تونر مو چیست و چه کاربردی دارد؟

تونر مو چیست؟ تونر مو اصطلاحی برای یک محصول بوده که به صورت اختصاصی برای تغییر تون موها استفاده می‌شود. رنگ کردن موها تاثیر بسیاری در جذابیت و زیبایی چهره دارد. انواع رنگ‌های فانتزی و مختلف جهت تغییر رنگ موها را می‌توان با توجه به فرم چهره و رنگ پوست خود انتخاب نمود. ولی موهای رنگ شده بعد از مدتی زیبایی خود را از دست می‌دهند، به همین علت جهت حفظ رنگ موی خود باید از یک محصول خوب استفاده نمایید.

تونر مو محصولی بوده که زیبایی رنگ مو را دوچندان می‌کند. ولی شما می‌توانید از محصولات دیگری هم برای این کار استفاده نمایید، مثل رنگ موی بنفش یا شامپو بنفش. چنانچه شما نیز از آن دسته اشخاصی هستید که به رنگ موهای روشن یا بلوند علاقه دارند، حتما با دکلره کردن مو آشنا می‌باشید. یکی از مشکلاتی که پس از دکلره مو به وجود می‌آید، ایجاد تناژ نارنجی یا زرد روی موهاست و تونر مو محصولی بی‌نظیر برای از بین بردن این مشکل است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در صورتی که می‌خواهید بدانید تونر مو چیست و چه کاربردی دارد، نحوه استفاده از آن چگونه است و چه تاثیراتی روی مو دارد، همراه ما باشید.

تونر مو چیست؟

تونر مو چیست؟

تونر مو یک محصول کوچک و شیرین است که برای خنثی کردن موهایی با تن نارنجی و زرد برنجی که بر روی موهای سفید ایجاد شده است، به کار می رود. عموما رنگ تونر مو، آبی یا بنفش است و برای موهایی که به هر دلیل سفید شده اند جهت تغییر رنگ به خاکستری، گرد و خاکی یا به رنگ پلاتین، مورد استفاده قرار می گیرد و رنگی طبیعی به موها انتقال می دهد.

با تونر مو، همیشه موهایی سالم تر و درخشان تر خواهید داشت. آیا تا به حال کسی را دیده اید که موهای آن به جای رنگ بلوند، زرد قناری شده باشد؟ علت این امر فقط به خاطر یک اشتباه در گذاشتن رنگ و استفاده کردن از دکلره بوجود آمده و حتی سعی  هم نشده که برای رفع آن از تونر استفاده نمایند.

دیگر فواید تونر مو عبارت هستند از:

  • یکسان و طبیعی نمودن رنگ موهای دکلره شده
  • درخشان کردن موها
  • کاهش تخلخل و جلوگیری از وز شدن موها
  • صاف شدن موها
  • کاهش موخوره
  • نرم و لطیف شدن موها
  • ایجاد شادابی و طراوت در موها

تونر مو و نکات مهمی که باید بدانید

تونر مو و نکات مهمی که باید بدانید

از مهم‌ترین نکاتی که جهت استفاده از تونر مو باید به آن توجه داشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تونرها جهت تغییر دادن رنگ‌های باقی مانده مورد استفاده قرار می‌گیرند، نه اینکه سایه‌ای برای آن‌ها ایجاد کنند. منظور از این حرف این است که تونر مو، برای موهایی که به رنگ بلوند و یا سفید می‌باشد، کاربرد دارد و درصورتی که موهایی مشکی و تیره دارید، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
  • با استفاده از تونر مو می‌توانید سایه‌ای از موی بلوند خود را تیره‌تر، خنک‌تر و خاکستری رنگ و یا حتی به رنگ‌هایی از صورتی یا بنفش تغییر بدهید.
  • از تونر مو برای تمامی بخش‌های مو یا بخشی از مو که دارای سایه است، می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال، از تونر مو برای موهایی که بخشی از آن دارای هایلایت بوده و رنگ مناسبی ندارد و یا ریشه‌هایی که دارای مشکل است، برای طبیعی‌تر شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • هر چه موهای خود را بیشتر شستشو دهید، بیشتر به تونر مو احتیاج پیدا خواهید کرد و از تونر مو، هم می‌توانید در خانه و هم در سالن‌های آرایشی جهت برطرف نمودن سایه‌‎های ایجاد شده، استفاده نمایید.
  • تونر مو دارای سه نوع متنوع از تن بوده مثل: تونرهای آمونیاک، تونرهایی برای رنگ و یا تونرهایی به شکل شامپو بنفش رنگ.

فرق تونر با واریاسیون چیست؟

فرق تونر با واریاسیون چیست؟

یک فرق تونر با واریاسیون، تنوع رنگی بسیار زیاد واریاسیون‌هاست. این محصولات در 7 رنگ مختلف ارائه شده‌اند که هرکدام از آن‌ها برای خنثی سازی تناژ خاصی استفاده می‌شود. به عنوان مثال واریاسیون دودی و نقره‌ای جهت خنثی کردن زردی مو، واریاسیون قرمز جهت خنثی کردن تناژ زیتونی و رنگ‌های آبی و بنفش جهت از بین بردن تناژ زردی و نارنجی مو مناسب هستند.

ولی تونرها در دو رنگ بنفش و آبی ارائه شده‌اند. فرق تونر با واریاسیون در نحوه استفاده از آن‌ها هم می‌باشد. بدین صورت که جهت استفاده از واریاسیون‌ها باید زمان رنگ کردن مو، مقدار کمی از محصول را با رنگ مو و اکسیدان ترکیب نمایید. ولی استفاده از تونر، پس از چندین مرتبه شستشوی مو پیشنهاد می‌شود.

کاربرد تونر مو چیست؟

کاربرد تونر مو چیست؟

این محصول برای موهایی که به رنگ بلوند یا سفید باشند، کارایی داشته و روی موهای تیره اثری نخواهد داشت. با فهمیدن نحوه استفاده و کاربرد تونر مو می‌توانید سایه‌ مو بلوند خود را سردتر و تیره‌تر نمایید یا حتی آن را به رنگ صورتی یا بنفش تغییر بدهید. چنانچه بلافاصله بعد از روشن کردن موهای خود، یا پس از چندین مرتبه شستشو متوجه زرد شدن آن‌ها شده‌اید، می‌توانید با اسفاده از تونر این تغییر رنگ را اصلاح نمایید.

قیمت انواع رنگ مو با کیفیت و ملزومات آن

 

انواع تونر مو

انواع تونر مو

اکنون که می‌دانید تونر مو چیست و چه کاربردی دارد، نیاز است انواع گوناگون این این محصول را هم بشناسید تا بتوانید با توجه به نوع و نیاز موهای خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. همچنین اگر برای شما این سوال پیش آمده که تونر مو را چگونه استفاده کنیم؟ باید گفت روش استفاده از این محصولات هم با توجه به نوع آن‌ها متغیر است.

این محصولات در سه نوع متنوع ارائه شده‌اند که عبارت هستند از:

کاربرد تونر مو آمونیاک دار

تونر مو آمونیاک دار دارای پایه آمونیاک بوده و با موهایی که با استفاده از دکلره بلوند شده‌اند، سازگار می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم جهت استفاده از تونر آمونیاک دار، چند روز پس از رنگ و دکلره کردن مو به آن‌ها استراحت داده و پس از آن از این محصول استفاده نمایید تا از ریزش و شکننده شدن موهای خود جلوگیری کنید.

نحوه استفاده از تونر مو آمونیاک دار روی محصول درج شده است پس حتما به دستورالعمل روی آن توجه کنید تا به موهای خود آسیبی نزنید.

مطالب کاربردی:  جدیدترین تکنیک‌های کالرملتینگ و رنگ مو اروپایی

 

کاربرد تونر مو رنگ بنفش

بهترین روش جهت خنثی‌سازی رنگ زرد و نارنجی به وجود آمده روی موها، استفاده از رنگ موی بنفش به منظور تونر مو است. جهت انجام این کار باید مقدار کمی از رنگ موی بنفش را با نرم کننده سفید ترکیب کرده و برای 15 الی 30 دقیقه موهای زرد شده را با این ترکیب شستشو دهید تا رنگ مو اصلاح شود.

کاربرد تونر مو شامپو

تونر شامپو

یکی دیگر از تونرهای مو که موجب می‌شود، تن خاکستری رنگ مو حفظ شده و با شستشوی بسیار مشکل ایجاد نکند، استفاده از شامپوی بنفش رنگ است. زمانی که از شامپوی بنفش رنگ استفاده می‌کنید، باید آن را به مدت 5 الی 10 دقیقه بر روی موهای خود قرار داده و پس از آن موها را شستشو دهید تا تن خاکستری رنگ مو حفظ گردد.

می‌توان از این شامپو برای سه روز در هفته استفاده نمود. این شامپو بلافاصله پس از دکلره کردن کاربرد داشته و آسیب کمتری به موها رسانده و همچنین از تونر مو آمونیاک دار بهتر است.

چه زمانی از تونر مو استفاده کنیم؟

چه زمانی از تونر مو استفاده کنیم؟

در حقیقت تونرها، زیر تناژ رنگ مو را تغییر داده و به همین علت است که روی موهای دکلره شده استفاده می‌شوند تا موجب تیرگی و زیباتر شدن سایه موی بلوند شوند.

در پاسخ به این سوال که چه زمان از تونر مو استفاده کنیم باید گفت هر اندازه که موهای خود را بیشتر بشویید، نیاز به تعداد دفعات بیشتری استفاده از این محصول خواهید داشت. البته پیشنهاد می‌کنیم وقتی از تونر مو استفاده نمایید که رنگ موهای شما زرد شده باشد، چرا که در غیر این صورت به نتیجه مورد نظرتان نخواهید رسید. همچنین کاربرد این محصول بسیار آسان بوده و شما می‌توانید در خانه یا سالن‌های آرایشی از آن استفاده نمایید.

طرز استفاده از تونر مو چگونه است؟

طرز استفاده از تونر مو چگونه است؟

جهت استفاده از تونر بهتر است ابتدا مقداری از آن را روی پشت گردن تست نمایید و پس از آن روی بخش‌هایی از مو که نیاز به اصلاح رنگ دارند، تونر را استفاده نمایید. نحوه استفاده از تونر مو به این صورت است که ابتدا موهای خود را شسته و بعد از خشک نمودن آن، محصول را به بخش‌هایی از مو که مد نظرتان است، بزنید.

با توجه به تعداد دفعات شستشوی موهای خود در هفته می‌توانید بین 2 الی 8 هفته یک بار از تونر مو استفاده نمایید تا رنگ موها ثابت شود. شستشوی فوری مو پس از استفاده‌ از تونر امکان دارد رنگ موی شما را به طور کامل از بین ببرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که پس از تونر حتما از ماسک مو یا نرم کننده استفاده نمایید تا موها دچار خشکی نشوند.

معایب استفاده از تونر مو چیست؟

معایب استفاده از تونر

در کل می‌توان تونر را به عنوان نوعی تقویت کننده مو شناخت؛ چرا که افزون بر اصلاح تناژ موها، به خوش حالت و طبیعی‌تر شدن آن‌ها هم کمک می‌نماید. اما دقت داشته باشید که زیاده روی در استفاده از این محصولات ممکن است به ساقه مو صدمه برساند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم زمانی که از تونر مو استفاده کرده‌اید، کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

مطالب پربازدید:  بهترین روش برای رفع تناژ بد رنگ مو و ترفندهای آن

تونرهای مبتنی بر آمونیاک برای موها مضر هستند از این رو متخصصان توصیه می‌کنند پس از دکلره کردن بهتر است چند روز صبر کرده و سپس از این محصول استفاده کنید. تونرهای بدون آمونیاک گزینه‌های بسیار مناسب‌تری برای استفاده در خانه هستند همچنین استفاده زیاد از این محصول هم برای موها ضرر دارد.

تونر مو روشی فوق‌العاده برای رهایی از تناژ بد رنگ مو

در این مقاله به طور کامل به شما توضیح دادیم که تونر مو چیست. به‌طورکلی، این محصول جهت تقویت موها گزینه خوبی محسوب می‌شود. این محصول می‌تواند تناژ موها را از بین برده و حالت طبیعی به آن ببخشد. البته باید در نظر داشت که استفاده مداوم از آن، باعث می‌شود تا به ساقه موها آسیب وارد شود.

همچنین شما می‌توانید جهت خرید بهترین مارک تونر مو که مناسب با مشکل شما باشد و با بهترین قیمت تونر مو خود را از فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی تهیه نمایید.

 

منبع : lorealprofessionnel

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *