10 ترفند هیجانی برای یک شبه کاریزماتیک شدن

آیا تا کنون نام فردی به نام مارکس وبر را شنیده‌اید؟ شخصیت کاریزماتیک را چطور؟ آیا می‌دانید این کلمه به چه معنا است؟ مارکس وبر جامعه شناس، تاریخدان، حقوقدان و استاد سیاست اولین کسی بود که این واژه را وارد اصطلاحات جامعه شناسی کرد. او معتقد بود اگر یک جامعه‌ای دچار بحران شود و شخصی در این شرایط در سمت و سو احساسات و عواطف مردم حرف بزند یا جنبشی را تشکیل دهد و کردم از او پیروی کنند، رهبری کاریزماتیک است. اما ما در این مقاله قصد پرداختن به نظریات این اندیشمند بزرگ را نداریم و هدف این است که شخصیت کاریزما را نوعی ویژگی و خصوصیت رفتاری توصیف کنیم، که می‌تواند به عنوان فردی تاثیرگذار و الهام بخش در عمیق‌ترین لایه‌های احساسی افراد نفوذ کند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

کاریزماتیک یعنی چه؟

کاریزماتیک یعنی چه؟

برای تعریف واژه کاریزماتیک به دلیل گستردگی که دارد می‌توانیم به دوران یونان باستان نیز برویم. که از نگاه آنان زیبایی و جذابیت اولین نشانه شخصیت کاریزما است. اما علم درباره این موضوع چگونه صحبت می‌کند؟ در جامعه شناسی، رهبر باید ویژگی کاریزما باشد تا گفتار و اعمالش روی توده مردم تاثیر بگذارد. اما در امور روزمره و عاطفی چطور؟ شخص کاریزما شخصی است که می‌تواند روی جنبه‌های مختلف احساسی و عاطفی افراد تاثیرگذار باشد. افراد کاریزما راحت‌تر می‌توانند دیگران را مجاب کنند، آنان را شیفته خود کنند و در یک کلام تبدیل به یک الگو رفتاری مهم در زندگی سایر افراد خواهند شد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ویژگی افراد کاریزماتیک چیست؟

همانطور که گفتیم زن و مرد کاریزماتیک روی ابعاد مختلف زندگی دیگران تاثیرگذار هستند. اگر نگاهی به افراد موفق بیندازیم متوجه می‌شویم که این ویژگی در تمامی آنان وجود دارد. اما این افراد چه ویژگی‌هایی دارند؟

حرمت نفس بالایی دارند

بدون داشتن حرمت نفس نمی‌تواند روی دیگران تاثیر مثبتی گذاشت. منظور این است که فرد در ابتدا باید خودباوری داشته باشد تا بتواند این اطمینان به خود را به دیگران نیز منتقل کند. حرمت نفس با اعتماد به نفس متفاوت است و فرد باید هر دو این ویژگی‌ها را در کنار هم داشته باشد. فراموش نکنید این شما هستید که اول از همه باید به توانایی‌های خود باور داشته باشید.

آگاهی داشتن

آگاهی داشتن.

وقتی شما تحت تاثیر زنان کاریزماتیک قرار می‌گیرد، که اشراف خاصی به موضوعات مختلف داشته باشند.  احساسات و عواطف افراد را به خوبی درک کنند و با احساس همدلی و همدردی کاملا آشنا باشند. هیچ فردی تحت تاثیر شخصی که قدرت درک مشکلات و بحران‌های زندگی را نداشته باشد، نخواهد شد. در قدم بعدی باید روی فن بیان خود کار کنید زیرا با انجام این تکنیک به خوبی شنیده خواهید شد.

زبان بدن را به خوبی بشناسد

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دیگر این است که جدا از جملات کاریزماتیک، فرد بتواند در موقعیت‌های مختلف با کمک زبان بدن راحت‌تر و موثرتر مطالب خود را بیان کرده زیرا زبان بدن روی افراد تاثیر زیادی خواهد گذاشت. همه ما به خوبی می‌دانیم که یادگیری زبان بدن باعث می‌شود تا بخش عمده‌ای از ارتباطات ما توانمندتر شود. وقتی شما چه به عنوان یک سخنران یا در اولین روز آشنایی خود ظاهر می‌شوید، فرد مقابل برای شناخت شما به حرکات دست، نحوه نشستن، حالات چهره و نحوه ادای کلمات شما دقت می‌کند.

چگونه کاریزماتیک شویم؟

شاید شما نیز از آن دسته از افراد باشید که دلتان می‌خواهد روی افراد دیگر تاثیر بگذارید. اگر چه تبدیل شده به یک شخصیت کاریزما کار ساده‌ای نیست اما می‌توان با انجام چند ترفند یک شبه کاریزماتیک شد. در ادامه به 10 ترفند اشاره خواهیم کرد.

شیک باشید!

شیک باشید!

مهم نیست که با مد روز جلو بروید. آنچه حائز اهمیت است که تمیز و مرتب باشید. به خاطر داشته باشید، در تعاملات خود قبل از اینکه حرفی بزنید، این ظاهر شما است که اولین تاثیر را خواهد گذاشت.

آرایش کنید!

آنگلا مرکل را با آرایش ملیح و زیبایش به یاد بیاورید. داشتن چهره کاریزماتیک تاثیر فوق‌العاده‌ای روی افراد خواهد گذاشت. مردان نیز باید به صورت و آرایش موهای خود اهمیت بدهند. سعی کنید سبک آرایش شما چندان توجه برانگیز نباشد؛ زیرا افراد باید به قدرت شخصیت شما پی ببرند.

مطالب کاربردی:  آموزش قدم‌به‌قدم آرایش ملایم صورت و چشم

 

به استایل خود اهمیت بدهید!

به استایل خود اهمیت بدهید!

تناسب اندام نقش بسیار مهمی بر جذابیت‌ افراد می‌گذارد. اغلب افراد کاریزما توجه بسیار زیادی روی تناسب بودن اندام خود دارند. قطعا هیچ کس تحت تاثیر فردی که به سلامت بدن خود اهمیت نمی‌دهد، قرار نخواهد گرفت.

از زیورآلات استفاده کنید

منظور از زیورآلات استفاده از طلا یا جواهرات گران قیمت نیست. شما می‌توانید از اکسسوری‌های زیبا اما شیک استفاده کنید. در ضمن سعی کنید همیشه ساعت مچی ببندید. این کار شما را فردی دقیق نشان می‌دهد.

به کفش خود اهمیت دهید!

به نظر بی اهمیت می‌آید! اما این موضوع بسیار مهم است. سعی کنید کفشی که انتخاب می‌کنید که براق و تمیز باشد. در مورد بانوان البته باید گفت که بهتر است از کفش پاشنه بلند استفاده کنند، زیرا باعث اقتدار در هنگام راه رفتن می‌شود.

عطر را فراموش نکنید

عطر را فراموش نکنید.

امروزه علم ثابت کرده است که بو نقش بسیار تعیین کننده‌ای روی افراد دارد. سعی کنید از بوهای ملیح و خنک استفاده کنید. یادتان باشد که افراد حافظه بویایی دارند و شما می‌توانید با انتخاب یک عطر امضای خود را روی ذهن افراد حک کنید.

مشاهده قیمت انواع عطر اورجینال و برند

 

لباس را متناسب با سن و موقعیت انتخاب کنید

انتخاب لباس درست و صحیح موضوع بسیار مهمی است. افراد کاریزما به پوشش خود اگرچه اهمیت زیادی می‌دهند اما از لباس با جلوه بسیار زیاد دوری می‌کنند. برای بانوان کت و دامن و برای آقایان کت و شلوار بهترین گزینه است.

روی فن بیان خود کار کنید

استفاده از کلمات درست نقش بسیار تعیین کننده‌ای روی افراد دارد. جملات کاریزماتیک کلید موفقیت شما است. پس بهترین کار این است که روی فن بیان خود و تاثیرگذاری آن کار کنید. نیازی به استفاده از اصطلاحات پیچیده و نامانوس نیست. آنچه که اهمیت دارد نحوه صحیت کردن شما است.

اطلاعات خود را به روز کنید

این نکته بسیار ضروری است که شما فرد باسوادی به نظر بیایید. پس سعی کنید هر روز حداقل 45 دقیقه کتاب بخوانید و در هفته 3 فیلم خوب تماشا کنید. این کارها باعث می‌شود به طور ناخودآگاه اطلاعات بسیار زیادی وارد ذهن شما شود و شما به راحتی از این اطلاعات در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید.

متواضع باشید!

متواضع باشید!

منظور از تواضع این است که با افراد با غرور سمی رفتار نکنید. درست است که شما باید فردی رسمی باشید اما نیازی نیست که به حریم خصوصی دیگران وارد شوید. بسیاری از افراد متاسفانه به دلیل مشکلاتی که دارند گرفتار رفتارهای سمی می‌شوند که اگرچه در ابتدا برای دیگران جذاب هستند اما به مروز زمان به خاطر رعایت نکردن اصول اخلاقی و انسانی و نداشتن درک درست از شخصیت کاریزما، افراد را از خود می‌رانند.

مطالب دیدنی:  10 قهرمان زن و زنان رهبر در فیلم های جهان

 

 قدرت جهت دادن به دیگران…

کاریزماتیک بودن در یک کلام این است که شما قادر باشید قدرت جهت دهی به افکار و نگرش افراد را پیدا کنید. برای این منظور شما باید ویژگی‌های خاصی را در خود پرورش دهید. یادتان باشد که فاصله ناچیزی بین خود شیفتگی و کاریزما بودن وجود دارد. شما برای داشتن این شخصیت باید بتوانید از احساسات و عواطف افراد مطلع بودو و با درک آنان، احساس خوبی را منتقل کنید. روی پوشش خود، کلام خود، فن بیان و اعتماد بنفس کار کنید تا بیشترین تاثیر را بگذارید. نظر شما درباره کاریز چیست؟ آیا شما فردی کاریزما هستید؟ آیا جذب افراد کاریزماتیک می‌شوید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : entrepreneur

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “10 ترفند هیجانی برای یک شبه کاریزماتیک شدن

  1. Heydar گفت:

    مطلب بسیار مهمی بود . من خیلی سعی دارم به این هدف برسم ولی موانع زیادی جلوی راه من گرفته که نمی دونم چطور از آنها بگذرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *