بهترین شامپو مو سر

این روزها سلامتی به اولویت اصلی اشخاص تبدیل شده است. ولی یکی از مواردی که غالبا از منظر سلامتی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، موهای افراد است. شامپویی که جهت شستشوی موهای خود از استفاده می‌کنید، مهم‌ترین عامل در روتین مراقبت از مو است.

شامپو فواید فراوان و زیادی برای موهای شما دارد، از جمله تمیز نمودن پوست سر و از بین بردن چربی، کثیفی و دیگر آلاینده‌‌هایی که قادرند تا به مرور زمان جمع شوند و به مو صدمه برسانند. با این حال، تمامی شامپوها با یک هدف درست نمی‌شوند. در نتیجه انتخاب بهترین شامپو مو سر با توجه به نوع موی جهت حفظ سلامت و در آخر رشد سالم موهای شما بسیار اهمیت دارد. بیایید تا نگاهی عمیق‌تر به انواع شامپو که برای موهای مختلف طراحی شده‌اند، بیندازیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بهترین شامپو مو سر روزانه

بهترین شامپو مو سر روزانه

ممکن است شستشوی روزانه موها با شامپوهای معمولی به سلامت آنها صدمه برساند. در نتیجه اگر به هر علتی مجبور هستید موهای خود را هر روز بشویید باید از شامپو روزانه استفاده نمایید.

این شامپو جهت استفاده روزمره فرموله شده و دارای عوامل پاک کننده ملایمی بوده که بدون از بین بردن نرم کننده‌های طبیعی، موهای شما را تمیز و نرم می‌نماید. شامپو روزانه برای انواع مو مناسب می‌باشد و موجب آسیب رسیدن به موها نمی‌شود. شما می‌توانید جهت تهیه این محصول به انواع معتبر فروشگاه‎های لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

بهترین شامپو مو سر برای موهای چرب

بهترین شامپو مو سر برای موهای چرب

موهای چرب حتی مدت کوتاهی بعد از شستن، کثیف و چرب به نظر می‌آیند. این به این خاطر است که پوست سر شما سبوم اضافی تولید کرده که می‌تواند موها را سنگین و چرب نماید. به همین علت موهای شما بی حالت و لخت به نظر می‌آیند.

جهت مبارزه با این وضعیت به دنبال یک شامپو سبک بوده تا چربی اضافی و ناخالصی‌‎ها را بدون از بین بردن رطوبت طبیعی مو به طور کامل از بین ببرد. افزون بر این، به دنبال شامپوهای دارای مواد طبیعی مثل لیمو، نعناع و روغن درخت چای بوده تا به متعادل کردن روغن‌های طبیعی پوست سر کمک نمایند.

شامپو موی خشک

شامپو موی خشک

کمبود رطوبت مشخصه موهای خشک می‌باشد و موجب می‌شود موهای شما در زمان لمس خشن و شکننده باشند. در صورتی که موهای خشکی دارید، استفاده از شامپویی که موهای شما را آبرسانی و تغذیه نماید، ضروری است. برای موهای خشک به سراغ شامپوهای دارای روغن آرگان، روغن نارگیل و کره شی باشید. همچنین از شامپوهایی که دارای سولفات یا الکل می‌باشند، خودداری نمایید، چرا که منجر به خشکی بیشتر مو می‌شود.

شامپوی مخصوص موهای رنگ شده

شامپوی مخصوص موهای رنگ شده

شامپوی مخصوص موهای رنگ شده یکی از انواع شامپو موجود در بازار بوده تا از پوست سر و موهای شما حفاظت نمایند. این شامپوها فاقد مواد شیمیایی خشن می‌باشند، در نتیجه موجب پاک شدن رنگ مو نمی‌شوند. همچنین دارای فرمول ملایم‌تری هستند و کم‌تر چربی طبیعی موها را از بین خواهند برد. از بین رفتن چربی موها یکی از علت‌های خشکی، زبری و بد حالتی موها محسوب می‌شود.

شامپوی مخصوص موهای رنگ شده به تثبیت رنگ مو کمک زیادی نموده و با ترکیبات خاص خود موجب نرم و صاف شدن موها می‌شود. در حقیقت می‌تواند یک نوع التیام برای موهایی باشد که در معرض مواد شیمیایی مثل دکلره و رنگ قرار گرفته‌اند. با استفاده از این شامپو رنگ موی شما مدت زمان طولانی‌تری دوام می‌آورد و نیاز به استفاده از رنگ را کاهش می‌بخشد.

بهترین شامپو تقویت کننده مو و حجم دهنده

بهترین شامپو تقویت کننده مو و حجم دهنده

هدف شامپوهای حجم دهنده پرتر جلوه دادن موهای شماست. در فرمولاسیون این شامپوها مواد سبکی مورد استفاده قرار گرفته که ریشه موهای شما را سنگین نمی‌نماید، در نتیجه موها را پرپشت‌تر جلوه می‌دهد.

شامپوی حجم دهنده به جای ریشه‌‌ها، تارهای مو را هدف قرار داده و موجب پرتر نشان دادن موهای شما می‌شوند. شامپوی حجم دهنده برای اشخاصی مناسب بوده که به علت کم پشتی موها، کف سر آن‌ها قابل مشاهده است. این شامپو نمی‌تواند ریزش مو را متوقف نماید، ولی می‌تواند به شما کمک نماید تا از لحاظ ظاهری حجم موهای خود را به حداکثر برسانید.

قیمت انواع شامپو برند و باکیفیت ایرانی و خارجی

 

شامپو بدون سولفات

شامپو بدون سولفات

سولفات‌ها در حقیقت سورفکتانت هستند و وظیفه آن‌ها کاهش کشش سطحی میان شامپو و پوست شما است. آن‌ها به مواد فعال موجود در شامپو اجازه داده تا کار تمیز کردن کثیفی، چربی و پوسته‌های مرده پوست سر و موهای شما را به صورت موثرتری انجام دهند. در غلظت‌های پایین، سولفات‌ها جهت استفاده بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند.

با این وجود، استفاده دائم از محصولات با غلظت بالای سولفات امکان دارد منجر به تجمع آن‌ها شود. این وضعیت قادر است تا سبب آسیب سلولی، حذف بیش از اندازه روغن‌های طبیعی و پروتئین‌های مو شود. شامپوهای فاقد سولفات فرمولاسیون ملایم‌تری داشته و موجب آسیب موها نمی‌شوند. این شامپوها کف کمتری تولید می‌نمایند ولی به میزان کافی قوی بوده که موها و پوست سر شما را پاک نمایند.

شامپوی ضد شوره

شامپوی ضد شوره

زمانی که در رابطه با شوره سر صحبت می‌کنیم، شامپو ضد شوره نخستین چیزی بوده که جهت مبارزه با شوره سر به ذهن ما می‌رسد. مهم‌ترین مشکل شوره سر تشکیل پوسته‌های سفید رنگ روی پوست سر می‌باشد. شوره سر منجر به خشک شدن پوست سر و ایجاد ورقه‌های پوستی روی پوست سر می‌گردد. تشکیل این پوسته‌ها یک نگرانی عمده در بین توده‌ها موها است و درمان آن سخت است. شامپوی ضد شوره جهت مقابله با علائم و دلیل شوره سر به طور ویژه طراحی شده است.

مطالب کاربردی:  معیارهای انتخاب شامپو مناسب برای انواع مو

 

بهترین شامپو برای ریزش مو

بهترین شامپو برای ریزش مو

ریزش مو مشکل رایجی بوده که اشخاص زیادی را درگیر می‌نماید و قادر است تا ناشی از عوامل گوناگونی مثل ژنتیک، تغییرات هورمونی، استرس و کمبودهای تغذیه‌ای باشد. درحالی که هیچ راه‌حل مشابهی برای این مسئله وجود ندارد، استفاده از شامپوهای ریزش مو می‌تواند راه تاثیرگذاری برای تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو باشد. شامپو ضد ریزش مو به علت خواص مغذی و تقویت کننده آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شامپوها غنی از آمینو اسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده که رشد موهای سالم را تقویت می‌نماید. به طور معمول این شامپوها به طور معمول دارای موادی مثل بیوتین، نیاسین و کافئین بوده که نشان داده شده است موجب رشد مو و کاهش ریزش مو می‌شوند.

شامپوی بچه

شامپوی بچه

شامپوی بچه به علت پوست و موی لطیف و حساس کودک عاری از هرگونه مواد شیمیایی خشن بوده و قدرت پاک کنندگی بسیار ملایمی دارد. ترکیبات موجود در فرمولاسیون شامپو بچه تحریک‌کننده نمی‌باشند و با کمک به حفظ رطوبت از خشکی و خارش پوست سر جلوگیری می‌کنند. این شامپوها دارای ترکیباتی جهت حفظ سلامتی و بهبود رشد موهای کودکان هستند.

مطالب پربازدید:  معرفی بهترین ماسک مو کراتینه، مزایا و نحوه استفاده از آن

 

شامپو موی فر

شامپو موی فر

بهترین شامپو مو سر برای موهای فر شامپویی بوده که در درجه اول قدرت پاکسازی بسیار زیادی داشته باشد . چرا که موهای فر به علت پیچ و تاب زیاد آن راه زیادی برای نفوذ آلودگی‌ها و گرد و غبار در آن وجود دارد و مقدار بسیاری آلودگی در لا به لای موها جمع می‌شود. در نتیجه لازم است جهت حفظ زیبایی و سلامتی موهای فر خود از یک شامپوی مخصوص موهای فر استفاده نمایید که قدرت پاکسازی زیادی داشته باشد .

 

منبع : rossanoferretti

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *