چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم

اجاره‌ها و رهن‌ها و قیمت‌ خانه‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود، ولی انگار در عوض متراژ خانه‌ها سیر نزولی پیدا کرده‌اند. اگرچه که شما نمی‌توانید ابعاد زمین و سقف و دیوارها را تغییر بدهید اما با کمی هوشمندی، استفاده درست از رنگ‌ها، چیدمان مبلمان و نورپردازی، می‌توانید چشم‌های مخاطب را گول بزنید و خانه‌تان را به نظر بزرگ‌تر نشان بدهید.

کنتراست

چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم - 1

اگرچه که دیوارهایی با رنگ‌های تیره توانایی این را دارند که فضا را حسابی نرم و نولوک و دنج و عاشقانه کنند ولی به خاطر قدرت جذب بالایشان، نورها را به خود جذب کرده و فضا را کوچک‌تر از واقعیت نشان می‌دهند. برای همین برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا به سراغ انتخاب رنگ‌های روشن برای دیوارها و حتی کفپوش‌ها بروید که نور را منعکس می‌کنند و آنها را با یک هوشمندی متبحرانه در کنتراست با المان‌های کوچک رنگی به کار ببرید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

یک بیانیه داشته باشید

چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم - 2

به جای استفاده از چند مبل تکی از یک کاناپه بزرگ استفاده کنید و چند سانتی‌متری را بین دیوار و کاناپه فاصله بدهید تا با استفاده از سایه‌های ایجاد شده فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

خانه‌ای با الهام از سبک نوردیک

 

همه‌چیز در یک چیز

چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم - 3

یکی از بهترین وسیله‌ها برای فضاهای کوچک، یک گنجه یا صندوقچه است که هم بتواند جایی برای مثلا مجله‌های شما باشد و هم نقش کافی تیبل یا کنار مبلی و یا حتی یک نشیمنگاه را بازی کند.

اگر دیوارها زبان داشتند

چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم - 4

اگر این دیوارهای زبان‌بسته‌ می‌توانستند با شما حرف بزنند مسلما اولین چیزی که به شما می‌گفتند این بود که “ما را از یاد نبر!”. از فضای خالی دیوارها استفاده کنید و با یک چیدمان عالی چند قفسه درست و حسابی برایشان تدارک ببینید و چیزهایی که دوست دارید در آنها بچینید تا هم فضا خلوت‌تر شود و هم یک صفحه نمایش جدید داشته باشید.

روش ها و سبک های طراحی داخلی منزل

 

چشم‌ها را امتداد بدهید

چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم - 5

راه‌راه‌های عمودی همانطور که در لباس، شما را کشیده‌تر و بلندقامت‌تر نشان می‌دهند، در فضاسازی هم قابلیتی مشابه دارند. از یک فرش راه‌راه در خانه استفاده کنید و ببینید که چه وسعتی به آن می‌افزایید.

بگذارید نور داخل شود

چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم - 6

وقتی نوبت چیدمان می‌رسد، نور طبیعی بهترین دوست شما خواهد بود! نور طبیعی به فضا عمق می‌دهد و آن را بزرگ‌تر و زیباتر می‌کند. برای همین خسیس‌بازی در نیاورید و در طی روز پرده‌ها را کنار بزنید تا نور به تمامی خودش را در خانه پهن کند. اگر هم که مشکلتان ماجرای پرایوسی و مشخص نبودن خانه است، می‌توانید از شِیدهای رومی استفاده کنید که هم ظاهر شیک‌تری به نسبت پرده دارند و هم نور را به راحتی از خود عبور می‌دهند.

آینه، آینه، آینه

چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم - 7

آینه‌ها یک وظیفه‌ی الهی دارند و آن انعکاس نورهای طبیعی و مصنوعی برای روشن‌تر کردن فضا در روز و شب است. گفتن ندارد که این انعکاس چقدر به عمق دادن به فضا کمک می‌کند، برای همین یکی دو آینه‌ی خیلی بزرگ را به خانه ببرید و برای آویختنش بهترین دیوار را برای گرفتن بهترین نتیجه انتخاب کنید.

 

خرید لوازم خانگی

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

7 دیدگاه در “چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟

  1. ساناهین گفت:

    خیلی خوبه مطالبتون… من تقریبا هر روز به بلاگتون سر میزنم. راستی چرا آخر هفته ها مطلب نمیذارید؟

  2. سارا گفت:

    بی نظیر بود.

  3. سارا گفت:

    من هم از طریق اینستاگرام (sabasafari#) با این سایت آشنا شدم. سایت بسیار شیک و مینیمالی هست با نکات ریز و به روز و بسیار ظریف برای یک لایف استایل زیبا.
    ممنون از مدیسه و خانم صفری عزیز با سلیقه ی منحصر به فردشون

  4. صبا صفری گفت:

    ممنون از شما به خاطر وقتی که میذارید 🙂

  5. صبا صفری گفت:

    چشم.. سعی می کنیم که حتما این کار رو بکنیم… ممنون بخاطر وقتی که میذارید

  6. سارا گودرزی گفت:

    علاوه بر مطالب خوب انتخاب عکسهاتون هم عایه.موفق باشید

  7. علیرضا گفت:

    ممنون خیلی با سلیقه هستید کتابی مجله ای جای هست که بتونم بیشتر استفاده کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *