چگونه عطر کریسمس را به خانه‌مان بیاوریم؟

هرچه به پایان آذر و ابتدای دی ماه نزدیک می‌شویم، اتفاقات هیجان‌انگیز و جشن لازم در تقویم بیشتر می‌شود. سال میلادی دارد کم‌کم به آخرهای خودش می‌رسد و ماجراهای جذاب کریسمس و سال نوی میلادی اتفاق جذابی است برای هم‌وطنان مسیحی. گفتن ندارد که ما ایرانی هستیم و برای خودمان نوروز داریم و چهارشنبه‌سوری و هزار و یک داستان جذاب دیگر

جدا از تزیینات درخت کریسمس که به زودی در مطلبی دیگر در موردش خواهم نوشت، کریسمس یک عطر خاص و دوست‌داشتنی دارد که خانه را غرق فضایی جذاب می‌کند. برای به وجود آوردن این عطر در خانه راه‌های مختلفی وجود دارد که اینجا به چند تای آن اشاره می‌کنم:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 عطر کریسمس

بوهای خوش طبیعی

یک راه جذاب و ساده و البته طبیعی برای آوردن عطر خوش زمستان به خانه استفاده از ترکیب گیاهان و آب است. این ترکیب را ابتدا بر روی اجاق گاز به جوش آورده و سپس به شیشه‌های دردار مربا منتقل کنید.

یکی از ترکیب‌هایی که جشن مورد علاقه‌ی من را ترتیب می‌دهد ترکیب پرتقال، دارچین و میخک است که عطر و بویی بی‌نظیر و بسیار ماندگار دارد و تا مدت‌ها خاطره‌ی خوشش را در خانه‌تان نگه می‌دارد. حتی می‌توانید هر روز این ترکیب را دوباره گرم کرده و عطر خوشش را زنده کنید. به زودی در یک مطلب مجزا طرز تهیه انواع عطرهای خوش خانگی را خواهم نوشت.

دیفیوزرها

عطر کریسمس

هیچ‌چیز مثل یک دیفیوزر خوب نمی‌تواند به خانه‌تان حالِ خوب بدهد. البته که سعی کنید به دنبال دیفیوزرهایی باشید که از مواد طبیعی تشکیل شده و بخصوص برای این فصل به سراغ بوهای نسبتا گرم‌تر مثل نارگیل یا سیب و دارچین بروید.

گیاهان خشک خوشبو

عطر کریسمس

اگر بتوانید یک دسته از این اعجوبه‌های خواستنی درست کنید و در خانه بگذارید، خانه‌تان را به بوی بهشت دچار خواهید کرد. بخصوص که این ترکیب اگر با سلیقه درست شود آنقدر زیبا خواهد شد که می‌تواند یک نقطه‌ی کانونی دوست‌داشتنی برای جشن شما به حساب بیاید و البته گفتن ندارد که عطرش چطور خانه را لبریز خواهد کرد.

یکی از راه‌ها برای ایجاد همچین ترکیب خوشبو و زیبایی، کنار هم قرار دادن چند میوه‌ی کوچک کاج، چند چوب دارچین، چند بادیان خَتایی یا انیسون ستاره‌ای و چند حلقه پرتقال خشک شده است که هم می‌توانید آنها را در یک کاسه‌ی زیبا قرار دهید و هم همه را بچپانید در یک حریر خیلی نازک و با یک روبان ظریف ببندید تا عطر جادویی‌اش در هوا متصاعد شود. این ترکیب می‌تواند یک هدیه‌ی خاص و دوست‌داشتنی هم به حساب بیاید!

شمع‌های عطری

عطر کریسمس

قبلا هم در مورد معجزه‌ی شمع‌ها گفته بودم، ولی باز هم تاکید می‌کنم که یک شمع خیلی خوشبو انتخاب کنید و آن را در یک محیط کوچک روشن کنید. برای این فصل هم بروید به سراغ بوهای گرم و سنگین و خوشمزه. شمع‌هایی با رایحه‌ی سیب و دارچین، وانیل، پای سیب و تارت عالی و عالی و عالی خواهند بود.

 

خرید انواع شمع و شمعدان

 

کلَکِ وانیلی!

این ترفند ساده و شگفت‌انگیز هم هدیه‌ی آخر من به شما! چند قطره عصاره‌ی وانیل را در یک فنجان قهوه بچگانید و در فر با دمای 150 درجه سانتی‌گراد و به مدت یک ساعت قرار دهید و خودتان ببینید که از همان دقیقه اول خانه‌تان چطور در یک عطر خوشمزه و جادویی فرو خواهد رفت!

۵ ایده کم هزینه برای تزئینات ساختمانی

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

5 دیدگاه در “چگونه عطر کریسمس را به خانه‌مان بیاوریم؟

  1. فاطمه عباسی گفت:

    ایده ی وانیل عالی بود!

  2. Sareh Habibi گفت:

    من از این دیفیزرهای theone خریدم. هر وقت روشنش می کنم خونم بوی بهشت میگیره

  3. فرانه گفت:

    چقد حيف كه دير ديدم اين مطلب رو

  4. fereshteh rad گفت:

    ارامش بخش و مهیج

  5. ایدا گفت:

    من عاشق شمع هستم خیلی رویایی هست و به آدم آرامش میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *