روز جهانی زمین

دوم اردیبهشت برابر با 22 آوریل روز زمین Earth Day است. هر سال در بیش از 193 کشور در دنیا برای گرامی‌داشت این روز برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود. روز زمین که از سال 1970 نام‌گذاری شد، روزی است که همه ساکنان کره زمین سعی می‌کنند فعالیت‌هایی در جهت حفظ محیط زیست و حمایت از حیوانات، گیاهان و منابع انرژی انجام‌دهند. اگر عضو هیچ گروه فعالی در زمین محیط زیست نیستید و برای روز زمین برنامه‌ خاصی ندارید، این ایده‌ها به‌شما کمک خواهد کرد فعالیتی کوچک ولی ارزشمند برای گرامی‌داشت روز زمین انجام‌دهید.

  1. پیاده بروید

اگر محل کار یا تحصیلتان نزدیک است، امروز ماشین، تاکسی و آژانس را کنار بگذارید و پیاده‌بروید. اگر راهتان طولانی است، امروز از وسایل نقلیه عمومی استفاده‌کنید. اگر راهی جز بیرون بردن ماشین ندارید، امروز عصر یا امشب در هوای خوب اردیبهشت ماه یک پیاده‌روی ویژه برای ادای احترام به زمین عزیزمان بروید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

  1. باغبانی کنید

فرصتی کنار بگذارید و به افتخار زمین، قدری باغبانی کنید. اگر باغچه‌ای دارید، زمان ویژه‌ای را به رسیدگی به آن اختصاص بدهید. اگر آپارتمان‌نشین‌هستید، به گل و گیاه‌هایتان رسیدگی‌کنید. اما اگر در منزل اصلا گل و گیاه ندارید، هدیه شما به زمین می‌تواند یک مراجعه چند دقیقه‌ای به مراکز پرورش گیاه یا بازارهای گل باشد. چند گلدان کوچک گل و گیاه ریشه‌دار بخرید و طبیعت را به درون منزل خود دعوت‌کنید.

 

خرید وسایل و ابزار باغبانی

 

  1. امروز گیاه خوار شوید

حتی اگر عاشق گوشت و فراورده‌های گوشتی هستید، یک روز خود را به چالش بطلبید و گیاه‌خوار شوید. امروز به احترام زمین، حیوانی را از تبدیل‌شدن به غذا نجات‌دهید.

 

Woman gardening

  1. کمتر برق مصرف‌کنید

امروز کمتر برق مصرف‌کنید. لامپ‌ها و لوازم الکترونیکی اضافه را خاموش‌کنید. استفاده از ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را به تعویق بیندازید و تلویزیون و رادیوی همیشه روشنِ بدون مشتری را خاموش‌کنید تا هم از سکوت لذت بیشتری ببرید و هم فشار کمتری به محیط زیست وارد‌کنید. چرخی در منزلتان بزنید و پریزها و کلیدها را چک‌کنید. اگر متوجه اتصالی یا قطع و وصل‌شدن جریان برق شدید، به برق‌کار محل زنگ بزنید تا آن را تعمیر کند. لوازم اضافی را از برق بکشید. این روزها در منزل هر کدام از ما چندین دستگاه صوتی، تصویری و الکترونیکی پیدا می‌شود که از همه آن‌ها همزمان استفاده نمی‌کنیم. دستگاه‌هایی که در حالت آماده‌به کار Stand-by قرار دارند را از برق‌بکشید.

عجیب ترین روزهای جهانی: از روز جهانی چرت زدن تا توالت

  1. کیسه خرید پارچه‌ای بدوزید

بالاخره زمان آن رسیده که نقش خودمان را در کاهش مقدار زباله، به خصوص پلاستیک، ایفا کنیم. برای خود یک کیسه نخی سفید بزرگ با دسته‌های بلند سبز بدوزید و آن را دم در منزلتان نگه‌داری کنید تا از این به بعد همیشه خریدهای روزانه خوار‌و‌بار، میوه و سبزیجات را داخل آن بگذارید و از فروشنده بخواهید به شما کیسه اضافه ندهد.

آرزو داریم هر روز به روز زمین تبدیل‌شود و همه ساکنان کره‌زمین هر روز عمرشان را با در نظر گرفتن تاثیر سبک زندگی‌شان روی کره زمین و محیط زیست زندگی‌کنند. اما تا رسیدن آن روز، بیاییم و 2 اردیبهشت ماه هر سال، از همیشه بیشتر دوست‌دار محیط زیست و این کره خاکی عزیزمان باشیم.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “چه طور از زمین عزیزمان حمایت‌کنیم؟

  1. ساسان گفت:

    سلام
    با تشکر از مطالب خوبتون واقعا فوق العاده بود

    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *