زن و زنان رهبر در فیلم های جهان

در بسیاری از فیلم‌های مطرح جهان زنان رهبر با قهرمانی مضاعفی به تصویر کشیده می‌شوند. این نقش‌اول‌ها در فیلم‌ها نقش یک رهبر برای یک جامعه را بازی کرده‌اند یا اینکه با به راه انداختن جنبش‌هایی نام خود را پرآوازه کرده‌اند. علاوه بر این، یک قهرمان زن با اراده قوی که در زندگی شخصی دارد هم می‌تواند کارهای مهم و قابل توجهی انجام دهد. در ادامه به 10 قهرمان زن و زنان رهبر در فیلم‌های جهان پرداخته می‌شود.

1. در فیلم عطش مبارزه چگونه به موضوع زنان رهبر پرداخته شده است؟

تصویر شخصیت زن در فیلم hunger game

در یک کشور دیکتاتوری ایالت‌های فقیر زیادی هستند که فقط یک ایالت ثروتمند دارد. قانونی در این کشور وجود دارد که یک دختر و پسر از هر کدام از ایالت‌ها انتخاب شده و برای مبارزه وارد عمل می‌شوند. جنیفر لارنس بازیگر نقش کتنیس در فیلم عطش مبارزه برای اینکه بتواند وارد بازی و رقابت کشتار جمعی شود نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد. چرا که هر کس در این بازی برنده شود و بتواند جان سالم به در ببرد برنده جایزه بزرگ خواهد شد که با آن می‌تواند کشورش را به مدت یک سال از مشکلات زندگی و قحطی نجات دهد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

2. زن شگفت‌انگیز

تصویر شخصیت زن شگفت‌انگیز

گل گدوت بازیگر نقش پرنسس دایانا شاهزاده آمازونی می‌باشد. او بر حسب اتفاق مطلع می‌شود که جنگ جهانی دوم در حال رخ دادن است. به همین دلیل خود را برای نبرد آماده می‌کند. او در خلال این تلاش به قدرت ماورایی خود آگاه می‌شود و لقب زن شگفت انگیز را به خود می‌گیرد. طرفداران فیلم زن شگفت انگیز نقش گل گدوت در این فیلم را محبوب دانسته و از او به عنوان یکی از زنان رهبر یاد می‌کنند.

3. فیلم بانو

تصویر شخصیت زن در فیلم بانو

در فیلم بانو داستان زندگی یک رهبر زن به نام آنگ سان سوچی که رهبر میانمار است به نمایش گذاشته می‌شود. او در زمان جنبش دموکراسی خواهی، برای اینکه بتواند یار و همراه همسرش باشد، جدائی‌های طولانی مدت و رژیم دشمن را تحمل می‌کند تا عشق خود را به شریک زندگیش ثابت کند. آنگ سان سوچی یک فعال سیاسی است که توانسته جایزه نوبل را به خود اختصاص دهد. او به مدت 15 سال در خانه، زندانی بود و همین رشادت‌هایش باعث شد تا فیلمی به نام بانو در وصف شجاعت او ساخته شود.

4. سیکاریو

تصویر امیلی بلانت در فیلم سیکاریو

سیکاریو یک فیلم اکشن در ارتباط با سازمان دهندگان خرید و فروش مواد مخدر است. امیلی بلانت در نقش کیت میسر به عنوان پلیس اف بی آی توانست به عنوان ابرقهرمان زن در نقش خود به بهترین شکل ممکن ظاهر شود. او برای اینکه بتواند تحقیقات خود را کامل کند با ماموران آمریکایی وارد همکاری می‌شود که بسیار سریع با فساد موجود در ریشه پلیسِ مبارزه با مخدر برخورد می‌کند. این فیلم در جنبه‌های مختلف موسیقی، تدوین و فیلمبرداری برنده بهترین‌ها می‌شود.

مطالب کاربردی:  معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

5. فیلم خزیدن و موضوع زنان رهبر

تصویر شخصیت ‌ها در فیلم خزیدن

در این فیلم، کایا اسکودلاریو در نقش هیلی سعی دارد تا به عنوان یکی از زنان رهبر، تلاش در زنده ماندن و نجات به عهده بگیرد. او و پدرش در یک طوفان سهمگین که به ایالت فلوریدا وارد می‌شود گرفتار شده و سعی در نجات خود دارند. این فیلمِ به شدت هیجان انگیز و کمی هم ترسناک، توانسته محبوبیت و طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. صحنه‌ها به قدری حرفه‌ای بازی شده است که مخاطب خود را در نقش اصلی فیلم احساس می‌کند و تلاش برای زنده ماندن را به صورت درونی با بازیگر به پیش می‌برد. به بیان ساده‌تر، بیننده شانه به شانه با هیلی از موانع مختلف عبور می‌کند تا راهی برای نجات پیدا کند.

6. بانو اسنوبلاد

تصویر شخصیت قهرمان زن در فیلم بانو اسنوبلاد

در این فیلم ژاپنی، یک قهرمان زن با ویژگی متضاد ظاهر می‌شود. این ویژگی ترکیبی از خشونت و جذابیت است. فارغ از این فیلم، اکثر آثار ژاپنی این تضاد را با یکدیگر در یک فیلم به معرض نمایش می‌گذارند. داستان فیلم به کودکی اشاره دارد که مادرش رنج‌های زیادی از طرف یک گروه تبهکار دیده است. خانواده کودک نیز توسط این گروه تبهکار به قتل می‌رسند. تولد او در زندان و مشاهده رنج‌های مادرش باعث می‌شود تا او با حس کینه و انتقام بزرگ شده و درصدد یافتن آن گروه تبهکار برآید. خونریزی‌های موجود در فیلم بیانگر تمام ماجراست. تاثیر و جذابیت فیلم بانو اسنو بلاد به حدی بالا بود که کوئنتین تارانتینو فیلمنامه نویس آمریکایی فیلم بیل را بکش را با تغییرات جزئی از روی بانو اسنو بلاد تولید کرد.

7. قهرمان زن در فیلم جاذبه

تصویر شخصیت زن در فیلم جاذبه

ساندرا بولاک در فیلم جاذبه نقش فضانوردی را به عهده دارد که به دلیل خراب شدن شاتل در فضا، مضطرب و آواره می‌ماند. در این فیلم با صداگذاری‌های جذاب و واقعی، مخاطب نیز احساس می‌کند که در همان فضا گرفتار شده است. اراده بولاک در نقشی که ایفا می‌کند ستودنی است. البته این اراده همراه با ترس و ناامیدی عجین شده است که تلاش مضاعفی برای زنده ماندن و نجات از این مخمصه دارد.

8. فیلم وی مثل وندتا و اشاره به یکی از زنان رهبر

تصویر شخصیت زن در فیلم وی مثل وندنتا

ناتالی پورتمن در نقش “ایوی” دختری است که همراه و همکار نقش اصلی داستان یعنی “وی” است. او در فیلم وی مثل وندتا به عنوان یکی از زنان رهبر فوق‌العاده به ایفای نقش پرداخته است. این دو با تلاش یکدیگر قصد دارند تا انقلاب آنارشیستی را رقم بزنند. نقاب گای فاکس در این فیلم، نقش پررنگ‌تری پیدا می‌کند. این نقاب به یاد و خاطره توطئه باروت با استفاده از مشهورترین نمادهای جنبش آنارشیستی بود. گروه کاتولیک در 5 نوامبر با هدف به قتل رساندن شاه جیمز یکم باروت را در مجلس قصد انفجار داشتند که لو رفته و اعدام می‌شوند.

مطالب کاربردی:  فیلم خانه گوچی و شخصیت‌‌های جنجالی آن

9. فیلم اتاق وحشت موضوع زنان قهرمان

تصویر شخصیت‌های زن در فیلم اتاق وحشت موضوع زنان قهرمان

در این فیلم مادر و دختری به نام‌های جودی فاستر و کریستن استوارت در تلاش‌اند تا از شر سارقانی که به خانه آنها ورود پیدا کرده، جان سالم به در ببرند. در فیلم مهیج اتاق وحشت نهایت تلاش انجام گرفته تا ترس همراه با شجاعت این زنان قهرمان به تصویر کشیده شود. اتاق وحشت یک فیلم مهیج است که در خلال داستان دختر سلامتی خود را از دست می‌دهد و خانواده دو نفره به نوعی، چالش ثانویه را تجربه می‌کنند.

10. یکی از زنان رهبر در جنگ ستارگان

تصویر شخصیت ابرقهرمان زن در فیلم جنگ ستارگان

در جنگ ستارگان، ری یک فرد خوش بین و باوفا است که به منظور یاری رساندن به نیروهای مقاومت، وارد عمل می‌شود. در این فیلم تخیلی، او به یک ابرقهرمان زن تبدیل می‌شود. مخاطبان این فیلم تخیلی به حدی زیاد هستند که از آن می‌توان به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما یاد کرد. البته نقش ری نیز در این داستان او را به یکی از زنان رهبر و خردمند تبدیل کرده است.

 

شما چه فیلمی با محوریت زنان رهبر مشاهده کرده‌اید؟

 

منبع: aarp –  outlookindia

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *