افسون چای سفید

اگر بگويند يكي از بهترين دوستان تو كيست، من قطعا چاي را انتخاب مي‌كنم. يار هميشگي دردانه‌اي كه همدم تنهايي‌ها و فكر كردن‌هايم، معاشرت با دوستانم و كار كردن‌هاي طولاني‌ من است. اما بر خلاف چيزي كه بين بيشتر مردم جا افتاده، براي من چاي به يك نوشيدني داغ قرمز رنگ كه همان چاي سياه است ختم نمي‌شود. من عاشق امتحان كردن انواع دمنوش‌هاي جديد و هرجور نوشيدني خستگي در بَر و پر فايده‌اي هستم كه به بازار مي‌آيد.

يكي از چاي‌هاي محبوب و دوست‌داشتني براي من چاي سفيد است. چای سفید نیز مثل سایر انواع چای، از گیاه “کاملیا سینسیس ” به دست می آید؛ اما برخلاف چاي‌هاي ديگر پيش از آنكه برگ چای باز شود، جوانه آن را که یک غلاف کرک‌دار نقره‌ای دارد، می‌چینند. چای سفید نسبت به سایر چای های سنتی کمیاب‌تر و گران‌تر و البته از مقدار بسیار بیشتری آنتی‌اکسیدان برخوردار است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در فرآیند تخمیر تغییراتی در ترکیبات چای رخ می‌دهد كه به وسيله آن كافئين موجود در چای سبز و سفید به حداقل ممکن و پلی‌فنول‌ها به حداكثر ميزان خود در ميان انواع چاي‌ها مي‌رسد.

بر خلاف انواع چای که با آب جوش درست می‌شود، پیشنهاد می‌شود چای سفید در آبی با دمای حدود 75 تا 85 درجه سانتی‌گراد تهیه شود. برای این کار باید ابتدا آب را جوش آورد و بعد یک دقیقه به آن اجازه داد تا دمایش کاهش یابد و سپس با آب ولرم چای سفید را دم کرد.

اگر خواص چاي سفيد را بدانيد، به سرعت عاشق طعم و عطر ظريف و جذابش مي‌شويد و آن را به كمد چاي‌هاي منزلتان اضافه مي‌كنيد. چاي سفيد خواص ضد پيري دارد و براي پوست بسيار مفيد است.

 

03

  • چای سفيد منبع آنتی اكسيدان است.

چای سفيد به خاطر ميزان حداقل پردازش، يك نيروگاه آنتي‌اكسيداني به حساب مي‌آيد كه نوشيدنش براي سلامتي بسيار بسيار مفيد است. گفتن ندارد كه آنتي‌اكسيدان‌ها چگونه بدن ما را در برابر راديكال‌هاي آزاد محافظت مي‌كنند، از انواع سرطان‌ها و بيماري‌هاي قلبي دور مي‌سازند و پوستمان را سالم و جوان نگه مي‌دارند.

  • چای سفيد سرشار از مواد ضد باكتری است.

چای سفید دارای مواد ضد باکتری و ضد ویروسی قابل توجهي است كه به وسيله آن می‌توانيد باکتری‌های بد، ویروس‌ها و قارچ‌ها را غیر فعال کنید. در واقع چای سفید در خلع سلاح ویروس‌ها و باکتری‌ها حتی قوی‌تر از چای سبز عمل مي‌كند! چای سفید همچنين باکتری‌هايي که باعث پلاک، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان مي‌شوند را می کُشد.

 

لیست قیمت انواع چای و دمنوش

 

02

  • چای سفید وزن را كاهش می‌دهد.

چای سفید داراي مقدار قابل توجهي کافئین است که يك عنصر خوب در كاهش وزن به حساب مي‌آيد و همان طور كه گفتيم سطح بالایی از آنتی اکسیدان دارد كه به افزایش متابولیسم بدن كمك كرده و حتي اشتها را كنترل مي‌كند. تحقيقات نشان داده است كه چای سفید می‌تواند از به وجود آمدن سلول‌های چربی جدید جلوگيري كرده و سلول‌های چربی موجود را به تجزيه تشويق مي‌كند.

  • چای سفيد دشمن پيری است.

چای سفید از عوارض بالا رفتن سن مانند چین و چروک و از دست دادن قابلیت ارتجاعی آن جلوگيري كرده و به شما يك پوست محكم، شفاف و زيبا هديه مي‌كند. گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور آفتاب، استرس و تغذیه نادرست می‌توانند به پوست ما آسیب برسانند و باعث شوند كه پوست گاهی اوقات حتي زودتر از موعد مقرر شروع به پيري كند. آنتی‌اکسیدان‌هاي موجود در چای سفید با خواص ضد پیری خود از پوست در برابر استرس و صدمات ديگر محافظت مي‌كند و خيلي خيلي خوب است اگر آن را در راس محصولات مراقبت از پوست خود بگذاريد.

معرفی بهترین نوشیدنی های چربی سوز

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

4 دیدگاه در “افسون چای سفید

  1. راحله گفت:

    من گاهی از چای سفید استفاده می کنم. و خوشحالم که این چای رو همیشه توی خونه دارم و استفاده می کنم

  2. وحیده گفت:

    میتونم بپرسم چای سفیدمارکهای متفاوت داره یانه وازکجامیشه تهیه کرد

  3. عظيمي گفت:

    چاي سفيد رو از كجا ميشه تهيه كرد؟فك نكم به اين سادگي باشه

  4. برنا گفت:

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به
    کارتون ادامه بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *