژ پوست زیر چشم با استفاده از روغن‌های گیاهی مثل روغن‌های درخت چای، زردآلو، نعنا و نارگیل هم راه‌حل مناسبی جهت درمان پف زیر چشم در طب سنتی است. چنانچه می‌خواهید از روغن گیاهی جهت رفع پف زیر چشم استفاده نمایید، کافی است یکی از روغن‌هایی که نام بردیم را با ملایمت زیر چشم‌ها ماساژ داده و بعد از گذشت مدت کوتاهی آن را بشویید.

دقت کنید روغن وارد چشم‌ها نشود تا دچار خارش، سوزش یا عفونت چشم نشوید. استفاده از روغن سیاه دانه برای پف زیر چشم هم به این شکل است که مقداری از آن را روی پنبه ریخته و آن را زیر چشم‌های خود بمالید. انجام روزانه این کار، تاثیر زیادی در کاهش پف و تیرگی زیر چشم‌ها دارد.

استفاده از ماسک خانگی برای درمان پف زیر چشم در خانه

استفاده از ماسک خانگی برای درمان پف زیر چشم در خانه

ماسک خانگی جهت درمان پف زیر چشم عملکرد موثری دارد. ولی نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که نباید اجازه دهید مواد ماسک وارد چشم‌های شما شوند؛ چراکه ممکن است بر اثر آن دچار عفونت چشم شوید. افزون بر این، پیش از استفاده‌ از هر یک از این روش‌ها، اطمینان حاصل نمایید که به این ترکیبات حساسیت ندارید.

چند نمونه از ماسک‌های خانگی موثر جهت درمان پف زیر چشم عبارتند از:

  • سیب زمینی خام را در یخچال نگه داشته تا خنک شود، سپس دو تکه از آن را روی پلک‌ها و نقاط پف کرده قرار داده و پس از 10 الی 15 دقیقه با آب خنک بشویید.
  • خیار یکی از موثرترین روش‌های درمان خانگی پف زیر چشم بوده و برای استفاده از آن کافی است برش‌های نازک خیار را در یخچال گذاشته و بعد از اینکه کاملا سرد شدند، آن‌ها را به مدت 10 دقیقه روی چشم‌های خود قرار دهید.
  • مقداری از ژل درون برگ آلوئه ورا را با ملایمت زیر چشم خود ماساژ دهید. این کار افزون بر کاهش مایعات زیر پوست، موجب بهبود جریان خون، تغذیه پوست و کاهش چین و چروک خواهد شد.
  • شیر و گلاب، دو ماده غذایی بوده که اثرات شگفت‌انگیزی در کاهش پف چشم دارند. کافی است دو تکه پنبه را در شیر یا گلاب خیس نمایید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم‌ها قرار بدهید.

مطالب پربازدید:  بهترین پاک کننده آرایش چشم استاندارد در بازار چیست

 

توصیه‌هایی جهت پیشگیری از ایجاد پف زیر چشم

توصیه‌هایی جهت پیشگیری از ایجاد پف زیر چشم

توجه به نکات زیر می‌تواند تا حد بسیاری از ایجاد پف زیر چشم پیشگیری کند:

  • از مالیدن چشم‌های خود اجتناب نمایید و در صورتی که با خارش این ناحیه مواجه شدید، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از عوامل محرک مثل دود و عوامل آلرژی‌زا دوری نمایید.
  • جهت سم‌زدایی بدن آب زیاد بنوشید.
  • از مصرف بیش از اندازه الکل، به خصوص قبل از خواب خودداری نمایید.

 

 

منبع : mayoclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *