دلایل و درمان سرد مزاجی در زنان و مردان

از آنجایی که سرد مزاجی و افزایش استرس زناشویی بر بنیان خانواده مؤثر است، اهمیت دارد که ضمن شناخت آن، با روش‌های درمان آن آشنا شد. بنابراین، در ادامه به بررسی علائم بی میلی جنسی در زنان و مردان، دلایل آن و روش‌های درمان سردمزاجی خواهیم پرداخت.

سرد مزاجی چیست؟

سرد مزاجی در علم پزشکی وضعیتی است که در آن افراد تمایلی به فعالیت جنسی ندارند یا از آن بهره نمی‌برند. بی‌میلی جنسی باعث خواهد شد تا افراد در زندگی زناشویی خود، به طور جدی استرس زناشویی را تجربه کنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استرس زناشویی یعنی چی؟

استرس زناشویی یعنی چی؟

استرس زناشویی بدین معنا است که همسران، مشکلات ارتباطی را تجربه کرده و ضمن آنکه در جست‌وجوی یافتن راه‌حل برای حل مسئله هستند، در کنار هم زندگی می‌کنند و به سختی تفاوت‌های یکدیگر را می‌پذیرند. تحقیقات علمی حاکی از آن است که بی میلی جنسی بر استرس زناشویی می‌افزاید.

علائم سرد مزاجی در مردان و زنان

جهت تشخیص بی‌میلی جنسی و پیگیری درمان آن، افراد باید با علائم بی میلی جنسی بیشتر آشنا شوند. علائم مذکور اگر تا 6 ماه در افراد مشاهده شود، بهتر است اقدام به درمان کنند. علائم سرد مزاجی در زنان و مردان با توجه به سرد و گرم بودن مزاج افراد، متفاوت است. در سرد مزاجی از نوع سرد، افراد دچار خستگی مفرط، رنگ پریدگی زبان، احساس سردی در ناحیه رحم در خانم‌ها و عدم تمایل به رابطه جنسی هستند. در حالی که افراد با مزاج گرم، دارای علائمی از جمله احساس درد شدید به هنگام نزدیکی، خارش یا گرمای شدید در واژن در خانم‌ها و احساس بی‌قراری خواهند بود.

علت سرد مزاجی مردان و زنان

علت سرد مزاجی مردان و زنان

عوامل متعددی وجود دارند که می‌تواند به عنوان علت سرد مزاجی در مردان و زنان به شمار بیاید. این علائم عبارت است از:

  • مصرف داروهای گوناگون در اثر بیماری‌های طبی (داروهای مؤثر بر کارکرد جنسی).
  • بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، عدم تعادل ترشح هورمون، بیماری عروق، سرطان و بیماری‌های عصبی.
  • عوامل روانی- اجتماعی و استرس‌های زندگی نظیر مشکلات مالی، بحران‌های خانوادگی، تحصیلی، شغلی، بیماری یا مرگ اعضای خانواده و سایر عزیزان.
  • قربانی تجاوز جنسی شدن.
  • ناتوانی‌های جنسی.
  • ترس از حاملگی و دوره پس از زایمان در زنان.
  • مصرف مواد مخدر.
  • ناراحتی‌های عاطفی.
  • و…

درمان سرد مزاجی روش‌های مختلفی دارد که در بخش زیر به مواردی از آن اشاره خواهد شد:

لیست قیمت انواع محصولات بهداشت زناشویی

 

روش‌های درمان گیاهی

روش‌های گیاهی اغلب مورد پسند بسیاری از افراد است. در این‌ حوزه، جهت درمان گیاهی سرد مزاجی مردان، گیاه جینسینگ، جینکوبیلوبا، ماکا بسیار معروف هستند.

برای درمان گیاهی بی‌میلی جنسی خانم‌ها، توصیه می‌شود که از گیاهان دارویی ریوند چینی، گل سرخ، سنجد، پنج انگشت، دارچین، رازیانه، زعفران، شنبلیله استفاده شود. مصرف این گیاهان به صورت دم کرده منجر می‌شود تا بی‌میلی جنسی خانم‌ها در قبال رابطه جنسی برطرف شود. قابل توضیح است که گیاهانی نظیر دارچین در رفع بی‌میلی جنسی مردان نیز مؤثر هستند.

گیاه جینسینگ

گیاه جینسینگ

گیاه جینسینگ را می‌توان در کشورهای جنوب غربی آسیا یافت. روش استفاده از آن بدین صورت است که حدود 30 دقیقه گیاه جینسینگ را دم کرده و بعد همانند گیاه چای، می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن را بنوشید. خاصیت دارویی گیاه جینسینگ به قدری است که از عصاره آن، اغلب در داروهای ناتوانی‌های جنسی مردان نیز استفاده می‌شود.

جینکوبیلوبا

جینکوبیلوبا نیز گیاهی است که باید از چین وارد کرد. مصرف گیاه جینکوبیلوبا منجر به تنظیم گردش خون و افزایش تمایل جنسی در مردان خواهد شد.

ماکا

ماکا هم گیاهی است شبیه شلغم که مصرف آن به مدت 12 هفته می‌تواند به افزایش قوای جنسی مردان کمک کند. قابل ذکر است که بهتر است جهت پیشگیری از عوارض در مصرف گیاهان معرفی شده، زیاده‌روی نشود.

روش‌های درمان خانگی

برخی از روش‌های درمان بی‌میلی جنسی، روش‌های خانگی هستند و نیازی به خرید قرص و دارو و مراجعه به پزشک ندارند. از جمله درمان خانگی سرد مزاجی زنان و مردان می‌توان به ورزش کردن، داشتن برنامه و رژیم غذایی مناسب، عدم مصرف مواد مخدر و هرگونه محرک خارجی اشاره کرد.

برای سرد مزاجی چه بخوریم تا سالم بمانیم و آن را برطرف کنیم؟ در برنامه غذایی بهتر است میوه‌هایی نظیر انجیر، موز، آووکادو و انار؛ سبزیجاتی نظیر فلفل سبز، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، سیر و پیاز؛ ادویه‌جاتی نظیر فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل و فرآورده‌هایی نظیر تخم مرغ در نظر گرفته شود.

موارد مذکور برای پیشگیری از بی‌میلی جنسی نیز معمولا توصیه می‌شود. بنابراین با روش‌های خانگی به راحتی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

مصرف قرص دارویی

مصرف قرص دارویی

در این بخش به طور مجزا برای مردان و زنان قرص‌های مخصوص رفع بی‌میلی جنسی را معرفی خواهیم کرد. قرص ایکس اید گلدن لایف یکی از انواع قرص برای سرد مزاجی مردان، کاملا توصیه شده است. این قرص سرشار از ویتامین‌ها، مینرال‌ها و 19 آمینواسید است که منجر به تولید انرژی در بخش‌های مختلف بدن مردان شده و با افزایش فشارخون در آلت تناسلی منجر به تقویت قوای جنسی آنان می‌شود. بنابراین این قرص، می‌تواند بهترین دارو برای درمان سرد مزاجی مردان باشد.

لیدی اراlady era  قرصی است که درصدد رفع بی‌میلی جنسی در زنان توصیه شده است. لیدی ارا دارای ترکیب سیلدنافیل است. اما با این حال شرکت سازنده قرص لیدی ارا در حال حاضر فروش آن را ممنوع اعلام کرده است.

روش‌های درمان طب اسلامی

روش‌های درمان طب اسلامی

به گفته مجله اسلام طب، جهت درمان سرد مزاجی زنان در طب اسلامی سفارش شده است تا مقدار 5 گرم سنجد به صورت جوشانده یا دم کرده مصرف شود. این امر منجر خواهد شد تا بذر تمایل جنسی در خانم‌ها تقویت شود. برای این منظور مصرف ریشه گیاه ریوند چینی نیز توصیه شده است؛ اما باید دقت کرد که نباید ریشه این گیاه توسط زنان باردار مصرف شود.

به علاوه، بر اساس گفته‌های این مجله، مصرف چغندر، شاهی، فلفل سیاه به همراه عسل، نعناع هم برای امر مذکور مفید می‌باشد. در خصوص رفع بی‌میلی جنسی مردان نیز طب اسلامی مصرف برخی تنقلات نظیر پیاز، شاهی، شلغم، نخود، تره، نعناع، پسته، فندق، کنجد، عسل، حلیم، شیر برنج، تخم مرغ، موز، خرما، تخم پرندگان و … را مفید دانسته است.

مطالب کاربردی:  کدکس چیست | بهترین مدل‌های کدکس چیست

 

در طب اسلامی مصرف برخی مواد غذایی برای قوای جنسی، مضر عنوان شده است. این مواد غذایی عبارت است از:

  • چیزهای لطیف مانند: پونه، زیره و مرزنجوش.
  • چیزهای خشک کننده معده مانند: عدس، شاهدانه و خرنوب.
  • چیزهای سرد و خشک کننده منی نظیر: نیلوفر، گل سرخ، کافور و اسفرزه.
  • چیزهای ترش مانند: سرکه، سماق، سیب ترش، ریواس.
  • مواد غذایی که آب زیادی دارند مانند: کاهو، کدو، خیار، ختمی و بارهنگ.

همچنین دوش آب گرم گرفتن به طور مکرر، عرق کردن، خستگی و راه رفتن زیاد برای قوای جنسی بدن مضر است.

 

منبع : quora

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *