The world's top fashion influencer

اینفلوئنسر مد و استایل یا فشن بلاگر یکی از شغل‌هایی است که با پیشرفت تکنولوژی و رونق فضای مجازی در بین مردم، ایجاد شد. شاید تا 5 سال گذشته واژه فشن بلاگر یا اینفلوئنسر برای عده زیادی از مردم ناشناخته بود؛ اما امروزه این شغل خصوصا در بین جوانان بسیار محبوب است. در گذشته مردم از طریق مجلات مد و استایل یا برنامه‌های تلویزیونی و تبلیغاتی با تازه‌های دنیای مد و فشن و انواع مدل‌های پوشاک زنانه و مردانه آشنا می‌شدند؛

اما امروزه با رشد فضای مجازی و استفاده اکثریت مردم از تلفن‌های هوشمند، شغلی مانند فشن بلاگر اینستاگرام به سرعت در حال پیشرفت است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اینفلوئنسر فشن به فردی می‌گویند که با ارائه محتواهای جذاب سعی در تبلیغ برند یا محصولی خاص دارد. این فرد در واقع از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و … توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و با تولید محتوای هدفمند، بر روی تصمیمات آن‌ها اثر گذاشته و آن‌ها را به سمت خرید محصولات یا خدمات خود سوق می‌دهد. فشن بلاگر های ایرانی نیز در دنیای مد و فشن جای خود را باز کرده‌اند به گونه‌ای که هر روز شاهد حضور یک بلاگر جدید در این عرصه هستیم.

در این مقاله وارد دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ شده و ضمن معرفی 10 نفر از فشن بلاگرهای معروف دنیا با برخی مفاهیم و اصطلاحات رایج در دنیای اینفلوئنسری آشنا می‌شویم.

اینفلوئنسر به چه معناست

اینفلوئنسر کیست

شاید این سوال در ابتدای امر برایتان ایجاد شود که اینفلوئنسر یعنی چی؟ در جواب می‌توان گفت اینفلوئنسر از واژه لاتین Influent به معنای تحت تاثیر قرار دادن نشات گرفته است. اینفلوئنسر فشن به فردی می‌گویند که با ارائه محتواهای جذاب سعی در تبلیغ برند یا محصولی خاص دارد. این فرد در واقع از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و … توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و با تولید محتوای هدفمند، بر روی تصمیمات آن‌ها اثر گذاشته و آن‌ها را به سمت خرید محصولات یا خدمات خود سوق می‌دهد.

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر

اینفلوئنسر کیست

برای درک این مفهوم ابتدا باید با واژه بلاگر آشنا شویم. بلاگر (Blogger) به کسی گویند که به عنوان یک تولیدکننده محتوا (متنی، تصویری یا ویدئویی) برای یک سایت یا شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند. این فرد در زمینه‌ای خاص مهارت و تخصص داشته و با اشتراک گذاشتن آن با مردم موجب افزایش بازدید سایت یا صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

اما همان‌طور که قبلا اشاره کردیم اینفلوئنسرها با استفاده از شهرت و محبوبیت خود، اقدام به تبلیغ برند یا محصولی خاص می‌کنند و در سود فروش آن‌ها سهیم می‌شوند.

تفاوت این دو واژه در این است که بلاگر به سبب مهارت و دانش خود در زمینه تولید محتوای ارزشمند دیده شده اما یک اینفلوئنسر صرفا از شهرت و محبوبیت خود که به سبب فعالیت در زمینه‌ای خاص مانند بازیگری یا فوتبالیست بودن حاصل شده، استفاده می‌کند تا محصول یا برند مورد نظر خود را به مردم معرفی کند.

چگونه فشن بلاگر شویم

فشن بلاگر

یک فشن بلاگر باید ضمن این‌که مهارت‌های مهم تولید محتوا و سئو را آموخته است، تازه‌های مد و فشن و استایل‌های مختلف را نیز دنبال کند. داشتن یک سایت شخصی جهت انتشار محتوا در ابتدا و راه‌اندازی صفحه‌ شخصی در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … ابتدایی‌ترین کاریست که که فشن بلاگر باید انجام دهد.

ارتباط‌گیری با سایر فعالان عرصه مد و فشن و تبادل لینک با سایت‌های معتبر دنیای مد و فشن یکی از راه‌هایی است که فشن بلاگرهای ایرانی جهت بهتر دیده شدن سایت یا صفحه شخصی خود از آن استفاده می‌کنند. این امر کمک می‌کند با رشد جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو و افزایش اعتبار دامنه، برندهای معتبر را در سایت خود تبلیغ کرده و درآمد بیشتری کسب کنید.

مشاهده انواع لباس زنانه لاکچری و ترند سال

 

در ادامه به معرفی 10 نفر از بهترین اینفلوئنسرهای دنیای مد و فشن می‌پردازیم.

1-کایلی جنر (Kylie Jenner)

کایلی جنر

کایلی جنر مدل و اینفلوئنسر جذاب آمریکایی با 23 سال سن توانسته است به رقم خیره‌کننده 237 میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام برسد. این فرد بنیان‌گذار برند معروف «کایلی» (Kylie Cosmetics) است که در زمینه تولید محصولات آرایشی فعالیت می‌کند.

دارایی خالص کایلی جنر در سال 2019 بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده شده است. کایلی جنر با سبک خاص استایل آرایش خود توانسته است بسیاری از نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از برندهای پوشاک و آرایش مطرح دنیا از نام او جهت تبلیغ محصولات خود بهره می‌برند.

 

ماریانو دی وایو (Mariano Di Vaio)

ماریانو دی وایو

ماریانو دی وایو یک اینفلوئنسر فشن، طراح لباس، مدل و بازیگر معروف ایتالیایی است که 32 سال سن دارد.

ماریو در سن 18 سالگی با رویای مدل و بازیگر شدن به شهر نیویورک آمریکا سفر کرد. او با بهره‌گیری از مفاهیمی که درآن زمان چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت، توانست اولین وبلاگ زندگی خود در نیویورک را راه‌اندازی کرده و به سرعت پله‌های ترقی را طی کند.

ماریو در صفحه اینستاگرام خود 6.1 میلیون دنبال‌کننده دارد. همکاری با برندهای مطرحی چون هوگو باس، دولچه اند گابانا و کلوین کلاین از افتخارات او به شمار می‌آید.

کیارا فرانی (Chiara Ferragni)

کیارا فرانی

از کیارا فرانی که متولد 1987سال در ایتالیاست به عنوان یکی از موفق‌ترین بلاگر و اینفلوئنسر مد و فشن در دنیا نام برده می‌شود. فرانی با الهام گرفتن از سبک زندگی خود توانسته است محبوبیت زیادی در بین مردم به دست آورد و در سال 2020 به رقم خیره‌کننده 20.9 میلیون فالور اینستاگرام برسد. از جمله افتخارات کیارا فرانی می‌توان به کسب عنوان تاثیرگذارترین فرد در استایل خیابانی در سال 2013 اشاره کرد که توسط روزنامه نیویورک معرفی شد. علاوه بر آن کسب 12 میلیون بازدیدکننده بلاگ سالادِ بلوند (The Blonde Salad) در سال 2013 برگ زرین دیگری از افتخارات فرانی است.

کول اسپراوس (Cole Sprouse)

کول اسپراوس

کول اسپراوس یکی از اینفلوئنسر فشن‌های معروف آمریکایی است که 28 سال سن دارد. اسپراوس با بازی در سریال‌های معروف Riverdale و The Suite Life of Zack & Cody به شهرت رسید. کسب لقب نماد استایل نوظهور در سال 2018 توسط مجله GQ یکی از افتخارات ارزشمند دوران فعالیت کول اسپراوس است.

کامیلا کوئلهو (Camila Coelho)

کامیلا کوئلهو (Camila Coelho)

کامیلا کوئلهو برزیلی با 33 سال سن به عنوان یکی از اینفلوئنسرهای مطرح مد و فشن در دنیا شناخته می‌شود. همکاری با خانه‌های مد و فشن مشهوری چون Dior، Tory Brunch و… و حضور در برنامه‌های اختصاصی فرش قرمز از جمله Met Gala از مهم‌ترین افتخارات کوئلهو است. او همچنین به عنوان سفیر خاتمه بیماری صرع شناخته شده و در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه نیز پیشگام بوده است.

نگین میرصالحی (Negin Mirsalehi)

نگین میرصالحی

نگین میرصالحی یک اینفلوئنسر فشن هلندی است که در سال 1988 در شهر آمستردام و در یک خانواده ایرانی متولد شد. میرصالحی در ابتدا هیچ‌گونه اطلاعاتی در زمینه بلاگری نداشت و صرفا با اشتراک عکس‌های شخصی خود به شهرت رسید. استایل خاص و نوع آرایش صورت و مو متفاوت موجب محبوبیت او در اینستاگرام شد.

میرصالحی با بهره‌گیری از تجارب موفق خود در اینستاگرام و یوتیوب و تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی، توانست اولین محصول انحصاری نگه‌داری از مو  با نام تجاری گیسو را روانه بازار کند. همکاری با برندهای معتبری چون دیور، کارتیه و شوپارد به عنوان افتخارات دوران فعایت نگین میرصالحی است.

مطالب پربازدید:  مهمترین مراسم های مد و فشن بین المللی در سال 1402

 

لیندرا مدین (Leandra Medine)

لیندرا مدین (Leandra Medine)

لیندرا مدین کوهن، یک بلاگر معروف است که در سال 1988 در آمریکا متولد شد. داشتن خط مشی متفاوت و  عدم توجه به موضوعاتی که سایر بلاگرها به آن‌ها توجه می‌کنند، از جمله دلایل معروفیت اوست. استفاده از لباس‌های شیک و ساده و ترکیب آن بدون توجه به قوانین قدیمی، موجب محبوبیت او شده است. او همچنین با بهره‌گیری از زبان طنز سبک جدید را در دنیای بلگرها ایجاد کرده است.

اسکات شومن (Scott Schuman)

اسکات شومن (Scott Schuman)

اسکات شومن فعالیت خود را به عنوان عکاس مد و فشن آغاز کرد. سبک عکاسی متفاوت و گرفتن عکس‌های جذاب از استایل مردم خیابانی، موجب محبوبیت بیشتر آثار او شد. در حال حاضر وب سایت و صفحه اینستاگرام شومن با نام thesartoriali در بین دوستداران دنیای مد و فشن به عنوان یکی از مراجع شناخته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اولیویا پالرمو (Olivia Palermo)

اولیویا پالرمو

اولیویا پالرمو اینفلوئنسر فشن معروف آمریکایی فعالیت خود را از شبکه تلویزیونی MTV آغاز کرد. او با بهره‌مندی از چهره زیبا و استایل بی‌نظیر توانسته نام خود را به عنوان یکی از چهره‌های برتر استایل خیابانی مطرح کند. همکاری با مجلات معتبری چون Instyle، Elle، Flare، Marie Claire و Cosmopolitian از جمله افتخارات پالرمو به شمار می‌آید.

مطالب کاربردی:  فشن ویک چیست و معروفترین فشن ویک‌های جهان کدامند

 

آدام گالاگر (Adam Gallagher)

آدام گالاگر (Adam Gallagher)

آدام گالاگر یکی از اینفلوئنسرهای معروف در زمینه پوشاک آقایان است. او فعالیت خود را وقتی 17 ساله بود، به عنوان مدل آغاز کرد. راه‌اندازی وبلاگ معروف I AM GALLA که در زمینه مد و فشن آقایان فعالیت می‌کند، از جمله اقدامات گالاگر در این زمینه است.

 

منبع : smallbiztrends

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *