نكات استايلی برای قد بلندتر

قد بلند آرزوی بسیاری از انسان‌ها است و خبر خوب این است که با آگاهی از یک سری اصول برای داشتن استایلی زیبا، به راحتی می‌توان قدبلندتر بنظر رسید. مقصود ما این نیست که اندام‌ها را در دو دسته خوش‌اندام و بدن بدفرم قرار دهیم و دید ما نسبت به انواع فرم بدن کاملا مثبت فرم بدن است و معتقدیم که باید بدن خود را همانطور که هست، دوست بداریم! اما این را هم به یاد داریم که انسان‌ها گاهی به پتانسیل‌هایی که کمبودش را حس می‌کند، مشتاق‌تر می‌شود مثل چند سانتی‌متر ارتفاع بیشتر!

در این مقاله راهکارهایی گنجانده شده که افراد با رعایت آن‌ها می‌تواند قدبلندتر به نظر برسد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

از برش‌ها و خطوط عمودی غافل نشويد

از برش‌ها و خطوط عمودی غافل نشويد

برش‌ها و خطوط عمودی لباس یا طرح راه راه عمودی پارچه بطور کلی موجب می‌شود که قد شما بلندتر بنظر برسد. چون خط عمودی مثل ستون  چشم را از بالا تا پایین هدايت مي‌كند و اندام فرد را کشیده‌تر نشان می‌دهد. پس به سراغ کمد لباس‌های خود بروید؛ احتمالا همین حالا هم چند آیتم راه راه عمودی در کمدتان دارید که یادتان نمی‌آید!

قد بلند با شلوار جین فاق بلند!

قد بلند با شلوار جین فاق بلند!

شلوار جین فاق بلند از آن‌جایی که تعادل 50-50 بدن را بهم می‌ریزد و تقسیم بندی آن را به 3/2 و 3/1 تبدیل می‌کند، موجب می‌شود تا قد بلند شویم.

مونوکروم بپوشید تا قد بلند شوید

مونوکروم بپوشید تا قد بلند شوید

وقتی رنگ‌ها متضاد بپوشید عملا بدن‌تان را با رنگ به چند قسمت تقسیم کرده‌اید، اما پوشیدن مونوکروم به شما کمک می‌کند تا بلندتر بنظر برسید. (درست مثل اثر برش عمودی)

برای افزایش قد، پترن ریز انتخاب کنید

پترن ریز انتخاب کنید

آيا عاشق نقش و پترن هستید و دوست دارید لباس‌های طرح‌دار بپوشید؟ نگران نباشید! کافی است که در عوض پترن‌هاي درشت از طرح و نقش ریز استفاده کنید؛ به خصوص اگر اندام‌تان ریز است. علت اصلي آن این است که نقش‌های درشت موجب افزایش حجم و کوتاهی نشان دادن اندام می‌شوند. گاهی پیش می‌آید که بطور مثال شما بالاتنه درشتی دارید و پوشیدن بلوز نقش دار سرشانه‌هاي شما را درشت‌تر نشان مي‌دهد. پیشنهاد ما این است که برای افزایش قد از این نکته صرف‌نظر کنید و به سراغ باقی ترفندها بروید.

بوت‌ بلند (یا بوت خیلی کوتاه) بپوشید

بوت‌های بلند یا بوت‌های خیلی کوتاه

هر بوتی که در ساق پا خط افقی ايجاد كند، به كوتاه كردن قد شما كمک كرده است. بنابراین یا از کفش‌های تا مچ پا استفاده کنید، یا بوت بلند بپوشید که اثر زیادی در بلندنمايی قامت شما دارد و يا از كفش يا بوتی كه همرنگ شلوار شما است بهره ببريد.

خرید جدیدترین شلوارهای فاق‌بلند

قد بلند با کفش‌های نوک تیز

کفش‌های نوک تیز

اولين و ساده‌ترين پاسخ به این سوال که چطور بلندتر به نظر برسم، کفش‌های پاشنه بلند است. پاشنه کفش راهی آسان و قطعي برای افزایش قد است. اما نکته جالب در قسمت پنجه کفش نهفته است. کفش‌های نوک تیز پا را بلند می‌کنند. پنجه نوک تیزکفش به معنای واقعی کلمه یک یا دو سانتی‌متر به قد شما اضافه می‌کند.

خرید پاشنه‌ بلندهای ترندی

لباس‌های اندازه بدن بپوشید و قد بلند شوید

لباس‌های اندازه بدن بپوشید

در موارد بالا از تاثیر طرح و پترن صحبت شد، اما در اینجا  تاثیر خطوط محیطی بر افزایش قد مورد بحث قرار می‌گیرد. لباس‌های اورسایز، گشاد با آزادی‌ زیاد، قد را کوتاه‌تر از حد معمول نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است لباس متناسب با فرم و سایز بدن خود انتخاب کنید. به زبان ساده شما بايد طوري استايل خود را بچينيد كه عرض خطوط محيطي خود را تا حد امكان كم كنيد و به طول خود بيافزاييد.

افزایش قد با یقه v شکل

یقه هفت

یقه هفت، یک راه عالی برای ايجاد خطاي ديد و ايجاد توهم قد بلند در کمد شماست. بنابراین از بلوز و پیراهن با یقه v شکل غافل نشويد.

کفش‌های رنگ نود بپوشید

کفش‌های رنگ نود بپوشید

اگر رنگ کفش شما به رنگ نود (رنگ پوست) نزديك باشد در واقع با رنگ پا ترکیب مي‌شود و پاها را كشيده‌تر نشان می‌دهد، و بهترين گزينه استفاده همزمان از پاشنه بلند و رنگ مود است كه بهترين نتيجه حاصل مي‌شود.

شلوار کاپری نپوشید

شلوار کاپری بلندی تا زیر زانو دارد و دقیقا مثل بوت ها که با ایجاد خط افقی مانع از چرخش چشم از بالا تا پایین می‌شود، قد را کوتاه تر نشان می‌دهد.

حتی به راه راه افقی فکر هم نکنید

حتی به راه راه افقی فکر هم نکنید

راه راه افقی، مسير حركت چشم را به اطراف به‌صورت عرضی می‌برد و قامت را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

لباس‌های سراسری با چاپ بزرگ نپوشید

لباس‌های سراسری با چاپ بزرگ نپوشید

همانطور که گفتیم، لباس‌هایی با نقش‌های بزرگ موجب کوتاهی و افزایش حجم می‌شوند. حالا فرض کنید هم در بالاتنه هم در پایین‌تنه چاپ‌ بزرگ وجود داشته باشد، بدیهی است که توجه چشم به طرح متمركز می‌شود، به‌جای اینکه ديد را از بالا به پایین هدايت كند. بنابراین اگر قد بلندتر می‌خواهيد، از پوشیدن پترن‌های بزرگ سرتاسری هم خودداری کنید.

اکسسوری بزرگ قد شما را کوتاه می‌کند!

اکسسوری ‌های بزرگ

به طور مثال کفش‌های چانکی ظاهری جذاب و جسور به افراد می‌دهد و کیف بزرگ بسیار در استایل کاربردی است، اما توجه داشته باشید که آن‌ها به دلیل تمرکز روی یک نقطه از بدن، آن ‌هم انتهای پاها، قد را کوتاه‌تر از حد معمول نشان می‌دهد.

از لباس تنگ خودداری کنید

لباس‌های تنگ دقیقا برخلاف لباس با برش عمودی عمل می‌کند و تمام انحنا بدن‌تان را نشان می‌دهد. پس برای قد بلندتر شدن، لباس تنگ گزينه مناسبی نيست.

 دامن و پیراهن مینی شما را قد بلندتر می‌کند

 دامن و پیراهن مینی

اگر دامن در خطوطی بالاتر از مفصل زانو قرار بگيرد يعنی در نسبت 1به 3 پا، قامت به سمت بلندتر شدن تمايل پيدا می‌كند. دامن های مینی پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهد.

قد بلند چه قدی است؟

بطور کلی برای زنان آسیاسی، زیر 153 سانتی‌متر، کوتاه محسوب می‌شود. بین 150 تا 160 سانتی‌متر در گروه قد متوسط‌ها جای می‌گيرند. بین 165تا 175 سانتي‌متر قد بلند هستند و از 175 سانتي‌متر به بالا، جز دسته‌بندی قدها بسيار بلند و نادر قرار می‌گیرد.

برای زنان اروپایی/آمریکایی/کانادایی/استرالیایی (به طور كلي زنان با پیشینه اکثریت قفقازی)، قد بین 160 تا 180قدی متوسط محسوب می‌شود. از 180 سانتي‌متر به بعد جز دسته‌بندي بلندها است. از 180 تا 190 سانتی‌متر بلند است و از 190 به بالا خیلی بلند به حساب می‌آيند.

با یک نگاه کلی می‌بینیم که زنان آمریکایی و اروپایی بطور میانگین قدی بلندتر از آسیایی‌ها دارند.

قد کوتاه بلند خیلی بلند
زنان اسیایی زیر 150 175-165 از 175 به بالا
زنان امریکایی/اروپایی زیر 160 180-190 از 190 به بالا

 

در این مقاله به بررسی ترفندهای ساده و در دسترس پرداختیم تا علاقه‌مندان به قد بلند، با رعايت يک سری اصول برای ست كردن لباس، بلندتر بودن را تجربه کنند. این نکات عبارت بود از پوشیدن لباسی با برش عمودی، اجتناب از برش افقی، پوشیدن بوت بلند و نپوشیدن شلوار کاپری یا استفاده از نقش و پترن‌ ریز به‌جای درشت و….

اصول ست کردن لباس برای داشتن استایلی زیبا

در انتها زمان آن رسيده كه پاسخ شما را در مورد نكته‌ای كه شما برای بلند قامت شدن از آن استفاده می‌كنيد را با ما درميان بگذاريد و بنويسيد كه بهترين نكته از نظر شما کدام است؟ لطفا در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *