مسافرت عید کجا بریم

تعطیلات رسمی سال نو، فصل بهار، طبیعت زیبا و خیالی آسوده و راحت از روتین زندگی ، همگی نوروز را به بهترین موقعیت برای سفر تبدیل کرده است. با رسیدن بهار بسیاری از افراد درگوشه ذهن خود به سوال مسافرت عید کجا بریم برخورده و دنبال مقصد سفری مناسب می‌گردند و به دنبال نامی آشنا و یا مقصدی تازه برای استراحت و تفریح و مسافرت عید 1402 هستند.

ایران سرزمینی چهارفصل بوده و در فصل بهار بیشتر شهرهای ایران طبیعتی بسیار زیبا و سرسبز دارند. تمام استان‌های ایران نیز جاذبه‌های گردشگری شناخته شده‌ای دارند که فرصت بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد. ازطرفی دیگر زمان و بودجه دو فاکتور اصلی در تصمیم‌گیری هستند و سوال جدیدی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که عید کجا بریم ارزون باشه ؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بنابراین طبیعی است که انتخاب مقصد سفر نوروز کمی سخت باشد. به همین دلیل در ادامه بهترین پیشنهادهای سفر در نوروز ۱۴۰۲ را معرفی کرده‌ایم.

دزفول یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان

دزفول تاریخی ترین شهر جهان

دزفول بهترین پیشنهاد برای سفر در نوروز و فصل بهار است. دزفول را شهر عجایب نیز می‌نامند. در شهر تاریخی دزفول آسیاب‌های تاریخی آبی،  دره ارواح در کنار آبشاری باشکوه، تپه‌های باستانی و دریاچه شهیون قرار گرفته‌اند. طبیعت این منطقه به قدری زیبا و به یاد ماندنیست که تصویرش تا همیشه همچون تابلوی نقاشی زیبا در خاطرتان ثبت می‌شود.

بنابراین اگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و بازدید از مکان‌های عجیب و متفاوت‌ هستید، دزفول بهترین شهر برای سفر نوروزی شماست. بازار قدیم شهر دزفول یا به گفته محلی‌ها ، بازار کهنه، توقع شما را از گشت‌ و گذار در بازاری با قدمت تاریخی برآورده می‌کند. سوغات دزفول را نیز از همین بازار سرپوشیده می‌توان تهیه کرد، مثل کپو و انواع محصولات حصیری، گلیم و نمد، طلای ۲۴ عیار، ورشو، قلم نی خوشنویسی و البته خوراکی‌های بسیار خوشمزه مثل کلوچه دزفول و خرما.

خراطی نیز در دزفول هنر معروفی‌ بوده و بهترین محصولات خراطی ‌شده را در بازار کهنه می‌توان یافت. پس زمانی که فکر می‌کنید سفر داخلی کجا بریم دزفول می‌تواند یکی از برترین گزینه‌های پیش رو باشد.

چابهار

چابهار قلب عجایب ایران

سیستان‌ و ‌بلوچستان استانی امن است و اگر هنوز این جمله را باور ندارید، می‌توانید عید نوروز را به این سرزمین جادویی رفته تا خودتان از نزدیک مهمان‌نوازی مردمان خون گرمش را بیبنید. چابهار یکی از زیباترین شهرهای استان سیستان ‌و ‌بلوچستان است که در نام خود چهار بهار به نشانه آب ‌و‌ هوای معتدل و خوبش دارد.

چابهار یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران را دارد کوه‌های مریخی، تالابی صورتی رنگ، ، گل افشان‌هایی که از دل زمین فوران می‌کنند و یکی از جذاب‌ترین بنادر ایران به نام گواتر نیز در شهر چابهار قرار دارد. همچنین در کنار تمامی این کوه‌های مینیاتوری در شهر چابهار می‌توانید از روستای درک، تالاب لیپار، قلعه پیروز گت و همچنین غارهای بان مسیتی نیز دیدن نمایید.

افزون بر جاذبه‌های طبیعی،اداب و رسوم و فرهنگ همچنین غذاهای محلی متفاوت مردم این منطقه نیز چابهار را به یکی از بکرترین مقاصد سفر نوروزی تبدیل کرده است. این شهر نیز به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد دارای فروشگاه اینترنتی لباس ارزان بسیاری بوده و می‌توانید کالاهای بسیاری را با قیمت ارزان در این مکان پیدا کنید.

اهواز

اهواز و پل هلی معروف آن

اهواز شهر پل‌ها است. شهری که پرآب‌ترین رود ایران از میانه‌اش می‌گذرد و نمایی جادویی به آن می‌دهد. اگر عاشق زندگی به سبک شبانه هستید حتما سری به اهواز بزنید. کارون، پل‌هایش، بازار فلافل لشکرآباد اهواز و شب‌های طولانی آن حتما سرذوقتان می‌آورد. اهواز یکی از شهرهای توریستی ایران به شمار رفته که گردشگران بسیاری با اهداف مختلف به آن سفر می‌کنند.

اما با توجه به آب وهوای بسیار گرم و طاقت فرسایی که اهواز دارد، بهترین زمان سفر به این شهر اوایل بهار و آغاز سال نو ایرانی است. البته شهرهای مجاور اهواز مانند شوش، شوشتر و دزفول نیز همگی با داشتن جاذبه‌های طبیعی نفس‌گیر و میراث‌های جهانی یونسکو از لحاظ گردشگری شهرهای ارزشمندی محسوب می‌شوند.

مطالب کاربردی :  بدون این وسایل سفر چمدان نبنديد!

 

نیشابور

نیشابور شهر فیروزه ای ایران زمین

شهر فیروزه‌ای ایران یا همان نیشابور یکی دیگر از مقاصد سفر عید نوروز است. نیشابور در امتداد مسیر مشهد قرار داشته و از شهرهای قدیمی ایران و استان خراسان است. علاوه بر فیروزه‌ای بودن این شهر که شهرت جهانی دارد مشاهیر و بزرگان زیادی نیز در آن متولد شده‌اند. آرامگاه افرادی همچون خیام نیشابوری، آرامگاه عطار، آرامگاه کمال الملک، مسجد جامع، بازار سرپوش، ، قلعه لک لک آشیان و دهکده چوبی از مکان‌های دیدنی این شهر به شمار می‌روند.

کرمان

سفر عید به کرمان و بازدید از مکان های تاریخی این شهر

اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که نوروز ۱۴۰۲ کجا بروید یا از خود می‌پرسید مسافرت 4 روزه کجا بریم پیشنهاد می‌کنیم در روزهای عید نوروز حتما به کرمان هم سفر کنید که بزرگ‌ترین شهر ایران است و مکان‌هایی همچون ارگ بم و باغ شازده ماهان باعث شهرت جهانی‌اش شده‌اند.

مردم خونگرم شهر کرمان به مهمان‌نوازی معروف‌ هستند و در سفر به کرمان می‌توانید از هم‌نشینی با آن‌ها لذت ببرید. خوراکی‌ها و غذاهای سنتی شهر کرمان هم طرفداران بسیاری دارد و بازارهای سنتی آن بهتری جا برای خرید صنایع دستی ایران است.

تهران گردی در عید نوروز

تهران مقصدی بی چون و چرا برای تعطیلات عید نوروز امسال

بهترین زمان سفر و تهران‌گردی روزهای نوروز است. بر خلاف روزهای دیگر سال، پایتخت ایران روزهایی ساکت، آرام و بدون ترافیکی را در نوروز می‌گذراند. آب‌و‌هوای بهاری تهران،‌ درخت‌هایی که در حال جوانه زدن هستند و مرکزهای گردشگری زیادی که دل مسافران را خواهد برد.

سفر به تهران یک تیر و چند نشان است چون هم می‌توانید از بناهای تاریخی لذت برده و هم از ساختمان‌های مدرن  و پیشرفته و همینطور می‌توانید از مراکز خرید متعدد تهران بازدید کرده و برای خرید لباس مردانه شیک و یا انواع لباس زنانه اقدام نمایید. طبیعت شهرها و مناطق اطراف پایتخت هم بهترین مکان برای طبیعت‌گردی در اولین روزهای بهار است.

جاذبه‌های توریستی و گردشگری تهران

تهران و جاذبه های ان مناسب ترین مقصد برای سفر عید نوروز

روستای وردیج و واریش، روستای آهار و ایگل و یا فشم و لواسان، دیزین، دربندسر، شمشک، برج آزادی، برج میلاد، دربند و درکه، فرحزاد، بازار بزرگ و پاساژهای متعددی در تهران به همراه هزاران جاذبه گردشگری دیگر برای گشت‌و‌گذار در پایتخت وجود داشته که می‌توانید از صبح تا شب برنامه‌ریزی کرده و از سفرتان لذت ببرید.

مطالب دیدنی:  27 استایل و مدل لباس زنانه مخصوص عید نوروز

 

مسافرت عید کجا بریم

مسلما با خواندن این مقاله پاسخ سوال مسافرت عید کجا بریم را به دست می‌آورید و می‌توانید راحت‌تر برای تعطیلات عید نوروز 1402 برنامه‌ریزی کنید. بنابراین بهتر است نسبت به موضوع مسافرت عید امسال بی‌تفاوت نباشید و چند نمونه از بهترین شهرها را برای سفر و تفریح انتخاب کنید. به صورت معمول افرادی که با شهرهای مختلف آشنایی کامل دارند و جاذبه‌های مختلف را نیز می‌شناسند، می‌توانند لحظات به یادماندنی و عالی‌تری را تجربه کرده و در طول سفر نیز دچار سردرگمی یا مشکل خاصی نشوند.

نظر شما در مورد بهترین مقاصد سفر در عید نوروز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

منبع : tripadvisor

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *