آشنایی با انواع چسب مو و بررسی کاربردها و عوارض این محصول

تا به حال برای شما پیش آمده به این سوال فکر کنید که چسب مو چیست و چه تفاوتی با سایر حالت دهنده‌های مو دارد؟ این مطلب برای شمایی بوده که به زیبایی موهای خود اهمیت بسیاری می‌دهید و می‌خواهید موهای خود را به مدت طولانی‌تری خوش حالت باقی نگه دارید.

محصولات مختلفی در بازار وجود داشته که به شما در راه رسیدن به این هدف کمک کند. با این حال، این حالت دهنده یکی از بهترین راه و روش‌ها برای ثابت نگه داشتن حالت موها است. اگر نمی‌دانید که چسب مو چیست، ما در ادامه این مقاله از مدیسه شما را با این محصول آشنا می‌کنیم و به مقایسه انواع چسب مو با سایر محصولات با کاربرد مشابه می‌پردازیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

برخی تلاش می‌کنند که عیب‌ها و نقص‌های موهای خود، همچون کم پشت بودن آن را بپوشانند و برخی دیگر هم به دنبال تغییر حالت موهای خود هستند. در هر صورت محصولات آرایشی بسیاری برای کمک به افراد ساخته شده‌اند. انواع چسب مو هم یکی از آن‌ها است و موهایی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد.

معرفی انواع چسب مو

معرفی انواع چسب مو

چسب مو یکی از فرآورده‌های شیمیایی است که جهت حالت ‌دهی به مو و نگه ‌داشتن حالت آن استفاده می‌شود. ترکیبات منحصر به ‌فرد آن سبب می‌شود که علاوه‌بر حالت دهندگی، مقداری حالت چسبندگی نیز به موها ببخشد. ایجاد حالت چسبندگی بر روی موها موجب می‌شود تا بتوان اتصالاتی در میان موها ایجاد کرد و مدل موهای بسیار جذاب و زیبایی به‌ وجود آورد.

این فرآورده از جمله محصولاتی بوده که برای حالت بخشیدن به مو از الکل در فرمولاسیون خود بهره می‌برد. به همین دلیل، استفاده طولانی مدت و مداوم از آن به شما توصیه نمی‌شود. چرا که الکل به مرور زمان رطوبت طبیعی موجود در ساقه مو را از بین می‌برد و سبب خشکی و شکنندگی ساقه مو می‌شود. اما در صورت استفاده اصولی از این حالت دهنده، موهای شما به هیچ نحو آسیب نمی‌بینند.

حالت دادن موهای بلند و اصطلاحا شینیون مو به وسیله چسب مو کار نسبتا دشواری است. زیرا برای این‌ که بتوانید این ماده را به ساقه مو بمالید، نیاز است دست به صورت مستقیم با مو تماس داشته باشد و اگر موها از قبل فرم دهی شده باشند، نمی‌توان دوباره روی آن‌ها دست بکشید. اما در صورتی که بخواهید مو خود را به وسیله دست یا شانه حالت بدهید، می‌توانید از چسب مو به عنوان گزینه‌ای بسیار خوب یاد کنید.

کاربرد چسب مو

کاربرد چسب مو

آیا می‌دانید بیشترین کاربرد چسب مو چیست؟ ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد. در جواب این سوال باید گفت که حالت دهی طولانی مدت به موها از اصلی‌ترین کاربردهای چسب مو است.

این محصول از جمله حالت دهنده‌هایی است که موها را تا حدی براق نیز می‌کند. همچنین در مقایسه با سایر حالت دهنده‌های موجود در بازار، می‌توان به کمک آن مقداری چسبندگی نیز در موها ایجاد کرد. این خاصیت چسبندگی سبب می‌شود تا بتوان موها را خیلی راحت‌تر به حالت دلخواه در آورد.

اسپری چسب مو

اسپری چسب مو

ممکن است اینگونه تصور کنید اسپری چسب مو همان اسپری مو است که ما غالبا آن را با اسم تافت مو می‌شناسیم. اما باید بدانید که تفاوت‌های زیادی میان اسپری چسب مو و تافت وجود دارد.

اسپری چسب مو ماندگاری بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، قدرت حالت دهی زیادی نیز به همراه دارد که سبب محبوبیت آن در سالن‌های زیبایی شده‌ است. همچنین جلوه براقی به مو می‌بخشد که همین ویژگی‌ها موجب محبوبیت بیشتر آن نزد آرایشگران و همینطور متخصصان زیبایی مو شده است‌.

قیمت انواع حالت دهنده مو اورجینال با کیفیت بالا

 

تفاوت تافت و چسب مو

تفاوت تافت و چسب مو

اگر بخواهیم تفاوت‌های میان چسب مو و تافت را به لحاظ فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده بررسی کنیم، در ‌می‌یابیم که با توجه به اختلاف زیاد مواد موجود در ترکیبات آن‌ها، کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

اگرچه هر دو محصول برای حالت دهی به موها استفاده می‌شوند، اما تافت روی مو ماندگاری پایین‌تری دارد. از طرفی تافت را می‌توان بدون دخالت دادن دست و با فاصله به موها اسپری کرد. اما استفاده از چسب مو فقط و فقط با دخالت دست و قراردادن مستقیم بر روی موها امکان‌پذیر است.

علاوه بر این، چسب مو به دلیل این که ترکیبات قوی‌تری دارد اصلا مناسب استفاده روزانه نیست. اما اگر احتیاط کرده و تافت مو به ریشه مو برخورد نکند می‌توان از آن به صورت روزانه نیز استفاده کرد.

به جز موارد ذکر شده در بالا، راهکارهایی دیگری نیز برای حالت دادن به موجود دارد.

تفاوت ژل مو و چسب مو

تفاوت ژل مو و چسب مو

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، این محصول شیمیایی علاوه‌بر حالت دادن به موها موجب ایجاد خاصیت چسبندگی نیز می‌شود. اما ژل مو همچون سایر حالت دهنده‌ها عمل می‌کند. ژل مو از جمله حالت دهنده‌های بسیار پرطرفدار مو در بین هر دو گروه خانم‌ها و آقایان است. ژل مو غالبا احساس سنگینی کمتری به موها می‌دهد. به علاوه اگر ژل مو فاقد هرگونه الکل باشد، می‌توان از آن با فواصل زمانی کمتری هم استفاده کرد.

اما در هر حالت بهتر است قبل از استفاده از ژل مو و یا هر حالت دهنده دیگری رطوبت موها را تامین کرد. برای این کار می‌توان از انواع سرم‌ها، ماسک مو، کرم و روغن‌های مخصوص انواع مو استفاده کرد. این کار علاوه بر تغذیه ساقه مو به حالت گیری بهتر موها هم کمک می‌کند. اما نکته‌ای که درباره استفاده از ژل‌های مو نیز باید به آن دقت کنید این است که نباید آن را به ریشه مو بزنید.

مطالب دیدنی:  عطر مو چیست و چه تفاوتی با عطرهای دیگر دارد؟

 

تفاوت واکس مو و چسب مو

تفاوت واکس مو و چسب مو

اگرچه نحوه استفاده کردن از هر دو آن‌ها یکسان است، اما باید توجه داشته‌ باشید که تفاوت واکس مو با چسب مو در عملکرد آن‌ها با یکدیگر است. واکس مو در فرمولاسیون خود غالبا دارای موم، واکس ژاپن، لانولین و همچنین بیس واکس است که همه‌ آن‌ها به واسطه بافت به نسبت سفتی که دارند، تنها موجب حالت دهی به موها می‌شوند.

اما چسب مو برای حالت دهی تنها از موم بهره می‌برد و سایر ترکیبات به کار رفته در آن شامل آب، منیزیم، نسوج طبیعی و سایر مواد نفتی است. با استفاده از چسب مو علاوه بر حالت دهی به موها، می‌توانید اتصالاتی را میان موی طبیعی و موی مصنوعی ایجاد نموده و به موهای خود حجم بدهید.

عوارض چسب مو

عوارض چسب مو

مطابق آن چه که پیش‌تر از این نیز به آن اشاره شد، چسب‌های مو به علت دارا بودن الکل در ترکیبات خود، برای استفاده مداوم مناسب نیست. علاوه بر این، اگر این ماده به کف سر مالیده شود سبب انسداد منافذ کف سر و اصطلاحا خفگی مو می‌شود.

ایجاد خفگی مو حتی در مدت کوتاه نیز می‌تواند موجب به ریزش مو شود. بهتر است در بین هر بار استفاده از این محصول حداقل ۲ الی ۳ روز فاصله ایجاد کنید تا پوست سر و ساقه مو شما بتوانند خود را ترمیم کنند. توصیه می‌شود در زمانی که این حالت دهنده یا هر حالت دهنده دیگری روی موهای شما قرار دارد، از کشیدن یا چنگ زدن به مو خودداری کنید.

این کار افزون بر این‌ که حالت موهای شما را خراب می‌کند، موجب ریزش مو و شکستن ساقه‌ آن می‌شود. زیرا به‌ صورت طبیعی این مواد سبب سنگین شدن موی شما شده که در این حالت پوست سر شما بسیار حساس است.

پس بهتر است در زمانی که مواد حالت دهنده مو روی موهای شما قرار دارد، از دست زدن مداوم به موهای خود خودداری کنید. همچنین، یکی از معضلات استفاده از چسب مو شستن آن از روی موها است. این کار کمی دشوار بوده و برای پاک کردن چسب مو از روی موها باید از شامپوهای قوی استفاده کنید.

مطالب کاربردی:  پلاپینگ مو چیست و روش انجام پلاپینگ مو در خانه چگونه است؟

 

طریقه استفاده از چسب مو برای شینیون

طریقه استفاده از چسب مو برای شینیون

یکی از کاربردهای بسیار رایج چسب مو، در زمان شینیون کردن موها است. چسبندگی این محصول سبب می‌شود راحت‌تر بتوانید موهای ریز و وزی موها را کنترل کرده و حالت موها را حفظ نمایید.

نحوه استفاده چسب مو برای این کار بسیار آسان بوده و فقط کافیست در حین شینیون کردن انگشتان خود را به مقدار کمی چسب مو آغشته کرده و آن را به موهای خود بکشید تا موهای ریز به کل محو شوند و ظاهر نهایی شما مرتب‌تر به نظر برسد.

مطالب مرتبط:  40 مدل شینیون موی کوتاه ترند 2023

 

نحوه استفاده از چسب مو برای براشینگ

نحوه استفاده از چسب مو برای براشینگ

چسب موهایی که فرموله شده مخصوص براشینگ هستند، قادرند حالت ارتجاعی مو را حفظ کرده و در عین حال از آسیب دیدن موها به خاطر گرمای سشوار هم پیشگیری نمایند. این محصولات همچنین الکتریسیته ساکن روی موها را خنثی کرده، فرم بهتری به آن‌ها می‌بخشند و موها را حجیم‌تر خواهند کرد.

طرز استفاده از چسب مو پیش از سشوار کردن بسیار ساده است. تنها کافیست میزان مناسبی از محصول را با کف دست‌های خود به ساقه مو بکشید و کمی ماساژ دهید تا به صورت کامل روی مو پخش شود. سپس عمل براشینگ را آغاز کنید.

انتخاب هوشمندانه حالت دهنده مو

اکنون با شناخت کاملی که نسبت به انواع حالت ‌دهنده‌های مو کسب کرده‌اید، می‌توانید جهت انتخاب حالت دهنده موی خود بسیار آگاهانه‌تر عمل کنید. توجه داشته باشید که اغلب استفاده از یک نوع حالت دهنده مناسب نیست.

چرا که ممکن است جنس موی شما را به مرور زمان تغییر دهد و موهای شما را کدر و خشک کند. همچنین ممکن است بدن شما به بعضی ترکیبات موجود در حالت دهنده‌ها واکنش منفی نشان دهد که برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات بهتر است ۴۸ ساعت قبل از استفاده تست حساسیت انجام دهید و همچنین محصولات حالت دهنده مو و انواع چسب مو خود را از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر خریداری نمایید.

 

منبع : stylecraze

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *