رازهای ست کردن رنگ لباس که حتما باید بلد باشید

هماهنگ کردن رنگ‌ها، چه در مورد رنگ لوازم خانه و چه ست کردن رنگ لباس، همیشه جزوی از زندگی روزمره ما بوده‌اند و شاید بیشتر از هر وقت دیگر زمانی که می‌خواهیم از خانه خارج شویم، با این موضوع درگیر می‌شویم. تعداد زیادی رنگ‌های زیبا وجود دارد که شما می‌توانید به کمد خود اضافه کنید، پس خودتان را به یک رنگ خاص و طرح محدود نکنید.

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که کدام رنگ‌ها بیشتر به هم می‌آیند و به بهترین شکل با هم هماهنگ می‌شوند؟ اگر در این زمینه به چالش خورده‌اید، در ادامه شما را با دنیایی گسترده از رنگ‌ها و اسرار هماهنگ کردن آن‌ها با یکدیگر آشنا می‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

رنگ‌ها احساس دارند و هرکدام بیان‌گر یک پیام خاص هستند. به همین خاطر بهتر است با توجه به محیط، رنگ لباس خود را انتخاب کرده و به پیامی که از طریق رنگ لباس منتقل می‌کنید، اهمیت ویژه‌ای دهید.

برای مثال استفاده از رنگ‌های سرد می‌تواند حس آرامش و صلح را القا کند، این در حالیست که رنگ‌های گرم می‌توانند به جمعیت انرژی ببخشند. البته حس ارتباط گرفتن شما و اینکه با چه رنگی احساس بهتری دارید نیز بسیار تاثیرگذار است. می‌توان گفت رنگ ابزاری قدرتمند برای بیان واقعی خود شما می‌باشد.

چگونه یک چرخه رنگ را بخوانیم؟

چرخه رنگ

ملزومه تسلط بر تئوری رنگ و بهترین ترکیب رنگ، آشنایی با ابتدایی‌ترین اصول ترکیب رنگ و درک چرخه رنگ لباس است. تصویر بالا رابطه میان رنگ‌های اصلی، ثانویه و سوم را به ما نشان می‌دهد. رنگ‌های اصلی شامل رنگ‌های قرمز، آبی و زرد می‌باشند، در حالی که رنگ‌های ثانویه از ترکیب دو سایه اصلی تشکیل می‌شوند. مانند رنگ نارنجی که از ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و زرد تشکیل می‎‌شود. در نهایت نیز رنگ‌های سوم هستند که ترکیبی از رنگدانه‌های اولیه و ثانویه هستند.

چرخه‌ با رنگ‌های اصلی شروع شده و ترتیب چینش رنگ‌ها از سرد به گرم است. در این چرخه به صورت معمول هماهنگ‌ترین رنگ‌ها در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند و در اصطلاح به آن‌ها رنگ‌های مکمل گفته می‌شود.

نحوه استفاده از چرخه رنگ در ست کردن لباس

چرخه‌ی رنگ برای ست کردن لباس

شاید کنجکاو شده باشید که جدول ست رنگ ها برای اصول ست كردن رنگ لباس چگونه به کار می‌آید؟ ترکیب دو رنگ آبی و نارنجی شاید کمی غافلگیر کننده باشد ولی این دو رنگ در تضاد کامل با یکدیگر هستند. در ست كردن رنگ لباس زنانه، قاعده پیروی از رنگ‌های مکمل همیشه کارساز نیست. مثلا وقتی دو رنگ سبز و قرمز را با هم ترکیب کنید، به نظر می‌رسد که برای یک مناسب خاص نظیر شب یلدا یا کریسمس لباس پوشیده باشید.

ترکیب دیگری که در این چرخه می‌توان برای ست كردن رنگ لباس ها از آن استفاده نمود، استفاده از رنگ‌های هماهنگ می‌باشد. رنگ‌های هماهنگ، آن دسته از رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته‌اند، همچون رنگ آبی و سبز کله غازی. این رنگ‌ها کنتراست پایینی داشته، اما به خوبی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و ترکیب چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنند. در ادامه به تعدادی از معروف‌ترین ترکیب‌های رنگ اشاره خواهیم کرد.

 با رنگ‌های خنثی شروع کنید

رنگ خنثی برای ست کردن لباس

رنگ مشکی، قهوه‌ای، سفید و خاکستری از مهمترین رنگ‌های خنثی در کمد لباس خانم‌ها هستند که در هر فصل، هر مکان و هر موقعیت قابل استفاده می‌باشند. استفاده از این دسته رنگ‌ها انتخاب خوبی برای پیراهن‌هایی است که می‌خواهید زیر کت یا ژاکت بپوشید. رنگ‌های خنثی حتی با رنگ‌های پیچیده‌تر همچون زرد مایل به سبز نیز به خوبی ست می‌شوند.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

چه رنگ هایی با آبی ست می‌شوند؟

چه رنگ هایی با آبی ست می‌شوند؟

چگونه تناژهای مختلف آبی را با رنگ‌های مکمل هماهنگ کنیم؟ محبوب‌ترین ترکیب برای ست كردن رنگ لباس سرمه ای، نارنجی می‌باشد که بیشترین کنتراست را با این رنگ دارد. برای ست كردن رنگ لباس مردانه با یک پالتو سرمه‌ای و کیف زنانه و بوت به رنگ نارنجی، می‌توانید استایلی مدرن و شیک داشته باشید. برای ست سایر تناژهای رنگ آبی می‌توانید از رنگ‌های زیر استفاده کنید.

  • آبی روشن را با رنگ زرد و سایه‌های صورتی می‌توانید ترکیب کنید.
  • آبی رویال یا سلطنتی را با رنگ‌های تند همچون قرمز، سفید، صورتی کم رنگ و زرد عالی به نظر می‌رسد.
  • آبی پاستلی با رنگ‌های مکمل همچون هلویی، سفید، خاکستری، صورتی و مخصوصا آبی تیره به خوبی ترکیب می‌شود.
  • آبی آسمانی زمانی که با رنگ‌های کرم، سفید و طلایی ترکیب شود، عالی به نظر می‌رسد.

رنگ‌هایی که با صورتی ست می‌شوند

چه رنگ‌هایی با صورتی ست می‌شوند؟

تمام سایه‌های صورتی و آبی اگر با سایه ‌مکمل یکدیگر ست شوند، ترکیبی جذاب و هماهنگی ایجاد می‌کنند. اگر به تناژهای مختلف ارغوانی یا صورتی تند علاقه دارید، برای داشتن یک استایل کاملا جسورانه می‌توانید رنگ آبی کبالت همچنین صورتی فوشیا که بیشتر به رنگ بنفش نزدیک است، را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید استایل شما ملایم باشد، رنگ صورتی و آبی پاستلی را با یکدیگر ترکیب کنید. یک ترکیب دیگر که هیچگاه قدیمی نخواهد شد، ترکیب شلوار جین آبی تیره با شومیز صورتی روشن است.

اصول ست کردن رنگ بنفش برای لباس

اصول ست کردن رنگ بنفش برای لباس

آیا لباس‌های بنفش خود را نمی‌دانید با چه رنگی استایل کنید؟ یک انتخاب بی‌نظیر که استایل شما را بسیار جذاب می‌کند، ترکیب رنگ بنفش اسطوخودوسی با طوسی روشن است و برای داشتن ظاهری متفاوت، زیورآلات نقره‌ای را به استایل خود اضافه کنید. حال اگر می‌خواهید از رنگ‌های درخشان استفاده کنید، می‌توانید به سراغ رنگ تیره مثل بنفش انگوری و زغالی رفته یا اگر لباسی با رنگ بنفش روشن دارید، برای ایجاد تعادل آن را با خاکستری تیره ست کنید.

مطالب کاربردی:  انتخاب رنگ لباس برای پوست سبزه و راهنمای کامل استایل

 

ست کردن لباس‌های قرمز با صورتی فوشیا

ست کردن لباس‌های قرمز با صورتی فوشیا

اگر به دنبال استایلی جسورانه هستید با تطبیق رنگ قرمز و صورتی فوشیا می‌توانید آن را به دست آورید که هر نگاهی را به خود جذب می‌کند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که این ترکیب رنگ به قدر کافی جسورانه می‌باشد پس در استفاده از اکسسوری زیاده‌ روی نکرده و ترجیحا کیف و کفش‌هایی که رنگ خنثی دارند را استفاده کنید.

نحوه ست كردن رنگ لباس زنانه با شرابی

راهنمای ست کردن رنگ لباس با شرابی

شرابی یا قرمز برگندی به رنگی خنثی برای فصول پاییز و زمستان بدل شده است. پس بهتر است برای غلبه بر خنثی بودن، آن را با رنگی متفاوت استایل کنید. بهترین رنگی که برای این منظور می‌توان انتخاب کرد، رنگ کالباسی یا همان صورتی چرک است.

شما می‌توانید برای خرید لباس‌های باکیفیت به فروشگاه اینترنتی لباس ارزان مراجعه نموده و با انتخاب رنگ‌های گفته شده استایلی بی‌نظیر برای خود بسازید.

ست کردن رنگ لباس با آبی و سبز آبی

نحوه ست كردن رنگ لباس زنانه

حالا زمان آن رسیده تا بفهمیم چه رنگ‌هایی با سبز آبی به خوبی ترکیب می‌شوند. کافی است نگاهی به طبیعت انداخته و ببینید که در خیلی جاها که درخت و آسمان را در چشم‌انداز روبه‌روی خود می‌بینیم، رنگ سبز و آبی در کنار یکدیگر قرار دارند پس جای تعجب نیست که یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌هایی که برای پوشیدن در کنار آبی انتخاب می‌شود، رنگ سبز آبی است.

مطالب کاربردی:  راهنمای استایل رنگ آبی برای آقایان و خانم‌های خاص‌پسند

 

 نحوه‌ی ست کردن لباس با رنگ‌های هم خانواده

نحوه ست کردن رنگ های هم خانواده

لباس‌های تک رنگ یا مونوکروم می‌توانند کاملا شیک و ساده یا خسته‌کننده به نظر برسند. همه چیز به نحوه چیدمان شما و اینکه چگونه رنگ‌های هم‌خانواده را باهم ترکیب کنید، بستگی دارد.

یک روش بسیار کاربردی برای داشتن یک استایل شیک، بازی با سایه‌های همرنگ می‌باشد. برای مثال اگر رنگ خاکستری را برای استایل انتخاب کرده‌اید، بهتر است رنگ‌ لباس‌های شما به تدریج از خاکستری کمرنگ به سمت خاکستری پررنگ و همچنین زغالی برود. این ترفند در کنار حس آرامشی را که در استایل شما القا می‌کند، ظاهری بی‌نهایت شیک به شما می‌بخشد.

 

منبع : masterclass

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *