11 پیشنهاد تصویری برای دیزاین کتابخانه

کتابخانه از آن دست چیزهایی است که در هر خانه‌ای به فراخور حال و هوای صاحب‌خانه حداقل یکی دو تا ازش پیدا می‌شود. اصلا مگر می‌شود خانه‌ای باشد که کتابخانه نداشته باشد و اسم خودش را خانه بگذارد؟!

کتابخانه هم‌چون کافی تیبل یکی از مراکز ثقل خانه است، چیدمان‌اش سلیقه و سبک شما را حکایت می‌کند و لهجه‌اش لهجه‌ی شخصی شماست. به همین دلیل خیلی مهم است که سبک و سیاق‌تان را با زبانی که چیدمان در اختیارتان می‌گذارد به بیننده منتقل کنید و البته پیش از آن خودتان از نتیجه‌ی کارتان راضی باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

طراحی کتابخانه - 1

می‌توانید از یک قفسه در آشپزخانه به‌عنوان کتابخانه استفاده کنید. البته این کتابخانه‌ای که می‌گوییم آن قدرها هم کتابخانه نیست. شیشه‌های زیبای حبوبات، فنجان‌های محبوب‌تان، ظروف عتیقه و قدیمی که خیلی دوست‌شان دارید، گل و گیاه و البته کتاب‌های آشپزی و رمان می‌توانند اعضای فعال این کتابخانه باشند.

 

خرید آنلاین کتاب

 

طراحی کتابخانه - 2

کتابخانه‌تان را از لوازم دم دستی دوست داشتنی‌تان پر کنید. این لوازم می‌تواند چیزهایی نظیر ضبط صوت، ظروف رنگی، قاب عکس‌ یا کتاب‌های مورد علاقه‌تان باشد که دوست دارید همیشه در معرض دیدتان باشند. حضور یک آینه در بالای این کتابخانه همه را مطمئن می‌کند که شما در حُسن سلیقه نظیر ندارید!

 

طراحی کتابخانه - 3

ارتفاع کتابخانه‌تان می‌تواند از سقف تا زمین باشد. کتابخانه را خلوت و مینیمال بچینید و برای استفاده از طبقه‌های بالایی از یک نردبان زیبا یا چهارپایه استفاده کنید.

 

طراحی کتابخانه - 4

چه کسی گفته که کتابخانه حتما باید ترکیبی باشد از قفسه‌های عمودی؟ شاید شما بخواهید خیلی متفاوت رفتار کنید و کتابخانه‌ای از قفسه‌های افقی ترتیب بدهید. من که به‌شخصه از انتخاب افقی‌تان استقبال می‌کنم!

 

طراحی کتابخانه - 5

کتابخانه می‌تواند به‌صورت قفسه‌های جدا از هم در چند جای خانه پخش شود. حتی می‌شود بعضی از این قفسه‌ها را جاهایی گذاشت که خیلی دید ندارند، مثلا پشت کاناپه. یک نقطه‌ی اختصاصی و یواشکی پر از کتاب‌ها و لوازم مورد علاقه برای خود خودتان!

 

طراحی کتابخانه - 6

ایده‌ی گذاشتن یک کتابخانه در زیر پنجره هم ایده‌ی خوبی است. کتاب‌ها از نور خورشید انرژی می‌گیرند و روح زندگی در تمام خانه جریان می‌یابد.

 

طراحی کتابخانه - 7

اگر خانه‌ی کوچکی دارید می‌توانید مبل یا کاناپه‌تان را در دل یک کتابخانه جای بدهید. من که عاشق این ایده شدم!

 

طراحی کتابخانه - 8

اگر فضای کوچکی مانند یک سوییت یا استودیو دارید این تخت‌خواب واقع در کتابخانه هم گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد!

 

طراحی کتابخانه - 9

میز تلویزیون‌تان را به یک کتابخانه وسعت بدهید. البته این گزینه مختص خانه‌های خیلی بزرگ است، چرا که اگر خانه‌تان فقط چهار تا دیوار داشته باشد ممکن است این ایده فضای خانه‌تان را خیلی خفه کند.

 

طراحی کتابخانه - 10

کتابخانه‌تان را به یک کاناپه تبدیل کنید. این ایده آن قدر جذاب و رویایی است که من فقط منتظر یک خانه با یک پنجره‌ی بلند هستم تا این کاناپه را برای‌اش ترتیب بدهم!

 

طراحی کتابخانه - 11

به‌عنوان حسن ختام هم این کتابخانه جذاب و دلربا را معرفی می‌کنم که یکی از آرزوهای قدیمی من به حساب می‌آید. درست کردن‌اش به نظر خیلی سخت نمی‌رسد، من که به‌زودی دست به کار می‌شوم!

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

3 دیدگاه در “11 پیشنهاد تصویری برای دیزاین کتابخانه

  1. الهه گفت:

    عالی!

  2. نازنین گفت:

    قلم زیبایی دارید لذت بردم.

  3. هاله گفت:

    خیلی مفید و خوشایند! مرسی صبا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *