لباس سرهمی زنانه

لباس سرهمی زنانه در دوره‌های گوناگون تاریخ، مورد توجه قرار گرفته و اخیرا نیز جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد و فشن پیدا کرده‌اند. راحتی پوشش این لباس‌ها و همه‌کاره بودن آن‌ها باعث شده که از دسته لباس‌های ضروری برای هر کمد لباسی باشد و حتی سبب پیدایش انواع سرهمی زنانه خانگی نیز شد.

اگر در خرید لباس سرهمی دچار شک و تردید هستید و نمی‌دانید برای اندام شما مناسب است یا خیر، ادامه مطلب را دنبال کنید زیرا ما به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لباس سرهمی چیست و چرا باید یک لباس سرهمی زنانه در کمد داشته باشیم؟

لباس سرهمی چیست و چرا باید یک لباس سرهمی زنانه در کمد داشته باشیم؟

در ادامه انواع شکل و فرم اندام را که برای پوشیدن سرهمی مناسب هستند را نام می‌بریم ولی این نکته مهم را فراموش نکنید که اگر دوست دارید چنین لباسی را بپوشید و با آن احساس راحتی داشته باشید و اعتماد به‌ نفس دارید، فرقی ندارد که اندام شما چه‌ شکلی باشد. این لباس را پوشیده و از پوشیدن آن لذت ببرید و اطمینان داشته باشید هیچ فهرستی نمی‌تواند شما را از پوشیدن مدل خاصی از لباس منع کند.

انواع فرم بدن مناسب لباس سرهمی

فرم اندام ساعت‌شنی

لباس سرهمی برای فرم اندام ساعت‌شنی

شکل اندام ساعت‌شنی دارای یک ویژگی مهم است و آن ویژگی این بوده که اندازه‌ دور سینه و دور باسن یکسان است یا نهایتا یک یا دو اینچ با هم تفاوت دارد. اندام‌های فرم ساعت‌شنی کاملا متعادل و متناسب هستند. قسمت پایین‌تنه و بالاتنه ارتفاع یکسانی داشته و کمر، کمی باریک‌تر است.

به دلیل تعادل طبیعی موجود در این نوع اندام‌ها، این شکل بدن برای این که لباس سرهمی بپوشد بسیار ایدئال است. اگر چنین اندامی دارید و لباس سرهمی مجلسی یا لباس سرهمی دخترانه اسپرت را امتحان نکرده‌اید، همین امروز سری به یک فروشگاه آنلاین بزنید و یکی دو نمونه از آن را تهیه کنید. اطمینان داشته باشید که این لباس در اندام شما زیبایی بسیار خیره‌کننده‌ای دارد و حتما به یکی از لباس‌های محبوب در کمد لباس شما تبدیل می‌شود.

افراد دارای پاهای کوتاه

افراد دارای پاهای کوتاه

اگر کوتاه ‌قد هستید احتمالا پاهای شما نیز کوتاه است. لباس سرهمی دخترانه انتخاب خوبی برای افراد قد کوتاه است زیرا از بالا تا پایین، لباسی یک‌رنگ و یک‌دست می‌پوشید که شما را بلندتر از حالت طبیعی نشان می‌دهد. درواقع با پوشیدن این مدل لباس، پاهای شما و نهایت قد شما بلندتر نشان داده می‌شود.

اندام مستطیلی شکل

لباس سرهمی مناسب اندام مستطیلی

لباس سرهمی انتخاب خوبی برای بانوانی است که اندامی مستطیل ‌شکل دارند. زیرا پوشیدن لباس سرهمی سبب می‌شود که کمی خمیدگی و قوس در بدن شما ایجاد شود.

تنها نکته‌ای که در مورد لباس سرهمی برای اندام مستطیل ‌شکل باید بدانید این مورد است که درست مثل اندام ساعت‌شنی باید به دنبال نمونه‌هایی باشید که در قسمت کمر، دارای نقطه تمایز هستند؛ مثلا دارای کمربند بوده یا قسمت کمر آن کش‌دوزی شده است. این قسمت مجزا، اندام‌های مستطیل‌شکل را بیشتر شبیه اندام ساعت‌شنی نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید توجه افراد را به قسمت بالاتنه خود جلب کنید، از لباس‌هایی استفاده نمایید که یقه‌های خاصی دارند.

اندام گلابی شکل

لباس سرهمی برای اندام گلابی شکل

لباس سرهمی برای افرادی که اندام گلابی‌ شکل دارند نیز مناسب است. درواقع بسیاری از متخصصان زمینه مد به کسانی که اندام گلابی ‌شکل دارند توصیه می‌کنند که جهت ایجاد تعادل میان بالاتنه و پایین‌تنه خود از لباس سرهمی استفاده کنند.

سعی کنید مدل‌هایی را انتخاب نمایید که در قسمت پایین‌تنه خود ساده‌تر هستند. درواقع باید توجه بیننده را به قسمت بالاتنه بدن خود جلب نمایید.

برای جلب توجهات به قسمت بالاتنه می‌توانید از ترفندهای متنوعی استفاده کنید. یکی این که لباسی تهیه کنید که روی قسمت یقه و آستین بیشتر کار شده باشد، یقه و آستین لباس نیز طراحی خاصی داشته باشد. دوم این که می‌توانید از زیورآلاتی نظیر گردنبند استفاده کنید.

مشاهده قیمت انواع سرهمی زنانه لاکچری و ترند سال

 

اندام سیب شکل

لباس سرهمی برای کدام شکل اندام مناسب است؟

دسته دیگری از افراد که می‌توانند با خیال راحت از انواع لباس سرهمی استفاده نمایند، افرادی هستند که اندام سیبی شکل دارند. در واقع لباس سرهمی بخاطر این که معمولا بر قسمت کمر تمرکز دارد، سبب می‌شود که اندام‌های سیب شکل، بلندتر به نظر رسیده و قسمت میان‌تنه آن‌ها آشکارتر شود.

افرادی که اندامی سیب شکل دارند غالبا در قسمت میان‌تنه، اندامی پر داشته به‌ این معنی که خط کمر آن‌ها جدا از بالاتنه و میان‌تنه نیست. درست در همین‌جا بوده که لباس سرهمی به کمک شما آمده تا ایرادات بدن را اصلاح کنید. با پوشیدن یک لباس سرهمی که دارای یک کمربند در قسمت میان‌تنه است، می توانید بالاتنه و پایین‌تنه خود را از هم جدا کنید.

اگر شما نیز اندامی سیب شکل دارید سعی کرده تا لباس سرهمی ساده‌تری همچون لباس سرهمی جین انتخاب کنید که به‌ ویژه در قسمت بالاتنه، ساده و بدون هرگونه زرق ‌و برق است.

افرادی با پایین‌تنه سنگین

سرهمی مناسب با افرادی با پایین‌تنه سنگین

پایین‌تنه سنگین به معنای این است که بیشتر وزن بدن شما در قسمت پایین بدن قرار دارد. افرادی که اندامی گلابی شکل دارند در این دسته قرار دارند ولی ممکن است سایر اندام‌ها هم این ویژگی را داشته باشند.

اگر به قصد حفظ تعادل شکل اندام لباسی را می‌پوشید باید دقت داشته باشید که لباس مورد نظر بتواند این تعادل میان بالاتنه و پایین‌تنه را ایجاد نماید. اگر پایین‌تنه سنگین دارید، باید توجه مخاطبتان را به قسمت بالاتنه بدن خود جلب کنید.

به ‌همین خاطر لباس سرهمی می‌تواند برای شما گزینه‌ای مناسب باشد. به ویژه آن دسته از لباس‌های سرهمی که بالاتنه آن‌ها طراحی بیشتری داشته همچون انواع لباس سرهمی دخترانه مجلسی شیک که دارای یقه خاص یا آستین خاص هستند.

افرادی با بالاتنه بلند

سرهمی مناسب برای افرادی با بالاتنه بلند

اگر بالاتنه بلندی دارید و قصد دارید به وسیله لباس آن را جبران کنید، لباسی انتخاب نمایید که خط بین بالاتنه و پایین‌تنه شما را پنهان می‌کند. با پوشیدن یک سرهمی مجلسی شیک، این خط پنهان خواهد شد.

با پوشیدن سرهمی که کمربند نیز داشته باشد می‌توانید خط کمر را درست در ناحیه مرکزی بدن نشان دهید. به‌ این صورت، کوتاه بودن پا یا بلند بودن بالاتنه، نمایان نمی‌شود.

مطالب کاربردی:  لباس اورال (Overall) یا سرهمی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

۵ نکته در مورد لباس سرهمی زنانه که باید بدانید

اگر تصمیم دارید که لباس سرهمی یا همان جامپ‌ سوئیت بخرید این پنج نکته را در نظر بگیرید:

انتخاب سایز مناسب لباس سرهمی

انتخاب سایز مناسب لباس سرهمی

برای این که شیک و مرتب باشید مهم است که در انتخاب اندازه لباس سرهمی دقت کافی را داشته باشید. این لباس اگر کمی گشاد یا تنگ‌ باشد ظاهر شما را بسیار نامرتب نشان می‌دهد. شاید تنگ یا گشاد بودن دیگر انواع لباس، آن‌قدر به چشم نیاید ولی لباس سرهمی باید حتما اندازه شما باشد.

اگر لباسی که به تن می‌کنید تنگ باشد، در آن احساس راحتی نخواهید کرد و ظاهر شما اصلا شیک و آراسته به نظر نمی‌رسد. اگر سرهمی که به تن می‌کنید گشاد باشد، شکل اندام شما به‌ کلی پنهان شده و چاق به نظر می‌رسید. پس در انتخاب سایز لباس دقت لازم را انجام دهید.

متمایز کردن بخش کمر

متمایز کردن بخش کمر

لباس سرهمی معمولا تک رنگ و از سر تا پا یک تکه هستند. جهت این که شکل کلی اندام شما پنهان نشود، از یک کمربند استفاده کنید. بعضی از سرهمی‌ها کمربندی از جنس پارچه‌ی خود لباس دارند.

ست کردن سرهمی با کت

برای این که کمی تنوع به یک لباس سرهمی داده باشید می‌توانید آن را با یک کت استایل کنید. برای انتخاب یک کت مناسب باید به مدل لباس سرهمی و همینطور موقعیتی که برای آن لباس را انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید. لباس سرهمی با یک کت مجلسی برای موقعیت‌های رسمی، حضور در یک رستوران شیک و… مناسب است.

پوشیدن کفش پاشنه ‌بلند

پوشیدن کفش پاشنه ‌بلند

اگر نمی‌دانید با لباس یک سرهمی چه کفشی بپوشید همیشه کفش پاشنه بلند را انتخاب کرده مگر این که نوع لباس سرهمی شما غیر رسمی باشد و برای موقعیت غیررسمی آن را می‌پوشید. اگر انتهای شلوار لباس گشاد باشد، پوشیدن کفش تخت سبب می‌شود که قد شما کوتاه به نظر برسد.

مطالب پربازدید:  50 مدل سرهمی زنانه جدید برای خانه و مهمانی

 

سرهمی مونوکروم بپوشید

اگر تا به‌ حال لباس سرهمی تهیه نکردید، برای شروع سرهمی تک رنگ را انتخاب کنید. اگر احساس می‌کنید که استایل یکنواختی خواهید داشت، می‌توانید کت طرح‌دار یا کتی با رنگ متضاد همراه آن بپوشید. اگر دوست دارید لاغرتر از همیشه به نظر برسید، سرهمی با رنگ تیره و ترجیحا مشکی به تن کنید.

 

منبع : landsend

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *