فوم شستشوی صورت چیست؟

از انواع مختلف ماسک‌های دست‌ساز و خانگی گرفته تا محصولات ضد جوش و ضد لک، همیشه جستجو جهت داشتن اکسیری که قادر باشد پوستی سالم و زیبا برای ما فراهم نماید، وجود داشته است. یکی از فاکتورهای زیبایی داشتن پوستی سالم، یکدست و زیباست که جهت رسیدن به آن، تلاش هیچگاه متوقف نمی‌گردد؛ حتی شاید نیاز باشد مراقبت‌های ویژه‌ای را نیز در پیش بگیرید و از محصولات اختصاصی همچون فوم شستشوی صورت استفاده نمایید که تا به حال دنبال آن‌ها نرفته‌اید.

شستشوی روزانه صورت اولین و اصلی‌ترین قدم هر فرد جهت داشتن پوستی سالم و شفاف است، چرا که نیاز است تا قبل از انجام هرگونه اقدام مراقبتی، پوست شما از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی پاکیزه باشد. اکنون در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که فوم شستشوی صورت چیست و فوم شستشوی صورت بهتر است یا ژل؟ پس در ادامه همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کارایی فوم شستشوی صورت

کارایی فوم شستشوی صورت

تا قبل از این، بسیاری از متخصصان و کارشناسان پیشنهادهای به‌خصوص و گوناگونی برای مراجعان خود داشتند. اما این روزها، برنامه‌ای کامل به اسم روتین مراقبت پوستی فراهم شده است. این روتین، تمامی مراحل و محصولاتی که پوست شما جهت زیبایی و سلامت خود به آن نیاز دارد، به طور یکجا فراهم کرده است.

شستشو و پاکسازی سطح پوست، اولین و مهم‌ترین مرحله روتین پوستی را به خود اختصاص داده است. در این مرحله، آلودگی‌های محیطی، مواد آرایشی، چربی زائد و آلاینده‌ها از سطح پوست پاکسازی می‌گردند. شوینده‌ها، در انواع گوناگون ژلی، روغنی، لوسیون و … تولید شده‌اند و هریک خاصیت و ویژگی مختلفی دارند. شما می‌توانید با توجه به نیازها و جنس پوست خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

روتین پوستی و استفاده از فوم شستشوی صورت

روتین پوستی و استفاده از فوم شستشوی صورت

این روتین‌ها، به‌قدری بر جذابیت پوست موثرند که این روزها به طور فراگیر در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه محصولات مراقبت پوستی یکی از پرفروش‌ترین و گسترده‌ترین بازارهای اقتصادی را به خود اختصاص داده است. روزانه، ده‌ها یا حتی صدها محصول با فناوری و فواید جدید به این زمینه تزریق می‌شود.

در این میان، یکی از پرطرفدارترین محصولات، پاک کننده‌های پوستی و فوم شستشوی صورت یا همان فیس واش است. فوم شستشوی صورت، فرمولاسیون و خاصیت‌های گوناگونی دارد. از لحاظ ساختار ظاهری، این مدل شوینده، به طور کف آماده از محفظه خود بیرون آمده و بلافاصله قابل استفاده است. این مدل شوینده نسبت به دیگر محصولات، دارای خاصیت پاک‌کنندگی بسیار بیشتری است.

آشنایی با فواید فوم شستشوی صورت

فواید فوم شستشوی صورت

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، شوینده‌های فومی فرمولاسیون بی‌نظیری دارند و نمی‌توان آن‌ها را به منظور پاک کننده‌های معمولی به حساب آورد.

از جمله فواید استفاده از این شوینده، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساختار کفی این نوع، دارای قدرت نفوذ بسیار زیادی است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به لایه‌های عمقی پوست نفوذ می‌نماید.
  • چربی زائد را به طور کامل از بین می‌برد و جهت کنترل تولید و ترشح چربی طبیعی پوست شدیدا تاثیرگذار است.
  • معمولا اگر از ضدآفتاب یا محصولات آرایشی ضدآب استفاده می‌نمایید، بهترین انتخاب برای شما شوینده‌های فومی هستند. چرا که این محصول، سرسخت‌ترین مواد آرایشی را هم در خود حل کرده و کاملا منافذ پوستی را تمیز می‌کند.

قیمت انواع محصولات پاک کننده صورت اورجینال و باکیفیت

 

فوم شستشوی صورت برای چه افرادی مناسب است؟

فوم شستشوی صورت برای چه افرادی مناسب است؟

درست است که فوم شستشو فواید زیادی دارد، اما استفاده از آن برای تمام اشخاص مناسب نیست. بسیاری از متخصصان عقیده دارند که فوم‌های شستشوی صورت، فرمول فناوری شده‌ از شوینده‌های صابونی هستند. این مسئله، امکان بروز خشکی بیش از اندازه و حساسیت پوستی را برای بعضی از انواع پوست‌ها افزایش می‌دهد.

افزون بر این، وجود بعضی از مواد شیمیایی مثل موارد زیر، امکان دارد کمی نگران‌کننده به نظر برسد:

  • آمونیوم لوریل سولفات ALS
  • سدیم لوریل سولفات SLS
  • سدیم آلکیل سولفات SAS

اما برخلاف تمامی این بحث‌ها و شایعات، مواد شیمیایی که گفته شده، آنقدر هم که به نظر می‌آید، مضر نیستند. این فرمولاسیون سولفاته، جهت پاکسازی عمقی و کنترل چربی پوست کارایی دارند. همچنین، دارای ماهیت محلول در آب هستند. اگر پس از شستشوی صورت خود کل باقی‌مانده فوم را با آب بشویید، دچار هیچ‌گونه مشکلی نمی‌شود.

با این حال، اگر همچنان نگران مضرات وجود این مواد در فوم شوینده می‌باشید، می‌توانید از دیگر انواع فوم‌ها استفاده نمایید. امروزه فوم شستشو در انواع گوناگونی تولید شده و فرمولاسیون‌های مختلفی دارند. بدین ترتیب، شما با هر جنس پوست، قادرید تا از خواص و فواید فوم‌های شوینده بهره‌مند گردید.

انواع فوم شستشوی صورت

انواع فوم شستشوی صورت

فوم شستشو انواع مختلفی دارد؛ با توجه به خواص مراقبتی و درمانی، ساختار شیمیایی این محصولات متفاوت هستند. جهت پیدا کردن فوم مناسب، بهتر است جنس پوست خود و نیازهای ویژه آن را بشناسید. پس از آن با بررسی ساختار و ترکیبات فوم‌ها، محصول مناسبی را پیدا نمایید.

راهنمای زیر، می‌تواند در انتخاب فوم شوینده مناسب و مطابق با جنس پوست شما کمک‌کننده باشد:

فوم پاک کننده ضد جوش

فوم پاک کننده ضد جوش

یکی از علل‌های اصلی ایجاد آکنه و جوش، تولید بیش از اندازه چربی طبیعی پوست است. این چربی زائد، در منافذ باقی مانده و موجب ایجاد جوش‌های زیرپوستی، ملتهب یا سرسیاه می‌شوند. فوم شوینده به علت کنترل تولید چربی طبیعی، پوست شما را از شر انواع جوش‌ها رهایی می‌بخشد.

اغلب این نوع فوم شوینده، دارای ماده سدیم لوریل سولفات است. دقت داشته باشید که استفاده از این نوع فوم، به طور معمول به پوست‌های خشک و حساس پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر پوستی چرب، مختلط یا مستعد آکنه دارید، می‌توانید به راحتی از فواید این فوم بهره‌مند شوید. بهترین فوم شستشوی صورت چرب، فوم شستشوی صورت ویتالیر می‌باشد که از انواع داروخانه و فروشگاه لوازم آرایشی قابل تهیه است.

مطالب کاربردی:  فواید ماسک زغالی برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن

 

فوم پاک‌کننده مرطوب‌کننده

فوم پاک‌کننده مرطوب‌کننده

اگر دارای پوست حساسی هستید، بهتر است به دنبال فوم‌های مرطوب‌کننده بروید. ممکن است فوم‌های معمولی یا ضد جوش برای پوست‌های حساس خشن باشند. اما انواع مرطوب‌کننده این محصول که با موادی مثل آلوئه‌ورا، گلیسیرین، هیالورونیک اسید و … فرموله شده‌اند، برای شما گزینه مناسبی هستند. این نوع فوم شستشو، افزون بر پاکسازی کامل مواد آرایشی و آلودگی‌های محیطی، رطوبت کافی پوست را هم تامین می‌نمایند. همچنین، این فوم‌ها غیرصابونی بوده و PH بسیار ملایمی در مقایسه با همتایان خود دارند.

طرز استفاده از فوم شستشوی صورت

طرز استفاده از فوم شستشوی صورت

بسیاری از اشخاص پس از اولین استفاده خود از فوم شوینده، با مشکلاتی از جمله التهاب و سوزش پوستی روبه‌رو می‌شوند. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند علت این اتفاق، حساسیت زیاد پوست یا استفاده از محصول نامناسب است. ولی دلیل دیگری که غالبا نادیده گرفته می‌شود، استفاده اشتباه از فوم شستشوی صورت است. توان زیاد پاک کنندگی این فوم در صورت استفاده غیراصولی، قادر است برای شما دردسرساز باشد.

جهت آشنایی با اصول صحیح استفاده از فوم شستشوی صورت، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

  • ابتدا موهای خود را با کش مو یا هدبند ببندید. ممکن است باز بودن موها در طی شستشوی صورت، موجب اختلال در شستشوی پوست شده و کمی از شوینده را در پوست اطراف خط رویش مو و شقیقه به دام اندازد. این مسئله درباره پاک کننده‌های ملایم روغنی و ژلی چندان مهم نیست. اما باقی‌ماندن مواد فوم روی صورت، احتمال خشکی و حساسیت پوستی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود این مرحله را جدی بگیرید.
  • اکنون پوست خود را مقداری مرطوب نمایید. این مرحله، امکان حرکت روان مواد فوم روی پوست را فراهم می‌کند. افزون بر این، تاثیر پاک‌کنندگی این محصول را افزایش می‌دهد.
  • دقت داشته باشید که آب ولرم، بهترین مورد جهت شستشوی پوست با فوم است. شستشو با آب داغ، امکان پوسته‌پوسته شدن، خشکی، التهاب و حساسیت پوستی را تحریک می‌نماید.
  • حالا کمی از فوم را روی دست خود ریخته و روی پوست صورت بمالید. این عمل را با ملایمت انجام بدهید.
  • حرکات دورانی و آرام انگشتان روی سطح پوست، بهترین نحوه استفاده از فوم است.
  • پس از آن، کاملا پوست خود را با آب ولرم آبکشی کرده و از پاکسازی کامل فوم اطمینان حاصل کنید. بعد از شستشو، ساختار فوم با مواد آرایشی و آلودگی‌های شما ترکیب شده است. باقی ماندن ذرات این شوینده بر پوست، سبب مسدود شدن منافذ و بروز جوش و آکنه می‌شود.
  • در آخر، پوست خود را با کمک حوله نرم و تمیزی کاملا خشک کنید. همچنین، از مالش حوله روی پوست جدا خودداری نمایید. در این مرحله، بهتر است حوله را مقداری روی پوست فشار دهید و بردارید تا آب اضافی گرفته شود.
  • احساس کشیدگی یا خشکی پوست پس از استفاده از فوم شوینده، امری طبیعی است. جهت رفع این مشکل، از لوسیون‌های مرطوب‌کننده یا سرم آبرسان استفاده نمایید.

مطالب پربازدید:  ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوست به صورت اصولی

 

ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل شستشوی پوست صورت دارای بافتی ژلی با غلظت بالا است. این محصولات دارای مواد ضدعفونی کننده‌ای هستند که با از بین بردن آلودگی‌ها ،باکتری‌ها و چربی سطح پوست سبب پاکسازی آن و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه خواهند شد.

فوم شستشوی صورت بهتر است یا ژل

همه چیز به نوع پوست شما وابسته است. برای پوست خیلی چرب، فوم بهتر می‌باشد و ژل شستشو برای پوست خشک و حساس. هر چند که این جمله صفر و صدی نبوده و اشخاصی که پوست خشک دارند نیز می‌توانند از فوم استفاده نمایند و بالعکس. امروزه فوم شستشوی صورت ویتالیر در دسته بهترین فوم شستشوی صورت قرار گرفته است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای خرید انواع شوینده‌های صورت از برندهای معتبر ایرانی و خارجی به سایت اینترنتی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : epicuren

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *