مدل آرایش کلاسیک

مدل آرایش کلاسیک هیچ‌زمان از مد نمی‌افتد؛ آیا منظور ما را از کلاسیک ‌بودن آرایش صورت و مو را می‌دانید؟ چنانچه دقیق مطمئن نیستید یا حتی درصورتی که با این موضوع آشنایی دارید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم که با ما همراه باشید. این مقاله از اصول آرایش کلاسیک دخترانه و زنانه به شما خواهد گفت.

مدل آرایش کلاسیک چیست؟

مدل آرایش کلاسیک چیست؟

بسیاری از اشخاص تصور می‌کنند مدل آرایش کلاسیک و آرایش ساده همان معنای آرایش لایت و اروپایی را می‌دهد ولی اینطور نیست. به بیانی ساده، مدل آرایش کلاسیک به آرایشی گفته شده که می‌تواند به آسانی یک ریمل، خط چشم و براق‌کننده لب باشد. در کل آرایشی که سبک بوده و در زمان آرایش از بیشترین حالت ممکن زیبایی صورت شما استفاده می‌شود، آرایش کلاسیک یا میکاپ ملایم به شمار می‌رود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پیش از اجرای مدل آرایش کلاسیک باید چکار کرد؟

پیش از آرایش کلاسیک باید چکار کرد؟

بهترین کار این بوده که پیش از آرایش به سراغ روتین روزانه خود بروید ولی درصورتی که روتین پوست خاصی ندارید، این کارها را انجام بدهید. جهت آرایش ملایم نیاز است ابتدا به زیرسازی پوست خود بپردازید. چه کرم‌هایی پیش از آرایش کردن نیاز است به پوست خود بزنید؟ بهترین چیزی که می‌توانید استفاده نمایید، کرم‌های بی بی می‌باشد. مقدار اندکی از آن‌ها را روی صورت خود زده و برروی تمام پوست پخش نمایید.

بعضی از این کرم‌ها دارای ویتامین سی نیز هستند که منجر به شاداب‌تر شدن پوست شما می‌شوند. این کرم‌ها قادرند تا از پوست شما مراقبت نمایند یعنی موجب کنترل چربی پوست و آبرسانی می‌شوند و همچنین خواص ضدآفتابی دارند. این کرم را می‌توانید با انگشت یا با کمک براش‌های آرایشی روی صورت خود پخش نمایید. البته درصورتی که از براش استفاده کنید، پوست شما یک دست‌تر و زیباتر به نظر خواهد آمد.

چنانچه کرم بی بی و سی سی ندارید، می‌توانید به دنبال مرطوب کننده‌های مخصوص پوست خود بروید. مرطوب‌کننده خاصیت آبرسانی داشته ولی خاصیت ضد آفتابی ندارد. درصورتی که پوست چربی دارید، حتما باید از مرطوب‌کننده فاقد چربی استفاده کرده تا آرایش شما براق به نظر نرسد.

مدل آرایش کلاسیک خود را شروع کنید

میکاپ کلاسیک خود را شروع کنید

برای یک آرایش لایت به چه چیزهایی احتیاج است؟

  • مرطوب کننده
  • پرایمر
  • کرم پودر بسیار سبک
  • کانسیلر (اختیاری)
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • ریمل
  • رژ لب یا براق‌کننده لب

آرایش ملایم به معنای این است که شما از حداکثر زیبایی صورت خود استفاده نمایید. آرایش ملایم موجب می‌شود سن شما کمتر به نظر رسیده و به صورت طبیعی زیبایی‌های صورت خود را به دیگران نشان بدهید.

جهت این نوع آرایش تنها نواحی از پوست خود که جلوه خوبی ندارد را اصلاح می‌نمایید. به عنوان مثال برای یک آرایش ملایم دخترانه، نیاز است از یک محصول آرایشی جهت اصلاح جای جوش و لک استفاده نمایید. کانسیلر یا کرم‌های سی سی می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

اگر پوست شما چرب است، حتما از کانسیلرهای جامد و مدادی استفاده نمایید و چنانچه پوست خشکی دارید، کانسیلرهای مایع گزینه مناسبی می‌باشند. روی نواحی خاصی از صورت که جای جوش وجود دارد، مقدار اندکی کانسیلر را بزنید و سعی کنید با نوک انگشت آن را پخش نمایید.

اصول مدل آرایش کلاسیک چیست؟

اصول آرایش کلاسیک چیست؟

ترندها و مدل‌های گوناگون آرایش مو و صورت می‌آیند و می‌روند ولی آرایش کلاسیک همیشه جای خود را حفظ می‌کند. اصولی که این سبک از استایل آرایشی برای ما درپی دارد، جذاب است و قدیمی نمی‌شود. چرا؟ مهم‌ترین علت شاید همان تعادلی بوده که پیروی از اصول آرایش کلاسیک در چهره‌ ما به‌ وجود می‌آورد.

در آرایش کلاسیک هارمونی رنگ‌ها و طرح‌ها متعادل است؛ یعنی نه با طرح‌هایی مواجه هستیم که اغراق ‌شده‌اند و پس از مدتی دلزده‌مان می‌نمایند و نه با مدل‌هایی روبه‌رو هستیم که چهره‌ ما را به‌شدت تغییر داده و مصنوعی هستند. از اصلی‌ترین مزایای آرایش کلاسیک، این است که سبب می‌شود، توازنی شیرین در ظاهر پدید آید.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و برند

 

در ادامه می‌خواهیم از اصول و شاخصه‌های این سبک از آرایش برای شما بگوییم.

خط چشم گربه‌ای؛ مناسب برای تمام چشم‌ها

خط چشم گربه‌ای؛ مناسب برای تمام چشم‌ها

آرایش خط چشم گربه‌ای برای تمامی مدل‌های چشم مناسب است. رنگ چشمان هم هرچه که باشد، باز هم این مدل از کشیدن خط چشم برای شما زیبا و دوست‌داشتنی خواهد بود. این سبک از خط چشم سبب می‌شود که حدود و مرز چشم‌های خود را بزرگ‌تر و بازتر جلوه بدهید. بزرگ‌ جلوه دادن چشم به شما کمک کرده که جلوه این عضو در صورت شما بیشتر و جذاب‌تر شود.

در طی تاریخ نیز از این مدل کشیدن خط چشم استقبال شده و هنوز هم از روش‌های محبوب کشیدن خط چشم است. یکی از کلاسیک‌ترین شخصیت‌های سینمایی و کمیک‌استریپ‌ها نیز زن گربه‌ای با همین سبک از خط چشم می‌باشد. این شخصیت جذاب را حتما در فیلم‌های بَت‌من مشاهده کرده‌اید.

مطالب مرتبط:  آموزش خط چشم گربه ای دخترانه جدید

 

آرایش کلاسیک با رژ قرمز؛ به‌سرخی لعل

رژ قرمز؛ به‌سرخی لعل

تمامی خانم‌ها به رژ لب قرمز علاقه دارند؛ حتی اگر 100 درصد آدم‌ها هم طرفدار آن نباشند، به‌ جرئت می‌توان گفت که 80 درصد اشخاص عاشق این رنگ‌اند. دلایل موجهی نیز برای این حجم از عشق‌ ورزیدن نسبت به رژ قرمز وجود دارد. یکی از علت‌ها این است که این رنگ در هماهنگی با پوست‌های متنوع است؛ به ‌عبارت دیگر، به همه می‌آید.

علت دیگر این است که این رژ به ‌تنهایی می‌تواند حکم یک آرایش کامل را به همراه داشته باشد. با رژ قرمز شما چند برابر جذاب‎تر و خاص‌تر می‌شوید و دیگر احتیاجی به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر نخواهید داشت.

سایه دودی؛ همیشه شیک و زیبا

جهت آرایش دودی یا همان اسموکی چشم‌ها باید خط چشمی مناسب کشیده و سپس سعی کنید که سیاهی ایجاد ‌شده را در ناحیه پشت پلک بلند (blend) یا همان پخش نمایید. این کار را می‌توانید با انگشت یا یک عدد گوش‌ پاک‌کن انجام دهید. استفاده از سایه مشکی، طوسی یا دودی و ریمل نیز به کار خاتمه می‎دهد.

خط چشم سفید؛ عجیب اما عالی

خط چشم سفید؛ عجیب اما عالی

یکی دیگر از اصول آرایش کلاسیک این بوده که چشم‌ها را درشت‌تر و زیباتر از همیشه جلوه بدهید. شاید این مورد اندکی تازه‌تر از دیگر راهکارهای این سبک از آرایش باشد ولی همچنان از اصولی مشابه پیروی می‌نماید. خط چشم سفیدی که روی پلک پایینی کشیده شده، چشم‌ها را بزرگ‌تر و درشت‌تر جلوه خواهد داد. در نتیجه، برای آرایش ‌کردن به سبک کلاسیک‌ها چنانچه چشمان ریزی دارید می‌توانید خط چشم سفید را نیز به‌ یاد داشته باشید.

پوست براق؛ درخشش ابدی یک پوست صاف

پوست براق؛ درخشش ابدی یک پوست صاف

تا ابد هم این اصل درمورد زیبایی تغییر نخواهد کرد: پوستی صاف و براق زیباست. درخشش پوست در آرایش کلاسیک از راه‌های متفاوتی حاصل می‌شود. یکی از این راه‌ها نیز رسیدگی به پوست می‌باشد. با نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طی روز به پوست خود آبرسانی نمایید. مصرف میوه‌ها و سبزیجات نیز راهی جهت درخشان ‌کردن پوست است. البته این راهکارها در درازمدت جواب می‌دهند.

درنتیجه جهت آنکه خیلی فوری و سریع پوستی صاف داشته باشید، از کرم‌پودری مناسب کمک گرفته و سپس از پایه‌سازی آرایش به دنبال هایلایترها بروید تا درخشش و براق‌شدن پوست را برای شما به ارمغان بیاورند. منظور از پایه‌ سازی پوست نیز استفاده درست از فاندیشن‌ها، کرم پودرها و کانسیلرهاست. چنانچه راه استفاده از این‌ها را بدانید، پوست خود را صاف جلوه می‌دهید.

ابروهایی تیره و تمیز؛ قاب زیبای چشم‌ها

ابروهایی تیره و تمیز؛ قاب زیبای چشم‌ها

در اصول مدل آرایش کلاسیک به داشتن ابروهایی تمیز و پررنگ نیز توجه زیادی می‌شود. در این سبک از آرایش، نه خبری از ابروهای کم‌رنگ و نازک است و نه ابروهایی خیلی پرپشت و ضخیم. تعادلی که در سبک لایت وجود دارد، حقیقتا ستودنی است. ابروها در این روش تمیز و منظم‌اند و تعادل در میزان ضخامت آن‌ها وجود دارد. البته واضح ‌بودن حدود و تیره ‌بودن آن‌ها نیز مهم است. درنتیجه اگر ابروهایی نازک و کم‌پشت دارید با هایلایترها و سایه‌های ابرو مقداری حجم و تیرگی به آن‌ها اضافه نمایید.

خط لب؛ توازن در میان خطوط

خط لب در آرایش کلاسیک جایگاه به خصوصی دارد. با کمک یک خط صاف و متناسب با رنگ رژتان می‌توانید جلوه رژ را روی لب‌ها بیشتر نمایید. مرتب ‌شدن خطوط لب و نمود بیشتر لب‌ها با استفاده از خط لب در سبک کلاسیک اهمیت فراوانی دارد.

گونه‌های صورتی؛ نمایش پوستی سالم و زیبا

گونه‌های صورتی؛ نمایش پوستی سالم و زیبا

پس از آنکه آرایش تمام نواحی صورت شما تمام شد، مقداری رژگونه پودری یا مایع به رنگ صورتی کم‌رنگ یا هلویی را برای گونه‌ها استفاده نمایید. این کار موجب می‌شود که پوست شما نیز در هماهنگی با رنگ‌های دیگری قرار گرفته که جهت آرایش استفاده کرده‌اید. به صورت کلی نیز گونه‌های صورتی به پوست شما جلوه زیبایی و سلامتی می‌دهند.

به خاطر داشته باشید که در استفاده از رژگونه اغراق یا زیاده‌روی به خرج ندهید، چرا که اگر گونه‌ها بیش از حد سرخ شوند، حالتی در شما به وجود آمده که انگار تب دارید یا پوست شما دچار حساسیت است.

تاب‌دارکردن موها؛ چین‌وشکن‌های فرهای ریزودرشت

استفاده از بیگودی یا اتو یا هر وسیله دیگری جهت تاب‌دار و فرکردن موها در سبک کلاسیک اهمیت دارد. تاب‌دار یا مجعد‌کردن موها کار آسانی است و به راحتی هم انجام می‌شود. انواع ابزارها و وسایل ساده و پیچیده جهت این کار موجود هستند. همگی هم در مدت زمان کوتاهی و بدون نیاز به دانستن قلق‌های آرایش مو به شما کمک کرده که جذاب‌تر شوید و موهایی آراسته داشته باشید.

مطالب کاربردی:  آموزش مدل موی خیس برای انواع موها، از صفر تا صد

 

رنگ موی کلاسیک؛ طیف‌های مختلف قهوه‌ای

رنگ موی کلاسیک؛ طیف‌های مختلف قهوه‌ای

رنگ موی کلاسیک طیف‌های مختلف و گسترده‌ای دارد؛ از انواع قهوه‌ای مثل خرمایی، مسی، ماهاگونی (تلفیق شرابی و بنفش) تا رده‌های رنگی گوناگون بلوند. بنا به اینکه کدام رنگ با پوست صورت شما هماهنگی بیشتری دارد، اقدام به رنگ‌ کردن موها نمایید.

بهترین مدل‌های آرایش کلاسیک عروس چیست؟

بهترین مدل‌های آرایش کلاسیک عروس چیست؟

در سالیان اخیر، آرایش‌های عروس به سمت ساده‌تر شدن رفته و کمتر شخصی را پیدا می‌کنید که به دنبال آرایش چشم عربی جهت روز عروسی خود باشد. آرایش کلاسیک برای عروس یکی از زیباترین مدل‌های آرایش صورت است. برای میکاپ کلاسیک نیز می‌توان با در نظر گرفتن روش‌هایی که در بالا توضیح داده شد، به موراد زیر توجه نمود. نخستین چیزی که در این نوع آرایش اهمیت دارد، حفظ ظاهر طبیعی و معصومیت عروس‌ها است.

درعین حال که آرایش کلاسیک دارید، باید شیک هم به نظر بیایید. نمونه بارز آرایش کلاسیک عروس را می‌توانید در عروس‌های اروپایی ببینید که سایه‌های کم رنگ را با رژ لب‌های نود ترکیب کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین مراحل در آرایش کلاسیک عروس، استفاده از رژگونه بوده تا صورت ملیح‌تر به نظر بیاید. به طورمعمول رژگونه‌های نارنجی کم رنگ، صورتی و گلبهی مناسب می‌باشند.

تفاوت آرایش کلاسیک با آرایش اروپایی چیست؟

آرایش کلاسیک با اروپایی هیچ تفاوتی نداشته و هر دو به معنای یک آرایش ملایم است. در هر دو نوع آرایش طرح آرایش با سبک ساده انجام شده و حداکثر از ترکیب سه رنگ که قادرند مکمل باشند، کمک گرفته می‌شود. در این نوع آرایش تنها زیبایی‌های صورت خود را زیباتر جلوه می‌دهید و از هیچ لوازم آرایشی جهت گریم استفاده نمی‌شود.

مطالب پربازدید:  آموزش صفر تا صد آرایش محو و زیبا برای انواع صورت‌ها

 

فرق مدل مدل آرایش کلاسیک با شاینی چیست؟

در آرایش شاینی به طور معمول از سایه‌ها و رژ لب‌های براق استفاده شده تا صورت جلوه درخشانی داشته باشد. هایلایتر در این نوع آرایش جایگاه به خصوصی دارد و حتی می‌تواند به منظور یکی از عناصر اصلی آرایش شاینی باشد ولی در آرایش لایت از رنگ‌های درخشان و براق اجتناب می‌شود. ترجیحا رنگ‌های مات استفاده می‌گردد و حتی از هایلایتر استفاده نمی‌شود.

 

منبع : bebeautiful

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *