پاک کردن آرایش

پس از آرایش دچار جوش و آکنه می‌شوید؟ احساس می‌کنید مواد آرایشی باعث افزایش حساسیت پوست شما می‌شوند؟ یا اینکه حتی پس از شستشو حس می‌کنید هنوز صورت شما به‌خوبی پاک نشده است؟ تمامی این موارد به این دلیل است که احتمالا آرایش خود را به خوبی تمیز نمی‌نمایید. لوازم آرایشی و بهداشتی، دارای ماهیت شیمیایی هستند و ترکیبی از مواد آلی و معدنی گوناگون هستند.

باقی ماندن ذرات ریز این مواد در منافذ پوستی، قادرند شما را به دردسرهای بزرگی دچار کنند. ایجاد چین و چروک، کدر شدن پوست، التهاب و بثورات پوستی از دسته عوارض پاکسازی اشتباه و ناقص آرایش به حساب می‌آیند. به همین علت است که داشتن روتین پاک کردن آرایش نقش اساسی در زمینه حفظ سلامت پوست دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

روش شستشو صحیح صورت برای پاک کردن آرایش

روش شستشو صحیح صورت برای پاک کردن آرایش

احتمالا برای شما نیز رخ داده است که چندین بار پس از شستن آرایش با انواع شوینده‌ها، همچنان احساس تمیزی نداشته باشید. حقیقت این است که اغلب محصولات آرایشی از مواد اولیه چسبناک تولید شده و شوینده‌های عادی توانایی پاک کردن آن‌ها را ندارند. انواع پاک کننده آرایش و ژل‌های شستشوی صورت، یکی از کاربردی‌ترین محصولات مراقبتی آرایشی در این زمینه محسوب می‌شوند.

با به کارگیری درست این محصولات و یادگیری چند ترفند حرفه‌ای، می‌توانید در چند دقیقه تمامی مواد آرایشی را از روی پوست خود محو کنید. جهت یادگیری روتین شستن صورت پس از آرایش، می‌توانید از نکات تخصصی زیر استفاده کنید:

پاک کردن آرایش چشم

پاک کردن آرایش چشم

چشم‌ها به منظور عضوهای کانونی چهره شما شناخته می‌شوند. به این معنا که نقش بسیار مهم و اساسی را در جذابیت میکاپ به عهده دارند. ممکن است خانم‌ها از قید آرایش لب و گونه یا حتی زیرسازی پوست خود بگذرند، اما هیچ چیزی لذت بخش‌تر از پر کردن مژه‌ها با کمک ریمل مورد علاقه‌ آن‌ها نیست. اما مشکل بزرگی که غالبا با میکاپ چشم‌ها همراه است؛ پاک نمودن آرایش چشم به گونه‌ای است که هیچ ردی از آن‌ها روی چشم باقی نماند.

مواد آرایشی از جمله ریمل، خط چشم، مداد چشم و … بیشتر ضد آب هستند و ماندگاری زیادی دارند. به همین علت است که ساعت‌ها پس از پاک شدن هم بیشتر با سیاهی به جا مانده از آن‌ها مواجه می‌شویم. اینجاست که اهمیت روتین پاکسازی آرایش جلوه‌نمایی می‌کند.

جهت پاک کردن کامل آرایش چشم خود بدین ترتیب عمل نمایید:

  • جهت این کار، به پد آرایشی تمیز و پاک‌کننده مخصوص آرایش چشم نیاز دارید.
  • حالا پد را به میزان لازم به مایع پاک‌کننده آغشته کنید.
  • پدها را روی چشمان قرار داده و حدود 20 الی 30 ثانیه روی پلک‌های خود نگه دارید. دقت داشته باشید که در این مرحله نباید پدها را روی پلک خود بمالید.

حالا با ملایمت پدها را از بخش بالای پلک به سمت پایین بکشید. این کار را چند مرتبه تکرار نمایید تا آرایشتان کاملا تمیز شود.

مطالب مرتبط:  بهترین پاک کننده آرایش چشم استاندارد در بازار چیست

 

توجه داشته باشید که انتخاب پاک‌کننده مناسب برای آرایش چشم، مسئله بسیار مهمی است. پاک کننده چشم به دو شکل تک فاز و دو فاز در بازار موجود است. درصورتی از محصولات آرایشی ضدآب استفاده می‌نمایید، پاک کننده‌های دوفاز عالی‌ترین انتخاب برای شما می‌باشند. اما درصورتی که اغلب محصولات آرایشی معمولی را در روتین خود استفاده می‌کنید، پاک کننده‌های تک فاز هم گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

پاک کردن کرم پودر و رژگونه

پاک کردن کرم پودر و رژگونه

احتمالا شما نیز با هم آمیزی لایه‌های گوناگون پرایمر و کرم پودر، وقت زیادی را صرف زیرسازی تمیز و یکدست پوست خود می‌کنید. اما جالب است بدانید که پاکسازی درست این لایه‌های آرایشی، امکان دارد دردسر ساز باشد. به ویژه اگر از فونداسیون‌های 24 ساعته و ضد آب بهره می‌برید. جهت پاکسازی کامل منافذ پوستی و از بین بردن ذرات چسبنده هایلایتر و پرایمر، می‌توانید به این روش عمل نمایید:

  • در این بخش هم همچون پاکسازی آرایش چشم، به پنبه یا پد تمیز و پاک کننده آرایشی مناسب نیاز دارید. اما در وهله اول، پیشنهاد می‌شود از پاک کننده‌های روغنی یا کرمی مثل شیر پاک کن استفاده کنید. این دست از پاک کننده‌ها، پوست شما را نرم و مرطوب می‌کنند و آن را برای مراحل بعدی پاکسازی آماده می‌کند.
  • کار خود را با شیر پاک کن یا روغن پاک‌کننده آغاز نمایید. مقداری از محصول مدنظر را روی پنبه آرایشی ریخته و روی سطح پوست خود بمالید تا قسمت عظیمی از مواد آرایشی از بین برود.
  • اکنون با توجه به جنس پوست خود، یک میسلار واتر مناسب را انتخاب کنید. میسلارواتر، به منافذ عمیق پوستی نفوذ کرده و ذرات باقی مانده مواد آرایشی را به طور کامل از بین می‌برد. جهت استفاده از میسلار، باید مقداری از آن را روی پد آرایشی ریخته و به آرامی روی سطح پوست خود بمالید.
  • در مراحل پاک کردن آرایش صورت دقت داشته باشید که نباید از نواحی زیر گردن، خط فک و خط رویش موها غافل شوید. مواد آرایشی بیشتر در این نقاط به جا می‌مانند و موجب ایجاد جوش و لک‌های پوستی می‌گردند.

قیمت انواع پاک کننده و شوینده صورت باکیفیت

 

پاک کردن آرایش لب

پاک کردن آرایش لب

پاک کردن آرایش لب‌ها، مرحله آخر از بخش پاکسازی آرایش است. در این قسمت، می‌توانید از انواع پاک کننده‌های دو فاز چشم یا میسلارواتر استفاده کنید. اما روش بسیار راحت دیگری هم برای پاک کردن آرایش لب وجود دارد و آن چیزی نیست جز پاك كردن آرايش با وازلين یا همان ژل نفتی. با این وجود، انتخاب بهترین پاک کننده آرایش مدنظرتان، دست خود شما است.

  • نخست مقداری از وازلین را روی لب‌های خود بمالید تا پوست این ناحیه نرم و مرطوب شود.
  • صبر کنید وازلین برای 3 الی 5 دقیقه روی لب‌ها بماند. بعد با دستمال یا پد آرایشی آن را از روی پوست خود پاک نمایید.
  • در مرحله پایانی، پد آرایشی را به پاک‌کننده دوفاز یا میسلار آغشته کرده و به آرامی روی لب‌ها بمالید تا تمام رژ لب و مواد آرایشی به‌جا مانده از بین رود.

شستشوی صورت

پاک کردن آرایش لب

بعد از پاک کردن مواد آرایشی با استفاده از محصولات پاک‌کننده، نوبت به شستشوی درست صورت می‌رسد. در این قسمت از روتین شستن صورت پس از آرایش، پیشنهاد می‌شود موهای خود را با کش مو یا هدبند آرایشی به سمت عقب ببندید.

اکنون از شوینده معمولی خود کمک گرفته و تمامی بخش‌های صورت خود را با دقت بشویید. همچنین جهت پاکسازی عمیق‌تر، می‌توانید از براش شستشوی آرایش هم استفاده نمایید. خط فک و خط رویش مو در ناحیه پیشانی و شقیقه‌ها را فراموش ننمایید. در آخر هم، صورت خود را با آب ولرم آبکشی کرده و با حوله تمیز و لطیفی خشک نمایید.

تونر، غول آخر پاکسازی پوست پس از آرایش

تونر، غول آخر پاکسازی پوست پس از آرایش

مرحله آخر از پاکسازی آرایش، به تونرهای پاک کننده تعلق دارد. تونر آرایشی، محصولی مراقبتی با توان جذب زیاد و فوری است. تونرها فورا به لایه‌های عمقی پوست نفوذ کرده و مواد آرایشی و آلودگی‌ها را نابود می‌کند. افزون بر این، قدرت آبرسانی و تقویت کنندگی هم دارند. به ویژه اگر پوست شما مستعد آکنه است و پس از آرایش بیشتر با جوش مواجه می‌شوید، بهتر است استفاده از تونر را نادیده نگیرید.

جهت استفاده از تونر، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • نخست مقداری از تونر را روی پد پاک‌کننده بریزید.
  • پس از آن پد را با ملایمت روی سطح پوست خود بکشید تا آلودگی و مواد باقی مانده را جذب نماید.
  • در مرحله بعدی، می‌توانید یک بار دیگر تونر را روی پوست خود زده تا از فواید تقویت کنندگی آن به طور کامل بهره‌مند شوید.
  • دقت داشته باشید که پس از استفاده از تونر، نیازی به شستشوی دوباره پوست ندارید و می‌توانید به دنبال مراحل دیگر مراقبت پوستی خود بروید.

مطالب مرتبط:  تونر چیست و چطور درست از آن استفاده کنیم؟

 

پاک کننده خانگی آرایش صورت

پاک کننده خانگی آرایش صورت

پاک کننده‌های آرایشی موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی هستند، که ممکن است برای بعضی از اشخاص حساسیت‌زا بوده یا چربی طبیعی پوست آن‌ها را از بین ببرد. از جهتی قیمت محصولات با کیفیت، مقداری بالا بوده و استفاده روزانه از آن‌ها به هزینه نسبتا زیادی نیازمند است. با استفاده از پاک کننده خانگی آرایش نه تنها پوستی تمیز، بلکه صورتی روشن، شفاف و درخشان خواهید داشت. در ادامه به چند مورد از این پاک کننده‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • آلوئه‌ورا
  • عنبر سائل یا فندق افسونگر
  • گلاب
  • عسل

مطالب پربازدید:  راهنمای روتین پوستی روزانه

 

پاک کننده آرایش گیاهی

روغن‌های پرطرفداری مثل روغن کرچک و روغن زیتون از پاک‌کننده‌های آرایش گیاهی محسوب می‌شوند که گزینه‌‎های خوبی جهت پاک کردن آرایش صورت به روش خانگی و در حقیقت ساخت آرایش پاک کن خانگی می‌باشند.

آیا استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن خوب است یا خیر؟

آیا استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن خوب است یا خیر؟

باید بدانید که شستن و پاك كردن آرايش با دستمال مرطوب به مرور پوست را حساس کرده و موجب التهاب ‌و جوش زدن می‌شود. تا جایی که می‌توانید از پاک کردن صورت با دستمال مرطوب اجتناب نمایید و تنها درصورتی که دسترسی به تونر و میسلارواتر و آب نداشتید از آن استفاده نمایید.

روغن‌های پاک‌کننده آرایش

روغن‌های پاک‌کننده آرایش دارای موادی هستند که می‌توانند مواد آرایشی بر پایه روغن را از روی سطح پوست پاک کنند. این پاک‌کننده‌ها افزون بر تمیز کردن مواد آرایشی و ضدآفتاب‌ها، پوست را آبرسانی می‌کنند. برای استفاده از روغن‌ها جهت پاک کردن صورت، از مقدار پنبه استفاده کنید. آن را به روغن آغشته کنید و با ملایمت روی صورت بکشید. این محصول جهت پاک کردن آرایش‌های چشم که معمولا سخت پاک می‌شوند، موثر است.

اگر پوستی چرب دارید بهتر است که از پاک‌کننده‌های روغنی اجتناب کنید.

 

 

 

منبع : thecareprinciple

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *