اندازه‌گیری صحیح سایز سوتین

بسیاری از زنان هستند که با وجود سال‌ها استفاده از سوتین هنوز نمی‌دانند که چطور سایز سوتین خود را پیدا کنند. عده‌ای نیز هستند که به دلیل ندانستن سایز سوتین مناسب هیچ گاه موفق نمی‌شوند که بهترین محصول را برای خود خریداری کنند. از آنجایی که درست بودن سایز سوتین نقش بسیار بزرگی در راحتی فرد دارد، در این مقاله با آموزش اندازه‌گیری صحیح سایز سوتین، در تلاشیم که به جدال هرروزه‌ شما با لباس‌های زیرتان خاتمه دهیم.

چرا باید اندازه‌گیری سایز سوتین خود را به درستی بلد باشید؟

اگر سایز سوتین خود را ندانید، در خرید و استفاده از آن‌ها دچار مشکل خواهید شد

فرقی نمی‌کند که شما سوتین سایز بزرگ استفاده می‌کنید یا سوتین دخترانه سایز کوچک، باید بدانید که چطور این محصول را اندازه‌گیری کنید. حتی اگر بهترین مدل سوتین سایز بزرگ یا کوچک را انتخاب کرده باشید، وقتی اندازه‌گیری را به درستی انجام ندهید، از خرید خود پشیمان خواهید شد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

علاوه بر پشیمانی مشکلاتی نیز برای شما به وجود خواهد آمد. برای مثال اگر سایز سوتین برای شما کوچک باشد، شما با مشکلات پوستی و حتی ایجاد غده در سینه مواجه خواهید شد. اگر اندازه آن بزرگ باشد، استفاده از آن برای شما آزاردهنده خواهد بود.

سایز سوتین را چطور اندازه‌‌گیری کنیم؟

در این قسمت قدم به قدم همراه باشید تا روش درست اندازه گرفتن این لباس زیر را یاد بگیرید.

سایز سوتین را می‌توانید به راحتی با یک متر اندازه بگیرید.

 

خرید انواع سوتین‌های برند

 

مرحله اول: اندازه‌گیری باند

در اولین مرحله باید اندازه باند سینه‌بند یا سوتین خود را تعیین کنید. برای این اندازه‌گیری باید به شکل دقیق متر را در حالی که سوتین پوشیده‌اید تراز با زیر سینه خود قرار دهید. دقت کنید که متر دور این قسمت از بدن نه باید زیاد شل باشد و نه زیاد سفت. برای این کار بهتر است که جلوی آیینه بایستید که بتوانید شیوه قرار گرفتن متر را به چشم ببینید. اگر عددی که به دست می‌آورید، عدد صحیح نباشد، باید آن‌ را گرد کنید که چگونگی آن بستگی به شما دارد؛ که مایلید لباس زیر شما محکم باشد یا کمی آزادی داشته باشد. برای مثال اگر عدد ۷۳.۵ باشد، می‌توانید آن را ۷۳ یا ۷۴ در نظر داشته باشید.

جدولی وجود دارد که در آن نسبت سایز سوتین به سایز سینه در آن رسم شده است که از قرار زیر خواهد بود.

  اندازه دور سینه ۷۲-۶۸ ۷۷-۷۳ ۸۲-۷۸ ۸۷-۸۳ ۹۲-۸۸ ۹۷-۹۳ ۱۰۲-۹۸
  سایز سوتین ۷۰ ۷۵ ۸۰ ۸۵ ۹۰ ۹۵ ۱۰۰

مرحله دوم: تعیین اندازه کاپ سینه

یک سوتین مناسب به راحتی روی بدن شما قرار می‌گیرد.

برای اندازه‌گیری کاپ توصيه ما به شما اين است که در زمانی این اندازه‌گیری را انجام دهید که بدن در نرمال‌ترین حالت خود قرار دارد. در غیر این صورت هورمون‌ها سبب می‌شوند که اندازه‌ها دقیق نباشند. برای اندازه‌گیری باید در حالی که سوتین بر تن دارید، متر را روی برجسته‌ترین قسمت سینه یعنی نوک سینه قرار دهید و از آنجا دور سینه را اندازه‌گیری کنید. باقی کارهایی که باید انجام دهید، مشابه مرحله اول است. یعنی باید مراقب باشید که متر شل یا سفت گرفته نشده باشد و همینطور به یاد داشته باشید که اعداد به دست آمده را گرد کنید.

جدول سایزبندی دور سینه

در سایزبندی دور سینه باید این نکته را در نظر داشته باشید که دو شیوه برای این سایزبندی وجود دارد. شیوه اروپایی و شیوه انگلیسی. به همین دلیل است که روی سوتین‌ها می‌بینید اعداد به شکل‌های مختلفی نوشته شده اند. برای مثال سوتین سایز ۷۰ در سایزبندی اروپایی برابر است با ۳۲ (در سایز انگلیسی) یا سوتین سایز ۱۱۰ در سایز اروپایی برابر است با سایز ۴۳ (در سایز انگلیسی). همینطور سایز سوتین ۷۵ برابر سایز ۳۴ است. معمولا روی سوتین‌ها نشانه‌هايی وجود دارد که مشخص می‌کند سایزبندی طبق استانداردهای اروپایی انجام شده است یا انگلیسی. در ادامه شکل دقیق‌تر این سایزبندی‌ها را به شما نشان می‌دهیم.

 

سایز اروپایی (EU) سایز انگلیسی (EN) سایز دور سوتین به سانتی‌متر سایز دور سوتین به اینچ
۶۰ ۲۸ ۵۸-۶۲ ۲۸
۶۵ ۳۰ ۶۳-۶۷ ۳۰
۷۰ ۳۲ ۶۸-۷۲ ۳۲
۷۵ ۳۴ ۷۳-۷۷ ۳۴
۸۰ ۳۶ ۷۸-۸۲ ۳۶
۸۵ ۳۸ ۸۳-۸۷ ۳۸
۹۰ ۴۰ ۸۸-۹۲ ۴۰
۹۵ ۴۲ ۹۳-۹۷ ۴۲
۱۰۰ ۴۴ ۹۸-۱۰۲ ۴۴
۱۰۵ ۴۶ ۱۰۳-۱۰۷ ۴۶
۱۱۰ ۴۸ ۱۰۸-۱۱۲ ۴۸

چطور متوجه شویم که سایز خود را درست اندازه‌گیری کرده‌ایم؟

یک سوتین مناسب به راحتی روی بدن شما قرار می‌گیرد.

در این مرحله، سایز خود را اندازه‌گیری کرده‌ایم و قصد خرید یک سوتین داریم. چه نشانه‌هایی گویای این است که این سایز سوتین به درستی اندازه‌گیری شده است؟ این نشانه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • بند‌ها از شانه نمی‌افتند و ثابت می‌مانند.
  • قسمت‌هایی از سینه در کناره‌ها یا زیر آن از سوتین بیرون نمی‌زند.
  • برای اینکه به خوبی روی بدنتان بنشیند، مجبور نیستید از آخرین قلاب‌بند استفاده کنید.
  • بند سوتین روی بدنتان اثر باقی نمی‌گذارد.
  • فنر سوتین شما را آزار نمی‌دهد.

سایز سوتین خود را به درستی انتخاب کنید

سایز سوتین علاوه بر اینکه برای خانم‌ها ممکن است جنبه زیبایی داشته باشد، بلکه می‌تواند سلامتی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. سایز این محصول از جهات بسیاری برای خانم‌ها مهم است. ممکن است که خانمی به دلیل بیماری بخشی از سینه یا تمام بافت سینه خود را خارج کرده باشد و با انتخاب یک سایز درست از سوتین آن فرد می‌تواند تا حد زیادی این نقص را پوشش دهد. علاوه بر آن انتخاب نادرست سایز سوتین می‌تواند باعث بروز بیماری‌های خطرناکی شود. برای مثال اگر سوتین کوچک باشد، با فشرده کردن بافت سینه باعث به وجود آمدن غده در این قسمت از بدن خواهد شد. اگر سوتین بزرگ‌تر از دور سینه شما باشد، باید مدام در حال تنظیم کردن آن باشید. برای اینکه از این مشکلات دوری کنید، به شما توصیه می‌کنیم که سایز مناسب خود را با یک متر در خانه انداره بگیرید.

در این مقاله به طور دقیق شیوه درست این کار را توضیح دادیم. با آگاه نبودن به سایز سوتین مناسب خود شما حتی اگر بهترین مارک سوتین سایز بزرگ و کوچک را نیز تهیه کنید، قادر به استفاده درست از آن نخواهید بود.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *