همه چیز درباره مراسم مت گالا

یکی از مراسم‌های مهم در دنیای مد و فشن، مت گالا است. این مراسم یکی از هیجان انگیزترین شب‌ها بوده که افراد مشهور بسیاری با استایلی شیک و جذاب در آن حضور پیدا می‌کنند. به گفته مجله مشهور ووگ که هرسال میزبان این رویداد است: در این مراسم طراحان، مدل‌ها و ستاره‌های هالیوود با جذاب‌ترین استایل‌های سال گرد هم جمع می‌شوند. اگر به مراسم‌های مد و فشن علاقه دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل با یکی از این مراسمات آشنا شوید.

تاریخچه مراسم مت گالا

لباس‌های مت گالا

اولین مت‌گالا در سال 1948 با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای موسسه لباس‌های موزه هنر متروپولیتن برگزار شد. دایانا وریلند یکی از تاثیرگذارترین افرادی بود که سبب تبدیل این مراسم به همان چیزی که در حال حاضر ما از آن انتظار داریم شد. تا سال 1971 این مراسم در مکان‌های مشهور شهر نیویورک همچون سنترال پارک، Waldorf Astoria و Rainbow Room در مرکز راکفلر برگزار می‌شد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در همین سال بود که دایانا وریلند به یکی از اعضای برگزاری این مراسم تبدیل شد و سبب شد مت‌گالا شکلی کاملا جدید به خود بگیرد. پس از فوت دایانا وریلند، آنا وینتور، سردبیر ووگ، مجری مراسم Met Gala در سال‌های 1996 و 1997 شد. در سال 1999 او به سمت رئیس هیئت مدیره برگزیده شد و تا امروز این وظیفه بر عهده اوست. حال که می‌دانید مراسم مت گالا چیست، در ادامه با موضوع و قوانین آن آشنا خواهید شد.

مراسم مت گالا در کجا برگزار می‌شود؟

این مراسم در اولین دوشنبه ماه مه هر سال و در موزه متروپولیتن شهر نیویورک برگزار می شود. البته در سال 2021 و به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در اثر بیماری کرونا، این مراسم در ماه سپتامبر برگزار شد. مهمانانی که در این مراسم شرکت می‌کنند، معمولا در هتل‌های اطراف محل برگزاری رویداد اقامت خواهند کرد.

موضوع مت گالا 2022 چه بود؟

لباس‌های مت گالا

موضوع مت‌گالا ،2022 gilded glamour, white tie بود. این عبارت به معنای زرق و برق، کراوات سفید است. این مراسم در دوم ماه مه سال 2022 در شهر نیویورک برگزار شد. یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه نشان دادن استعدادهای گذشته و کمک‌های این افراد به صنعت مد بوده است. افرادی که بسیاری از آنان جزو زنان تاثیرگذار جهان بوده‌اند.

مراسم مت گالا 2023 چه زمانی است؟

این مراسم در دوشنبه اول ماه مه سال 2023 برگزار خواهد شد. این روز مصادف با 11 اردیبهشت ماه سال 1402 هجری خورشیدی است. علاقه‌مندان به این مراسم می‌توانند اتفاقات مربوط به این مراسم را از طریق لایو استریم‌های مجله ووگ دنبال کنند. این فرش قرمز در شب اول ماه مه به صورت زنده از پلتفرم‌های مختلفی همچون اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر به صورت زنده پخش خواهد شد. پخش زنده این مراسم در سال 2022 از ساعت 18 آغاز شد.

موضوع مت گالا 2023 چیست؟

لباس‌های مت گالا

موضوع مت‌گالا 2023، in honor of Karl به معنای به افتخار کارل یا ادای احترام به کارل است. در این مراسم اندرو بولتون به بررسی آثار کارل لاگرفلد خواهد پرداخت. کارل لاگرفلد طراح مد، کارگردان خلاق، هنرمند و عکاس اهل کشور آلمان بود. او در 1 سپتامبر سال 1933 میلادی متولد شد و در 19 فوریه سال 2019 میلادی درگذشت.

قیمت انواع لباس مجلسی زنانه خاص و لاکچری

 

از مشخصه‌های اصلی لاگرفلد می‌توان به موهای کاملا سفید، عینک آفتابی مشکی، دستکش‌های بدون انگشت و یقه‌های بزرگ و ایستاده اشاره کرد. لاگرلفد در طول عمر خود در خانه‌های مد بسیاری همچون شنل، فندی، کلوئی و … فعالیت داشته و همچنین او برند خود را نیز تاسیس کرده است. به همین سبب تم مت گالا 2023 به کارل لاگرفلد تعلق گرفته است.

چه کسانی به این مراسم دعوت می‌شوند؟

معمولا طراحان مد و بازیگران مشهور و سرشناس به مراسم مت‌گالا دعوت می‌شوند. اما تا عصر روز قبل از این مراسم، لیست مهمانانی که قرار است در مراسم حضور داشته باشند، کاملا محرمانه است. برخی از بزرگ‌ترین نام‌هایی که همیشه در این مراسم حضور دارند شامل بیانسه، لیدی گاگا، مدونا و ریحانا است. بیش‌تر اوقات طراحان مد در این مراسم با الهه‌های هنر مشهور همچون مارک جیکوبز، کیت ماس، نیکلاس گسکیر و اما استون ظاهر می‌شوند. این رویداد سالانه معمولا میزبان حدود 600 نفر شرکت کننده است.

قوانین مت گالا

لباس‌های مت گالا

همانند هر مراسم دیگری در این مراسم نیز قوانین مختلفی وجود داشته که در ادامه به معرفی 4 مورد از آنان خواهیم پرداخت.

محدودیت سنی

یکی از قوانین این مراسم محدودیت سنی بوده و افراد زیر 18 سال نمی‌توانند در این مراسم شرکت کنند. سخنگوی این رویداد‌ اعلام کرده است که مت‌گالا مناسب افراد زیر 18 سال نیست.

ممنوع بودن سلفی گرفتن

لباس‌های مت گالا

این قانون جالب از سال 2015 وضع شد. دلیل وضع قانون ممنوع بودن سلفی گرفتن، پایان دادن به استفاده از تلفن‌های همراه توسط سلبریتی‌ها در مراسم بود. در اطلاعیه‌ای که برای همه مهمانان ارسال می‌شود نوشته شده است که: استفاده از تلفن برای عکاسی و گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی در داخل جشن ممنوع است. با این حال این قانون توسط بسیاری از مهمانان نادیده گرفته شده است، مثل سلفی معروف کایلی جنر در سال 2017.

ممنوعیت سیگار کشیدن

افراد مشهوری همچون بلا حدید و داکوتا جانسون در سال 2017 هنگام سیگار کشیدن مشاهده شدند. به همین سبب اعضای هیئت مدیره نارضایتی خود را از سیگار کشیدن مهمانان در مت‌گالا اعلام کرده و آن را بی احترامی به هنر دانستند. به این ترتیب مهمانان در سال 2018 متوجه شدند که سیگار کشیدن ممنوع اعلام شده است.

ممنوع بودن سرو پیاز و سیر و بوی بد دهان

مهمانان این مراسم با یک شام رسمی پذیرایی می‌شوند. اما برای جلوگیری از بوی بد دهان، پیاز و سیر در این مراسم سرو نمی شود.

مطالب دیدنی:  نگاهی به عجيب ترين لباس ها در مراسم مت گالا

 

قیمت بلیط مت گالا چقدر است؟

لباس‌های مت گالا

در گذشته وقتی اولین مراسم مت بال برگزار شد، قیمت بلیط آن فقط 50 دلار بود. اما در حال حاضر قیمت‌های عجیب و مختلفی از این مراسم به گوش می‌خورد. طبق گزارش Evening Standard برای یک بلیت در سال 2019، 35000 دلار در نظر گرفته شده بود. همچنین رزرو یک میز 200 تا 300 هزار دلار هزینه داشت. کمپانی یاهو در سال 2015 برای 2 میز مبلغ 3 میلیون دلار پرداخت کرد. با این حال هزینه پرداخت شده برای این بلیط‌ها صرف کمک مالی به موسسه لباس‌های موزه هنر متروپولیتن در شهر نیویورک خواهد شد.

 

منبع : vogue

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *