رنگ و رویی تازه به اتاق خوابت بپاش

داستان “کنج من” و “فضای شخصی”، ماجرایی است که اصلا و ابدا نمی‌شود از کنارش گذشت. چه یک خانه‌ی بزرگ داشته باشی و چه یک خانه‌ی نقلی و کوچک، ته تهش اتاق خواب مامن آرامش توست. برای همین خیلی مهم است که اتاق خوابت را جوری بچینی که حسابی دوست‌داشتنی و دنج باشد و تبدیل به فضایی شود که در آن خلاقیت‌هایت به اوج می‌رسد و حالت خوب می‌شود.

در واقع اتاق خواب باید این طوری باشد: خودتان بچینیدش، دکورش کنید و خودتان درش زندگی کنید. لب مطلب این است که اتاق خواب‌تان را خیلی دوست داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

حالا بروید و با خیالی راحت پاها را روی تخت دراز کنید. نفس‌تان را با عطر مخصوص دم‌نوش گرم و آرام‌بخش‌تان پر کنید و یک قلپ بروید بالا و بروید توی رویاهای‌تان…

اتاق خواب معمولا یکی از جاهایی است که به طراحی و زیبایی آن کم‌تر توجه می‌شود. به یک دلیل ساده: چون کم‌تر دیده می‌شود! اما اگر شما از آن دست آدم‌هایی هستید که به لذت و آرامش خود و خانواده‌تان بیش از دیده شدن توسط دیگران اهمیت می‌دهید، اتاق خواب شما باید زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین بخش خانه‌ باشد، چرا که قرار است در آن استراحت کنید و انرژی از دست رفته‌ی روزانه را به دست آوید.

تخت‌خواب

 

رنگ و رویی تازه به اتاق خوابت بپاش - تخت

معلوم است دیگر، در یک اتاق خواب، تخت‌خواب اصلی‌ترین جایگاه را دارد. فضایی که هم محل استراحت توست و هم خیلی وقت‌ها مکانی که ساعت‌ها در آن لم می‎دهی و کتاب می‌خوانی، با کامپیوتر شخصی‌ات به کارهایت می‌رسی و یا افکارت را بر روی کاغذ می‌آوری. یکی از مهم‌ترین خصوصیات تخت‌خواب منظره‌ای است که صبح‌ها اولین چیزی است که به رویش چشم باز می‌کنی. برای همین جدا از جنس و رنگ تخت‌خواب، مهم است که این عنصر در کدام قسمت اتاق قرار بگیرد و زاویه دیدش چگونه باشد.
یکی از بدترین کارهایی که با تخت‌خواب و البته منظره‌ی صبحگاهی می‌شود کرد، قرار دادن کمد لباس روبروی آن است. بهترین مکان برای قرار گرفتن تخت، کنج اتاق است. به نحوی که پنجره یا درست چسبیده به تخت‌خواب باشد و یا در نقطه مقابلش. جوری که صبح‌ها با اندکی چرخش سر، بتوانیم نور جادویی خورشید را ببینیم و بدون اینکه به اپلیکیشن آب و هوا در تلفنمان نگاه کنیم، حالِ امروزِ هوا را حدس بزنیم!

 

پاتختی

برای انتخاب پاتختی تا می‌توانید به سراغ طرح‌های کوچک‌تر و مینیمال‌تر بروید. گاهی مثل این عکس، پاتختی شما می‌تواند نقش میز تحریر را هم بازی کند.

 

خرید روتختی و کاور

 

رنگ و رویی تازه به اتاق خوابت بپاش - پاتختی

و گاهی مثل این عکس، پاتختی شما تنها یک شلف ساده و دوست‌داشتنی خواهد بود.

 

رنگ و رویی تازه به اتاق خوابت بپاش - پاتختی 2

اتاق‌خواب، قلمروی خصوصی شما در تمام منزل است. جایی که در آن دوست دارید تا دل‌تان بخواهد راحت باشید. وقتی سرشب بعد از کلی کار، شلوغی و سروصدای شهر را رد می‌کنید و به خانه می‌روید قلمروی شما باید آن قدر آرامش‌بخش باشد که با شوق و ذوق به آن پناه ببرید.

من همیشه با چند تا کار کوچک فضای اتاق را عوض می‌کنم و به طرز عجیبی همین کارهای کوچک باعث می‌شود خواب راحت‌تری داشته باشم. نور و رنگ و همه‌ی دم و دستگاه اتاق خواب باید آرام‌تان کند. استرس کل روز را بکند و ببرد. تا می‌توانید آن را جوری دکورکنید که کیف کنید.

 

فقط تخت مهم نیست

 

استراحت رویایی اتاق خواب - 1

البته که مهم است اما نه فقط تخت. وسایل دیگری هم هستند که برای این که آسایش شما را تکمیل کنند در اتاق خواب به ‌کارتان می‌آیند.

یک پاتختی هم اهمیت‌اش به همان اندازه‌ی یک تخت راحت است. اکثر مردم شب‌ها گوشی‌شان را کنار تخت‌شان شارژ می‌کنند و یا تمایل دارند کتاب‌هایی که قبل از خواب مطالعه می‌کنند دم دست‌شان باشد. آباژور روی میزی باید برای مطالعه کنارشان باشد. لیوان آب و نوشیدنی‌شان را هم باید روی چیزی قرار بدهند. پس وجود یک میز کوچک کنار تخت علاوه بر این که باعث می‌شود جنبه‌ی دکوراتیو اتاق افزایش پیدا کند کارایی زیادی هم دارد.

می‌توانید یک مبل راحتی بگذارید کنار تخت با کلی کوسن و بالشتک که هر موقع خواستید راحت روی آن استراحت کنید.

 

نور اتاق همه چیز است

 

استراحت رویایی اتاق خواب - 2

 

به نور اتاق خواب هم خیلی فکر کنید. اوقات قبل از خواب، نور را کم کنید. از نورهای سقفی دوری کنید. تندی و شدت نور سقفی فضای راحت اتاق را مختل می‌کند. نورهای موضعی برای انجام فعالیت‌های مختلف بسیار مناسب است؛ مثلا می‌توانید آباژور روی پاتختی را با نور خیلی کم در طول شب روشن بگذارید. حتما یک چراغ مطالعه روی میز کار برای خود قرار دهید و بالای دیوار میز کارتان هم لامپ دیواری بگذارید تا فضا را روشن کند. هم‌چنین نزدیک کمد لباس‌های خود روی دیوار، نور مناسبی نصب کنید تا برای امتحان کردن لباس‌ها و یا آماده شدن مشکلی نداشته باشید.

 

کمی رنگ به اتاق بپاشید

 

رنگ و رویی تازه به اتاق خوابت بپاش- رنگ اتاق

برای شروع می‌توانید یکی از دیوارهای اتاقتان را به یک رنگ دوست‌داشتنی مثل سبز نعنایی، خردلی روشن و یا گلبهی در بیاورید و ببینید که چطور فضا خودبه خود دلنشین و جذاب می‌شود. بعد هم بروید به سراغ خریدن چند آیتم رنگارنگ و البته ارزان که با کمی سلیقه و هوشیاری می‌شود در موردشان کلی مانور داد. یک روتختی زیبا و خاص، چند نازبالش یا کوسن با طرح‌های زیبا و رنگی و یا تابلوهای کوچکی که هوشمندانه انتخاب و به دیوار نصب شده‌اند. یادتان باشد هر چه رنگ دیوارها به سمت سفیدی می‌رود، باید در انتخاب تکه‌هایی مثل فرش، پرده و روتختی، بیشتر از رنگ استفاده کرد و البته برعکس؛ هرقدر دیوارها بیشتر رنگ دارند، استفاده از رنگ‌های خنثی مثل طوسی، بژ و سفید در انتخاب اکسسوری‌ها جذاب‌تر خواهد بود.

 

به هماهنگی رنگ‌ها دقت کنید

 

انواع محصولات دکوراسیون اتاق خواب

 

استراحت رویایی اتاق خواب - 3

 

یکی دیگر از داستان‌ها در اتاق خواب، رنگ است. هر چند که این کاملا سلیقه‌ای‌ست، اما طراحان امروزی معمولا برای رنگ‌آمیزی اتاق خواب از روان‌شناسی رنگ استفاده می‌کنند. برای این که فضای ریلکسی بسازید، از رنگ‌هایی با تم آبی و سبز و نیلی در طراحی دیوار خود استفاده کنید. رنگ‌های با تم صورتی و بنفش هم فضای سرزندگی و باروری را القا می‌کنند. رنگ‌های خاکستری و تیره باعث افزایش ناراحتی و افسردگی می‌شوند و بهتر است از آن‌ها پرهیز بشود.

می‌توانید برای رنگ دادن به اتاق یک گیاه سبز پرورش بدهید. گیاه به اتاق‌تان روح می‌دهد.

 

استراحت رویایی اتاق خواب - 4

 

چه سرگرمی‌هایی قبل از خواب دارید

 

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه؟ نوشیدن یک چای گرم؟ گپ زدن با دوستان قدیمی پای تلفن؟ امتحان کردن لباس‌های مهمانی جدیدی که خریده‌اید جلوی آینه؟ اینترنت‌گردی؟ فیلم؟ مدیتیشن؟ اصلا اتاق خواب‌تان برای این جور کارها حال می‌دهد؟

در این دوره و زمانه، اتاق خواب فقط برای این نیست که درش را باز کنید و یک راست بپرید توی رخت‌خواب! کارهای دیگری هم دارید بکنید حتما! برای خود من لذت‌بخش‌ترین کاری که قبل از خواب‌ام انجام می‌دهم این‌ است که راحت لم بدهم و چند صفحه از کتاب مورد علاقه‌ام را بخوانم.

باور کنید کارهایی که شما قبل از خواب‌تان انجام می‌دهید تاثیر مستقیم روی کیفیت خواب‌تان دارد. می‌خواهید خواب‌های رنگی ببینید؟ پس سعی خود را بکنید که لحظه‌های قبل خواب‌تان شایسته‌ی یک خواب راحت شبانه باشد.

نوشیدن چای سبز و یا گل‌گاوزبان هنگام دراز کشیدن روی تخت و گپ زدن با خانواده شب‌تان را می‌سازد.

 

چه کارهایی قبل از خواب نکنیم

نباید آرامش‌تان قبل از خواب به هم بریزد. خواندن کتاب‌های دلهره‌آور و یا دیدن فیلم‌های اکشن و ترسناک کار را خراب می‌کند. در مقابل، قطع ارتباط با دهکده‌ی جهانی و دور کردن تبلت و لپ‌تاپ و گوشی از محل خواب‌تان به آرامش شما کمک می‌کند. از دستگاه‌های کتاب‌خوان و کیندل و این جور چیزها پرهیز کنید. کتاب واقعی دست‌تان بگیرید. گوش دادن به کتاب‌های صوتی هم قبل از خواب فکر بدی نیست. این که دیگر عیان است؛ از چند ساعت قبل از خواب، دیگر قهوه و نوشیدنی‌های کافیین‌دار ننوشید. غذاهای سنگین و پر‌کالری هم خواب‌تان را به هم می‌ریزد. در ضمن اتاق را خیلی گرم و یا خیلی سرد نکنید. این ها را حتما مد نظر داشته باشید …

 

استراحت رویایی اتاق خواب - 6

اتاق خواب باید چطور باشد

اینفوگرافی زیر اثر رنگ‌ها و نقش آن‌ها را در طراحی اتاق خواب به ما می‌گوید.

اگرچه بخش انرژی‌های آن را نباید خیلی جدی گرفت و باید حواسمان را جمع کنیم که این حرف‌ها هیچ مبنای علمی‌ای ندارند، اما خوب خیلی ها ترجیح می‌دهند به جای کلمات ساده‌ی حس خوب یا حس بد، از واژه‌های انرژی مثبت یا انرژی منفی استفاده کنند! حواس‌مان باشد این صرفا یک اشتراک لفظ  (Equivocation) است و مفهوم این انرژی هیچ ربطی به واژه‌ی انرژی در فیزیک ندارد!

 

خرید اینترنتی بهترین های کالای خواب

 

طراحی اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب

 

انتخاب حال و هوا، استایل یا رنگ هر اتاق می‌تواند چالش برانگیز باشد. با استفاده از راهنمای ساده زیر الگوها، طرح‌ها، زوایا و تزئینات متناسب با حستان را انتخاب کنید.

حس و حال هر اتاق

مطالب مرتبط

چگونه ملحفه و کالای خواب نوزاد انتخاب کنیم؟

نکته‌هایی در مورد خرید تشک مناسب

كدام اتاق مال من؟ كدام مال تو؟

چگونه اتاق کودک را سر و سامان بدهیم؟

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “رنگ و رویی تازه به اتاق خوابت بپاش

  1. یسنا گفت:

    جالب بود. ممنون از مطالب زیباتون

  2. Taki گفت:

    Vaghean khobo zibao hame pasandan. Ama kharj daran. Lotfan say konid pishnahadati bedid ke ba kamtarin hazine ghabele ejra bashan. Mamnonam.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *