در این مقاله به طور مفصل درباره عشق واقعی صحبت خواهیم کرد. از دید شما، دوست داشتن واقعی چه مشخصاتی دارد؟ به بیان ساده‌تر، فردی که عاشق می‌شود باید چه صفاتی داشته باشد تا بتوان گفت، او حقیقتا یک عاشق دلباخته است. در ادامه به 20 نشانه وجود یک عشق واقعی پرداخته می‌شود.

1. چیزی به اسم من در عشق واقعی وجود ندارد.

زمانی که بخواهید یک عشق واقعی را انتقال دهید بهتر است بدانید که چیزی به اسم “من” وجود ندارد. علایق و سلیقه خود را بر اساس علاقه و سلیقه عشق‌تان تنظیم می‌کنید. حتی اگر خودتان چیزی را پسندیده باشید مطمئن شوید در زمان عاشق شدن، خود و خواسته‌تان را فراموش می‌کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

2. آیا احساس می‌کنید که خوشبختی، فقط متعلق به شماست؟

برخی افراد، گاهی از زندگی خسته می‌شوند و مدام غرهای تکراری می‌زنند و از بدبختی می‌نالند. اما کسی که عاشق شریک زندگیش است چنین اخلاقی ندارد. او در هر شرایطی خود را خوشبخت‌ترین زن یا مرد دنیا می‌داند. چنین فردی تمام دارایی دنیا را در وجود عشقش می‌بیند و احساس می‌کند اگر عشق خود را از دست دهد، با خوشبختی فاصله می‌گیرد.

احساس خوشبختی

3. در عشق‌های واقعی، بده، بستان نداریم.

زمانی که یک فرد عاشق می‌شود، به موضوع بده، بستان فکر نمی‌کند. به بیان ساده‌تر، محبت را در ازای دریافت آن، انجام نمی‌دهد. بلکه واقعا و از ته دل دوست دارد که به عشق خود، محبت کند، حتی اگر در قبال آن، هیچ محبتی دریافت نکند.

4. زمانی که با عشق خود هستید دوست دارید حرف بزنید.

عشق‌های واقعی اینطور هستند که در آنها، زندگی همیشه جریان دارد. به عبارتی، در هر زمان شما حرفی برای گفتن دارید. حتی اگر بخواهید درباره کل روزی که گذرانده‌اید با او همکلام شوید. اگر عشق هر دو طرف واقعی باشد، نه او از شنیدن خسته می‌شود و نه شما از حرف زدن!

5. آزار دادن روحی و جسمی عادت یک عاشق واقعی نیست

احتمالا برخی افراد را دیده باشید که به واسطه سر به سر گذاشتن با عشق خود، قصد اذیت کردن او را دارند. این، با آزار دادن جسمی و روحی متفاوت است. آزار جسمی باعث می‌شود که فردِ مقابل به طور کلی از کسی که این حرکت را انجام می‌دهد، متنفر شود. با این حساب، عشق واقعی ترکیبی از بامزگی و سر به سر گذاشتن است.

مطالب کاربردی:  بهترین روش‌ها برای تبدیل حال بد به حال خوب

6. فداکاری در ذات یک عشق است

احتمالا گاهی اوقات برخی عاشق‌ها بدون اینکه طرف مقابل متوجه شود فداکاری در حد جان برای او انجام می‌دهند. برای آنها این مهم نیست که او بداند و متوجه شود چه کاری در حقش شده بلکه مهمترین موضوع این است که به این واسطه خود را غرق در آرامش کرده‌اند. زیرا فداکاری در ذات یک عشق واقعی است.

7. آیا سر قول‌تان هستید؟

اگر عشق واقعی به طرف داشته باشید مطمئن باشید که در هر صورت سر قول‌تان خواهید ماند. چرا که برآورده کردن خواسته او با قولی که داده‌اید در یک لحظه اتفاق میفتد.

در رابطه عاطفی باید خوش‌قول باشید

8. در عشق واقعی بار طرف مقابل را به دوش می‌کشید

اگر عشق واقعی در زندگی شما جریان دارد به احتمال زیاد اجازه نمی‌دهید تا عشق‌تان کارهای زیادی انجام دهد. به بیان ساده‌تر، به دوش کشیدن بار او نشانه‌ای از دوست داشتن واقعی است.

9. نوشتن متن‌های عاشقانه

متن دوست داشتن واقعی پر از احساس و لحن خوب است. احتمالا یک روز صبح از خواب بیدار شوید و کاغذی روی درب یخچال مشاهده کنید. متن روی کاغذ از طرف عشق‌تان نوشته شده است.” تو را هر روز بیشتر از دیروز دوست دارم” این همان متن عاشقانه است. به به چه جذاب و دلنشین!

10. در یک عشق واقعی از موفقیت‌های فردی که عاشقش هستید، خوشحال می‌شوید

اگر عشق‌تان در یک موفقیت علمی یا مسابقه‌ای برنده ماجرا بوده بیشتر از خود او شما خوشحال می‌شوید. دوست دارید موفقیتش را جار بزنید و این شادی را با همگان شریک شوید.

از موفقیت‌های یکدیگر خوشحال شوید.

11. مراقبت از عشق در هر شرایطی

شما در زمان عقد به این قانون متعهد می‌شوید که در زمان خوشی و ناخوشی در کنار یکدیگر باشید. در عشق‌های واقعی اثبات این گفته در عمل هم خود را نشان می‌دهد. به عبارتی؛ فقط در زمان تندرستی و سلامتی نیست که در کنار عشق‌تان هستید، بلکه در زمان بیماری نیز، او را تنها نخواهید گذاشت.

مطالب جالب:  برای مراسم عقد چی بپوشیم؟ انواع لباس عقد

12. انتقال حس امنیت در عشق واقعی

اگر کاری می‌کنید که عشق‌تان در کنار شما حس امنیت داشته باشد به شما تبریک خواهیم گفت. چرا که در جهت عاشق شدن و عاشق کردن قدم‌های درست و محکمی برداشته‌اید. انتقال حس امنیت به طرف مقابل یک دوست داشتن واقعی است.

13. خودتان را آراسته می‌کنید

اگر در خانه نشسته‌اید و چند دقیقه قبل از ورود همسر، به خودتان می‌رسید، پس عاشق همسرتان هستید و می‌خواهید چشمان او، بهترین حالت از شما را ببیند. به عبارتی، خود را آزار می‌دهید تا او خشنود باشد. علاوه بر رسیدگی به خودتان، خانه را نیز برای ورود عشق‌تان مرتب و تمیز می‌کنید.

برای پارتنر خود زیبا باشید

14. انرژی مضاعفی در کنارش دارید؟

گاهی اوقات حس و انرژی فرد به حد زیادی کاهش می‌یابد. طوری که به قول معروف نای انجام دادن هیچ کاری را ندارد. اما همین فردِ خسته به محض دیدن شخصی که به او علاقه مند است، به یکباره تغییر کرده و پر از انرژی می‌شود. اگر چنین حسی را تجربه کرده‌اید، تبریک می‌گوییم. چون عشق شما دو طرفه است. چرا که محبت و عشق طرف مقابل‌تان به حدی قوی بوده که توانسته انرژی خود را به شما منتقل کند.

15. آیا در جمع به دفاع از او برمی‌خیزید؟

زمانی را تصور کنید که در جمع دوستان یا خانواده نشسته‌اید. یک نفر به شوخی هم که شده عیب‌های شریک زندگیتان را در جمع بیان می‌کند. در این حالت شما جوری ناراحت می‌شوید که انگار شما را مورد تمسخر قرار داده‌اند. در عشق واقعی این وضعیت، نرمال است.

16. در عشق‌های واقعی، واژه‌ای به نام مقایسه وجود ندارد.

اگر دوست داشتن‌تان واقعی باشد، مطمئن باشید که عشق‌تان را با شخص دیگری مقایسه نمی‌کنید. چرا که یک عاشق حقیقی می‌داند، شخصیت هر یک از انسان‌ها متفاوت است.

مطالب کاربردی:  زندگی کردن را فراموش نکنید!

17. سرزنش فرد مقابل

انسان، ممکن الخطاست و هر لحظه این شرایط وجود دارد که خطایی از او سر بزند. آیا در زمان مشاهده خطای طرف مقابل، او را سرزنش می‌کنید یا با کمک یکدیگر به رفع مشکل می‌پردازید. اگر همکاری در زندگی جریان دارد پس شما یک عاشق حقیقی هستید.

18. ناراحتی‌تان از او، دوام زیادی ندارد.

زمانی که در حال تجربه عشق واقعی هستید، بهتر است بدانید که اگر عشق‌تان شما را ناراحت کرد فقط چند لحظه‌ای ناراحتی خواهید داشت. به بیان ساده‌تر کینه او را به دل نمی‌گیرید.

ناراحتی ها دوام زیادی ندارد

19. رابطه نامناسب را زود ترمیم می‌کنید.

عاشق واقعی اگر طرف مقابل را ناراحت کند، در جهت درست کردن رابطه، تلاش می‌کند.

20. او را همانطور که هست، دوست دارید؟

یکبار هم که شده با خود صادق باشید و فکر کنید طرف مقابلتان را همانطور که هست، دوست دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است پس شما در حال تجربه کردن یک عشق واقعی هستید. به بیان ساده‌تر، قصد تغییر دادن طرف مقابل‌تان را ندارید. اخلاق او هرچه که باشد؛ بد یا خوب، برای شما قابل قبول است.

به نظر شما، عشق واقعی چه مشخصاتی دارد؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *