سگ خانگی

چه یک توله‌سگ جدید را به سرپرستی گرفته باشید و یا چه‌بسا در حال حاضر در خانه خود پذیرای یکی از موجودات پشمالوی دوست‌داشتنی باشید، برای مراقبت بهتر از این دوستان کوچک نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارید. در این مقاله از مجله مدیسه با ما همراه باشید تا مواردی که می‌تواند به‌سلامت بیشتر سگ‌ خانگی شما کمک کند را باهم مرور کنیم. مطمئناً در این لیست نکاتی در مورد مراقبت از سگ وجود دارد که شاید شما پیش‌ازاین از آن‌ها اطلاع نداشته‌اید، پس با ما همراه باشید.

سگ خانگی

نکات مهمی که برای حفظ سلامتی سگ خانگی خود باید در نظر داشته باشید.

 به سگ خود بیش‌ازحد غذا ندهید

بیش از 50 درصد از سگ‌های دنیا چاق هستند و این تعداد رو به افزایش است. سگ‌های دارای اضافه‌وزن بیشتر در معرض ناهنجاری‌های متابولیکی، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های مفصلی، کاهش سیستم ایمنی بدن و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی هستند. اضافه‌وزن همچنین مانع تحرک زیاد آن‌ها می‌شود و نمی‌توانند آن‌طور که دوست دارند بدوند و بازی کنند. به حیوان خانگی خود لطف کنید و به مقدار توصیه‌شده توسط دامپزشک به او غذا دهید را بدهید و هرگز در صورت درخواست بیشتر توله‌سگ خود تسلیم نشوید!

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بینی سگ خود را گهگاه لمس کنید

بینی سگ شما باید همیشه خیس باشد. میزان رطوبت بینی در میان سگ‌های مختلف و در طول سال متفاوت است، اما ازآنجایی‌که سگ‌ها از طریق بینی برای خنک شدن عرق می‌کنند یک سگ سالم دارای بینی خنک و کمی مرطوب است.

سگ

چکاپ منظم دوره‌ای را نادیده نگیرید.

اجازه دهید دامپزشک سگ شما را به‌طور مرتب معاینه کند تا از وضعیت سلامتی او مطمئن شوید. حیوانات خانگی نیز مانند انسان‌ها باید هرچند وقت یک‌بار توسط پزشک معاینه و اصطلاحاً چکاپ شوند.

یک جعبه کمک‌های اولیه حیوان خانگی تهیه کنید

باید برای حوادث و مواقع اضطراری آماده‌باشید ازاین‌رو جعبه کمک‌های اولیه حیوان خانگی چیزی است که مالکین هر سگی باید حتماً در خانه یکی از آن را داشته باشند.

دندان‌های سگ خانگی خود را مسواک بزنید

اغلب صاحبان سگ‌های خانگی از مسواک زدن دندان‌های آن‌ها غفلت می‌کنند، اما باید بدانید که برای سلامت کلی آن‌ها و اجتناب از درمان‌های گران‌قیمت دندانپزشکی در آینده بسیار مهم است که دندان‌های سگ خود را مسواک بزنید. این کار را تبدیل به بخشی از روال عادی نگهداری آن‌ها تبدیل کنید و مطمئن شوید که از خمیردندان مخصوص سگ‌ها استفاده می‌کنید. با کمی زمان و آموزش، مسواک زدن می‌تواند فعالیتی سرگرم‌کننده برای حیوان خانگی شما باشد!

 

خرید از پت شاپ آنلاین

 

سگها

سطل زباله را از دسترس سگ خانگی خود دور کنید.

سگ‌ها به سمت بوی خوشمزه زباله‌های شما کشیده می‌شوند و ممکن است چیزهای سمی، مضر یا غیرقابل‌هضم بخورند. بنابراین مطمئن شوید که سطل زباله شما از دسترس آن‌ها دور باشد. بلع اجسام خارجی یا مواد سمی می‌تواند منجر به جراحی‌های اورژانسی پرهزینه شود و یا حتی به قیمت جان حیوان تمام شود.

به سگ خود فضایی امن بدهید

دریک منطقه از خانه خود تخت یا پتو سگ، چند اسباب‌بازی و یک کاسه آب قرار دهید و جایی فراهم کنید که سگ شما دران احساس امنیت کند و بتواند به‌راحتی در طول روز کمی چرت بزند. این کار می‌تواند به سگ شما کمک کند تا در شرایط استرس‌زا مانند مهمانی‌ها، گریه نوزاد یا رعدوبرق خود را آرام کند.

سگها

به‌طور مرتب وسایل سگ خانگی خود را بشویید

میکروب، گردوخاک و موارد دیگر بر روی ملافه، اسباب‌بازی‌های نرم و لوازم شما می‌تواند سگ خانگی شما را در معرض بیماری و آلرژی قرار دهد.. ازاین‌رو حتماً به‌صورت هفتگی لوازم او را بشویید تا برای سگ شما تازه و تمیز باشد. اگر سگ شما از حساسیت فصلی رنج می‌برد، این امر می‌تواند در بهبود وضعیت او مؤثر باشد.

 

با بهترین حیوانات خانگی آشنا شوید

 

سگ خود را از غذای انسان دور نگه‌دارید

بسیاری از غذاهای انسان مانند شکلات، آووکادو یا پیاز برای سگ‌ها سمی هستند و می‌توانند پیامدهای جدی برای سلامتی آن‌ها داشته باشند. مخصوصاً در مورد آدامس و آب‌نبات مراقب باشید، زیرا بسیاری از آن‌ها حاوی زایلیتول هستند که ماده‌ای مضر برای سگ‌های خانگی است. به سگ خود غذای انسانی ندهید مگر اینکه توسط دامپزشک توصیه‌شده باشد. برخی از غذاهای انسانی مانند مرغ معمولی، کنسرو کدوتنبل یا برنج معمولی ممکن است عمداً به دلایل خاصی مانند ناراحتی‌های گوارشی، اسهال و یا برای پنهان کردن داروهای خوراکی یا به‌عنوان درمان‌های انگیزشی در مقادیر کم، عمداً توسط دامپزشک توصیه شود. درنهایت به خاطر داشته باشید که اگرچه در این موارد غذای انسان ممکن است برای سگ شما مناسب باشد، اما این اکیداً به این معنا نیست که هرروز باقیمانده غذای بشقاب خود را به سگ خانگی‌تان بدهید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *