فوت‌وفن‌ عکاسی از بچه‌ها

حتما برای شما هم پیش آمده که با دیدن تصاویر جذاب و زیبایی کودکان در صفحات وب و در مجلات مختلف، به این فکر بیفتید که ای کاش شما هم می‌توانستید عکس‌هایی با این کیفیت از فرزند خود بگیرید. لابد بعدش هم به این فکر کرده‌اید که لازم است برای داشتن یک آلبوم عالی از او حتما به یک آتلیه عکاسی سر بزنید و یک خروار پول خرج کنید. اما حقیقتا این طور نیست. صرف نظر از این که کودکان به خودی خود زیبا هستند و هر عکسی که از آنها گرفته شود، به خاطر معصومیت و زیبایی درونشان لااقل برای خود شما جذاب و دوست‌داشتنی است، اما با رعایت چند نکته ساده می‌شود عکس‌هایی متفاوت و منحصربه‌فرد از آنها گرفت که نه تنها توجه هر بیننده‌ای را جلب کند، بلکه بتواند در مسابقاتی مثل “مدل کوچک من” هم شرکت کرده و چه بسا برنده شود!

 

فنون عکاسی از بچه ها - 1
هم قد کودکتان شوید

گفتن ندارد که شما بسیار قدبلندتر از فرزندتان هستید و اگر بخواهید با قامت معمولتان از او عکس بگیرید زاویه درستی را به دست نمی‌آورید. برای عکس گرفتن از فرزندتان باید خم شده و درست هم قد او شوید. اگر دوربین درست مقابل چشمان او قرار بگیرد، پرسپکتیو مورد نظر شما برای گرفتن یک عکس خوب به دست خواهد آمد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

فنون عکاسی از بچه ها - 2

فوکوس دوربین را بر روی چشمان او تنظیم کنید

عکاسی از آدم‌ها و حیوانات در یک چیز مشترک است: وقتی می‌توانید یک عکس خوب بگیرید که بر چشمان سوژه‌تان تمرکز کنید، مگر این که قصد گرفتن عکسی انتزاعی را داشته باشید. اگر فوکوس بر روی چشمان سوژه نباشد عکس فریبندگی و زیبایی کافی را نخواهد داشت.

 

فنون عکاسی از بچه ها - 3

بگذارید کودکتان «خودش» باشد

زیباترین چیزی که در تصویر یک کودک وجود دارد، شخصیت طبیعی و روح زیبای اوست. اگر دائم تلاش کنید که کودکتان را به گرفتن یک ژست خاص مجبور کنید، زیبایی طبیعی او را از او خواهید گرفت. اگر می‌خواهید یک لبخند مصنوعی و ژست بیراه تحویل نگیرید، او را رها کنید برای این که خودش باشد، بازی کند، ژست مورد علاقه‌اش را بگیرد و به هر حالی که دوست دارد به سوی دوربین لبخند بزند.

 

خرید لباس بچه گانه

 

فنون عکاسی از بچه ها - 4

عکس‌ها را به او نشان دهید

اگر می‌خواهید فرزندتان در فرآیند عکاسی راحت باشد و با علاقه بیشتری برایتان ژست بگیرد، هر عکسی که می‌گیرید را به او نشان دهید. در این صورت او به راحتی در داستان دخیل می‌شود و عکس بعدی‌اش از قبلی حتما بهتر خواهد شد.

از نور فلش اجتناب کنید

همانند عکاسی از موضوعات دیگر، فلش یک دشمن اساسی در عکاسی از کودک به حساب می‌آید. تقریبا به ندرت ممکن است عکسی که شما با فلش از فرزندتان می‌گیرید خوب از آب در بیاید. برای همین سعی کنید از او در نور طبیعی روز، فضای باز و یا قسمتی از خانه که نور بیشتری دارد عکس بگیرید و عکاسی در فضاهای کم‌نور و بسته را مگر در موارد ناچاری کاملا فراموش کنید. منظور از موارد ناچاری هم که معلوم است: مهمانی‌های شبانه، رستوران‌ها و جاهایی که اصولا نور زیاد و خوبی ندارد.

فنون عکاسی از بچه ها - 5

زاویه‌های مختلف را امتحان کنید

برخلاف تصور عُموم، برای گرفتن یک عکس خوب ابدا لازم نیست رخ به رخ کودکتان بایستید و از او عکاسی کنید. گاهی وقت‌ها یک زاویه دیگر، یک شیوه دید دیگر و یک حالت دیگر بهترین عکس را می‌سازد. حتی گاهی بد نیست که از پشت سر از او عکس بگیرید؛ در حالی که دارد روی دیوار نقاشی می‌کشد و یا لحظه‌ای را شکار کنید که با یک ژست بخصوص دارد ناشیانه بند کفش‌های آل استارش را محکم می‌کند.

 

فنون عکاسی از بچه ها - 6

حواستان به بک‌گراند باشد

درست است که کودک شما موضوع اصلی داستان است، اما بد نیست نیم نگاهی هم به پس‌زمینه داشته باشید و کمی متفاوت رفتار کنید. اگر به دنیال گرفتن یک عکس خاص و منحصربه‌فرد هستید، می‌توانید جاهایی را انتخاب کنید که در عین حال که موضوع کودک را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد، ولی به زیباتر شدن عکستان کمک خواهد کرد. مثلا چرا از کودکتان در خیابان عکس نگیرید، در حالی که یک فضای شهری رنگارنگ در پشت سر اوست؟ و یا این که او را مدل خود کنید در حالی که کنار یک دیوار با بافت‌های جالب ایستاده است و با ژست دوست‌داشتنی‌اش شبیه مدل‌های نیویورک شده است.

بدون این لوازم هرگز سفر نروید! چک‌لیست لوازم ضروری مسافرت

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

5 دیدگاه در “فوت‌وفن‌ عکاسی از بچه‌ها

  1. نیما گفت:

    چه جالب. مرسی.

  2. سعید گفت:

    خیلیم عالی

  3. مهناز گفت:

    خیلی عالی بود ممنون

  4. لیلا گفت:

    خیلی عالی بود متشکرم

  5. نايدا گفت:

    خيلي خيلي مفيد و كاربردي بود، ممنون از شما??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *