برندهای برتر پوشاک آقایان و بانوان در سطح جهان

 

زارا، داستان یک موفقیت اسپانیایی

زارا یک برند اسپانیایی پوشاک، زیورآلات و لوازم منزل است که در سال 1975 تاسیس شد و کار خود را از شهر ارتشیو در گالیسیا آغاز کرد. زارا در واقع سرگروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایندیتکس به حساب می‌آید که یک مجموعه بزرگ نساجی و طراحی اسپانیایی و بزرگ‌ترین گروه مد جهان است و به جز زارا مالک برندهای دیگری مانند ماسیمو دوتی، پول اند بر، اویشو، استرادیواریوس و برشکا هم هست.

زارا در ابتدای دهه ۱۹۸۰ روند طراحی و تولید محصولات خود را تغییر داد و به این روند سرعت بخشید. در این استراتژی جدید، زارا تصمیم گرفت این بار به جای اینکه برای طراحی یک لباس تنها از یک طراح استفاده کند، هنر چندین طراح را همزمان به کار بگیرد و لباس‌هایی با طراحی جذاب‌تر را فصل به فصل با سرعت بیشتر تولید کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

زارا، داستان یک موفقیت اسپانیایی

زارا به سرعت توسعه‌ی بین‌المللی خود را در پیش گرفت و برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ شعبه‌ای در پورتو واقع در پرتغال را تاسیس نمود. زارا در سال ۱۹۸۹ به ایالات متحده و پس از آن در سال ۱۹۹۰ وارد فرانسه شد و کم‌کم مکزیک، یونان، بلژیک و سوئد به ماجرای جذاب زارا اضافه شدند.

زارا بر خلاف بسیاری از برندها، به شخصه روند کار خود از طراحی و تولید گرفته تا تامین و توزیع در فروشگاه‌ها را با وسواس و دقت تمام کنترل می‌کند. یکی از تفاوت‌های عمده‌ی این برند با برندهای معروف دیگر عدم تولید محصولات زارا در کشورهای آسیایی است. 50 درصد محصولات زارا در اسپانیا، ۲۶ درصد آن در سایر نقاط اروپا و تنها ۲۴ درصد بقیه در کشورهای آسیایی و آفریقایی تولید می‌شوند.

زارا، داستان یک موفقیت اسپانیایی - 2

یک استراتژی جذاب در روند پیشرفت زارا این است که این کمپانی قادر است یک محصول را در طی تنها دو هفته از مرحله‌ی طراحی به ویترین فروشگاه برساند و همین باعث کوتاه‌تر شدن چرخه‌ی عمر محصول به مفهوم “موفقیت بیشتر در رضایت مشتری” می‌شود. به این معنی که اگر فروش یک طرح در مدت زمان یک هفته خوب پیش نرفت، به سادگی از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شده، سفارش‌هایش لغو می‌شوند و طرح‌های جدید به سرعت جایگزین آن خواهند شد.

فروش اینترنتی زارا یکی از بهترین خدمات پس از فروش را دارد. فروشگاه اینترنتی به سادگی به مشتریان این امکان را می‌دهد که با فیلترهای جستجو، محصول مورد نظرشان را از نظر نوع، رنگ، اندازه، قیمت و شماره کالا انتخاب کنند. تمامی محصولات بر روی وبسایت زارا به همان قیمت فروشگاه‌ها قابل سفارش دادن است و در بسته‌بندی بسیار شیک برای مشتری فرستاده می‌شود. تمامی خریدهای شما چه از فروشگاه‌ها و چه از فضای مجازی قابل عودت بوده و می‌توانید به راحتی آنها را مرجوع کنید.

دانیل پیت، مدیر برند “لویی ویتون” در توصیف زارا می‌گوید: زارا نوآورانه‌ترین و ویرانگرترین فروشگاه‌ زنجیره‌ای مد در جهان است. همچنین شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان شرکت زارا را به عنوان “داستان موفقیت اسپانیایی” توصیف می‌کند.

برای خرید اینترنتی لباس‌های زارا، طرح‌های زیبای آن را در فروشگاه اینترنتی مدیسه پیدا کنید.

 

Zara-Man-2013-Autumn-Winter-Collection

 

خرید لباس زنانه

 

گپ، پوشاک نسلِ جوانِ دنیا!

 

گپ، پوشاک نسلِ جوانِ دنیا!

کمپانی گپ در پی کشف یک نیاز اساسی پایه گذاری شد و آن نیاز چیزی نبود به جز پیدا کردن یک شلوار جین که واقعا اندازه و مدل مناسبی داشته باشد و به خوبی به تن بنشیند. دونالد و دوریس فیشر برای اولین بار در سال 1969 تصمیم گرفتند به این مشکل رسیدگی کنند و چون شلوار جینی پیدا نمی‌کردند که به خوبی به تنشان بنشیند، تصمیم گرفتند خودشان فروش آن را آغاز کنند. این زوج امریکایی در ابتدا به فروش شلوارهای جین برند لیوایز (Levi’s)  پرداختند. این کمپانی چنان موفق بود که در عرض چهار سال اول بعد از افتتاح فروشگاه‌هایش 25 شعبه مشغول به کار داشت. فروش شلوارهای لیوایز در فروشگاه‌های گپ در حدی بالا بود که برای چند سال مواد خام تهیه شلوار جین که به نام الیاف دِنیم (denim) شناخته می شود، در دنیا کمیاب شد!

هم اکنون کمپانی امریکایی گپ دارای 3751 شعبه در 51 کشور جهان با قابلیت ارسال کالاهای سفارشی به 214 کشور جهان است. مهم‌ترین شعبه‌های گپ در کشورهای برزیل، کانادا، چین، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و امریکا واقع شده‌اند. دفتر مرکزی کمپانی گپ در شهر سانفرانسیسکو در امریکا است. کمپانی گپ دارای شش برند زیر گروه به نام‌های گپ Gap ، بنانا ریپابلیک Banana Republic ، اُلد نِیوی Old Navy، اینترمیکس Intermix و اَتلیتا Athleta است.

پوشاک برند گپ لباس نسل جوان دنیا است. نام این کمپانی از اصطلاح Generation Gap یا همان «شکاف بین نسل‌ها» گرفته‌شده و اشاره به تفاوت بین نسل گپ‌پوش و والدین رسمی‌پوش آن‌ها دارد. در زمانی که شلوار جین برای اولین بار به صورت انبوه تولید شد و خرید گسترده آن بین نسل جوان امریکا و سپس جوانان دنیا به صورت یک اپیدمی درآمد، کمپانی گپ به سادگی و با تولید شلوار جین‌های مرغوب، خوش کیفیت و خوش‌طراحی به سادگی بازار فروش شلوار جین در جهان را از آن خود کرد. امروزه وبسایت کمپانی گپ به طور متوسط 18 میلیون بازدید‌کننده درهر روز دارد و به عنوان یکی از معتبرترین مراجع مد و استایل در جهان شناخته‌می‌شود. در حال حاضر علاوه بر شلوار جین که پرفروش‌ترین محصول کمپانی گپ است، انواع تی‌شرت، ژاکت، کاپشن، لباس زیر، لباس‌های کژوال زنانه و حتی بچگانه‌ هم از محصولات بسیار پرطرفدار برند گپ به شمار می‌روند.

 

خرید لباس مردانه

 

همه‌چیز درباره‌ی نایک!

برای همه‌ی ما محصولات نایک یا همان نایکی، یادآوری جذابی از تحرک و ورزش به حساب می‌آید. کفش‌ها و لوازم ورزشی زیبا و رنگارنگی که با سلیقه‌ی تمام طراحی شده و البته قیمت پایینی هم ندارد. اما در عوض خیالمان راحت است که وقتی مبلغی را برای خرید یکی از آیتم‌های نایک می‌پردازیم درست همانقدر و چه بسا که بیشتر از آرامش و راحتی آن استفاده می‌کنیم.

“نایک” یا با تلفظ آمریکایی آن “نایکی”، از سال 1964 میلادی به تولید کفش و لباس‌ و تجهیزات ورزشی مشغول است و یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان کفش و پوشاک ورزشی جهان به حساب می‌آید. این کمپانی که در آغاز با نام “بلو ریبون اسپرت” کار خود را شروع کرد، بعد از مدتی با الهام از الهه پيروزي در يونان باستان نام خود را به نایک تغییر داد و لوگوی خود در سال 1971 توسط با قيمتی معادل 35 دلار سفارش داد. این لوگو که استعاره‌ای از بال‌های الهه پيروزي است، امروز به عنوان یکی از معروف‌ترین لوگوهای دنیا به حساب می‌آید.

 

همه‌چیز درباره‌ی نایک!

 

نایک طیف گسترده‌ای از محصولات ورزشی را تولید می‌کند که شامل کفش و پوشاک برای فعالیت‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال، ورزش‌های رزمی، تنیس، فوتبال آمریکایی، دو و میدانی و گلف برای مردان، زنان و کودکان و همچنین استاد طراحی و تولید کفش‌های مخصوص برای تنیس، گلف، اسکیت بورد، فوتبال، بیس‌بال، فوتبال آمریکایی، دوچرخه سواری، والیبال و کُشتی است.

محصولات نایک به جز استفاده‌های ورزشی، آنقدر زیبا و خاص هستند که اصلا نمی‌شود یک خانم خوش‌پوش یک یا چند جفت کفش اسپرتِ نایک نداشته باشد. کفش‌هایی که از پیاده‌روی‌ گرفته، تا کافه و از مهمانی تا محل کار همراه او هستند!

 

همه‌چیز درباره‌ی نایک - 2

!Just do it

جالب است بدانید که شعار معروف نایک، “just do it” از آخرین جمله‌ی قاتل زنجیره‌ای معروف “گری گیلمور” به هنگام تیرباران در سال 1977 الهام گرفته شده است که به هنگام شلیک گلوله گفت: “let’s do it”!

 

چرا خرید از برند‌های معروف مهم است؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *