راهنمای انتخاب اتاق‌های خانه جدید شما، بر اساس جهت پنجره

از بهترین خاطرات كودكی من لحظه‌هایی است كه روی فرش رنگی اتاق خواهرم زیر نور مستقیم آفتاب كه پهن شده بود، دراز می‌كشیدم و با عروسك‌هایم بازی می‌كردم. من كه حسابی هم سرمایی هستم، با آفتاب بعد از ظهرهای زمستانی تهران دچار رخوتی عمیق می‌شدم و با لذت ساعت‌ها در همان حال می‌ماندم. این حال را هیچ وقت در اتاق خودم تجربه نكردم. بزرگ‌تر كه شدم، متوجه شدم لذت بی‌حد و حصرِ ساعت‌ها دراز كشیدن در نور آفتاب در آن اتاق به دلیل جنوبی بودن پنجره اتاق بود.
شاید شما هم وقتی به خانه جدیدی اسباب‌كشی می‌كنید، مدتی حیران می‌مانید كه با هر اتاق چه كنید و چه‌طور اتاق‌ها را بین اعضای خانواده و یا برای كاربردهای مختلف تقسیم كنید.

 

02 copy

  • پنجره شمالی

اتاقی كه پنجره شمالی دارد، پرتو آفتاب پخش شده روی قالی نخواهد داشت. بنابراین بهترین كار اختصاص دادن اتاقی كه پنجره شمالی دارد، به كارهایی است كه نور مستقیم و خیره‌كننده و سایه‌های بلند مزاحم در كاربردشان مشكلی ایجاد نمی‌كند. این اتاق می‌تواند تبدیل به اتاق مطالعه، كتابخانه، كارگاه هنری یا اتاق كار شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

03

  • پنجره شرقی

اتاقی كه پنجره شرقی دارد، با اولین نور بعد از طلوع خورشید شروع به روشن شدن می كند. در اولین ساعات صبح پرتوهای مستقیم و داغ خورشید وارد این اتاق می‌شوند. این اتاق گزینه خوبی برای اتاق خواب بچه های محصل یا پدر و مادر كارمند است، چون روشن شدن تدریجی و طبیعی اتاق، كمك می‌كند روند بیدار شدن صبحگاهی راحت‌تر و سریع‌تر اتفاق بیفتد.

 

انواع محصولات دکوراسیون اتاق خواب

 

04

  • پنجره غربی

اتاقی كه پنجره غربی دارد، بعد از ظهرها آفتابی و گرم می‌شود. این اتاق گزینه خوبی برای هال، اتاق نشیمن یا پذیرایی است. در طبقات بالاتر، این اتاق منظره زیبایی از غروب خورشید خواهد داشت. كمتر چیزی لذت‌بخش‌تر از دقایقی استراحت همراه با یك فنجان چای، روی مبل اتاق نشیمن و در حال تماشای غروب آفتاب است. برای مهمان‌ها هم این منظره زیبا بسیار جذاب خواهد بود.

 

05 copy

  • پنجره جنوبی

اتاقی كه پنجره جنوبی دارد، از همه اتاق‌ها ساعت‌های بیشتری نور خورشید خواهد داشت و پرتو خورشید در آن گذری نیست. به همین دلیل نور این اتاق هم طبیعی‌ترین نور خواهد بود. بهترین استفاده از این اتاق اختصاص دادن آن به عضو خردسال خانواده است. آشپزخانه هم اگر پنجره جنوبی داشته باشد، بسیار روشن و دلباز خواهد بود و خانم خانه را خوشحال خواهد كرد. اما انتخاب محل آشپزخانه كه دست ما نیست. فقط بهتر است موقع خرید یا اجاره خانه، به جهت پنجره خانه توجه كنیم.

 

06 copy

 

جدیدترین روش ها برای تازه سازی اتاق خواب

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “كدام اتاق مال من؟ كدام مال تو؟

  1. mohanna گفت:

    بهترین گزینه ای که میشه برای اتاق ها انتخاب کرد! واقعا ممنون از وبلاگ کاربردی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *