معرفی انواع سوتین و کاربردهای آن

یکی از مهم‌ترین لباس‌هایی که خانم‌ها در کمد خود نگهداری می‌کنند، انواع سوتین است. لباس زیر سال‌ها است که نقش مهمی در زندگی زنان ایفا می‌کند و بخشی گريزناپزیر از زندگی هر روزه آن‌ها به شمار می‌آید. در عین حال استفاده از آن‌ها برای بسیاری از خانم‌ها دردآور و آزاردهنده است. گاهی این آزارها و عدم رضایت به این دلیل ایجاد می‌شود که سوتین با کاربرد نامناسب انتخاب کرده‌اند.

اگر تاکنون نمی‌دانستید انواع سوتین‌ کاربردهای متفاوتی دارند، در این مطلب مدل‌های مختلف آن‌ها و کاربردهایشان را به شما توضیح می‌دهیم. به این ترتیب انتخاب‌های بهتری در زمینه خرید سوتین خواهید داشت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع سوتین را بشناسید

شاید تا به امروز تجربه استفاده از سوتین را داشته باشید. اما به احتمال زیاد با انواع مختلف آن آشنا نیستید. در این بخش به معرفی انواع مختلف سوتین خواهیم پرداخت.

سوتین اسفنجی

سوتین اسفنجی

همانطور که مشخص است، در این نوع از سوتین، اسفنج قرار داده شده که دلیل آن جلوه بهتر ظاهر سینه از روی لباس است، به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین نوع سوتین بین خانم‌ها به شمار می‌آید. اسفنج استفاده شده در این لباس‌ها عموما مرغوب و ضدحساسیت است.

هرچقدر سوتین مدل اسفنجی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. این اسفنج در کاپ قرار می‌گیرد. طراحی این سوتین به گونه‌ای است که فرم سینه را بزرگ‌تر وخوش‌فرم‌تر نشان دهد.

توجه داشته باشید کاربرد آن‌ها به گونه‌ای است که برای استفاده روزمره مناسب نیستند. پس بهتر است که از آن‌ها در مراسم‌های خاص مانند عروسی‌ها استفاده کنید.

سوتین ورزشی

سوتین ورزشی مناسب ورزشکاران است.

همانطور که از نام آن مشخص است، این مدل به این دلیل طراحی شده است که شما آن‌ها را هنگام ورزش بپوشید. به همین دلیل با ویژگی‌هایی طراحی شده است که برای این کار مناسب باشد. با پوشیدن آن هنگام ورزش، ابدا احساس ناراحتی نخواهید داشت. سوتین‌های ورزشی انواع متفاوتی دارند که هر یک را با توجه به ورزشی که می‌خواهید انجام دهید، انتخاب می‌کنید.

برای مثال اگر ورزشی که انجام می‌دهید به گونه‌ای است که تحرک در آن شدید است، به شما توصیه می‌کنیم که از سوتین مدل ورزشی کپسول‌دار استفاده کنید، چون به شکلی طراحی شده است که می‌تواند حرکت سینه‌ها را درون کاپ محدود کند.

سوتین توری

سوتین توری

یکی دیگر از مدل‌های سوتین نوع توری است. سوتین‌های توری نیز در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد و همینطور با کاربرد مخصوص به خود شناخته می‌شود. پارچه آن از تور است و از ویژگی‌های برجسته این مدل، طیف وسيع طرح‌های آن است.

این نوع سوتین معمولا برای افراد آزاردهنده نیست و معمولا خانم‌ها در آن احساس راحتی دارند، به همین دلیل مناسب استفاده به شکل روزمره است. همینطور این نوع از سوتین گزینه مناسبی برای روزهای گرم فصل تابستان است.

سوتین شیردهی

سوتین شیردهی برای خانم‌هایی که در دوران شیردهی هستند، طراحی شده است.

سوتین مناسب شیردهی برای خانم‌های شیرده طراحی شده است که عمل شیر دادن به نوزاد را برای آ‌ن‌ها بسیار راحت می‌کند. این مدل این امکان را به مادران شیرده می‌دهد که از دردسر بازکردن سوتین در زمان شیردهی و بستن آن بعد از پایان، رها شوند. سوتین مدل شیردهی طوری طراحی شده‌است که شیردهی خارج از خانه برای مادران معذب‌کننده نباشد. طراحی این سوتین به شکلی است تا پارچه قسمت کاپ و اطراف نوک سینه قابلیت باز و بسته شدن داشته باشد. این قابلیت توسط یک زیپ یا دکمه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

سوتین فانتزی

سوتین فانتزی

طراحی سوتین‌های فانتزی بسیار ظریف و پرکار است و معمولا پارچه به کار رفته در آن‌ها از حریر یا تور است. در این مدل سوتین از متریال‌های مختلفی مثل نگین، پر و گیپور و … استفاده می‌شود. سوتین‌های فانتزی زیبایی‌ و جزئیات خاص خود را دارند.

سوتین جک دار

سوتین جکدار

سوتین‌های جک‌دار عموما برای اصلاح فرم سینه استفاده می‌شوند که ظاهر سینه‌های شما بهتر از آنچه که هست به نظر برسد. به این صورت که آن‌ها را بالا می‌آورد و فاصله میانی را کم می‌کند.

بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که این نوع از سوتین‌ها برای مجالسی مانند عروسی و با لباس‌های دکلته مناسب هستند. جک‌های این سوتین قابلیت تنظیم کردن دارند و می‌توانید میزان بالا بردن سینه را تنظیم کنید.

لیست قیمت جدیدترین سوتین‌ها

 

سوتين ژله ای

یکی از انواع سوتین، نوع چسبی آن است.

سوتین مدل چسبی به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد خود، یکی از جدیدترین مدل‌های سوتین به شمار می‌‌آید. در این مدل هیچ بندی در پشت قرار داده نشده است. همینطور نواری که روی شانه قرار می‌گیرد، در سوتین مدل چسبی دیده نمی‌شود. به همین دلیل به آن سوتین چسبی می‌گویند.

درون کاپ‌های این سوتین یک پوشش چسب ژله‌ای قرار داده شده است که سبب چسبیدن سوتین به سینه می‌شوند. می‌توانید به راحتی این نوع سوتین را با لباس‌های دکلته بپوشید. به این نوع سوتین ژله‌ای نیز می‌گویند.

سوتین گیپور

سوتین گیپور

سوتین مدل گیپور پوشش سینه کامل است و به طور روزمره زنان زیادی از آن استفاده می‌کنند. معمولا افرادی که سینه‌های بزرگی دارند از این مدل استفاده می‌کنند. همینطور چنین سوتینی برای کسانی‌ که سینه‌های افتاده دارند نیز مناسب است.

سوتین دکلته

سوتین دکلته یا بدون بند

سوتین‌های دکلته به شکل به خصوص برای استفاده در زیر لباس‌های دکلته طراحی شده‌اند به همین دلیل بند‌های شانه در آن حذف شده است. این سوتین فقط بند پشت دارد که معمولا به شکل پهن طراحی می‌شود. در این مدل سوتین نکته بسیار مهم انتخاب سایز درست سوتین است.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب سایز سوتین

سوتین کپسول‌دار

سوتین کپسول‌دار شباهت‌های زیادی به سوتین نوع ورزشی دارد. تفاوت در فضایی کپسول شکل است که در آن تعبیه می‌شود. همین امر سبب می‌شود که برخلاف سوتین مدل ورزشی تنفس‌پذیری بیشتری داشته باشد. این نوع سوتین برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب‌ است.

سوتین چندمنظوره

سوتین چندمنظوره

سوتین‌های این چنینی قابلیت تغییر کاربری دارند. بند این مدل از قسمت‌های مختلف از جمله سه بخش پشت، درون و کناره‌های کاپ قابل جدا شدن هستند که در صورت نیاز به شکل‌های مختلف به قسمت‌های متفاوت آن وصل شوند. با این تغییرات شما می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های متفاوت بپوشید.

سوتین نیم تنه

سوتین نیم تنه

سوتین‌های نیم‌تنه با هدف پوشش نیمی از تنه تولید می‌شوند. این مدل برای خانم‌هایی با سینه بزرگ و افتاده گزینه مناسبی هستند. چرا که طراحی آن‌ها و مقدار حمایتی که از جمع کردن سینه دارند بهتر و بیشتر است.

البته صرفا برای این منظور طراحی نشده‌اند.

سوتین جلو بازشو

سوتین جلو بازشو

این سوتین‌ها به جای اینکه از بند پشتی باز و بسته شوند، از جلو و درست بین دو کاپ از طریق قلاب باز و بسته می‌شوند. نام دیگر این سوتین، لیزری است.

مزیت این نوع سوتین پوشیدن راحت‌تر آن‌ها است. برخی افراد هستند که با باز و بسته کردن از پشت مشکل داشته یا اینکه شرایط جسمی آنها طوری است که نمی‌توانند از پشت سوتین را باز و بسته کنند می‌توانند از این مدل استفاده کنند.

مزیت دیگر این مدل در این است که فضای پشتی سوتین به طور کامل در اختیار بوده و می‌تواند برای تزیین کردن مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل سوتین پشت گیپور عموما جلو باز شو هستند. برای تزیین بخش جلویی هم معمولا بر روی قلاب از طرح‌هایی مثل پاپیون استفاده می‌شود.

سوتین هارنس

سوتین هارنس

سوتین هارنس که با نام سوتین تحریک کننده در روابط جنسی نیز شناخته می‌شود بیشتر دارای طراحی بندی هستند. در طراحی این سوتین‌ها از قلاب‌های مختلف در نواحی اتصالات استفاده شده که هارنس ایجاد شده در بخش‌هایی مثل کاپ سینه، بالای سینه، پشت و حتی کمر ایجاد می‌شود.

سوتین بدون بند یا نامرئی

سوتین بدون بند یا نامرئی

بند نامرئی، بند شفاف یا بند شیشه‌ای نام دیگر این مدل سوتین بوده و همانطور که از نامش مشخص است برای کسانی که از لباس‌های مجلسی استفاده می‌کنند که نباید بند سوتین مشخص باشد مناسب است. این مدل می تواند بدون بند نیز باشد که برای لباس‌های برلت گزینه مناسبی می‌باشد. پوشش و نگهداری چنین مدل‌هایی هم از طریق چسب انجام می‌گیرد.

لباس‌های دکلته، یقه باز یا پشت باز به دلیل طراحی که برای مراسم خاص مثل عروسی دارند لازم است که از سوتین مناسبی استفاده شود. چرا که بندهای سوتین در نواحی خاصی قرار دارند که باز بوده و مشخص بودن آن جالب نیست . از همین روی از سوتین‌های بدون بند یا بند نامرئی استفاده می‌شود.

سوتین هالتر

سوتین هالتر

سوتین هالتر تفاوتی عمده‌ای که با سایر سوتین‌ها دارد به بخش بند مربوط می‌شود که فاقد بند از روی سرشانه می‌باشد. این نوع سوتین‌ها گردنی هستند و به همین دلیل زیبایی خیره کننده‌ای را به شما خواهند داد.

از پشت با بندهایی تقریبا به شکل هارنس نیز به بند پشتی متصل شده و ضمن کمتر کردن وزن وارد شده به گردن فرد، زیبایی آن را نیز بیشتر می‌کنند. بیشتر به صورت نیم تنه نیز تولید می‌شود.

در هنگام خرید باید دقت کرد که بندهای پشتی سوتین زیاد نازک نباشند تا وزن سینه‌ها به ناحیه گردن وارد نشود. همچنین بهتر است که زیاد و به صورت روزمره از این مدل استفاده نشود؛ زیرا در دراز مدت و خصوصا زمانی که فعالیت زیادی انجام می‌دهید می‌توانند موجب گردن درد و حتی آرتروز گردن شوند.

مطالب کاربردی : راهنمای تعیین سایز سینه برای خرید سوتین و عمل پروتز

 

سوتین مناسب را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید

سوتین‌ها کاربرد‌های متفاوتی برای خانم‌ها دارند، به این معنا که در موقعیت‌های مختلف سوتین‌های متفاوتی را بر تن می‌کنند. بعضی از آ‌ن‌ها آزاردهنده هستند و با پوشیدن بعضی دیگر احساس راحتی می‌کنید. در این مقاله انواع سوتین‌ها را به شما نشان دادیم. با مطالعه آن می‌توانید انتخاب بهتری در فروشگاه مدیسه داشته باشید.

 

منبع : clovia

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *