چند ایده تغییر دکوراسیون برای عید

با نزدیک شدن به بهار و عید نوروز، دلهره خانه‌تکانی و تغییر دکوراسیون برای عید به جان همه ما می‌افتد. خانه‌تکانی قبل از شروع یک سال جدید از رسم‌های ایرانی‌ها و نمادی از نو و همگام شدن با طبیعت است. یک دکوراسیون جدید می‌تواند انگیزه‌ای برای شروع پرانرژی یک سال بی‌نظیر باشد. این دکوراسیون نه‌تنها در ظاهر خانه، بلکه در باطن ما هم تأثیر زیادی می‌گذارد. ما تصمیم داریم در این مقاله شما را برای تغییر دکوراسیون به بهترین حالت با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهنمایی کنیم.

راهنمای تغییر دکوراسیون برای عید

در این بخش، جهت تغییرات ظاهری برای عید در هر قسمت از منزلتان، پیشنهادهایی را ارائه می‌کنیم تا هرکدام را که برایتان مقدور بود انجام دهید. از این ایده‌ها استفاده کنید و با تغییر دکوراسیونی جذاب، فضایی دل‌نشین و روحیه‌بخش برای خودتان ایجاد و بهار را با آن سپری کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ایجاد نقطه کانونی

ایجاد نقطه کانونی
اگر امکان تغییر مبلمان برای شما وجود ندارد به راحتی می‌توانید با نور و نورپردازی فضای خانه خود را عوض کنید.با رازهای چیدمان دکوراسیون پذیرایی آشنا شوید،مثلا یکی از دیوارهای خانه را به عنوان نقطه توجه و متمرکز انتخاب کنید و دکوراسیون نور را روی آن پیاده سازی کنید، نصب یک جفت دیوار کوب مدرن یا کلاسیک روی دیوار، نورپردازی با هالوژن‌های تورکار و یا روکار، استفاده از یک جفت آباژور در دو طرف شومینه و توجه به میز تلوزیون می‌تواند کمک کننده باشد. سپس سعی داشته باشید که مبلمان را به همان سمت مورد نظر بچینید. در این صورت چیدمان مبلمان به صورت بسته خواهد بود و فضای صمیمی‌تری را به وجود می‌آورد.

پذیرایی و نشیمن

پذیرایی و نشیمن

می‌توانید جهت تغییر دکوراسیون برای عید رنگ‌آمیزی اتاق پذیرایی یا نشیمن را تغییر دهید. برای این کار راه‌های بهتری مانند کاغذ دیواری هم وجود دارد. در صورت کم بودن زمان هم می‌توانید یک دیوار خاص را به‌عنوان نقطه کانونی منزل انتخاب و آن را با دست رنگ‌آمیزی کنید یا با کاغذدیواری دلخواه بپوشانید.

در نقطه کانونی انتخاب‌شده، تابلو یا میز تلویزیون قرار دهید و مبلمان را هم در اطراف آن بچینید. حال که صحبت از مبلمان شد، باید بگوییم که برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه به‌جای تعویض مبل‌ها، چیدمان مبل‌ها را تغییر دهید یا کوسن‌های آن را تعویض کنید و با دکوراسیون منزل ست کنید. برای میز هم اگر فضای نشیمن کوچک است، از میزهای شیشه‌ای استفاده کنید تا فضای منزل را بزرگ‌تر نشان دهد.

نکته دیگر برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده از کتابخانه برای مهمانان اهل کتاب است. یک کتابخانه با رنگ‌های جذاب می‌تواند فضایی گرم و صمیمی در محیط خانه ایجاد کند. اگر هم از قبل کتابخانه داشتید، می‌توانید آن را رنگ کنید. استفاده از رنگ‌های متضاد در رنگ‌آمیزی کتابخانه می‌تواند ایده خوبی باشد. تأثیر مجسمه‌ها، تابلو‌های نقاشی یا تابلو فرش‌ها را هم فراموش نکنید و در حد امکان از آن‌ها استفاده کنید.

اتاق خواب

پذیرایی و نشیمن

گزینه‌های زیادی جهت تغییر دکوراسیون اتاق برای عید دارید. به‌عنوان مثال می‌توانید از رگال‌های لباس مدرن برای قرار دادن لباس‌های جدید یا بهاری استفاده کنید. در کنار آن ‌هم با قرار دادن یک آینه‌قدی می‌توانید محیطی برای پوشیدن لباس و فکر کردن به ست کردن آن‌ها داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید از شال تخت یا نیمکت پای تخت استفاده کنید. شال تخت گوشه تخت گذاشته می‌شود و جنس‌های مختلفی مانند بافت، مخملی، حریر و … دارد.

از تعویض ملافه‌ها و رو بالشتی‌ها هم غافل نشوید و در صورت امکان آن‌ها را با ملافه‌هایی با رنگ‌های روشن و بهاری تعویض کنید.

لیست قیمت انواع لوازم دکوراتیو منزل

 

آشپزخانه

آشپزخانه

در آشپزخانه برای جلوگیری از شلوغی و زیباسازی فضا می‌توانید از انواع شلف‌ها و قفسه‌ها برای نگهداری انواع ظروفی مانند سرویس‌های جا ادویه‌ای استفاده کنید. خلاقیت در خانه برای عید در آشپزخانه می‌تواند با استفاده از برچسب‌های کابینت و تعویض رنگ‌ کابینت‌ها هم انجام شود. علاوه بر آن، دیوار پوش‌های بین کابینتی هم گزینه‌های مناسبی هستند.

حمام و سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی

تغییر دکوراسیون برای عید را می‌توانید در حمام و سرویس بهداشتی هم انجام دهید. به این صورت که از ملزومات سرویس بهداشتی و حمام مانند قفسه‌ها و شلف‌های جاحوله‌ای، شمع‌های تزئینی و وسیله‌های بهداشتی استفاده کنید. علاوه بر این‌ها می‌توانید از گیاه‌ها و گلدان‌هایی که نیاز به نور زیاد ندارند یا در برابر رطوبت مقاوم هستند هم استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید از مقاله راهنمای خرید لوازم حمام کمک بگیرید.

چندین نکته برای تغییر دکوراسیون منزل

چندین نکته برای تغییر دکوراسیون منزل

  • در ابتدای تغییر دکوراسیون برای عید نوروز تمامی دکوری‌های ریز و قالی‌های اضافی را از خانه جمع کنید و دکور خانه را از شلوغی بیش‌ازحد نجات دهید. حتی اگر نخواهید که از دکوراسیون مینیمال برای منزل خود استفاده کنید، بازهم شلوغی زیاد، فضای خانه را خسته‌کننده می‌کند. برای مثال در فضای نشیمن وجود یک تابلو بزرگ و یک گلدان یا آباژور کافی است.
  • از نور طبیعی نهایت بهره را ببرید: از پرده‌های حریر و نازک با رنگ‌های روشن به‌جای پرده‌های ضخیم استفاده کنید و اجازه دهید تا نور آفتاب حال و هوای بهاری را به خانه شما بیاورد.
  • استفاده از گل و گیاه: دکوراسیون بهاری بدون گل و گیاه؟ هرگز! در هر قسمت خانه، چه نشیمن، چه اتاق‌خواب یا سرویس بهداشتی، فرقی نمی‌کند. یک گلدان می‌تواند تأثیر بسزایی در تغییرات خانه برای عید داشته باشد.
  • استفاده از ریسه‌ها در فضای منزل می‌تواند علاوه بر تغییر دکوراسیون، فضا را دل‌نشین‌تر کند.

مطالب دیدنی:  راهنمای خرید عید برای خانه

 

تغییر دکواسیون برای عید با خرید آنلاین

خب، حالا که ایده‌های بی‌نظیری درزمینه تغییر دکوراسیون برای عید دارید، دست به عمل شوید و نگذارید که تنها در حد ایده باقی بمانند. پیشنهاد ما به شما این است که به‌جای هدر دادن زمان، پرداخت هزینه‌ای برای رفت‌وآمد و درنهایت هم خستگی بیش‌ازحد برای حضور در بازار، کار دیگری انجام دهید. انرژی خود را برای تغییر دکوراسیون و خانه‌تکانی نگه‌دارید و به بازار نروید! در خانه بمانید و به بخش لوازم خانگی فروشگاه آنلاین مدیسه سری بزنید. شما می‌توانید انواع دکوری‌های مختلف و امروزی و تمامی لوازم موردنیاز جهت تغییر دکوراسیون برای عید را در فروشگاه مدیسه پیدا و با قیمت مناسبی تهیه کنید.

 

منبع : theislamicquotes

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *