معرفی و بررسی انواع خط چشم/ انواع خط چشم

انواع خط چشم‌ها، یکی از زیباترین لوازم آرایشی بهداشتی هستند و جهت تغییر فرم و حالت چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها، می‌توانند چشمان شما را کشیده‌تر یا حتی درشت‌تر از حالت معمول جلوه دهند. پیشینه استفاده از خط چشم، به تمدن‌های اولیه مصر باستان بر می‌گردد. در آن زمان، زنان و مردان مصری از مواد معدنی جهت طراحی خط چشم استفاده می‌کردند.

با توجه به آثار و دیوارنگاری‌های برجای مانده از آن زمان، خط چشم‌های مشکی و نیلی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای آرایش چشم به حساب می‌آمدند. اما چیزی که ما در دنیای امروزه به منظور خط چشم می‌شناسیم، اختلاف بسیاری با انواع خط چشم اولیه و باستانی این ابزار دارد. محصولی شیک و بسته‌بندی شده که با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید و ارائه می‌شود و تنوع به‌شدت گسترده‌ای دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

جهت انتخاب انواع خط چشم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

جهت انتخاب انواع خط چشم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خط چشم انواع گوناگونی دارد و امروزه برندهای فراوانی هستند که در عرصه تولید این محصول فعالیت می‌کنند. با وجود همچین تنوعی، انتخاب محصول مناسب کار چندان ساده‌ای نیست. اما توجه به بعضی از فاکتورهای اصلی، می‌تواند کار شما را در این زمینه آسان کند. از جمله مواردی که زمان انتخاب و خرید خط چشم باید به آن‌ها توجه داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

غلظت مایع خط چشم

مهم‌ترین ویژگی خط چشم‌های مایع، غلظت آن‌ها است. اگر غلظت مایع خط چشم بسیار زیاد باشد، به سادگی روی پوست قرار نگرفته و خیلی دیر خشک می‌گردد. از جهتی، اگر مایع خط چشم زیاد رقیق باشد، آرایش پخش شده و احتمالا با مشکلاتی مثل سیاهی زیر چشم روبه‌رو می‌شوید. غلظت خط چشم مناسب، باید متعادل بوده و زمان کشیده شدن روی سطح پوست، به سادگی پخش گردد.

 پیگمنت رنگ

پیگمنت رنگ

پیگمنت‌های استفاده شده در تولید خط چشم، به صورت مستقیم با شدت رنگ این محصول مرتبط است. اگر پیگمنت رنگ این محصول از حالت عادی کم‌تر باشد، خطوط بسیار کم‌رنگی ایجاد می‌کند. خط چشم‌های باکیفیت، به دلیل داشتن پیگمنت‌های قدرتمند تولید می‌شوند و خطوطی عمیق و پررنگ خلق می‌کنند.

سرعت خشک شدن

ترکیبات خط چشم، غلظت مایع و مواد استفاده شده در تولید آن، تعیین‌کننده سرعت خشک شدن مایع خط چشم هستند. حتی می‌توان گفت این ویژگی، برایندی کلی از کیفیت خط چشم را نشان می‌دهد. هنگامی که خط چشم فوری خشک نشود، در اثر پلک زدن فورا پخش شده و آرایش شما را به هم می‌ریزد. به همین علت است که سرعت خشک شدن، یکی از ویژگی‌های مهم خط چشم باکیفیت به شمار می‌رود.

کیفیت قلم مو یا اپلیکاتور

کیفیت قلم مو یا اپلیکاتور

باتوجه به مدل خط چشم‌ها، آن‌ها دارای اپلیکاتورهای مویی، ماژیکی یا نمدی هستند. بعضی دیگر هم، به همراه قلم موهای جداگانه ارائه می‌شوند. اپلیکاتورها، لوازم اجرای خط چشم هستند و نقش مهم و اساسی در نتیجه آرایش شما دارند.

جهت ارزیابی کیفیت اپلیکاتورهای خط چشم، به نکات زیر دقت نمایید:

  • در‌صورتی که می‌خواهید خط چشم مایع با اپلیکاتور مویی یا قلم موهای ویژه خط چشم را خریداری نمایید، بهتر است ابتدا به نرمی و لطافت آن‌ها توجه کنید. مورد دیگر، انسجام تارهای اپلیکاتور است. اگر تارها منسجم نبوده و از هم فاصله دارند، بهتر است از انتخاب آن صرف نظر کنید. انسجام تارهای اپلیکاتور مویی، نقش اساسی در ظرافت خطوط رسم شده دارند.
  • زمان انتخاب خط چشم‌های ماژیکی یا نمدی، به انعطاف و استحکام آن‌ها توجه کنید. درصورتی که اپلیکاتور استحکام کافی ندارد یا وارفته به نظر می‌رسد، بهتر است به دنبال موارد دیگر بروید.

قیمت انواع خط چشم اورجینال و با کیفیت

 

معرفی و بررسی انواع خط چشم

معرفی و بررسی انواع خط چشم

اصول پایه و اولیه آرایش چشم، با طراحی الگوهای گوناگون خط چشم عجین شده است. حتی بسیاری از متخصصان و آرایشگرهای مطرح، معتقدند که خط چشم روح آرایش است و به تنهایی قادر است تا تعیین‌کننده سبک آرایشی شما باشد؛ از خط چشم گربه ای و کلاسیک گرفته تا فانتزی و بن مژه، خط چشم انواع گوناگونی دارد و شما می‌توانید با توجه به فرم چشم و مدل پلک‌های خود، الگوهای متنوع را امتحان نمایید.

تا قبل از این، خط چشم‌ها در انواع مدادی یا مایع با اپلیکاتور مویی ارائه می‌شدند. درنتیجه، شما باید برای تمام الگوهای مورد نظر خود از خط چشم‌های مویی یا کلاسیک استفاده می‌کردید. اما این مسئله، طراحی خط چشم را به کاری دشوار و سخت تبدیل کرده بود. تاجایی که طراحی خط چشم‌های قرنیه و ظریف برای هر دو چشم، به کاری غیرممکن و طاقت فرسا بدل شده بود.

اما طولی نکشید که انواع خط چشم جدید نمدی و ماژیکی وارد بازار شدند و پروسه طراحی خط چشم را تا حدی آسان کردند. خوشبختانه، روند رو به رشد تنوع خط چشم اتمام نیافت و امروزه انواع متنوعی از این محصول طراحی و تولید می‌شود که پرطرفدارترین آن‌ها عبارتند از:

خط چشم مایع با اپلیکاتور مویی

خط چشم مایع با اپلیکاتور مویی

این محصول، نوع کلاسیک خط چشم‌های امروزی محسوب می‌شود. ولی کنترل اپلیکاتورهای مویی جهت طراحی خط چشم، کار سختی است و استفاده از آن، به تجربه و تمرین احتیاج دارد. با این وجود، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا خط چشم‌های مویی هنوز در اول لیست محصولات پرطرفدار و پرفروش قرار دارند.

واقعیت این است که خط چشم‌های مویی به دلیل ویژگی ساختاری خود، مزیت بسیار خوبی دارند که هیچ محصولی نمی‌تواند جایگزین آن‌ها گردد. این مزیت، طراحی خطوط بسیار حرفه‌ای و ظریف است. اپلیکاتور این خط چشم، به شکلی طراحی شده است که در صورت انسجام، خطوطی بسیار ظریفی را خلق کند.

استفاده از خط چشم مویی به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

استفاده از خط چشم مویی به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

استفاده از خط چشم مویی به اشخاص آماتور و افرادی که به تازگی قصد دارند طراحی خط چشم را یاد بگیرند، پیشنهاد نمی‌شود. زیرا کاربری سخت این محصول، احتمالا شما را ناامید می‌کند.

در همچین شرایطی، بهتر است به دنبال دیگر مدل‌های خط چشم بروید. اما در صورتی که در طراحی الگوهای گوناگون خط چشم مهارت لازم را دارید، می‌توانید به دنبال خط چشم‌های مویی بروید. این محصول، امکان رسم خطوط باریک در نواحی غیرقابل دسترسی چشم، مانند گوشه‌های داخلی و بیرونی پلک، را برای شما فراهم می‌نماید.

مطالب مرتبط:  آموزش خط چشم ژله ای، اسرار و ترفند‌های کلیدی رسم آن

 

خط چشم کاسه‌ای

خط چشم کاسه‌ای

خط چشم‌های کاسه‌ای، بافت منسجم و جامدی دارند و برعکس دیگر مدل‌های خط چشم، در کاسه‌های کوچک شیشه‌ای یا پلاستیکی ارائه می‌شوند. این خط چشم، به طور معمول با قلم موهای خاص 000، سرگرد متوسط یا سر کج ارائه می‌گردند. همچنین به طور جداگانه هم، می‌توانید قلم موهای مورد نظر خود را تهیه نمایید.

این خط چشم همچون انواع مویی، در دسته محصولات حرفه‌ای قرار گرفته است. زیرا کنترل قلموهای خط چشم در دفعات اول کار دشواری است. همچنین، برداشتن مقدار کافی از این محصول در هربار استفاده هم، به مهارت و تجربه نیاز دارد. خط چشم‌های کاسه‌ای با این کاربری، در انواع کرمی و ژله‌ای موجود هستند:

خط چشم کاسه‌ای ژله‌ای یا کرمی

خط چشم کاسه‌ای ژله‌ای یا کرمی

خط چشم‌های کرمی و ژله‌ای، ساختار شبیه به هم دارند و در انواع براق و مات تولید می‌شوند. آن‌ها، غلظت و قوام بسیار زیادی دارند و جهت طراحی خط چشم‌های کات‌دار یا کشیده انتخابی بی‌نظیر هستند. خط چشم‌های کاسه‌ای، اغلب برای اشخاص حرفه‌ای مناسب هستند. آن‌ها با توجه به قلموی انتخابی شما، می‌توانند دارای کاربری مختلفی باشند.

قلموهای 000 جهت اجرای خطوط بسیار ظریف و نازک طراحی شده‌اند. قلم موهای سرگرد، مناسب برای رسم خط چشم‌های پهن و کلاسیک هستند. همچنین، می‌توانید انواع قلم موهای سر کج را جهت اجرای دنباله‌های کشیده و گربه‌ای استفاده نمایید. لازم به ذکر است که خط چشم میبلین یکی از برندهای محبوب این مدل خط چشم‌ها هستند.

مطالب کاربردی:  آموزش ترفندهای محو کردن خط چشم با مداد و براش

 

خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی

اگر علاقه دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خط چشم‌های زیبایی را طراحی نمایید، بهتر است به دنبال مدل خط چشم‌ ماژیکی بروید. این نوع خط چشم، گزینه‌ای فوق‌العاده برای افراد آماتور و مبتدی به شمار می‌روند؛ زیرا مخزن متصل دارد و در طول میکاپ، نیازی به برداشتن چند باره مایع خط چشم ندارید. اپلیکاتورهای ماژیکی، به دو صورت سر گرد یا سر کج طراحی شده‌اند و جهت طراحی الگوهای پهن کلاسیک، گربه‌ای و کشیده مناسب می‌باشند.

خط چشم نمدی

خط چشم نمدی

خط چشم‌های نمدی همچون مدل خط چشم ماژیکی، اپلیکاتور محکی و ثابتی دارند و برای طراحی خط چشم‌های متوسط و پهن کلاسیک مناسب هستند. این نوع اپلیکاتور، استفاده ساده‌ای دارد و در هربار استفاده، میزان مناسبی از مایع را روی پوست منتقل می‌نماید.

اما خط چشم نمدی برعکس ماژیکی، مخزن متصل نداشته و با محفظه مایع ارائه می‌شود. اگر به تازگی می‌خواهید کشیدن خط چشم را تمرین نمایید، بهتر است به دنبال خط چشم‌های ماژیکی یا نمدی بروید. اما درصورتی که می‌خواهید خط چشم‌های بسیار ظریف، بن مژه یا فانتزی را اجرا کنید، اپلیکاتورهای ماژیکی و نمدی انتخاب خوبی نیستند.

مطالب پربازدید:  آموزش نحوه آرایش چشم برای عینکی ها مانند یک آرایشگر حرفه‌ای

 

خط چشم پودری

خط چشم پودری، یکی دیگر از انواع متنوع این محصولات بوده که برای استفاده از آن به یک براش و مقداری آب نیاز دارید. یکی از نقاط قوت این محصولات، تنوع رنگی بالای آن‌ها است که سبب شده به محبوبیت بسیاری در بین بانوان دست یابند.

این محصولات ضد آب و ضد حساسیت بوده که با انواع پوست و چشم سازگاری دارند و دارای پیگمنت‌های قوی هستند که به شما امکان رسم یک خط پررنگ را خواهند داد.

مداد چشم

مداد چشم

مداد چشم‌ها هم در دسته  خط چشم طبقه‌بندی می‌شوند. این محصول، حالتی مدادی دارد و بافت آن، منسجم و جامد است. مداد چشم به طور تخصصی جهت سازگاری با پوست حساس پلک طراحی شده و بسیار لطیف و نرم است.

مداد چشم‌های اورجینال و باکیفیت، به سادگی روی سطح پوست حرکت کرده و موجب تحریک پوست حساس دور چشم نمی‌شوند. مداد چشم در میان انواع خط چشم، کاربری بسیار ساده‌ای دارد و استفاده از آن برای تمامی افراد با هر سطح توانایی مناسب است. حتی اگر قصد تمرین الگوهای خط چشم را دارید، می‌توانید کار خود را با مداد چشم شروع نمایید. مداد چشم جهت طراحی بن مژه، خط چشم کلاسیک و الگوهای گرافیکی مناسب است.

 

منبع : purplle

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *