ارزانترین کشورها

در این بخش با ارزانترین کشورها برای سفر نوروزی آشنا می‌شویم. ایام عید نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر بيرون از کشور می‌باشد، حدود دوهفته تعطیلی داریم و میتوانیم حال و هوای خود را حسابی عوض کنیم و سال جدید را با روحیه‌ای بهتر از قبل شروع کنیم. دراین روزهای گرانی و تورم سوال اولی که از خود می‌پرسیم این اسـت که: ارزانترین کشورها کدامند؟ تنها کاری که لازم است بکنید این است که یاد بگیرید چگونه با یک بودجه خیلی کم سفرتان را برنامه‌ریزی کنید و کجا را انتخاب کنید که حالتان تا مدت‌ها خوب باشد.

این بار می‌خواهم لیست چند مقصد هیجان‌انگیز و فوق‌العاده را برای سال 2022 به شما معرفی کنم؛ آن هم در دو قسمت:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

جورج تاون/ مالزی

جورج تاون/ مالزی

این شهر زیبا با آن خیابان‌های رنگارنگ و معابد زیبا و معماری عجیب و غریب جان می‌دهد برای کسانی که عاشق تجربه کردن غذاهای جدید و اتفاقات منحصربه‌فرد هستند. غذا در جورج تاون به شدت ارزان است و رستوران‌ها و دکه‌های خیابانی پُر هستند از غذاهایی با قیمتی کمتر از سه دلار! در واقع شما می‌توانید با روزی حدود 10 دلار حسابی شکم‌چرانی کنید و دنیایی از غذاهای چینی، مالایی و هندی را امتحان نمایید. اگر نگران محل اسکان خود هستید هم باید بگویم که ابدا نگران نباشید! این شهر پر است از هاستل‌های ارزان‌قیمت و هتل‌های خوب و ارزان که به راحتی می‌توانید پیدایشان کنید!

شیان/ چین

شیان/ چین

اگر عاشق غوطه‌ور شدن در تاریخ و فرهنگ و از آن مهم‌تر غذاهای خوشمزه و ارزان هستید، شهر شیان در چین یک انتخاب فوق‌العاده به حساب می‌آید. در حالی‌که شهرهایی مانند شانگهای و پکن بخاطر مطابقت با کلان‌شهری‌شان حسابی گران و دست‌نیافتنی هستند، شیان همچنان ارزان و ارزانترین کشور برای خرید و دوستانه باقی مانده است و جان می‌دهد برای یک سفر رویایی. این شهر به عنوان نقطه پایانی جاده ابریشم، محل تلاقی شرق و غرب است و دنیایی است پر از زیبایی‌های تاریخی. پیاله‌های لبریز از نودل لان‌جو، کباب‌های حلال و گوشت‌های بره همگی با قیمتی حدود یک و نیم دلار در دسترس هستند و قیمت اتوبوس‌های محلی چیزی حدود یک دلار است.

مطالب پربازدید :  سفر روسری‌ها از مصر باستان تا اروپا

 

بارسلونا/ اسپانیا

بارسلونا/ اسپانیا

برای کسانی که از شهرهای اروپایی و خرج کردن یورو وحشت دارند، بارسلونا یک بهشت ایده‌آل و ارزان ترین کشور اروپایی برای سفر است. در این شهر با دو دلار می‌شود نوشیدنی خورد و با 11 تا 13 دلار یک ناهار کامل سفارش داد! حقیقتا چه چیزی جذاب‌تر از ولو شدن در ساحل آب‌های گرم مدیترانه و یا قدم زدن میان معماری اساطیری گائودی است؟

تراکیه (تراس)/ ترکیه

تراکیه (تراس)/ ترکیه

این شهر یک کشف جدید و فوق‌العاده است که از استانبول شروع می‌شود و امتدادش به شمال غربی بین دریای سیاه و دریای اژه می‌رسد. شهری که فرهنگ اصلی‌اش را از بلغارستان و یونان گرفته و تعریف متفاوتی از ترکیه به حساب می‌آید. تراکیه در تضاد کاملی از ترکیه سنتی و شرقی است و شک نکنید که شما را با یک سورپرایز واقعی مواجه می‌کند.

مراکش یکی از ارزانترین کشورها برای سفر

مراکش

این هم یک مقصد سحرانگیز و ارزان برای سفر آن هم وقتی که دوست دارید حسابی از دنیا و آزار و اذیت‌هایش به دور باشید. مراکش واقع در شمال غربی آفریقا است و با آن مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش، از سواحل و آبشارها گرفته تا کوه‌ها و بیابان‌ها، شما را به یک سفر رویایی و البته ارزان‌قیمت دعوت می‌کند. یکی از جذاب‌ترین کارهایی که در مراکش می‌توانید انجام دهید و با آن خود را در فرهنگ عشایری اصیل مراکشی غرق کنید، یک سفر دو شبه به بیابان صحراست که هزینه‌اش فقط 102 دلار خواهد شد!

مطالب دیدنی:  بدون این وسایل سفر چمدان نبنديد!

 

کلام آخر

سفر ارزان به این معنی نیست که با کمترین هزینه ممکن می‌توانیم در بهترین نقاط دنیا گشت و گذار کنیم. بلکه سفر ارزان به این معنی است که با به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین قیمت بتوانیم بهترین تجربه از سفر خارجی را به دست بیاوریم. خوش باشید و بهترین خاطره‌های خود را با جیب پر پول و سفری هیجان انگیز برای خود رقم بزنید.

منبع : kiplinger

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

10 دیدگاه در “ارزانترین کشورها برای مسافرت امسال

  1. مهناز رجبی گفت:

    انقدر با خوندن مطلبتون هیجانزده شدم که دلم میخواد در اولین فرصت برم به یکی از این جاهایی که گفتید. البته که میگید ارزونه ولی به هر حال باید یه حداقلی پول داشته باشی که بتونی خوش بگذرونی!

  2. mehrdad گفت:

    دلتون خوشه ها! مردم نون ندارن بخورن! شما از سفرهای رویایی حرف میزنین؟؟؟؟؟

  3. ساناهین گفت:

    خیلی معذرت میخوام آقای مهرداد ولی ایشون هم گفتن که سفر رو چجوری میرن.. من خودم چند بار رفتم سفر و تو هاستل موندم با کمترین قیمت… اتفاقا سفرهای اینجوری از یه شمال آخر هفته با دوستا ارزونتر در میاد

  4. Taki گفت:

    Salam. Khaste nabashid. Agha gheymataro koja mizaniiiin?

  5. فرهاد گفت:

    افرین داره.

  6. فرهاد گفت:

    من تازه با این سایت اشنا شدم.

  7. marzie گفت:

    مرسی از این مطلب. من دار م دنبال همچین نوشته هایی میگردم که کمکم کنه با صرف هزینه های مینیمم دنیا رو ببینم. تورو خدا ازین مطالب زیاد بزارین.

  8. محمد گل خندانیان گفت:

    با سلام
    ایران به لحاظ گستردگی و جاذبه های گردشگردی کشوری است که فکر نمی کنم عمر آدمی اجازه بده تا به تمام مناطق آن سفر کرد .
    بنابراین دنبال شاد زیستن و گردش لازم نیست به مناطق دور با هزینه بالا فکر کرد. برای چیدن میوه ابتدا از شاخه های پایینی شروع می کنیم.

  9. محمد گل خندانیان گفت:

    سلام هموطنان عزیز میخوام پارک جنگلی جوارم رو معرفی کنم که از نظر جاذبه هایی طبیعی فوق العاده است و حدود 150 دقیقه با تهران فاصله دارد.
    مناسب برای سفرهای یک روزه می باشد.
    آدرس : سواد کوه – زیرآب – پارک جنگلی جوارم

  10. فاطمه گفت:

    با سلام و سپاس از مطالب ارزشمندتان ایران گنجی است پنهان و ناشناخته و خراسان جنوبی نیز قطعه ای است از این همه زیبایی و نعمت خداداد. کویر زیبای همت آباد- شبهای پر از ستاره کویر- روستای ماخونیک(کوتوله ها) -چشمه مرتضی علی طبس – معادن طلاو و عقیق -مزارع بسیار زیبای زرشک و زعفران و آخر مهرماه و اوایل آبان موقع برداشت زرشک و زعفران – شهر تاریخی بشرویه- قنات های استان و هزاران جذابیت دیگرمنتظر قدوم سبز شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *