همه چیز درباره اکسیدان مو

آرایشگران ماهر می‌دانند که بعضی اوقات انتخاب اکسیدان مو مناسب می‌تواند تفاوت‌ چشمگیری در نتیجه به دست آمده ایجاد کند. وجود این ماده برای رنگ کردن موهایتان ضروری بوده و رنگی کردن مو بدون استفاده از اکسیدان شاید تنها اتلاف وقت باشد. این ماده سبب باز شدن کوتیکول‌های مو شده و اجازه می‌دهد که رنگ مو تا ریشه حرکت کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا دریابید اکسیدان مو چیست و از عوارض، فواید و تفاوت‌های درصد‌های آن باخبر شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

عوارض و فواید اکسیدان مو چیست؟

عوارض و فواید اکسیدان مو چیست؟

از مزایا و فواید این ماده می‌توانیم به موارد مختلفی اشاره کنیم:

  • اولین مورد خاصیت فعال کنندگی رنگ مو است. این خاصیت سبب می‌شود که در هنگام مخلوط کردن اکسیدان با رنگ، اکسیدان رنگ را فعال کرده و سبب شود که بهترین نتیجه را به دست آورید.
  • مزیت دوم ویژگی قوام بخشی این ماده است. بهترین اکسیدان مو سبب می‌شود که در هنگام ترکیب آن با رنگ، خمیری غلیظ و یک دست ایجاد شده و این خمیر بدون چکه کردن و به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.
  • مزیت سوم، آزادسازی رنگ است. پراکسید هیدروژن موجود در اکسیدان، کوتیکول مو را باز کرده و سبب می‌شود که رنگ مو، رنگ مورد نظر را در درون مو قرار دهد.
  • مزیت چهارم حذف رنگ است. این ماده با باز کردن کوتیکول مو، رنگ طبیعی مو را نیز حذف کرده و اکسیدان را روشن می‌کند.
  • مزیت پنجم این محصول ماندگاری طولانی رنگ مو خواهد بود.

از عوارض این محصول هم می‌توانیم به تحریک پوست سر و سوختن مو‌ها در صورت استفاده نادرست از آن اشاره کنیم.

تفاوت درصدهای اکسیدان مو

اکسیدان مو چیست؟

انتخاب و خرید اکسیدان مو مناسب برای به دست آوردن نتیجه مورد نظرتان ضروری است. میزان غلظت پراکسید هیدروژن موجود در اکسیدان، به صورت درصد (٪) یا واحد حجم (Vol) روی بسته‌بندی این محصول نوشته می‌شود. هر چه قدر سطح غلظت این ماده بیش‌تر باشد، رنگ مورد نظر موی شما بهتر قابل دستیابی خواهد بود.

معمولا هر 3 درصد از اکسیدان، یک درجه موهایتان را روشن‌تر خواهد کرد و برای افرادی که می‌خواهند رنگ موی خود را حفظ کنند، اکسیدان 3 درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد و این درصد نسبت به خواسته شما در قبال رنگ مو افزایش و کاهش می‌یابد.

مثلا اکسیدان 6 درصد برای 2 درجه روشتن‌تر شدن مو های سفید، اکسیدان مو ۹درصد برای سه درجه روشن‌تر شدن موهای خاکستری، اکسیدان 12 درصد برای هشت درجه روشن‌تر شدن مو و برای بلوند کردن مناسب است. در ادامه چند نمونه از اکسیدان ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین مارک‌های اکسیدان موجود در بازار

حال که می‌دانید اکسیدان چه وظیفه‌ای داشته و دارای چه مزایا یا عوارضی است و انواع آن کدام‌اند، در ادامه به معرفی بهترین مارک‌های اکسیدان خواهیم پرداخت.

اکسیدان مارک گپ

نمایی از کرم اکسیدان 6 درصد ضد قرمزی گپ

لیست و قیمت انواع اکسیدان مو

 

این اکسیدان محصول برندی انگلیسی بوده و دارای درصد‌های مختلفی است که شما می‌توانید با توجه به نیازتان اقدام به خرید آن‌ها از فروشگاه لوازم آرایشی مدیسه به صورت آنلاین کنید. اکسیدان گپ دارای ویتامین E بوده و ضد قرمزی است. قیمت اکسیدان مو گپ بسته به نوع آن و حجمس که دارد متفاوت است.

اکسیدان مارک ویکو

نمایی از کرم اکسیدان 9% ویکو Weeko

اکسیدان ویکو دارای درصد‌های مختلفی از جمله 6 و 9 بوده و بر پایه روغن‌های گیاهی ساخته می‌شود. از ویژگی‌های این اکسیدان می‌توانیم به آبرسانی و محافظت از مو، جلوگیری از خشکی، شکنندگی و حساسیت مو اشاره کنیم.

اکسیدان مارک ویتامول

نمایی از اکسیدان 9 درصد 1000 میلی لیتری ویتامول

این اکسیدان محصول کشور ایران بوده و برای موهای آسیب دیده مناسب است. اکسیدان ویتامول را می‌توانید برای انواع رنگ‌های مو استفاده کرده و به روند رنگ گرفتن موهایتان سرعت ببخشید. از ویژگی‌های دیگر این اکسیدان می‌توانیم به حفظ ​حالت ارتجاعی مو، درخشش و شفافیت مو، تغذیه مو و سازگاری با پوست سر حساس اشاره کنیم. قیمت اکسیدان در حجم‌های 1000 میلی‌لیتری نسبت به حجم‌های کم‌تر، بیش‌تر بوده اما ماندگاری بیش‌تری خواهند داشت.

اکسیدان مارک گارنیک

نمایی از اکسیدان 6% گارنیک حجم 180 میلی لیتر

اگر به دنبال بهترین مارک اکسیدان مو خارجی می‌گردید، از این مارک غافل نشوید. اکسیدان گارنیک ضد التهاب و ضد سوزش بوده و به پوست سرتان آسیبی نمی‌رساند. غلظت این محصول بالا بوده و برای استفاده در سالن‌های آرایشی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

اکسیدان مارک بیول

نمایی از اکسیدان بیول 9 درصد 150 میلی لیتر

یکی از برندهای محبوب ایرانی که شما می‌توانید از فروشگاه آنلاین و حضوری اقدام به خرید محصولات آن کنید، برند بیول بوده که اکسیدان‌های بسیار باکیفیتی تولید می‌کند. اکسیدان بیول برای موهای خشک، نرمال و چرب مناسب بوده در درصدهای مختلف تولید می‌شود.

مطالب مرتبط :  بهترین شامپو بدون سولفات از نظر مصرف‌کنندگان

اکسیدان مارک مارال

نمایی از اکسیدان 9% نمره 2 ضد قرمزی کوچک مارال 150 میلی لیتر

برند مارال نیز یکی از برندهای ایرانی بوده که اکسیدان‌هایی باکیفیت و با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان تولید می‌کند. از ویژگی‌های اکسیدان مو مارال می‌توانیم به تاثیر سریع، جلوگیری از خشکی و مو خوره و دارا بودن خواص ضد وز، برخورداری از ترکیبات نرم کننده و مواد ضد سوزش و خارش اشاره کنیم.

 

منبع : hair-shop

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *