بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در جهان که به عنوان دروازه‌ای بین اروپا و آسیا شناخته می‌شود، کشور ترکیه است. این کشور نقطه تلاقی شرق با غرب بوده و دارای آب و هوایی عالی، غذاهای فوق العاده، بناهای مذهبی و مکان‌های باستانی بی‌شمار است. این کشور زیبا مورد توجه ایرانیان بسیاری نیز قرار گرفته و افراد بسیاری سالیانه این کشور را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید که با مکان‌های مناسب برای گشت و گذار در این کشور بیش‌تر آشنا شویم.

همه چیز درباره ترکیه

صحبت درباره زیباترین یا عالی‌ترین شهرهای کشور ترکیه دشوار است. زیرا هر شهر این کشور زیبایی‌‌های خاص خود را دارد. این کشور توریستی دارای غذاهای خوشمزه، فرهنگ صلح آمیز، سنت‌های دیرینه و بناها و مکان‌های دیدنی بسیار است. شهرهای جذاب این کشور در ادامه معرفی می‌شوند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

شهر استانبول

نمایی از استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان بوده که در تنگه بسفر قرار گرفته است. این شهر از دیرباز محل تلاقی شرق و غرب بوده و به دلیل تاریخ طولاتی و پر از فراز و نشیب خود، فرهنگ‌ها و مردمان مختلفی بر آن تاثیر گذاشته‌اند. آثار زیبایی از یونانی‌ها، رومی‌ها و ونیزی‌ها در این شهر پراکنده شده است. در اولین سفر به استانبول متوحه خواهید شد که این شهر در گذشته به دلیل هجوم بازرگانان به آن دارای ساختمان‌های زیبا، مساجد چشم‌نواز و کاخ‌های فوق العاده شده است.

جاهای دیدنی استانبول و مراکز خرید آن بی‌شمار بوده و تماشای تنگه بسفر که استانبول را به دو قسمت اروپایی و آناتولی تقسیم می‌کند، شگفت انگیز خواهد بود. در این شهر رستوران‌ها، بارها و تفریحات شبانه فراوانی برای گردشگران وجود داشته و اگر قصد سفر به این شهر را دارید، برای اطلاع از جاهای دیدنی استانبول با قیمت می‌توانید در اینترنت به جستجو بپردازید.

شهر آنتالیا

نمایی از آنتالیا

تنها شهر دیدنی و حیرت انگیز ترکیه استانبول نیست. خط ساحلی آنتالیا که در خلیج آنتالیا قرار دارد، کاملا خیره کننده است. این خط ساحلی دارای صخره‌های سر به فلک کشیده و مناظری از کوه‌های دوردست است. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های شهر آنتالیا محله قدیمی کالیچی است. جایی که خانه‌های عثمانی زیبا در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک در کنار یک دیگر قرار گرفته‌اند. آب و هوای این شهر فوق العاده بوده و دارای سواحلی زیبا برای استراحت و تفریح است.

شهر آنالیا

نمایی از آنالیا

آنالیا یکی دیگر از بهترین مکان‌های تفریحی ترکیه بوده که در ساحل جنوبی این کشور قرار گرفته است. این شهر دارای هتل‌هایی با خدمات عالی، شب‌های زنده و تابش آفتاب و ترکیب آن با دریا است. بسیاری از مردم برای تفریح به این شهر سفر کرده و از اسکله زیبا، مناظر تاریخی و تپه‌های زیبای دارای خانه‌های تاریخی آن بازدید می‌کنند.

شهر ازمیر

نمایی از ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه بوده و در صفر تا صد سفر به ترکیه متوجه خواهید شد که این شهر، مکانی جوان پسند و سرشار از انرژی و زندگی است. تفریحات آبی همراه با رستوران‌ها، بارها و کافه‌های بسیار سبب جذب گردشگران متعددی به این شهر شده است. وجود چند فرهنگ مختلف در این شهر سبب شده که غذاهای خوشمزه زیادی برای عرضه به گردشگران وجود داشته باشد. از سایر مکان‌های دیدنی ازمیر می‌توانیم به بازار، کلیسا، مساجد قدیمی و موزه تاریخ و هنر اشاره کنیم.

شهر کوش آداسی

شهر کوش آداسی

اگر می‌خواهید به یکی از شهرهای دیدنی ترکیه که سرزنده و مفرح است، سفر کنید، کوش آداسی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مکان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در تعطیلات بوده و بسیاری از تورهای گردشگری در برنامه سفرهای خود کوش آداسی را گنجانده‌اند. این شهر دارای سواحل، هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوپ‌های شبانه بسیاری است. از مکان‌های تاریخی این شهر نیز می‌توانیم به سایت باستانی افسوس و پارک ملی شبه جزیره دیلک اشاره کنیم.

مطالب کاربردی:  بدون این وسایل سفر چمدان نبنديد!

 

شهر قونیه

نمایی از قونیه

قونیه یکی از شهرهای بسیار دیدنی این کشور بوده که زمانی محل زندگی شاعر معروف ایرانی یعنی حضرت مولانا بوده است. به همین سبب این شهر علاوه بر مردم ترکیه برای مردم ایران نیز بسیار جذاب و پراهمیت است. قونیه در گذشته پایتخت سلطنت رومیان بوده و به همین سبب دارای مکان‌هایی با معماری بسیار زیبا و جذاب رومی است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر مقبره مولانا بوده که هرساله افراد بسیاری برای بازدید از آن به قونیه سفر می‌کنند.

شهر ترابزون

نمایی از ترابزون

شهر ترابزون شلوغ‌ترین بندر در دریای سیاه بوده و دارای موقعیتی استراتژیک در راه قدیمی ابریشم بوده است. در حالی که شهر ترابزون به شدت در حال مدرن شدن بوده، اما جاذبه اصلی آن، مسجد قرون وسطایی ایا صوفیا است. ترابزون سرشار از زندگی، رستوران‌ها و کافه‌های عالی بوده و این شهر زیبا را باید حتما در شرایط جدید سفر به ترکیه لحاظ کرد.

شهر آنکارا

نمایی از آنکار

شاید تا الان فکر کرده باشید که چرا حرفی از پایتخت ترکیه نزدیم. در حالی که آنکارا اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود، اما یک مکان جذاب برای گشت و گذار به شمار می‌رود. آنکارا شهری مدرن و پیشرفته بوده و دارای سفارتخانه‌های بی‌شماری است. این شهر دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری بوده و از مکان‌های دیدنی آن می‌توان به موزه تمدن‌های آناتولی و مقبره عظیم آنیت‌کبیر یا آتاتورک اشاره کرد.

شهر بورسا

نمایی از بورسا

بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه محسوب شده و در سال‌های اخیر به شدت رشد کرده است. این شهر در زمان‌های گذشته اولین پایتخت امپراتوری عثمانی محسوب می‌شده است. حومه این شهر ماهیتی صنعتی داشته، اما مرکز آن تاریخی بوده و گشت و گذار در آن لذت بخش است. از مکان‌های دیدنی این شهر می‌توانیم به مساجد، مقبره‌ها، موزه‌های خارق‌العاده، کوه اولوداگ و حمام‌های جذاب اشاره کنیم.

مطالب پربازدید:  بررسی استایل سریال ‌های ترکیه‌ای

 

شهر اورفا

نمایی از اورفا

شهر اورفا با نام‌های سانلیورفا و همچنین شهر پیامبر نیز شناخته می‌شود. این شهر دارای انبوهی از ساختمان‌های قدیمی و دیدنی بوده و بسیاری از مردم برای زیارت یا تفریح به این شهر سفر می‌کنند. این شهر در اثر پروژه‌های توسعه شهری تغییراتی سریع داشته، اما همچنان بخش تاریخی آن به صورت پارک و مجموعه مسجد می‌درخشد. در هنگام سفر به اورفا بازدید از معبد باستانی گوبکلی ضروری است.

 

منبع : touropia

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *