سگ مشهور سینما خارجی

اسم Rover به گوشتان آشنا نیست؟ احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند «سگ‌ ها» خواهد بود. شاید خودتان ندانید چرا اما از این اسم در ناخودآگاهتان رخنه کرده و در کشورهای غربی برخی از این نام به جای کلمه سگ استفاده می‌کنند! ریشه‌یابی این اسم کار سختی نیست چرا که بیشتر فرهنگ‌هایی که در صد سال اخیر در ناخودآگاه ما جا خوش کرده از سینما برخاسته است و Rover هم اولین سگ تاریخ سینما است. نه اینکه قبل از Rover هیچ سگی در قاب سینما نبوده باشد؛ در واقع Rover اولین سگی است که صاحب شخصیت بوده و نقش اصلی فیلم Rescued By Rover را در سال 1905 ایفا و پس از آن راه را برای دیگر سگ‌ ها به سینما باز کرده است. سگ‌ های معروف تاریخ سینما را با هم مرور می‌کنیم.

سگ هالیوودی

Toto, The Wizard of Oz (1939)

توتو سگ مشهور فیلم «جادوگر شهر اوز» را به خاطر می‌آورید؟ در فیلم می‌بینیم که او چقدر خوب راه‌ها را به خاطر می‌آورد و برایمان باورپذیر است اما همه ما می‌دانیم که سگ‌ ها چقدر در مسیریابی افتضاح عمل می‌کند. سگ ‌‌ها ردیاب‌های خوب اما مسیریاب‌های بدی هستند اما توتو در هر دو این‌ها تبحر داشت!

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سگ مشهور سینما

Beethoven, Beethoven (1992)

آزمایش‌های ظالمانه‌ای که دامپزشک مرموز بتهوون روی حیوانات و به خصوص سگ ها انجام می‌داد را فراموش کنید؛ به جای آن روی نقشی که این سگ به خوبی آن را ایفا می‌کرد تمرکز کنید. به خاطر می‌آورید که بتهوون چقدر خوب و دلسوزانه از فرزندان نیوتون مراقبت می‌کرد؟ و این نقش را در بتهوون 2 وقتی خودش پدر شده بود به اوج خود رساند. پدری دلسوز که در هر شرایطی از فرزندانش مراقبت می‌کند.

سگ مشهور سینما 2

Lassie, Lassie (2005)

لسی سگ گله‌ای که احساس انسانیت را در مخاطب برمی‌انگیخت را یادتان می‌آید؟ او کودکان را از چاه، معدن و موقعیت‌های خطرناک دیگری که در آن گرفتار شده بودند نجات می‌داد و بازی خوبش لبخند را روی لب‌های ما می‌نشاند.

سگ مشهور سینما 3

با بهترین حیوانات خانگی آشنا شوید

 

Winn-Dixie, Because of Winn-Dixie (2005)

2005 سال درخشش سگ ‌ها در سینما بوده است. وین دیکسی در این فیلم به یک پدر و دختر کمک می‌کند تا رابطه ویران شده‌شان را از نو بسازند. او عشق را در انسان‌ها برمی‌انگیزد و به آن‌ها یادآوری می‌کند که تنها دلیل زنده بودن همین عشقی است که به یکدیگر می‌ورزند و او به عنوان یک سگ انگار این مسئله را بهتر درک می‌کند.

سگ مشهور سینما 4

Hachi, Hachi: A Dog’s Tale (2009)

کارگردانان همیشه برای انتخاب بازیگرانی که قرار است در فیلم‌هایی که بر اساس شخصیت‌های واقعی ساخته شود بازی کنند چالش داشته‌اند؛ هاچی اما به خوبی از پس این چالش برآمده است. هاچی در این فیلم نقش سگ وفاداری را بازی می‌کند که هرروز در مترو منتظر صاحبش می‌ماند. سگ ها به این زودی‌ها محبت دوستانشان را فراموش نمی‌کنند.

سگ مشهور سینما 5

The Dog, The Artist (2011)

یوگی در این فیلم نقش سگ را آنقدر خوب و حرفه‌ای بازی کرد که منتقدان تصمیم گرفتند جایزه بهترین نقش مکمل را به طور ویژه به او تقدیم کنند. این سگ اما آنقدرها شهرت را دوست نداشت و بعد از این فیلم دیگر جلو دوربین حاضر نشد. او خیلی زود بازنشسته شد و The Artist اولین و آخرین فیلم کارنامه بازیگری او باقی ماند!

سگ مشهور سینما 6

 

خرید از پت شاپ آنلاین

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *