ترفندهای روتین پوست شب

از آن جایی که پوست ما همواره در معرض انواع آلودگی‌ها، مواد آرایشی و همچنین اشعه زیان آور نور خورشید قرار دارد بنابراین به صورت همیشگی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. یکی از مهمترین و بهترین موقعیت‌ها برای این رسیدگی، شب است.

این روزها در شبکه‌های اجتماعی محتوای زیادی در رابطه با روتین پوست تولید می‌شود که در آن‌ها زنان و مردان زیادی را می‌بینیم که در رابطه با نحوه صحیح روتین مراقبت از پوست برای مخاطبان خود صحبت می‌کنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع روتین برای مراقبت از پوست وجود دارند که رایج‌ترین آن‌ها عبارت هستند از: روتین شبانه پوست و روتین روزانه پوست. این روزها حتی اپلیکیشن روتین پوستی نیز ساخته شده است. به همین دلیل ما این مقاله را به آموزش روتین پوست اختصاص داده‌ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آیا روتین پوست چرب با خشک متفاوت است؟

در یک روتین پوست مناسب باید محصولات مخصوص نوع پوست خود را استفاده کنید.

روتین به معنای انجام یک سری کارها پشت سر هم است. روتین پوست یعنی داشتن یک برنامه برای مراقبت از پوست که در آن از یک سری وسیله مراقبتی بهداشتی برای پوست استفاده می‌شود.

برای دنبال کردن یک روتین مناسب برای پوست و رسیدن به یک نتیجه مطلوب باید با نوع پوست خود آشنایی داشته باشید. به طور کلی نوع پوست را به سه دسته تقسیم می‌کنند. چرب، خشک و مختلط. برای اینکه به درستی نوع پوست خود را مشخص کنید، به شما توصیه می‌کنیم که به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

پس از آشنایی با نوع پوست این سوال به وجود می‌آید که با وجود پوست‌های متفاوت آیا روتین هم تغییر می‌کند؟ در جواب باید بگوییم خیر. معمولا روتین این پوست‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارد، اما باید از محصولاتی متفاوت استفاده کنید. به این معنا که در هر مرحله از این روتین باید از محصولاتی استفاده کنید که مناسب پوست خودتان باشد.

چند نوع روتین داریم؟

به دلایل متفاوت انواع روتین‌های پوستی نیز وجود دارند. اگر فردی در فکر از بین بردن جوش‌های صورت خود باشد، باید روتین پوست مخصوص به همین دغدغه را اتخاذ کند. اما به طور کلی رایج‌ترین روتین‌های پوستی عبارت هستند از: روتین پوست شب و روز. این روتین‌ها در خود روتین پاکسازی پوست را نیز قرار داده‌اند.

برای گرفتن یک نتیجه مناسب تنها استفاده از روتین مناسب پاسخگو نخواهد بود. ضروری است که شما در حد توان خود تلاش کنید و اگر پوست چرب دارید، از بهترین محصولات روتین پوست چرب استفاده کنید.

۵ اشتباه رایج برای مراقبت پوست‌های چرب و مستعد جوش

با مراحل روتین پوست هنگام شب آشنا شوید

روتین پوستی شبانه یکی از انواع روتین‌های رایج پوستی است.

در ادامه یکی از محبوب‌ترین روتین‌ها یعنی روتین پوست شب را به شما توضیح می‌دهیم. این روتین به شما کمک می‌کند که از پوستی سالم برخوردار شوید.

1. پاکسازی

اولین مرحله در روتین پوست هنگام شب پاکسازی به شمار می‌‌آید. قبل از اینکه مواد مراقبتی را روی پوست خود اعمال کنید، باید پوست را به درستی پاکسازی کنید. برای این کار از محصولات متنوعی استفاده می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شستن صورت در صورتی که آرایش دارید، بسیار ضروری است. این مواد باید قبل از خواب از روی صورت شما پاک شوند. خوابیدن با آرایش پوست شما را با آسیب جدی مواجه خواهد کرد، برای مثال می‌تواند منجر به بستن منافذ پوست شما شود و یا باعث بروز لک و جوش شوند که بسیار رایج هم هست.

این عادت در دراز مدت باعث می‌شود که نشانه‌های پیری در صورت شما بیشتر و سریع‌تر خود را نمایان کنند. به یاد داشته باشید که حتما نباید زمانی صورت خود را بشویید که آرایش روی آن وجود دارد، بلکه هر روز حتی بدون آرایش نیز صورت نیاز به شست و شو دارد.

برای شستن مناسب پوست شوینده‌های زیادی در بازار وجود دارند که باید نوع مناسب را برای خود انتخاب کنید. شوینده‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند: فومی، ژلی، کرمی و … با مشورت با یک متخصص پوست می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که برای صورت شما کاملا مناسب باشد. محصول دیگری نیز در همین زمینه به فروش می‌رسد که به آن آرایش‌پاک‌کن می‌گویند. برای پاک کردن آرایش می‌توانید ابتدا از آن‌‌ها استفاده کنید و سپس از شوینده پوست صورت.

لیست قیمت انواع پاک کننده صورت

2. تونر

تونر محصولی به شکل محلول است که پوست را تمیز می‌کند.

تونر محصولی است که متاسفانه بسیاری به خرید آن و جای دادن آن در روتین پوست خود توجهی نمی‌کنند. دلیل آن عدم آگاهی به کاربرد این محصول است. وظیفه تونر تغذیه پوست و تنظیم pH به است. علاوه بر آن تونر رطوبت و چربی پوست را نیز تعدیل می‌کند. در نهایت با استفاده از این محصول پوست ظاهر شاداب‌تری به خود می‌گیرد.

3. کرم شب

حال نوبت به یکی از مهم‌ترین محصولات روتین پوست است، یعنی کرم شب. برند‌ها و شرکت‌های زیادی این کرم‌ها را تولید می‌کنند. وظیفه تمام آن‌ها این است که برای پوست رطوبت و تغذیه‌رسانی لازم را فراهم کنند و خواص ضدچروک نیز دارند. نباید هر کرم شبی که در بازار می‌‌بینید را خریداری کنید. بلکه باید کرم شب مناسب خود را تهیه کنید و برای این کار باید ویژگی‌های پوست خود، حتی حساسیت‌های پوستی خود را نیز در نظر داشته باشید.

خرید انواع کرم شب مارک

4. کرم دور چشم

کرم دور چشم یکی از مهم‌ترین محصولات در روتین پوست است.

با استفاده از کرم دور چشم چین و چروک‌ها و دیگر نشانه‌های پیری، دیرتر خود را نشان خواهند داد. این قسمت از پوست صورت بسیار حساس است و باید از آن با کرم مخصوص به خودش محافظت شود. هر شب با استفاده از این کرم می‌توانید انواع آسیب‌دیدگی‌ها و علائم پیری را از خود دور کنید.

۵ اشتباه رایج برای مراقبت پوست‌های خشک و حساس

5. مرطوب‌کننده

مرطوب‌کننده‌ها نیز از آن دست محصولاتی هستند که باید هنگام خرید آن‌ها نوع پوست خود را در نظر داشته باشید. در روتین پوست بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که پوست‌های چرب نیازی به مرطوب‌کننده ندارند. این محصول روی پوست چرب سبب می‌شود که ترشح چربی تحت کنترل درآید.

بهترین محصولات را در روتین پوستی شبانه خود انتخاب کنید

در این مقاله روتین پوست شبانه را به شما آموزش دادیم. اگر تمایل دارید که پوستی شاداب و سالم داشته باشید، بهتر است به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، توجه کنید و آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

امیداریم توانسته باشیم در این مقاله به شما شیوه صحیح مراقبت از پوست را آموزش دهیم که بتوانید هر چه بهتر از این عضو از بدن خود مراقبت کنید. همچنین باید اضافه کنیم که اگر تمایل دارید روتین شبانه را در پیش بگیرید، اما نمی‌دانید محصولات پوستی ذکر شده که معتبر و قابل اعتماد باشند را از کجا تهیه کنید، به شما بازدید از فروشگاه اینترنتی مدیسه را پیشنهاد می‌دهیم که برای هر نوع پوستی، محصولات مناسبی دارد و به راحتی قابل سفارش دادن و دسترسی خواهند بود.

 

منبع : 100percentpure

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *