استایل کلاسیک؛ سبک جذابی که تاریخ انقضا ندارد

سبک کلاسیک چگونه در ذهن شما مجسم می‌شود؟ اتومبیل‌های کلاسیک، فیلم‌های کلاسیک، آثار کلاسیک ادبی و شاید هم مانند موضوع این مقاله، پس از شنیدن کلمه‌ استایل کلاسیک، تمرکزتان به دنیای مد معطوف شود و استایل کلاسیک زنانه و مردانه در ذهن شما نقش ببندد.

کلاسیک موردی ممتاز در هر سبک خاص می‌باشد، نمونه‌ای باارزش و ماندگار که تاریخ انقضا ندارد. در این مطلب از مجله‌ مدیسه به ویژگی‌های استایل کلاسیک در دنیای مد نگاهی خواهیم انداخت و از زیبایی این سبک برای شما خواهیم گفت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ماهیت استایل کلاسیک چیست؟

ماهیت استایل کلاسیک چیست؟

ماهیت سبک کلاسیک، ایجاد تعادل میان زنانگی و مردانگی بوده که سبکی میانه‌رو در میان دو استایل رسمی و سنتی به شمار می‌رود. فرد علاقمند به سبک کلاسیک، در کل به دنبال یک استایل ظریف و در عین حال رسمی است. در حقیقت تیپ کلاسیک المان‌های تمایز جنسیت کم‌تری در مقایسه با سبک‌های دیگر دارد و به نوعی خنثی به حساب می‌آید.

کلاسیک در سلیقه‌های اصیل و اشرافی رد پای خودش را بر جای گذاشته است و بسیاری از آثار هنری مانند مجسمه‌های کلاسیک، خانه‌های مجلل اروپایی در قرون گذشته و بازی‌هایی مثل اسب‌سواری و چوگان نمونه‌هایی از دنیای کلاسیک در زندگی اشرافی هستند. همچنین شایان ذکر است که استایل کلاسیک فرانسوی، یکی از پرطرفدارترین سبک این استایل محسوب می‌شود.

مشخصات سبک کلاسیک

مشخصات سبک کلاسیک

همان‌گونه که گفتیم، استایل کلاسیک، ترکیبی مردانه و زنانه دارد. در نتیجه ویژگی‌های فیزیکی سبک کلاسیک درحدی مساوی و متقارن می‌باشد که کسانی که سبک کلاسیک با فیزیک آن‌ها سازگار است، بدون نقص به‌ نظر می‌رسند. در حقیقت می‌توان گفت که این اشخاص ماهیت کلاسیک دارند و به صورت ذاتی این استایل آن‌ها را بسیار خوش‌پوش‌تر جلوه می‌دهد.

در سبک کلاسیک یک ویژگی ظاهری برجسته‌تر از دیگر ویژگی‌ها به نظر نمی‌رسد و کل اجزا با یکدیگر تعادل و صلح جذابی دارند. در شاخه‌ مد و استایل شخصی هم این تعادل وجود داشته و تیپ کلاسیک باعث می‌شود که ظاهر شما نه خیلی باریک و کشیده به‌ نظر بیاید و نه خیلی انحنا و برجستگی‌های بدن اغراق‌آمیز جلوه نماید. ماهیت متعادل کلاسیک، به علت تقارن، موجب می‌شود که اشخاص با استایل کلاسیک نه بیش از اندازه بلند قد و نه خیلی ریز و کوتاه جلوه کنند.

سبک کلاسیک با استایل ذاتی چه کسانی سازگار است؟

سبک کلاسیک با استایل ذاتی چه کسانی سازگار است؟

کسانی که استایل کلاسیک به تن آن‌ها به‌خوبی می‌نشیند، با کم‌ترین جزئیات، خارق‌العاده‌ترین ظاهر را در بین جمع دارند. در حقیقت ممکن است افراد دیگر که استایل کلاسیک با فیزیک آن‌ها سازگار نمی‌باشد، با این نوع پوشش، ظاهری خسته‌کننده و از مد افتاده به خود بگیرند. اما کلاسیک‌ها با کم‌ترین هزینه، خوش‌پوش‌تر از افراد دیگر ظاهر می‌شوند و تمایز استایل آن‌ها با مد روز چندان به جلوه نخواهد کرد.

یکی از پوشش‌های منحصربه‌فرد استایل کلاسیک دخترانه و زنانه، ترکیب کت و دامن است. فردی که استایل او به‌ صورت ذاتی با سبک کلاسیک همخوانی دارد، در این مدل لباس، ظاهری عصا‌قورت‌داده نداشته و راحت جلوه می‌کند.

بهترین مثال برای کسانی که سبک کلاسیک به تن آن‌ها بسیار عالی می‌نشیند، «کیت میدلتون»، همسر شاهزاده‌ی بریتانیا است. کیت در کت و دامن کلاسیک به طور کامل ظاهری جذاب و سلطنتی دارد و پوشش او قدیمی و خسته‌کننده جلوه نمی‎کند. اما همین نوع پوشش باعث می‌شود که فردی مثل «جنیفر آنیستون»، از بازیگران آمریکایی بسیار سخت و عصا‌قورت ‌داده به ‌نظر برسد.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

با ستاره‌های استایل کلاسیک آشنا شوید

با ستاره‌های استایل کلاسیک آشنا شوید

دنیای مد و فشن به‌طور مداوم در حال تغییر و تحول است، ولی این دلیل نمی‌شود که به عقب نگاه نیندازیم و به دنبال مدل‌های محبوب لباس در گذشته نرویم. گاهی اوقات به جای اینکه به استایل سلبریتی‌های امروز نگاه بیندازیم، بهتر است از نحوه لباس پوشیدن زنان به‌نام گذشته الهام بگیریم.

در دنیای مد، تعدادی از اشخاص معروف به‌عنوان تصویری از تیپ کلاسیک شناخته می‌شوند که طراحان مد با گذشت دهه‌ها، هنوز از نوع پوشش آن‌ها جهت خلق مدل‌های امروزی ایده می‌گیرند. در ادامه با تعدادی از زنان شاخص در سبک کلاسیک آشنا خواهیم شد.

  • «گریس کلی» بازیگر و مدل مشهور آمریکایی
  • «آدری هپبورن» هنرمندی بلژیکی با اصالت هلندی
  • «مریلین مونرو» بازیگر، مدل و از خوانندگان آمریکا و سمبل زیبایی
  • «بریژیت باردو» بازیگر و مدل زیبای فرانسوی
  • «جین برکین» خواننده و از بازیگران اهل بریتانیا
  • «کاترین هپبورن» بازیگر مهشور هالیوود
  • «ژاکلین کندی اوناسیس» همسر جان اف‌کندی یکی از رئیس جمهورهای گذشته‌ی آمریکا
  • «شر» یا همان «شرلین سرکیسیان» خواننده و بازیگر آمریکایی
  • «دایانا راس» خواننده و بازیگر اهل آمریکا

مطالب کاربردی:  25 استایل با شومیز اورسایز زنانه برای داشتن یک تیپ جذاب

 

ویژگی لباس‌های استایل کلاسیک دخترونه و زنانه

ویژگی لباس‌های استایل کلاسیک دخترونه و زنانه

سبک کلاسیک تعادل و تقارن را دنبال می‌کند و ظرافت و بی‌انقضا بودن را جلوه می‌دهد. درنتیجه بهترین لباس‌های سبک کلاسیک نشان‌دهنده‌ این ویژگی‌ها هستند. استایل کلاسیک وابسته به مد روز نبوده و از مدل‌هایی ایده می‌گیرند که به جذابیت همان دهه‌های گذشته است. بهترین لباس‌ها در سبک کلاسیک ترکیبی متعادل از مردانگی و زنانگی است و به همین علت کت و دامن بهترین نمونه‌ برای این استایل می‌باشند.

به همین ترتیب انواع لباس‌ها و کت‌ها زمانی بلند هستند و در عین حال مناسب و فیت بدن جلوه می‌کنند، می‌توانند انتخابی مناسب برای استایل کلاسیک محسوب می‌شوند. همچنین در این مدل سبک، بهتر است به دنبال رنگ‌های خنثی بروید؛ این نوع رنگ‌ها کمک زیادی به حفظ تعادل پایبند می‌کنند. تیپ کلاسیک با سادگی و جزئیات کم‌تر سازگار بوده و هر چیز اضافه و اغراق‌‌آمیز باعث برهم خوردن تعادل و تقارن آن می‌شود.

در حقیقیت در این نوع سبک هرچه ساده‌تر انتخاب نمایید، نتیجه بهتر و شیک‌تر خواهد شد. جهت تکمیل و زیبایی تیپ کلاسیک، استفاده از پارچه‌های اعلا بسیار حائز اهمیت است. بافت پارچه باید باکیفیت و لوکس باشد.

ویژگی لباس‌های استایل کلاسیک دخترونه و زنانه

پیراهن‌های کلاسیک به سبک مردانه بهترین مورد جهت معرفی این نوع لباس‌ها هستند و همیشه زیبا و به‌روز به شمار می‌روند. همچنین لباس‌هایی مثل کت‌هایی با الگوی سبک کلاسیک، کت‌های بارانی، انواع تک‌کت‌های بلیزر، کت و شلوار و دامن‌های جذب تا زانو، نمونه‌هایی از لباس‌های این استایل هستند. اکسسوری‌هایی مانند کیف و کفش هم اهمیت بسیاری در جلوه‌ استایل کلاسیک دارند.

البته به خرید کیف و کفش لاکچری و گران‌قیمت نیازی نیست، اما باید در رابطه با این اکسسوری‌ها وسواس بیشتری داشته باشید و حتما با انتخاب کیف و کفشی با رنگ خنثی و هماهنگ با تیپ کلاسیک، زیبایی استایل خود را دوچندان نمایید.

استایل کلاسیک مردانه

استایل کلاسیک مردانه

انتخاب یک لباس کلاسیک مانند کت و شلوار یک راه فوق‌العاده برای همیشه خوش‌پوش بودن است. این نوع لباس مردانه هیچ زمان از مد نمی‌افتد و شما را به‌روز و خوش‌استایل جلوه می‌دهد.

حتما نباید استایل کلاسیک مردانه با کراوات مشکی ترکیب شده باشد. برای این سبک استایل، بهتر است که از خرید لباس‌های بسیار شیک و لوکس پرهیز نمایید و به جای رنگ مشکی به دنبال رنگ ذغالی یا آبی تیره بروید.

کت‌ها، پیراهن‌ها و شلوارهای مجلسی جای خود را دارند، اما جهت استفاده‌ روزانه مناسب نبوده و درنتیجه شما به لباسی احتیاج دارید که از پارچه‌ای مناسب تهیه شده باشد و در طی روز با پوشیدن آن در زمان انجام هر کاری احساس راحتی خوشایندی داشته باشید. زمان خرید فراموش نکنید که به دنبال یک شلوار و پیراهن شیک بروید که ماندگاری خوبی داشته و برای استفاده‌ روزانه مناسب باشد.

ترکیب کت، شلوار و یک جفت کفش شیک، با گذشت دهه‌ها، معرف استایل مردانه بوده و همیشه دوست ‌داشتنی به‌ نظر می‌آید. از استفاده از یک کمربند مرغوب جهت تکمیل این استایل غافل نشوید.

همچنین تناسب رنگ خنثی در زمان استفاده از اکسسوری‌ها را فراموش نکنید. یک دست کت و شلوار شیک عالی‌ترین دوست برای یک مرد است و استایل کلاسیک مردانه را تکمیل می‌نماید. یک کت زمستانی ضخیم در هوای سرد قادر است به این استایل اضافه گردد.

مطالب پربازدید:  معرفی گرانج چیست و 10 ایده استایل گرانج مردانه و زنانه

 

 استایل کلاسیک تابستانه

استایل کلاسیک تابستانه

در ایام گرم تابستان جهت آن که استایل کلاسیک خود را به خوبی حفظ کنید، کار چندان دشواری نخواهید داشت و با چند انتخاب ساده می‌‎توانید همچنان در محل کار، خانه و مهمانی کلاسیک‌پوش باشید. ترکیب تاپ سفید با دامنی در سایز میدی، استایلی خنک و کلاسیک برای شما خلق خواهد کرد. شلواری گشاد به رنگ سرمه‌ای و جنس پارچه‌ای با راه‌راه‌های قرمز، از انتخاب‌های جذاب تابستان جهت داشتن یک استایل شیک کلاسیک است.

یک تاپ یا تی‌شرت سفید می‌تواند ترکیب زیبایی با این لباس ایجاد کند. یک پیراهن بلند و کتانی، انتخابی کلاسیک و درعین حال خنک برای شرکت در مهمانی شام تابستانی است. ترکیب این پیراهن کتانی با کیف کوچک خوش‌رنگ و یک جفت گوشواره‌ بزرگ بی‌نظیر خواهد شد.

مطالب پربازدید:  25 استایل ترند فیشنت و معرفی انواع فیشنت‌ها

 

استایل کلاسیک، استایلی همیشه مد

همان‌گونه که گفتیم، ویژگی استایل کلاسیک، همسو بودن با مد روز در تمامی زمان‌ها بوده و این یک امتیاز بسیار عالی برای علاقه‌مندان مد و لباس محسوب می‌شود.

چنانچه اهل طراحی لباس هستید و از خیاطی چیزی می‌دانید یا فقط طرفدار سبک کلاسیک هستید، توصیه می‌کنیم که حتما دوباره فیلم‌های بازیگرانی مثل آدری هپبورن، مریلین مونرو، جین برکین و… تماشا نمایید و از نوع لباس پوشیدن این بازیگران خوش‌پوش و زیبا جهت طراحی و دوخت، ایده بگیرید و همچنین در زمان خرید هم تصویری برای انتخاب کلاسیک در ذهن خود داشته باشید. همچنین شایان ذکر است شما برای داشتن و خلق یک استایل زیبا و کلاسیک برای خود می‌توانید به فروشگاه آنلاین لباس مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : fibre2fashion

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *