آشنایی با انواع شلوار جین زنانه و دخترانه

شلوار جین یا لی بیش از یک قرن است که در هر فرهنگ و کشوری در بین پرکاربردترین لباس‌ها قرار دارد. هرسال یکی از انواع این شلوارها ترند می‌شود و در استایل‌های مختلف به کار می‌رود. جالب است بدانید که در ابتدا کارگران شلوارهای جین را به دلیل جنس پارچه مقاوم به نام دنیم (Denim) استفاده می‌کردند. بعدها این مدل شلوار به دنیای مد راه پیدا کرد و انواع مختلفی از آن‌ تولید شد. شلوار جین زنانه تنوع بیش‌تری در مدل‌ها دارد و به همین دلیل هم قصد داریم در این مقاله شما را با انواع آن‌ آشنا کنیم. با شناختن انواع شلوار جین می‌توانید هر استایلی را با شلوار لی مناسب، به زیباترین حالت ممکن تکمیل کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع شلوار جین زنانه

انولع شلوار جین زنانه

اغلب همه ما زمانی که هیچ ایده‌ای نداریم که چه بپوشیم، به سراغ شلوار جین می‌رویم و تقریباً در 80 درصد استایل‌هایمان از این جین‌های جذاب در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف استفاده می‌کنیم. همان‌طور که گفتیم، شلوار جین زنانه مدل های مختلف و متنوعی دارد. در این قسمت چند مدل از بهترین، ترندترین و پرکاربردترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در استایل‌های روزانه، کژوال، رسمی و … خودتان از آن‌ها استفاده کنید. در ضمن در بین انواع شلوار جین، استفاده از شلوار جین مناسب اندام خودتان، نکته‌ای مهم است که باید به آن توجه کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

1- جذب یا اسکینی

شلوار جین زنانه اسکینی

شلوار جین اسکینی زنانه از قسمت کمر تا مچ کاملاً جذب هستند و فرم پا را به خود می‌گیرند. مهم نیست که اضافه‌وزن داشته باشید یا نه، این شلوار یکی از آیتم‌های ضروری برای کمد لباستان است، زیرا با هر چیزی ست می‌شود. برای مثال برای پوشیدن بوت‌ها، تیشرت‌‌ها و هودی‌های اور سایز، کت‌های زمستانی و … به یکی از این جین‌های زنانه اسکینی نیاز پیدا می‌کنید. برای لاغرتر به نظر آمدن پاها هم می‌توانید رنگ تیره را برای خرید شلوار جین زنانه انتخاب کنید.

2- دمپا

شلوار دمپا

شلوار جین دمپا گشاد زنانه از قسمت کمر تا پشت ساق پا جذب هستند و بعد از آن در قسمت انتهایی گشاد می‌شوند. این نوع از شلوارها بیش‌تر برای اندام‌های لاغر و پاهای کشیده مناسب هستند. جین‌های دمپا را می‌توانید با صندل‌ها و کتانی‌های تخت بپوشید.

3- بوت کات

شلوار جین زنانه بوت کات

شلوار جین بوت کات گشاد زنانه نوع دیگری از شلوار جین دمپا به حساب می‌آید، با این تفاوت که از کمر تا زانو جذب یا راسته است و از زانو به پایین به شکل مثلثی گشاد می‌شود. این مدل شلوار جین زنانه شیک برای هر استایلی مناسب است و با بوت‌های مختلف و هم‌چنین کفش های پاشنه بلند بسیار زیبا به نظر می‌‎آید.

4- راسته

شلوار جین راسته

برای اندام‌های پر و چاق، به‌جای شلوارهای اسکینی می‌توان از شلوارهای راسته استفاده کرد. این مدل شلوار از بالا تا پایی به یک شکل است و جذب یا گشاد نمی‌شود. شلوارهای راسته معمولاً زمانی زیبا به نظر می‌رسند که کوتاه‌تر از قد شما باشند و با کتانی‌ها و کفش‌های کالج تخت پوشیده شوند.

 5- مام استایل

مام استایل

شلوار جین مام استایل زنانه با فاق‌های بلند و مدل راسته در ابتدا برای راحتی و استفاده مادران طراحی و استفاده شد. پس از سال‌ها این شلوار دوباره محبوب شد و اکنون توسط نوجوانان و جوانان در استایل‌های کژوال و راحتی استفاده می‌شود. شلوار مام استایل به دلیل داشتن فاق بلند، کمر را خوش‌فرم‌تر می‌کند و اغلب با تیشرت و پیراهن‌های کوتاه استفاده می‌شود. اگر هم تیشرت شما بلند بود، می‌توانید آن را داخل شلوارتان قرار دهید.

 

خرید و قیمت انواع شلوار جین و شلوار لی زنانه

 

6- بوی فرند

شلوار بوی فرند

شلوار جین بوی فرند زنانه درواقع شلوارهای گشاد مردانه‌ای هستند که با سایزبندی خانم‌ها تولید و عرضه می‌شوند. این شلوارها در ابتدا به دلیل راحتی توسط برخی از سلبریتی‌ها مورداستفاده قرار گرفتند و جایگزینی برای شلوارهای اسکینی و جذب شدند.

7- گرل فرند

شلوار جین زنانه گرل فرند

اگر راحتی برای شما اهمیت دارد ولی درعین‌حال شلوارهای بوی فرند زیادی برای شما گشاد هستند شلوار جین گرل فرند زنانه را امتحان کنید. این شلوارها فاق‌های بلندتر (نه به ‌اندازه مام استایل) و پاچه‌های تنگ‌تری دارند و یک وجب بالای مچ، برش خورده و کوتاه می‌شوند.

8- شلوار جین جاگر

جاگر

شلوار جین جاگر زنانه در قسمت بالایی گشاد و در قسمت مچ پا کشی و تنگ می‌شود. برای آموزش ست کردن این شلوار به مقاله آموزش ست کردن شلوار جاگر سری بزنید.

9- شلوار جین زنانه بگی

شلوار بگ

شلوار جین بگ زنانه بسیار گشاد و بلند هستند، به صورتی که روی کتانی چین می‌وبخورند. این شلوار بعد از ظهور استایل هیپ‌هاپ محبوب شد و همراه با لباس‌های اوور سایز و کتانی‌های بزرگ استفاده می‌شود. به دلیل گشاد و بلند بودن این شلوار بهتر است در قسمت بالاتنه، از یک تاپ یا تیشرت نیم‌تنه استفاده کنید.

10- شلوار جین لوله تفنگی

جین لوله تفنگی

شلوار جین لوله تفنگی زنانه به شلوارهای جذب شباهت دارند، با این تفاوت که در قسمت باسن و ران آزادتر و در قسمت مچ پا تنگ‌تر  هستند.

خرید شلوار جین زنانه

خرید شلوار جین زنانه و انتخاب شلواری متناسب با استایل و اندام، کاری سخت ولی سرگرم‌کننده است. کافی است تا کمی اطلاعات به دست بیاورید و خلاقیت خرج کنید. از طرفی هم شلوارهای جین از آیتم‌هایی هستند که مدام استفاده می‌شوند و استفاده تکراری از یک مدل از آن‌ها، استایل‌های ما را کسل‌کننده و تکراری می‌کند. به همین دلیل هم در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع شلوار لی زنانه آشنا کنیم تا بتوانید به‌خوبی برای ساخت استایل های متنوع گلیم خود را از آب بیرون بکشید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *