لازمه داشتن پوستی شاداب و سالم، پاکسازی صحیح و به موقع آن است. این لایه نازک و حساس بدن، همواره به رسیدگی و مراقبت‌های به‌خصوصی از سوی شما نیاز دارد. چنانچه فرصت آن را ندارید که جهت پاکسازی صورت خود به سراغ سالن‌های زیبایی بروید، ما شما را با مراحلی آشنا خواهیم کرد که انجام آن‌ها نتایج فوق‌العاده‌ای برای پوستتان به همراه دارد.

با این راهنمای 7 مرحله‌ای می‌توانید تمامی مراحل بهترین روش پاکسازی صورت خود را در خانه و باکیفیت یک سالن حرفه‌ای انجام بدهید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بهترین روش پاکسازی صورت در 7 مرحله‌

بهترین روش پاکسازی صورت در 7 مرحله‌

پاکسازی صورت، پوست شما را تمیز می‌نماید. همچنین افزون بر بازسازی و تحریک سلول‌ها، مراحل آبرسانی و تغذیه آن‌ها را هم برعهده می‌گیرد. درنتیجه شما پوستی جوان‌تر و درخشان‌تر خواهید داشت. جالب است بدانید پاکسازی پوست صورت، استرس را هم کاهش داده و موجب درخشندگی پوست می‌شود. حس خوب ماساژ صورت در یک سالن زیبایی و البته بازگشت به خانه با پوستی لطیف و نرم، بی‌نظیر است.

ولی شاید وقت و هزینه مراقبت‌های پوستی در سالن‌های زیبایی برای ما مقدور نبوده و نتوانیم از خدمات اسپا و بهترین روش پاکسازی پوست در یک سالن حرفه‌ای لذت ببریم اما این مسئله را باید در نظر داشت که پوست شما همواره جهت حفظ درخشش و سلامتی خود به این مراقبت‌ها احتیاج دارد.

با این وجود، خبر خوب این است که شما می‌توانید مراحل بهترین روش پاکسازی صورت در خانه را خودتان انجام بدهید و نتایج مشابهی دریافت نمایید؛ کافی است مرحله به مرحله پیش رفته و تمامی مراحل را به‌طور صحیح انجام دهید. برای شروع موهای خود را از روی صورت کنار زده و با یک هدبند آن‌ها را مهار نمایید. بهترین روش پاکسازی صورت چیست؟

مرحله 1 : تمیز کردن

تمیز کردن

پیش از شروع به انجام بهترین روش پاکسازی صورت در منزل، هرگونه آلودگی، آرایش و یا هر محصول دیگری که روی پوست شما هست را کاملا پاک نمایید. جهت این کار می توانید از دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایش استفاده نمایید.

پس از آن با استفاده از یک پاک‌کننده با پایه روغنی و یا روغن‌های مخصوص صورت مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون با ملایمت به پاکسازی سطح پوست خود پرداخته و آن را تمیز نمایید. این کار حتی کوچک‌ترین ذرات باقی مانده روی پوست را از بین می‌برد. در نهایت از یک فوم یا ژل شستشوی صورت ملایم استفاده کرده و پس از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید.

مرحله 2 : لایه برداری، مهمترین بخش بهترین روش پاکسازی صورت

لایه برداری

لایه برداری پوست با یک اسکراب ملایم، به از بین رفتن سلول‌های مرده و صاف و درخشان‌تر نمودن آن کمک می‌نماید. به اندازه یک نخود از اسکراب صورت برداشته و با حرکات دایره‌ای به مدت 30 ثانیه آن را با ملایمت روی صورت و گردن خود مالش بدهید. سپس اسکراب را با آب ولرم بشویید. به خصوص بینی و چانه را به خوبی اسکراب کرده تا به طور کامل تمیز شده و جوش‌های سرسیاه و آلودگی‌ها از سطح پوست پاک گردند.

مرحله 3 : ماساژ صورت

ماساژ صورت

بدون ماساژ، مراحل پاکسازی پوست صورت تکمیل نمی‌شود. افزون بر این، ماساژ لذت‌بخش‌ترین بخش ماجراست. این مرحله جهت افزایش گردش خون و بهبود عملکرد ماهیچه‌های صورت ضروری می‌باشد. ماساژ صورت موجب سفت شدن پوست شده و آن را درخشان‌تر می‌نماید. میزان کمی از کرم یا روغن ماساژ صورت را بردارید.

از وسط پیشانی شروع کرده و به طرف گیجگاه‌ها حرکت نمایید. سپس در ادامه دو طرف بینی و گونه‌های خود را ماساژ بدهید. در آخر، لب‌ها، چانه و فک را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. با انگشتان خود گردن را از پایین به طرف چانه ماساژ دهید. ماساژ را تا ده دقیقه ادامه دهید و سپس صورت خود را با آب بشویید.

برای ماساژ صورت از هر دو دست و نوک انگشتان استفاده کرده و پوست خود را با حرکت دورانی به طرف بالا و بیرون ماساژ دهید. ماساژ را هرگز رو به پایین یا به صورت رفت و برگشتی انجام ندهید. جاذبه زمین همیشه در حال کشیدن پوست به طرف پایین است. حرکت ماساژ به طرف بالا به سفت و محکم شدن پوست کمک می‌نماید، در حالی که ماساژ به طرف پایین موجب شل شدن و افتادگی پوست صورت می‌شود.

قیمت انواع پاک کننده و شوینده صورت باکیفیت

 

مرحله 4 : بخور گرم

بخور گرم

اکنون زمان تمیز کردن منافذ پوست می‌باشد. پس از لایه برداری و ماساژ، زمان بخور دادن صورت می‌باشد. این کار به باز شدن منافذ مسدود شده کمک نموده و موجب جذب بهتر محصولات بعدی روی پوست می‌شود. گرمای ملایم بخور هم برای پوست مناسب می‌باشد، چرا که موجب آرامش و مرطوب شدن آن می‌شود.

روش صحیح بخور صورت به شرح زیر است:

روش صحیح بخور صورت به شرح زیر است:

در یک قابلمه آب را جوشانده و آن را از روی حرارت بردارید. چشمان خود را با چشم‌بند بپوشانید و صورت خود را روی بخار بگیرید. 5 الی 10 دقیقه بخور دهید. سر خود را با حوله پوشانده تا مطمئن شوید که گرما خارج نشده و پوست در معرض بخار قرار می‌گیرد. هر زمان که به هوای تازه احتیاج داشتید حوله را کنار بزنید و هوای تازه تنفس نمایید.

می‌توانید جهت داشتن تجربه‌ای مثل سالن‌های حرفه‌ای، اسانس‌های معطری مثل اسطوخودوس یا گل سرخ به آب اضافه نمایید. همچنین می‌توانید جهت خواص بیشتر از بخور رزماری یا چای سبز استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که این مرحله از پاکسازی پوست برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید می‌باشد. تمیزکردن منافذ پوست به از بین رفتن جوش سر سیاه و پیشگیری از ایجاد جوش سر سفید هم کمک شایانی می‌کند.

مطالب کاربردی:  بهترین پاک کننده آرایش چشم استاندارد در بازار چیست

 

مرحله 5 : ماسک پاکسازی صورت

ماسک پاکسازی صورت

در بهترین روش پاکسازی صورت خانگی، پس از بخور، پوست شما به مواد مغذی و رطوبت احتیاج دارد. ماسک‌های صورت برای پاکسازی پوست، تمامی آلودگی‌های پوست را از بین برده و درخشندگی را به آن برمی‌گردانند. ماسک صورت مورد علاقه خود را زده و در طی استراحت کردن پوست خود، خودتان هم مدتی استراحت نمایید.

همچنین می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل ماسک صورت متناسب با نوع پوست خود را تهیه کنید. به عنوان مثال برای ترکیب جو دو سر و آووکادو یک ماسک مناسب برای پوست‌های چرب می‌باشد. برای پوست خشک، از مخلوط موز و عسل استفاده نمایید. برش‌های سرد خیار را روی چشم خود گذاشته و اجازه دهید 15 دقیقه ماسک روی صورت شما بماند. در آخر صورت خود را بشویید.

مرحله 6 : تونر

تونر

استفاده از تونر قسمتی از روتین مراقبت از پوست بوده و در پاکسازی پوست صورت بسیار مهم است. اکنون که پوست شما مواد مغذی موردنیاز را از ماسک صورت جذب نموده، استفاده از تونر یا استرینجنت به مسدود کردن و تمیز نگاه داشتن منافذ پوست کمک می‌نماید. همچنین این مرحله برای پوست‌های مستعد آکنه بسیار موثر است؛ چرا که اجازه نمی‌دهد آلودگی و چربی زائد روی پوست باقی بماند.

یک تکه پنبه برداشته و مقدار کمی تونر روی آن بریزید. با مالش ملایم تونر روی سطح پوست، منافذی که زمان بخور باز شده بودند، دوباره بسته می‌شوند. (البته منافذ پوست شبیه در اتاق نیستند و به معنی واقعی باز و بسته نمی‌گردند، می‌توان گفت با حالت انبساط و انقباض، سایز منافذ و ظاهر آن‌ها تغییر می‌کند.) همچنین انجام این کار پوست را تمیز و روشن و شفاف می‌نماید. پنبه را با ملایمت روی تمام نواحی صورت بزنید و اجازه دهید خشک شود.

مرحله 7 : مرطوب کننده

مرطوب کننده

در نهایت آموزش پاکسازی عمیق پوست، با یک مرطوب کننده آرامش بخش خاتمه می‌یابد. تمیز کردن پوست و بخور دادن منجر به خشک شدن پوست می‌شوند؛ در نتیجه استفاده از یک مرطوب کننده مناسب، اقدامی هوشمندانه جهت جبران این خشکی به شمار می‌رود. این کار سبب آبرسانی و بازگشت رطوبت از دست رفته پوست می‌شود.

ابتدا مطمئن شوید که دستان شما تمیز است. سپس با استفاده از نوک انگشتان خود یک مرطوب‌کننده سبک را روی تمامی صورت خود بمالید. کرم را با ملایمت روی صورت و گردن ماساژ داده و بگذارید به خوبی جذب پوست گردد. اگر این مراحل را در شب انجام می‌دهید، می‌توانید از کرم دور چشم هم استفاده نمایید. و در صورتی که پاکسازی را در روز انجام می‌دهید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

مطالب پربازدید:  ۱۱ راز جنیفر لوپز برای داشتن پوست جوان و شاداب

 

آشنایی کامل با بهترین روش پاکسازی صورت در خانه

پاکسازی در سالن‌های حرفه‌ای روش خوبی جهت شاداب کردن و جوانسازی پوست صورت می‌باشد اما به طور معمول هزینه بالایی دارد. شما می‌توانید با انجام مراحلی که در این مطلب به آن اشاره شد پوست خود را پاک سازی نمایید و موجب درخشندگی و طراوت آن شوید. در هر حال باید دقت داشته باشید که با ملایمت با پوست خود رفتار نمایید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام بدهید.

همچنین شما می‌‎توانید جهت خرید انواع محصولات مراقبت از پوست مثل ماسک‌های صورت، کرم دور چشم و غیره، به فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : aad

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *