با معایب و فواید کرم مرطوب کننده صورت آشنا شوید!

آیا تا کنون این سوال برای شما پیش آمده است که چرا متخصصان پوست بر استفاده از مرطوب کننده در شب یا در روز تاکید زیادی دارند؟ این مسئله به علت فواید کرم مرطوب کننده است.

همان‌گونه که می‌دانید آب برای پوست و به خصوص لایه اپیدرم بسیار حیاتی می‌باشد. آب لازم برای سطح پوست به صورت دائم از طریق بافت میانی تامین می‌شود و به سطح پوست می‌رسد. کرم مرطوب‌ کننده‌ نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت پوست شما دارد، حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست از وظایف عمده آن به شمار می‌رود. این مقاله از مجله آرایش و زیبایی مدیسه اطلاعات مفیدی در رابطه با معایب و فواید کرم مرطوب‌ کننده‌ در اختیار شما می‌گذارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

این کرم‌‌ها با ایجاد لایه‌ای مرطوب روی پوست، از خشکی و ترک خوردن پوست جلوگیری کرده و آن را نرم و لطیف می‌‌کنند. همچنین جهت کاهش ترشح چربی در پوست چرب و ابتلا به جوش هم از این کرم‌ها استفاده می‌شود. کرم مرطوب کننده غالبا شامل موادی همچون گلیسرین، اسید هیالورونیک، روغن‌های طبیعی و ویتامین‌‌های گوناگون بوده که سبب حفاظت از پوست در مقابل خشکی و ترک خوردگی می‌شوند.

فواید کرم مرطوب کننده برای پوست صورت

فواید کرم مرطوب کننده برای پوست صورت

درصورتی که می‌خواهید پوستی جوان، سالم و شاداب داشته باشید، یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌هایی که پیش روی شماست، استفاده مرتب از بهترین کرم مرطوب کننده صورت است. از جمله فواید کرم مرطوب کننده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

درمان خشکی پوست

مهم‌ترین مورد از فهرست فواید کرم مرطوب کننده صورت از بین بردن خشکی پوست می‌باشد. با استفاده مرتب و مداوم از کرم‌های مرطوب کننده، از پوست خود در مقابل خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می‌کنید. گاهی خشکی پوست حتی منجر به بروز لک و تغییر رنگ آن می‌شود. شما با کمک کرم مرطوب کننده از به وجود آمدن این مشکل نیز جلوگیری کرده و پوستی صاف و سالم را به خود هدیه می‌دهید.

جوان سازی پوست

جوان سازی پوست

یکی از روش‌ها جهت مقابله با پیر شدن پوست و بروز چین و چروک، قرار دادن یک کرم مرطوب کننده با کیفیت در برنامه روزانه مراقبتی پوست خود است. به ویژه در فصل‌های سرد، حفظ رطوبت پوست به بهبود ظاهر و بافت پوست شما کمک بسیاری می‌کند.

جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه

بیشتر افرادی که دچار آکنه می‌شوند، گمان می‌کنند که مرطوب‌ کننده موجب تشدید مشکل آن‌ها خواهد شد. درصورتی که آکنه به دلیل اختلال در عملکرد محافظتی پوست و کارکرد غدد چربی به وجود می‌آید. یکی از فواید مرطوب کننده برای پوست چرب و انواع دیگر پوست، تنطیم لایه محافظتی پوست بوده که سبب جلوگیری از زدن آکنه می‌شود.

پاک ‌کننده صورت قوی، لایه ‌بردارها و داروهای قوی ضد آکنه، با خشک نمودن بیش از حد پوست، سبب آسیب رساندن به سد محافظ پوست و افزایش احتمال ایجاد جوش‌ صورت می‌شوند. دقت کنید جهت درمان صحیح آکنه باید از پاک ‌کننده‌‌های ملایم، کرم ضدآکنه موثر برای شب‌ها و یک مرطوب ‌کننده سبک و فاقد چربی برای صبح‌‌ها استفاده نمایید.

مرطوب کننده محافظ پوست حساس

مرطوب کننده محافظ پوست حساس

درصورتی که جزو آن دسته از کسانی هستید که پوستی تحریک پذیر دارید و زیاد دچار آکنه، اگزما و لک خارش دار می‌شوید، باید به دنبال مرطوب‌کننده‌ای دارای ترکیبات آرام بخش مانند بابونه یا آلوئه ورا باشید. یکی از فواید کرم مرطوب کننده دارای آلوئه ورا درمان زخم‌های پوستی ناشی از حساسیت و خشکی پوست شماست. این مواد از پوست شما محافظت کرده و ظاهر پوست شما را صاف‌تر می‌کنند.

قیمت انواع مرطوب کننده و آبرسان اورجینال و باکیفیت

 

مغذی برای پوست و تقویت کننده

هرچند که کرم‌های مرطوب‌کننده جهت تامین نیاز پوست به داشتن لایه‌ای محافظتی برای جلوگیری از تبخیر آب آن طراحی شده‌‌اند، ولی این محصولات اغلب دارای مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست هم هستند. اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها، روغن‌های گیاهی، عصاره‌های گیاهی و همچنین آمینو اسیدها در برخی از این محصولات مزایای جدیدی به فواید کرم مرطوب کننده اضافه کرده و آن را به محصولی مناسب جهت تقویت پوست تبدیل می‌کنند.

خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان

خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان

رادیکال‌های آزاد سبب تحریک سلول‌های سرطانی می‌شوند. از دیگر فواید کرم مرطوب کننده به خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن می‌توان اشاره نمود که به حذف رادیکال‌های آزاد که سلول‌های بدن را تهدید می‌نمایند، کمک می‌کند.

کاهش مضرات استفاده مداوم از لوازم آرایشی و بهداشتی

پوست صورت، که بیشتر از دیگر نقاط در معرض صدمات محیطی قرار داشته و به طور معمول به علت مصرف محصولات آرایشی و اصلاح صورت، زودتر دچار پیری و عوارض پوستی می‌گردد. مصرف مستمر مرطوب ‌کننده‌‌‎ها در سلامت و زیبایی پوست نقشی موثر داشته و همچنین روشی جهت پیشگیری و درمان چروک دور چشم به شمار می‌رود.

چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

همان‌گونه که در ابتدا گفته شد کرم مرطوب کننده رطوبت پوست را تامین می‌نماید. آب برای پوست و به ویژه لایه اپیدرم بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. چربی ترشح شده روی اپیدرم در حقیقت برای جلوگیری از تبخیر آب بوده و به صورت لایه محافظتی عمل می‌کند. چنانچه چربی صورت کمتر از میزان مناسب ترشح شود، ممکن است مشکلاتی مانند خشکی و پوسته پوسته شدن پوست به وجود آورد.

همچنین درصورتی که برای از بین بردن چربی اضافی صورت شوینده‌های نامناسب استفاده شود، پوست جهت جبران آن چربی بیشتری ترشح می‌کند که موجب چرب شدن پوست صورت می‌شود. به دلایل داخلی یا خارجی، درصورتی که تولید یا ترشح این چربی کم‌تر از مقدار لازم باشد، لایه شاخی اپیدرم آب خود را از دست داده و پوست خشک می‌گردد.

پوست خشک مستعد بروز چروک، ایجاد خطوط، التهاب و یا بیماری‌هایی مثل اگزما و پسوریازیس می‌باشد. عامل اصلی خشکی پوست، ژنتیکی است. ولی استفاده زیاد از شوینده‌های نامناسب، قرار گیری در هوای خشک، تغذیه نامناسب و سبک زندگی ناسالم نیز در ایجاد پوست خشک موثر هستند. همچنین، با بالا رفتن سن و به علت تضعیف سیستم آبرسانی طبیعی پوست، پوست دچار خشکی می‌شود.

مطالب پربازدید:  بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده برای اثرگذاری بهتر

 

معایب و مضرات کرم مرطوب کننده صورت

معایب و مضرات کرم مرطوب کننده صورت

شاید کی از سوالات شما این باشد که ایا کرم مرطوب کننده پوست را تیره میکند؟ باید بگوییم خیر. به صورت کلی، تا به حال موردی در راستای ضرر مرطوب کننده صورت ثبت نشده است. با این که فواید کرم مرطوب کننده بی‌شمار است، ولی انتخاب و مصرف اشتباه این محصولات، ممکن است سبب ایجاد عوارضی محدود و جزئی گردد.

در حقیقت اگر اشخاص بدون توجه به نوع پوست خود، انتخاب اشتباهی داشته باشند امکان دارد برای آن‌ها عوارضی داشته باشد. به عنوان مثال پوست‌های خشک باید از مرطوب ‌کننده‌های چرب‌‌تری نسبت به پوست‌های چرب استفاده نمایند، یا پوست‌های چرب باید از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده نمایند.

همچنین استفاده از مرطوب کننده‌‌هایی که آب موجود در آن‌ها فوری بخار می‌شود، چندان مطلوب نبوده، چرا که به سرعت تبخیر شده و لایه شاخی پوست رطوبتی را که نیاز دارد، دریافت نمی‌نماید.

در نتیجه پوست بیشتر به خشکی دچار می‌شود. با توجه به همین مسئله می‌توان نتیجه گرفت که از معایب کرم مرطوب کننده صورت بی‌کیفیت، به وجود آمدن خشکی پوست یا لک‌های پوستی می‌باشد. بنابراین یکی از نکاتی که شما باید در خرید کرم مرطوب کننده در نظر داشته باشید، کیفیت مرطوب کننده و مناسب بودن آن با نوع پوست خودتان می‌باشد. هرچقدر پوست خشک‌تر باشد، باید از مرطوب‌کننده‌‌هایی بر پایه چربی بیشتر استفاده شود.

معایب و مضرات کرم مرطوب کننده صورت

مواظب باشید که اگر دوست شما از یک مرطوب کننده بسیار راضی است، به این معنا نیست که آن کرم مرطوب کننده صورت برای شما نیز مناسب است. درصورتی که فردی با پوست چرب از مرطوب کننده‌های روغنی استفاده نماید، ممکن است سبب بسته شدن منافذ شده و به ایجاد آکنه منجر گردد. پیشنهاد می‌شود، همواره مرطوب‌کننده‌های جدید را روی پوست گردن خود تست نمایید.

با این کار، علاوه بر اینکه اینکه مطمئن می‌شوید پوست شما نسبت به محصول حساسیت ندارد، می‌توانید رایحه و میزان چربی آن را نیز امتحان نمایید. درصورتی که امکان تست کردن محصول را ندارید، به ترکیبات آن توجه نمایید تا موادی که احتمال ایجاد التهاب را دارند، مثل آلفا هیدروکسی اسید (AHA) بتا هیدورکسی اسید (BHA)، رتینول، فرمالید، فتالات و یا عصاره ‌های گیاهی که شما به آن حساسیت دارید در آن به کار نرفته باشد.

مشخصات يک کرم مرطوب کننده فوق‌العاده

مشخصات يک کرم مرطوب کننده فوق‌العاده

  • رنگ و بوی خوبی داشته و از شفافيت خوب و ظاهری کاملا یکدست برخوردار باشد.
  • عدم ايجاد حساسيت و آلودگی ميکروبی و قارچی زمان مصرف.
  • دارای قوام و ويسکوزيته لازم است.
  • امکان پاک شدن سريع بعد از شستشو و عدم ايجاد حس چرب در پوست بعد از استفاده.
  • بعد از مصرف و ماساژ در پوست به سرعت جذب پوست می‌شود.

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده، چه وقت است؟

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده، چه وقت است؟

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده هنگامی است که تازه صورت خود را شسته‌اید و پوست شما هنوز مقداری نمناک است. سعی کنید با حرکات دورانی و ملایم مرطوب کننده را به پوست زده و ماساژ بدهید تا جذب بهتری داشته باشد.

مطالب مرتبط:  همه چیز درباره تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده که باید بدانید

 

روش استفاده از مرطوب کننده صورت و دست

روش استفاده از مرطوب کننده صورت و دست

تا به اینجا شما را با تمامی معایب و فواید کرم مرطوب کننده آشنا کردیم، اکنون می‌خواهیم به شما بگوییم که نحوه استفاده از کرم مرطوب کننده به چه صورت است:

  • بعد از حمام کردن بلافاصله پس از خشک کردن پوست خود، روی آن مرطوب‌کننده بزنید. از آنجا که هنوز پوست رطوبت دارد، مرطوب‌کننده به طور کامل در سطح پوست نفوذ می‌کند.
  • هر بار که دستان خود را می‌شویید، مرطوب‌کننده را روی دستان خود بزنید.
  • پس از تمیز کردن صورت با پاک‌کننده مناسب پوست خود، بلافاصله باید از مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید. اگر به مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، رطوبت کرم می‌تواند همراه با رطوبت طبیعی پوست شما تبخیر گردد.
  • حتی می‌توانید از مرطوب‌ کننده‌ به منظور زیرساز آرایش استفاده نمایید. یک مرطوب‌کننده سبک، آرایش را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.

 

منبع : infocoverage

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *