ترفند زیبایی قدیمی

جذاب‌تر و زیباتر شدن همیشه یکی از دغدغه‌های انسان‌ها بوده است. وجود ترفند های زیبایی طبیعی و قدیمی، محصولات آرایشی قدیمی و عکس‌های به‌ جا مانده از دوران قدیم نشان داده که انسان همیشه به دنبال روش‌هایی بوده تا جذاب‌تر دیده شود. برخی از این ترفندهای زیبایی از زمان‌های بسیار دور وجود دارند و هنوز هم معجزه می‌نمایند. در ادامه با مجله اینترنتی مدیسه همراه باشید تا با چند ترفند زیبایی قدیمی آشنا شوید.

10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز کار می‌کنند

10 ترفند زیبایی که هنوز کار می‌کنند

شاید توصیه‌هایی را از مادر یا مادربزرگ خود شنیده باشید که یادگاری از زمان‌های قدیم می‌باشد اما امتحان کرده‌اید و جواب داده است. از این ترفند زیبایی قدیمی صورت بدون ارایش و روش‌های قدیمی، هنوز هم می‌توانید استفاده نمایید و معجزه‌ آن را ببینید. به طور مثال ترفند زیبایی صورت بدون ارایش قدیمی که معجزه می‌کنند :

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سفید کردن دندان با جوش شیرین

سفید کردن دندان با جوش شیرین

پیش از آن که خمیردندان‌های سفید کننده و روش‌های مدرن جهت سفید کردن دندان ابداع شود، آدم‌ها با استفاده از یک ماده‌ ساده و در دسترس دندان‌های خود را سفید می‌کردند. جوش شیرین! جهت آن که شما هم از این دستور استفاده نمایید ابتدا یک قاشق چای‌ خوری جوش شیرین را با چند قطره آب ترکیب کرده تا خمیری شبیه خمیر دندان حاصل شود.

پس از آن با این خمیر دندان‌های خود را تمیز نمایید. می‌توانید یک قطره روغن نعناع فلفلی به آن اضافه کرده تا بوی خوبی بگیرد. برای این که بیشترین نتیجه را از این روش دریافت کنید، دو تا سه مرتبه در هفته پس از مسواک زدن، این کار را انجام بدهید.

نرم کردن مو با روغن زیتون

نرم کردن مو با روغن زیتون

این روزها یکی از محصولاتی که در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه می‌شود، نرم‌کننده‌های مو بوده که به آبکشی نیازی ندارند. این نرم‌کننده‌ها را پس از شست‌وشو و خشک نمودن موها می‌توانید استفاده نمایید و جذب مو می‌شوند. در گذشته به جای این محصولات، از روغن زیتون استفاده می‌نمودند. روغن زیتون یک محصول 100 درصد طبیعی بوده و همان تاثیر نرم‌ کننده‌های بدون نیاز به آبکشی را دارد.

پس از شستن موها، وقتی موهای شما هنوز مقداری نم دارد، دست‌های خود را به مقدار اندکی روغن آغشته نمایید و آن را روی ساقه‌های مو و قسمت‌های پایین‌تر به‌ خصوص نوک موها بزنید. می‌توانید روغن زیتون را از روی موها نشسته و به همین صورت رها نمایید ولی اگر علاقه داشته باشید می‌توانید پس از چند ساعت، موهای خود را بشویید.

روش‌های فر کردن موها

روش‌های فر کردن موها

در زمان‌های گذشته که اتوی مو و ابزارهای حالت‌ دهنده‌ مو وجود نداشت، زنان با روش‌های خلاقانه‌ متعددی موهای خود را فر می‌کردند. یکی از این راهکارها استفاده از تکه پارچه‌های کهنه بود. موهای خود را دور این پارچه‌ها پیچیده و یک شب تا صبح به همان حالت رها می‌نمودند.

صبح زمانی که موها را از دور پارچه باز می‌کردند، فر شده بود. امروز نیز می‌توانید بدون حرارت، موهای خود را با همین روش‌های ساده فر نمایید. ساده‌ترین روش این بوده که وقتی موهای شما هنوز مقداری نم دارد، آن را به شکل گوجه‌ای بسته و اجازه داده تا به همین شکل، در طی شب خشک شود. چنانچه نمی‌توانید موهای خود را گوجه‌ای ببندید می‌توانید از یک جوراب کهنه جهت انجام این کار استفاده نمایید.

آرایش ساده و محدود، یک از ترفند های آرایشی در خانه

این روزها به طور معمول زنان با آرایش‌های غلیظ دیده می‌شوند و برای هر مرتبه آرایش از چندین محصول آرایشی استفاده می‌نمایند. ولی یکی از چیزهای جذابی که در عکس‌های قدیمی از زنان زیبا مشاهده می‌شود و به صورت معمول توجه تمام افراد را جلب می‌کند، سادگی آن‌ها است.

معمولا آرایش آن‌ها به رژلب و ریمل یا خط چشم محدود شده و همین هم جهت زیباتر نشان دادن زیبایی‌های طبیعی آن‌ها کفایت می‌کند. برای این که شما هم زیباتر به نظر بیایید، آرایش صورت خود را محدود نمایید. با این کار در زمان و هزینه‌ خرید محصولات آرایشی متعدد، صرفه‌جویی خواهید کرد.

لایه ‌برداری پوست با شکر و نمک

لایه‌ برداری پوست با شکر و نمک

لایه‌ برداری جهت داشتن پوستی تمیز و زیبا بسیار ضروری است. این روزها روش‌های مختلفی جهت لایه‌ برداری وجود دارد؛ از براش‌های مخصوص و انواع ماسک و شوینده گرفته تا روش‌های مدرن‌تری که در کلینیک‌های زیبایی صورت می‎گیرد. ولی در زمان‌های گذشته جهت لایه ‌برداری پوست از دانه‌های نمک و شکر استفاده می‌کردند. برای این کار بخشی از پوست را شسته و هم زمان با دانه‌های شکر و نمک، آن را ماساژ می‌دادند.

در آخر پس از آبکشی، پوستی لطیف‌تر و شاداب‌تر داشتند. در صورتی که شما هم می‌خواهید از این روش استفاده نمایید، توجه کنید که روی پوست شما هیچ جای زخمی، بریدگی، جوش و… نباشد. بهتر است که به جای نمک از شکر استفاده کرده تا اگر بریدگی کوچکی روی پوست وجود دارد، با وجود نمک، دچار سوزش نگردد.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و برند

 

کاهش پف صورت با آب یخ

حتما شنیده‌اید که شستن صورت با آب سرد موجب جوان ماندن پوست می‌گردد؛ البته لزوما این گونه نیست اما آب سرد در کاهش پف صورت بسیار تاثیرگذار است؛ به‌ خصوص در نواحی اطراف چشم‌ها. همچنین شست‌وشو با آب سرد قادر است تا منافذ پوست را تنگ‌تر نماید.

پس از شستن صورت می‌توانید یک مرتبه هم با آب خیلی سرد صورت خود را آب بکشید. بهتر است که جهت شست‌وشوی صورت هم از آب خیلی داغ استفاده نکنید. یکی دیگر از هزاران ترفند زیبایی صورت دخترانه در زمان قدیم این بود که موهای خود را با آب سرد شسته تا درخشندگی آن حفظ گردد.

حفاظت طبیعی از پوست در برابر آفتاب

حفاظت طبیعی از پوست در برابر آفتاب

در زمان‌های گذشته زنان از چترهای مخصوص آفتاب جهت حفاظت از پوست خود استفاده می‌کردند. این روزها شاید استفاده از چتر در اغلب مکان‌هایی که حضور پیدا می‌کنیم، وجود نداشته باشد. به همین خاطر این ترفند زیبایی صورت فقط برای مکان‎هایی مانند ساحل امکان‌پذیر است. جهت پیشگیری از آسیب پوست در اثر تابش خورشید، کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

شست‌‌وشوی صورت

در زمان‌های گذشته بسیاری از مردم به لوازم آرایشی دسترسی نداشتند. تنها کاری که می‌توانستند انجام بدهند، شست‌وشوی همیشگی صورت با صابون‌های ملایم است. امروز هم شما با همین شست‌وشوی منظم صورت با یک صابون ملایم یا یک شوینده‌ مناسب می‌توانید از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کرده تا به پوشاندن صورت با کرم‌های سنگین احتیاجی نباشد.

وازلین برای نرمی لب

وازلین برای نرمی لب

در گذشته از وازلین به مقدار زیادی استفاده می‌‌کردند. یکی از ترفندهای زیبایی جهت لطیف نگه داشتن لب‌ها استفاده از وازلین بود. شب و صبح وازلین را روی لب زده تا رطوبت خود را حفظ نماید و همیشه نرم باشد. شما نیز می‌توانید به‌ جای بالم لب از وازلین استفاده نمایید. البته وازلین برای افرادی مناسب بوده که لب‌های واقعا خشکی دارند. در صورتی که لب‌های شما زیاد خشک نیست، استفاده‌ منظم از بالم لب، کفایت می‌کند.

مطالب کاربردی:  آرایش به سبک ژاپنی‌

 

روغن زیتون برای پاک کردن آرایش

یکی از روش‌های قدیمی جهت پاک کردن آرایش، استفاده از روغن زیتون می‌باشد. جهت این کار مقداری روغن زیتون بکر را روی پنبه‌ای ریخته و با ملایمت صورت را با آن پاک می‌نمایند و پس از پاک شدن روغن، آن را با شوینده‌ای ملایم شستشو می‌دهند.

این روش موجب می‌شود که رطوبت پوست حفظ شده و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌نماید. روغن زیتون دارای آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌های A ،D ،K و E می‌باشد. این ویتامین‌ها و مواد موجود در روغن زیتون موجب سلامت و شادابی پوست خواهند شد.

3 ترفند زیبایی قدیمی که نباید انجام دهید

3 ترفند زیبایی قدیمی که نباید انجام دهید

در کنار ترفندهایی که در زمان‌های قدیمی جهت زیبایی وجود داشته و هنوز هم اثرگذار است، توصیه‌هایی نیز وجود داشته که این روزها کاملا رد شده‌اند. در ادامه چند نمونه از این توصیه‌ها را خواهیم گفت :

شانه کردن مو

در زمان قدیم توصیه می‌کردند که روزی حداقل صد مرتبه، به تار موهای خود شانه بزنید. یعنی زمانی که موهای خود را شانه می‌کنید حداقل صد مرتبه باید برس را روی سر بکشید. ولی امروزه توصیه می‌‌شود که به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. موهای خود را زیاد شانه نکنید مگر آن که بخواهید آن را حالت دهید یا گره‌های آن را باز نمایید. حتما زمان شانه کردن مو، این کار را با ملایمت انجام دهید. شانه کردن زیاد مو قادر است تا به آن‌ها صدمه برساند و موخوره ایجاد کند.

رژلب‌های پررنگ‌تر

رژلب‌های پررنگ‌تر

یک ترفند زیبایی قدیمی استفاده از خط لب جهت بزرگ نمودن لب‌ها بود. در زمان قدیم پیشنهاد می‌کردند که جهت بزرگ‌تر و زیباتر دیده شدن لب، از رژلب‌های پررنگ استفاده نمایید و حتما دور لب را با مداد لب پررنگ، مشخص نمایید. این روزها شخصی از خط لب پررنگ‌تر از رژلب استفاده نکرده و به طور معمول رنگ‌های نود و ملایم را برای ارایش می‌پسندند.

استفاده از مداد ابرو

استفاده از مداد ابرو

در زمان‌های گذشته از مداد ابرو برای پررنگ نمودن ابروها استفاده می‌کردند. در این ترفند زیبایی با مداد، شکل ابروی دلخواه خود را روی صورت کشیده که ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کرد. ولی این روزها در ترفند آرایشی جدید توصیه می‌شود که از مداد ابرو، سایه‌ ابرو یا ژل‌های مخصوص استفاده نمایید و تنها بخش‌های خالی ابرو را با کشیدن تارهای ریز ابرو پر نمایید.

مطالب پربازدید:  12 ترفند زیبایی برای شما که از آرایش خوشتان نمی‌آید

 

آشنایی با ترفند زیبایی برای سلامت مو و پوست

ترفندهای بسیار زیاد و فراوانی برای زیبایی بیشتر وجود دارد اما تمامی آن‌ها لزوما صحیح نیست. برخی از این ترفندها از زمان‌های گذشته باقی مانده و هنوز هم جواب می‌دهد. پیش از آن که هر ترفند زیبایی را روی صورت خود اجرا نمایید، تحقیق کرده و مطمئن شوید که برای پوست شما آسیبی به همراه ندارد.

 

منبع : businessinsider

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *